طراحی وب سایت ارزان و سریع با قالب وردپرس

راکت با فشرده سازی فایل های html – css – js قالب این فضاهای خالی را از بین می برد و منجر به افزایش سرعت سایتتان می شود. زمانیکه سرعت سایت شما کند باشد بدون شک کاربران را شاکی خواهد کرد و بدون اینکه بخواهند در وب سایت شما به دنبال هدفی که هستند باشند مجبور به ترک وب سایت می شوند و این موضوع اصلا به نفع وب سایت شما نیست و باعث می شود رتبه و جایگاه شما در نتایج جستجو به خطر بیافتد.

این افزونه کلا برای سئو تصاویر عالیه تا حدی که بهش میگن افرونه سئو تصاویر، تصاویری که شما در صفحات و محتواهای وب سایت خود از آن ها استفاده می کنید باید برای مخاطبین جذابیت داشته باشد اما اگر حجم عکس باعث شود که سرعت سایت کم شود باید چه کار کرد؟ افزونه w3tc با افزایش کارایی وب سایت زمان لودشدن را کاهش داده و باعث می شد که کاربران زمان بیشتری را در وب سایت شما سپری کنند و با سرعت بیشتری بتوانند مطالب و صفحاتی را که می خواهند در سایت شما مشاهده کنند. SSL لایه سوکت های امن پروتکلی است که انتقال داده را بین وب سایت شما و مرورگر کاربران رمزگذاری می کند.

CDN شبکه ای متصل به تمام سرور هایی است که در سرتاسر دنیا پخش شده اند. یک شبکه تحویل محتوا (CDN) با ذخیره داراییهای شما در سرورهای مختلف (POP) در سراسر جهان و ارائه آنها از حافظه پنهان به بازدیدکننده، به سرعت سایت وردپرس شما کمک میکند. عملکرد وردپرس به گونه ای است که در یک چرخه حیات کار میکند و همه اتفاق هایی که در php و برنامه نویسی ها سمت سرور وجود دارد در هر بار باز شدن وردپرس تکرار میشود میتوان گفت در گذشته این موضوع هم به نوعی چاره ای ندارد فرض کنید برای باز شدن صفحه نخست باید منو بالا از دیتابیس گرفته شود سپس تصاویر اسلایدر هم با توجه به پلاگینی که تنظیم کرده اید باید از دیتابیس گرفته شود همچنین شما اخرین اخبار هم نمایش میدهد و ضمنا بخشی را با المنتور طراحی کرده اید و خود المنتور هم بر اساس ساختاری که دارد از پایگاه داده بخواند اگر بخواهیم از تعداد فراخوانی ها پایگاه داده مطلع شویم میتوانیم با ابزارهای دیباگ این تعداد فراخوانی و محاسبه را بدست بیاوریم و شما تعجب میکنید که چطور این همه فرایند باید اجرا شوند که سایت ما باز شود و نتایج !

بعد از اینکه کمی وبسایت شما قدیمی میشود و محتوای زیادی در سایت شما بارگذاری میشود، لینکهای شکسته خودشان را نشان میدهند. درصورتیکه قصد دارید یک وبسایت بسیار کامل و جذاب داشته باشید، وردپرس انتخاب اول شما خواهد بود. پلاگین BJ Lazy Load یک افزونه وردپرس بسیار جذاب برای بهینه سازی سرعت وردپرس است. نحوه کار با این ابزار کمی سخت تر از GTmetrix است زیرا این ابزار شما را مانند جیتی متریکس راهنمایی نمیکند اما در صورتی که مشکلات gtmetrix را برطرف کنید در Google Page Speed Insights هم نمره ی خوبی خواهید گرفت. به همین دلیل، بسیاری از کاربران در این زمینه مشکلات زیادی دارند. برخی از وب سایت ها برای اینکه بتوانند از سیستم محتوای خوبی استفاده کنند نیاز به وردپرس دارند و استفاده از آن می توان گفت بهترین انتخاب است. در اینفوگرافی زیر که حاصل بررسی های LoadStorm است آمار جالبی را مشاهده می کنید که سرعت لود پایین بر روی نرخ تبدیل تاثیر منفی می گذارد.

افزایش سرعت وردپرس اگر قصد آشنایی بیشتر با آنها را دارید، پیشنهاد میکنیم با کلیک روی اسم هر افزونه اس ام اس وردپرس، توضیحات کامل را مطالعه کنید. این افزونه نیز به دو صورت رایگان و پولی در اختیار شما قرار داده شده است و به توجه به این موضوع که تنظیمات ضعیف سایت خودش می تواند یکی از عوامل کند شدن سرعت وب سایت باشد پیشنهاد می کنیم که از نسخه تخصصی یا همان نسخه پولی این افزونه استفاده کنید زیرا به طور تخصصی تری می تواند مشکلات سایت را بررسی و رفع نماید. چرا که فشرده سازی این فایل های حجیم به افزایش سرعت سایت شما کمک خواهند کرد.

