طراحی پلاگین وردپرس

برخی ممکن است قصد نمایش نمونه کارهای مختلف، محصولات یا مواردی از این قبیل را داشته باشند. سه راهکار طراحی سایت شامل برون سپاری طراحی، استفاده از سایتساز و قالب وردپرس را در ادامه بررسی میکنیم، با امید به اینکه راهنمایی ما برای شما مفید باشد. اینطوری هر شخصی که برای وبسایت خودش به شما نیازمند باشه، بهراحتی میتونه به شما مراجعه کنه و بابت پرداخت هزینه مشخصی، درخواست خدمت کنه. اگر هاست و سرور شما هنگام دریافت حجم زیادی از درخواست های کاربران در مدت زمان کوتاه در سایت شما؛ سرعت پاسخگویی بالایی نداشته باشد؛ در این صورت است که سایت شما با مشکلاتی جدی در سرعت بارگذاری سایت و بروز خطا رو به رو خواهد شد که سبب نارضایتی کاربران و ترک سایت شما خواهد شد. طی سال های اخیر طراحی سایت رواج بسیاری یافته و خیلی از کاربران و بازاریابان دیجیتالی به اهمیت طراحی سایت پی برده اند.

این نکته را به هیچ وجه فراموش نکنید که سرعت وب سایت بی شک مهم ترین فاکتور سئو و بهینه سازی سایت از دید گوگل میباشد. بدون شک افزونه LiteSpeed یکی از بهترین افزونه های افزایش سرعت وردپرس است که تاکنون بیش از ۸۰۰ هزار نصب فعال داشته و با افزونههای مشهوری همچون یوست سئو، ووکامرس و bbPress سازگاری دارد. از مزایای این افزونه میتوان به تنظیمات اسان و بهینهسازی ووکامرس اشاره کرد. ووکامرس نیز مانند وردپرس پلاگینهای زیادی جهت توسعه و گسترش ویژگیها دارد. ✅ جهت دسترسی به اطلاعات بیشتر در مورد سرویس کلود فلر، میتوانید مقاله موجود در مورد آشنایی با سرویس Cloudflare؛ از آسام سرور را نیز بررسی نمایید.

چراکه راههای مختلفی وجود دارد که وردپرس با آنها سازگار است و به شما در تبلیغات کمک میکند. در این قسمت شما میتوانید عکس مورد نظر خود را آپلود کرده و یا عکسی را که قبلاً در آن ذخیره کردهاید باز کنید. کلودفلر یکی از بهترین CDNهای جهان است که علاوه بر افزایش سرعت سایت، امنیت آن را نیز بهبود میبخشد. برای افزایش امنیت پایگاه دادههای خود در وردپرس باید این پیشوند را تغییر دهید تا از دسترسی هکرها به این اطلاعات مهم جلوگیری نمایید. اما نکته ای که وردپرس را از سایر سیستم ها متمایز میکند، این است که عده زیادی از هسته اصلی وردپرس مراقبت می کنند و توسعه دهندگان بسیاری برای وردپرس افزونه های فوق االعاده امنیتی نوشته اند که با یک کلیک قابل نصب بر روی وردپرس است، همین مسئله کافیست تا خیال شما از بابت امنیت وردپرس راحت باشد.

افزونه وردپرس

همان طور که می دانیم سرعت سایت تاثیر مستقیمی در افزایش ترافیک دارد بنابراین، در این مقاله به بررسی این موضوع می پردازیم که چگونه کاربران وردپرس می توانند با استفاده از افزونه افزایش سرعت سایت، بهینه سازی انجام دهند. سازنده این افزونه گروه Automattic است، همان شرکتی که مسئول وردپرس، ووکامرس و Jetpack میباشد. از آنجایی که وردپرس محبوب ترین پلت فرم سایت ساز جهان میباشد و به طور مداوم در حال به روز رسانی و آپدیت است؛ افزونه های وردپرسی هم بسیار متنوع و مختلف هستند. این پلاگین ها تمام کارهایی که منجر به افزایش سرعت سایت وردپرسی شما میشود را به طوردقیق و بهینه انجام میدهند.

