ساخت اتاق فرار مشاوره، طراحی، تجهیز ، ساخت و تجهیزات اتاق فرار اسکیپ روم | allescape

که به‌عنوان تکلیف یا معمای حرکتی نیز شناخته می‌شود، معمولاٌ به فعالیت فیزیکی نیاز دارد و گاهی مستلزم جابجایی برخی از اشیا هست. برای مثال حل معمای Maze یا خزیدن میان خطوط لیزری بدون برخورد به آن‌ها. در این نوع معماها هیچ حیله خاصی وجود ندارد و فقط به‌صورت فیزیکی باید انجام شوند. یک ملک خوب برای اتاق فرار حتماً باید دارای سیستم‌های تهویه مطبوع، گرمایشی و سرمایشی سالم باشد. همچنین باید در مورد انشعابات و تأسیسات برق، گاز و آب ساختمان نیز مطمئن شد که سالم و نکات ایمنی رعایت شده باشد. استفاده از سناریوهای ساخته‌شده در شهرهای دیگر توسط متخصصین به‌شرط آن‌که حق کپی‌رایت را از سازنده داشته باشید، این اطمینان را به شما می‌دهد که بازی یک‌بار به‌صورت کامل امتحان شده است و دیگر نیازی نیست که نگران بازخورد بازیکنان باشید.

تجهیز اتاق فرار

ساخت اتاق فرار مشاوره، طراحی، تجهیز ، ساخت و تجهیزات اتاق فرار اسکیپ روم | allescape

همچنین به زودی تفریحات جدید و سرگرمی های خاص نیز به قسمت بازی های آماده سایت اضافه موزیک در اتاق فرار خواهد شد. مردم دوست دارن توی اسکیپ روم سرگرم بشن، بنابراین شما باید از نبود هرگونه مانع توی بازی اطمینان حاصل کنید یا مثلاً اگه می‌بینید گروه‌ها بازی رو کمتر از مهلت مد نظر شما تموم می‌کنن، به اضافه کردن یکی دوتا معمای دیگه نیاز خواهید داشت. گروه نباید فراموش کنه که برای انجام یه ماموریت به این بازی وارد شده. پس شاید لازم باشه یه سری سرنخ‌ها و معماها رو از دل سناریو توی بازی بیارید. اما به دلیل اهمیت بالایی که داره، تصمیم گرفتیم قبل از این مرحله مطرحش کنیم تا با نگرشی درست و اصولی سراغ طراحی معماهای بازی بریم. هر ژانر نمونه‌های داستانی متداولی داره که می‌تونید از اون‌ها برای چینش سناریوی بازی استفاده کنید.

  • قبل از هرچیزی بهتون پیشنهاد می کنم در مورد ژانری که میخواین کار کنین، فیلمای خوب ببینین و کتاب زیاد بخونین.
  • بسياري از اتاقها شامل اشياء هستند که بديهي است (يا شايد هم چندان آشکار نباشند) در کنار هم قرار گرفته اند و بازيکنان را مم به ترکيب آنها براي ايجاد يک شي جديد يا فعال کردن سوئيچ مي کند.
  • در مواجه با ترس، اول از همه سعی کنید آن را به سایر اعضای تیم ابراز کنید و پیش خودتان نگه ندارید چون شاید بقیه کمکتان کنند.
  • تاج اسکیپ یکی از بزرگ ترین تیم های فعال در حوزه ساخت و طراحی اتاق فرار ترسناک، دلهره آور و هیجانی می باشد و در ادامه به روند طی شده برای پروژه های این حوزه اشاره خواهد داشت.
  • اگرچه هزینه‌ها به سناریو، تم و نوع مواد بکار رفته شده بستگی دارد، اما پیش از هر چیز باید محاسبات به‌صورت تقریبی انجام شود.

خیلی از بازیکن‌ها داشتن یه لابی نسبتاً بزرگ رو مزیت چشمگیری برای اتاق فرار می‌دونن. مکانی که فضای کافی برای همۀ بازیکن‌ها وجود داشته باشه تا بتونن بین سانس‌ها یا برای توضیح سناریو اونجا منتظر باشن. فراموش نکنید که حتماً به فکر طراحی سرویس بهداشتی و فضای اختصاصی برای اتاق کنترل هم باشید. این رو هم بگیم که طبیعتاً هر ژانر المان‌ها و دستورالعمل‌های مخصوص به خودش رو داره که شاید لازم باشه بسته به علاقه‌ای که دارید، یه خورده بیشتر فیلم ببینید یا مطالعه کنید. فیلم دیدن و کتاب خوندن باعث می‌شه باسلیقه‌تر و ظریف‌تر عمل کنید. چون همه چیز به این سادگی نیست که فقط بازیکن‌ها رو وارد بازی کنید.

مجموعه ایران اسکیپ یکی از زیر مجموعه‌های تیم توسعه پایا می‌باشد که در سال 1400 با هدف بهبود در زمینه اسکیپ روم ایجاد شد. امید است تیم ایران اسکیپ باعث رضایت هرچه بهتر شما عزیزان و تجربه خوش و دلنشین از اسکیپ روم باشد. بازیکنان می‌توانند برای حل معما زمان مختلفی را اختصاص دهند؛ اما مهم این است زمانی که بازیکن متوجه می‌شود معما چگونه حل می‌شود، آن معما بیش از پنج دقیقه طول نکشد. اولین سرنخ شروع معمای اول است، این در بسیاری از اتاق‌ها متداول می‌باشد؛ اما هرچه تعداد اتاق‌ها بیشتر می‌شود، ارتباط دادن سرنخ‌ها و معما، پیچیده‌تر و گیج‌کننده‌تر می‌شود. ساده‌ترین نوع ارتباط دهی می‌تواند برچسب زدن روی سرنخ و معما باشد.

فیلم اتاق فرار

یه سری معماها وجود دارن که بعد از حل کردنشون، بازیکن بدون اختیار میگه «آها! » این نوع معماها ها از لحاظ حسی و منطقی یک نوع همبستگی خاص می طلبن. اما برای موارد دیگه، شما می تونید سرنخ ها و معماها رو با بعضی چیزای مشترک مثل رنگ، نور، صدا و غیره به هم متصل کنید. آن‌ها فقط ۶۰ دقیقه فرصت دارند تا محل شمش‌های طلا و پول‌ها را پیدا کنند و از بانک بیرون بروند. سارقین تنها ۱۵ دقیقه وقت دارند تا قبل از رسیدن ماموران پلیس آژیر را خاموش کنند.

بازدید از محل؛ اولین گام طراحی اتاق فرار