علاوه بر آن چندی پیش گوگل با ارائه فاکتور Core Web Vitals رسما اعلام کرد که سرعت سایت یکی از فاکتورهای اصلی در رتبه بندی سایت ها محسوب می شود. البته این امکانات آن قدر کامل هست که شما نیازی به چیز دیگری نداشته باشید. بنابراین اگر قرار باشد در محتوا ها و صفحات سایت از تصاویر استفاده کنیم باید اول از هر چیز عکسی با کیفیت بالا انتخاب کرده و سپس حجم آن را کم کنید. قبل از اینکه بخواهیم شما را با چند نمونه از بهترین افزونه افزایش سرعت وردپرس آشنا کنیم اجازه دهید یک نکته کوچک اما مهم را یادآوری کنیم. در واقع با فعال کردن keep alive روی سایت تان، به آن اجازه میدهید در هر بار اتصال به سرور، به جای یک فایل، تعداد فایل های بیشتری را دانلود کند. شاید در نگاه اول افزایش سرعت وردپرس کاری سخت و دشوار به نظر آید ولی در واقع اینگونه نیست شما باید یاد بگیرید مانند یک سئو کار حرفه ای خودتان عمل کنید و سرعت لود سایت را کاهش دهید.

در این مقاله با ما همراه باشید تا با آموزش و روش های افزایش سرعت وردپرس، علت کند بودن سایت وردپرس و ابزارهای تست سرعت سایت آشنا شوید و پاسخ سوال چطور سرعت سایت خود را افزایش دهیم را دریافت کنیم. امروز نیز ما قصد داریم در میهن وردپرس یکی از پرکاربردترین این افزونهها را به شما معرفی کنیم. در این مطلب قصد داریم ۱۰ تا از بهترین افزونه های سئو و افزایش سرعت سایت را جهت بهینه سازی صفحات برای موتور های جستجو به شما معرفی کنیم.

این افزونه هم مانند افزونه اول که معرفی کردیم از بهترین افزونه ها می باشد که باز هم همانند افزونه w3tc بیشتر از 1 میلیون نفر از این افزونه استفاده کرده اند. شما می توانید این افزونه ها را به عنوان یک مجموعه کامل در نظر گرفته و از آن ها استفاده کنید زیرا هریک از آنها تکمیل کننده افزونه دیگر است مثلا اینطور نیست که یکی از آن ها تنها برای بهینه سازی تصاویر وب سایت مورد استفاده قرار بگیرد. نصب افزونه های زیاد با ایجاد ریکوست های بیشتر مستقیما روی سرعت سایت تاثیر می گذارد و از طرف دیگر اگر قالب وردپرسی غیر بهینه با کدهای استایل و js بلااستفاده باشد یا حتی تصاویر سنگین و فونت های زیاد سرعت وردپرس را کاهش می دهد. یکی دیگر از مزایای افزونه WP Rocket، Open Source بودن آن میباشد که باعث میشود در صورت تسلط به دانش برنامه نویسی، بتوانید اقدام به توسعه و خصوصیسازی آن بنمایید.

اما همانطور که مشاهده کردید، بسیاری از این تکنیک های نیاز به کدنویسی و تغییرات اساسی دارند. WP Rocket از افزونه های پولی کش وردپرس است اما و در سایت های ایرانی می توانید با پرداخت هزینه این افزونه را خریداری و بر روی وردپرس خود نصب کنید. اصلی ترین راهی که این افزونه به سرعت سایت شما کمک می کند غیرفعال کردن اسکریپت هایی است که ممکن است در سایت شما استفاده نشوند. ما در این مطلب می خواهیم شما را با چند افزونه افزایش سرعت وردپرس که هر کدام از آن ها در جایگاه خودشان بهترین افزونه افزایش سرعت سایت وردپرس هستند را به شما معرفی کنیم .

برای آشنایی با نحوه تهیه ی نسخه ی پشتیبان از وب سایت می توانید از مقاله آموزش بک آپ گیری در DirectAdmin و cPanel کمک بگیرید. اگر قصد دارید با نحوه پاک کردن حافظه کش در وردپرس آشنا شوید در مقاله آموزش پاک کردن حافظه کش وردپرس به طور کامل آموزش داده ایم. زمانیکه شما قصد دارید در دنیای کسب و کار آنلاین فعالیت خود را آغاز کنید و اقدام به طراحی وب سایت می کنید باید تمام موارد و نکاتی که در این زمینه به شما برای رسیدن به هدفتان و کسب رتبه مناسب در نتایج گوگل کمک می کند را دانسته و هر یک را به درستی در سایت خود اعمال کنید.