در این بخش از سری مطالب آموزش وردپرس ، با آموزش غیرفعال کردن پلاگین وردپرس از دیتابیس در خدمت شما کاربران گرامی خواهیم بود تا در صورتی که نیاز به غیرفعال سازی پلاگینها از طریق دیتابیس دارید ، بتوانید با انجام این چند مرحله که در ادامه به آن خواهیم پرداخت ، به این امر دست پیدا کنید. مرحله بعدی، پیکربندی تنظیمات پلاگین است. معمولاً افزونه های بهینه سازی متنوعی برای مثال: WP Super Cache، LiteSpeed Cache یا WP Fastest Cache به دلیل داشتن امکانات خاصی مانند: پیکربندی خودکار فایل htaccess، پشتیبانی از CDN، پشتیبانی از SSL و… پشتیبانی از شمارش گر تعداد دانلود ، نصب آسان و … همانقدر که استفاده از تصاویر برای کاربران جذاب و کاربردی به نظر می آید؛ اگر افزایش تعداد تصاویر در سایت بنا به نیاز محتوا سایت شما باعث کندی سرعت سایتتان شود، پیامد نا خوشایندی دارد که در این صورت بهینه سازی تصاویر راه حل مناسبی خواهد بود که در افزایش سرعت سایت و کسب رتبه در موتور جستجو مؤثر است.

WP Rocket هر بار که تغییراتی در صفحات وب خود ایجاد می کنید به طور خودکار حافظه پنهان را از قبل بارگذاری می کند و محتوا را سریعتر به کاربر نشان میدهد. ایجاد اعتبارسنجی کش استاندارد در سایت ها به ویژه در سایت های وردپرس باعث افزایش سرعت وردپرس خواهد شد و همچنین پهنای باند و تعداد درخواست های سایت شما را نیز کاهش خواهد داد ما با این کار کمک زیادی به بهبود لود وبسایتتان خواهیم کرد. برای پاسخ به این پرسش و یادگیری چند نکته مهم، در ادامه این مقاله باهم در مورد ابزارهای آنالیز سرعت وب سایت اطلاعات جامعی کسب میکنیم و سپس به پلاگین های موثر در افزایش سرعت سایت وردپرسی و روش های افزایش سرعت وردپرس خواهیم پرداخت. Pagespeed Ninja از دیگرافزونه محبوب و کاربردی در لیست برترین افزونه ها برای افزایش سرعت وب سایت وردپرس است که از ویژگی های آن در ادامه خواهیم گفت.

مثلاً افزونه محبوب Yoast به منظور تقویت بهینه سازی موتور جستجو SEO طراحی شده، Akismet Anti-Spam دربرابر هرزنامهها سایت شما رو محافظت میکنه و W3 Total Cache میتونه با افزودن مرورگر، صفحه، شیء و ذخیره سازی پایگاه داده عملکرد وردپرس شما رو بهبود ببخشه. این یک افزونه سئو وردپرس است که با ایجاد آسان نقشه های XML سایت شما را بهبود می بخشد. به جرات میتوانیم بگوییم ۹۹درصد این وبسایت ها با وردپرس طراحی میشوند و این یعنی کلی فرصت درآمدزایی برای شما برنامه نویسان وردپرس تا با طراحی قالب وردپرس و قراردادن آن در سایتی مثل “ژاکت” یا “راست چین” افرادی که به محصول (قالب وردپرس) شما نیاز دارند آن را خریداری کنند با این کار هم شما فروش و درآمد بالایی تجربه میکنید هم نیاز بازار با محصول شما تامین میشود و چه ازین بهتر!