طبق استانداردهایی که گوگل برای سرعت سایت ها در نظر گرفته است. بعد از نصب پلاگین WP Fastest Cache اصلا نیازی نیست که تو فایل htaacces. به عنوان مثال، می توانید دکمه های اشتراک گذاری را بعد از اینکه کاربر در مورد مقاله ای نظر داد یا کالایی را از فروشگاه شما خریداری کرد، یا بعد از پیمایش آن ها به نقطه خاصی از صفحه، نمایش دهید. یکی برای راهاندازی فروشگاه اینترنتی و دیگری بهعنوان یک وبسایت آموزشی و غیره استفاده کند. بلکه کارهای دیگری هم باید انجام دهید تا سرعت سایت وردپرس شما افزایش پیدا کند مثلا اینکه برای سایت خود بهترین و مناسب ترین هاست را انتخاب کنید.

2. اگر گزینه حالت راحت را تیک بزنیم, مدت زمان لازم برای ورود کد امنیتی داده شده توسط اپلیکیشن تایید دو مرحله ای گوگل, به زمان چهار دقیقه افزایش میابد. یکی از بهترین افزونهها برای این کار، BJ Lazy Load است که استفاده از آن نیز راحت است. پس با خیال راحت میتوانید به سرویس های ما ترانسفر کنید. پس از تکمیل آپلود، صفحه زیر نمایش داده میشود. همین است که سرعت کاهش پیدا میکند فرض کنید شما به وردپرس بگویید که به جای اینکه برای هر قسمت در صفحه اول دیتا را از دیتابیس بگیره و پردازش کنه و بعد به سمت کاربر ارسال کنه مستقیما همان صفحه قبلی به کاربر نمایش دهد !

و این یعنی کاربران همواره در اولین باری که صفحه را لود کنند با کندی سایت مواجه خواهند شد. این یک فرم html ساده را برای گرفتن ورودیهای کاربر رندر میکند. این پلاگین از تمام پلاگینهای مطرح فرم مثل Contact Form 7، WooCommerce و … این افزونه شامل فایل هایی می باشد که برای مدت زمان موقتی در حافظه سیستم و گوشی شما ذخیره خواهد شد. یکی دیگر از پلاگین های پولی و بسیار مفید ورد پرس پلاگین جریان اجتماعی Social Stream است که همه ی فید های شبکه های اجتماعی شما را به یک جریان اجتماعی تبدیل میکند و یا یک فید اجتماعی را برای چندین پروفایل شبکه ی اجتماعی مهیا می کند. با استفاده از این افزونه دیگر فرقی نمی کند که شما از چه تم و صفحه سازی برای رسانه وردپرس سایت خود استفاده می کنید زیرا که این افزونه با تمامی آنها سازگاری دارد. این یک تکنیک هوشمند و عالی برای وب سایتهایی با تصویر سنگین و زیاد است.

افزونه وردپرس

قفل کردن قسمت مدیریت وردپرس و ورود به سیستم راه خوبی برای افزایش betheme.ir امنیت شما است. تیم تمنتو با هدف توسعه وب ایران کار خود را با طراحی انواع قالب های ایرانی وردپرس در صنف های مختلف شروع کرده است. قالب های آماده سایت وردپرس زیادی ارائه شده اند که شما باید بتوانید یک پوسته وردپرس مناسب برای وب سایت خود در نظر بگرید چرا که قالب wordpress، ظاهر اصلی وب سایت شما را به کاربران نمایش می دهند، بنابراین شما باید بتوانید از قالب های وردپرس فارسی برای وب سایت خود استفاده کنید.

پلاگین وردپرس

اینگونه با اولین load سایت بخشی از اطلاعات صفحه که معمولاً ثابت است (مثل تصاویر و فایلهای css) در حافظه سیستم کاربر ذخیره میشود. یکی از اولین راه کارهایی که به ذهن میرسد، واگذار کردن صفر تا صد ساخت وب سایت به شرکتهای طراحی سایت است. بهبود عملکرد وب سایت دارای فوایدی هم می باشدکه مهم ترین این فواید سئو می باشد. اگر از آنها استفاده نمی کنید ، این سرعت باعث کند شدن می شود. تمام افرادی که با وردپرس کار می کنند حتما متوجه سرعت لاک پشتی آن شده اند ، وردپرس سیستم محبوب اما کند است اما هسته ای قوی دارد که شاید هیچ سیستم مدیریت محتوایی حتی غیر رایگان به گرد وردپرس نیز نمی رسد ، اما راه کار خلاص شدن از سرعت کم وردپرس چیست ؟