طراحی افزونه وردپرس به صورت حرفهای یکی دیگر از خدمات ادمین سایت محسوب میشود. تیم متخصص ادمین سایت مفتخر است با طراحی افزونه وردپرس در سطح کیفی بالا و با کمترین هزینهی ممکن برای گسترش کسبوکارهای اینترنتی شما گامی مؤ­­ثر بردارد. افزایش سرعت سایت وردپرس امری مهم در رشد سایت شما به شمار می رود. توجه: به جای example.com، حتما دامنه خود را در کد بالا قرار دهید. پس در این صورت سفارشی که ثبت میکنید نیز در کمترین زمان به دست شما میرسد؛ دقیقاً کاربرد CDN نیز به همین شکل میباشد و میتوانید با اتصال سایت خود به سرور دارای شبکه توزیع محتوا (CDN)، سرور سایت متصل شده به CDN، میتواند به کمک اتصال شبکه ای در سراسر نقاط دنیا به Data Center های توزیع شده در سراسر جهان؛ کاربر را از هر نقطه در دنیا، به نزدیک ترین محدوده Data Center هدایت کند; در واقع: سایت شما را با سرعتی برابر با سرعت سرور های داخلی به کاربری در خارج از کشور نشان دهد.

شما میتوانید به صورت دستی برای تشخیص قالب یک سایت، به سایت مورد نظر رفته، کلیک راست کنید و بعد از انتخاب گزینه view page source، به دنبال کلمه themes و نام قالب بگردید. سپس بر روی “نصب” کلیک کنید. این مورد تاثیر زیادی روی افزایش سرعت سایت داشته و بیشتر پلاگینهای معروف، دارای چنین قابلیتی هستند. بر اساس آماری که خود سایت PageSpeed Ninja منتشر کرده است، این پلاگین توانسته از هر ۵ سایت، سرعت ۴ سایت را افزایش دهد. افزونه PageSpeed Ninja نیز یکی دیگر از افزونه های افزایش سرعت وردپرس است که تا کنون ۳۰ هزار نصب فعال داشته اما محبوبیت کمتری نسبت به پلاگینهای قبلی دارد. البته این پلاگین به اندازه موارد قبلی کامل نیست اما با کار کردن تخصصی روی کش کردن توانسته طرفداران زیادی به دست بیاورد و اکنون بیش از ۲ میلیون نصب فعال دارد.

پلاگین وردپرس

با این حال، شرایطی وجود دارد که ناسازگاری قالب سایت یا مجموعهای از افزونهها با Pagespeed Ninja ممکن است مشکلاتی را بهویژه به دلیل فعالیتهای کش کردن( حافظه پنهان) یا بهینهسازی ایجاد کند؛ در نتیجه ممکن است این افزونه مانند سایر محصولات برای سایت شما مناسب نباشد! دسته بندی محصولات ، فیلترهای مختلف برای انتخاب و جستجوی محصولات ، درگاه پرداخت آنلاین ، سبد خرید و هرآنچه که برای مثال در فروشگاه اینترنتی مثل آمازون دیده اید ، را بصورت آماده و سریع به شما ارائه می دهد.

این کد برای هر پست محدودیت چهار اصلاحی را تعیین می کند و موارد قبلی را حذف می کند. بدین ترتیب شما میتوانید هر پلاگینی را که در نظر دارید را غیرفعال سازید و به رفع مشکل وردپرس خود بپردازید. یکی دیگر از مورد های اساسی و مهم که باعث سرعت پایین اغلب سایت های می باشد، پشتیبانی ضعیف هاست ها از سایت ها می باشد، که شما می توانید با پیدا کردن یک شرکت معتبر تضمین هاست های قوی را داشته باشید تا سرعت سایت شما کاهش پیدا نکند. وردپرس امکان جاسازی (Embed) ویدیوها را دارد، بنابراین پس از ارسال ویدیوها به سایت های اشتراک گذاری ویدیو، می توانید فقط کد مربوطه را در پست قرار دهید. این افزونه خود نیز قابل توسعه است و امکان نوشتن افزونه برای ووکامرس هم وجود دارد. طبیعتاً توجه داشته باشید که فعال کردن گزینه فشرده سازی gzip یکی از مواردی است که به افزایش سرعت بارگذاری سایت کمک می کند و تا حد امکان از آن استفاده کنید.

هنگامی که تعداد بازدید سایت شما زیاد باشد و یا ربات های زیادی به یکباره وارد وبسایت شما شوند درخواست های زیادی به سرور سایت شما وارد می کند و باعث اختلال در سایت شما می شود و سایت شما پاسخگو تعداد زیاد درخواست های سرور نخواهد داشت ما با کاهش تعداد درخواست های سایت جلوی این امر را می گیریم تا سایت شما به مشکلی در ادامه برخورد نکند. این افزونه می تواند بینشی را برای شما فراهم کند که داده های عددی به تنهایی قادر به انجام آن نیستند.

افزایش سرعت وردپرس

وردپرس محبوبترین سیستم رئیس محتواست به همین علت طبیعی هست که هکرها ترجیح دهند تا وقت خود را به هک کردن یک پلتفرم مالامال استعمال و محبوب اختصاص دهند. کیان تم با در نظر گرفتن ویژگی های منحصر به فرد این پلتفرم اقدام به طراحی قالب وردپرس شرکتی کرده است. امروزه تمام کسب وکار ها در حال گسترش در حوزه اینترنت هستند چون اینترنت فضای بسیار وسیعی رو برای جذب مشتری و کسب درآمد فراهم کرده است به همین دلیل هرروز تعداد سایت هایی که راه اندازی می شود در حال افزایش است اگر شما هم به دنبال راه اندازی یک وبسایت هستید باید بدونید که راه و روش های مختلفی وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند و همچنین هزینه راه اندازی آن ها نیز متفاوت است مثلا در دوره آموزش صفر تا صد طراحی سایت کیت وردپرس شما یاد می گیرید با استفاده از کدنویسی اول یک قالب حرفه ای طراحی کنید سپس آن قالب رو با سیستم وردپرس سازگار کنید این کار با استفاده از کدنویسی و زبان php صورت می گیرد.

News را کلیک کنید و محتوای جدید ایجاد کنید. با امکانات جدید اضافه شده در این ویرایشگر وردپرس میتوانید ، پست های خود را در حالت های متفاوت و زیبا منتشر کنید، گوتنبرگ وردپرس قرار نیست یک ویرایشگر باشد بلکه اقداماتی بسیار بزرگتر را شامل خود خواهد کرد. به عنوان مثال، اگر یک وبلاگ نویس یک پست را چهار بار ویرایش کرده باشد، وردپرس سه نسخه از همان پست را به عنوان ویرایش ایجاد می کند که این کار منجر به ناکارآمدی در پایگاه داده می شود. باید بگویم که در واقع همان پراکسی سروراست، اما درخواستهای کاربر و منابع خارج از شبکه داخلی را دریافت می کند و آنها را به یک یا چند سرورارسال می نماید. در اصل، صفحه اصلی سایت اولین تاثیر را بر روی بازدید کنندههای شما میگذارد.

2- WP-Optimize پایگاه داده را بهینه میکند تا عملکرد بهتری داشته سایت بی تم باشد. این افزونه دارای یک سازنده فاکتور داخلی است که این قابلیت شما را از نصب هر پلاگین دیگری بینیاز میکند. Pagespeed Ninja ؛ سال هاست که بر روی افزایش سرعت بالاتراز 200 هزار وب سایت روی موبایل را با بیش از 30هزار نصب فعال کار می کند.این افزونه نه تنها سرعت بارگذاری سایت شما را در دو نسخه دسکتاپ و موبایل افزایش می دهد، بلکه Google PageSpeed Insights را نیز با یک کلیک برطرف می کند.