قالب آماده وردپرس چیست و با قالب اختصاصی چه تفاوتی دارد

این کار برای هر تعداد مقالهای که در دیتابیس شما موجود است، انجام میشود و همه آنها نمایش داده خواهند شد. همانطور که می دانید وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای بسیار محبوب در سطح جهان است و از طرفی کاملا متن باز و رایگان بوده و همه افراد می توانند از آن استفاده نمایند و با ساختار و نحوه برنامه نویسی و طراحی آن آشنا شوند. وبسایت آموزشی camelCase، یک وبسایت آموزش برنامه نویسی به زبان فارسی می باشد که به انتشار مقاله ی آموزشی، کتاب مرجع، آموزش ویدیویی، دوره های حضوری و وبینار آنلاین، سورس کد و حل تمرین میپردازد. اگر شما فرصت یا اطلاعات کافی جهت ارتقا امنیت سایتتان را ندارید، می توانید این کار را به تیم متخصص کانفیگ وردپرس بسپارید، ما با بررسی روش های متعدد و کسب تجربه و انجام پروژه های مختلف امنیت سایت شما را تضمین خواهیم کرد و قابلیت های امنیتی متعددی را به سایتتان اضافه می کنیم و سایت شما را از گزند هر نوع تهدیدی محافظت خواهیم نمود.

می توانید با مراجعه به بخش نمونه قرارداد امنیت وردپرس از کلیه بندهای آن مطلع شوید. به همین دلیل سرعت سایت یکی از مهمترین عوامل سئوی سایت و یکی از مهمترین لازمه ها برای داشتن یک سایت موفق و پر فروش است. همانطور که می دانید پوشه wp-admin یکی از مهمترین بخش های وردپرس می باشد، زیرا در این مسیر فایل های مهم وردپرس قرار داده شده است. با این کار زمانی که کاربر آدرس این مسیر را در مرورگر وارد می کند یک کادر برایش باز می شود تا در ابتدا نام کاربری و رمزی که در هاستمان برای این پوشه تنظیم کردیم را وارد کند و اگر این اطلاعات صحیح بود آن موقع فرم ورود وردپرس برایش نمایان می گردد. برای اینکه بیشتر با این مورد آشنا شوید و یا آن را در هاست خود غیرفعال نمایید توصیه می شود مقاله “غیرفعال کردن Directory Browsing وردپرس” را مشاهده نمایید.

پس مسئله اینجاست که چطور برای بالا بردن امنیت وردپرس betheme.ir (http://betheme.ir) برنامه ریزی کنیم. به نام خدای بزرگ و با عرض سلام خدمت شما عزیزان، در این مقاله قصد داریم تا به شما روش های بالا بردن امنیت وردپرس را معرفی نماییم. انتخاب یک قالب وردپرس مناسب برای سایت و فروشگاه شما به معیارهای زیادی وابسته است. حتی برخی از آن ها برای داشتن قابلیت های عجیب و غریب در سایت خودشان اقدام به نصب افزونه های ناشناس و نامعتبر زیادی می کنند که بسیار می تواند به امنیت وردپرس ضربه بزند. هر کدام از این روش ها می تواند تا حد زیادی برای حفاظت از سایت وردپرس شما اثر گذار باشد، بنابراین پیشنهاد می کنم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید و از نکاتی که در این آموزش برای شما ارایه شده است لذت ببرید و خود را به متخصص امنیت وردپرس شدن نزدیکتر نمایید. برای مثال، شما میتوانید یک کلمه از یک جمله را انتخاب کرده و پلاگین در هنگام چرخش آن را به طور اتوماتیک تغییر دهد.

پلاگین وردپرس

این نکته خیلی راحت به نظر می رسد؟ وردپرس یکی از محبوبترین سیستمهای مدیریت محتوای موجود است که بیش از نیمی از وب سایتهای فعال در فضای اینترنت و خیلی از وب سایتهای معروف با این CMS ساخته شدهاند. وارد این لینک شده و سایت خود را در سایت GTmetrix وارد کنید، سپس روی تنظیمات کلیک کنید تا بتوانید بر اساس آپشن های موجود ابزار مورد نظر خود را بین گزینه ها انتخاب کنید. بر اساس آماری که از سال 2018 منتشر شده است روزانه 90000 سایت مورد حمله هکرها قرار گرفته اند و از این بین 83 درصد این وبسایت ها با وردپرس ساخته و راه اندازی شده بودند ! یکی دیگر از مسایلی که وردپرس برای بهبود امنیت اطلاعات کاربران به آن اشاره می کند نصب گواهینامه ssl می باشد که باعث رمز نگاری کلیه اطلاعاتی که بین کاربر و سایت درحال انتقال هستند می گردد. که با کمک فایل پیکربندی سرور Apache که .htaccess نام دارد امنیت آن را حفظ کنید.

حجم بزرگی از حمله ها برروی وردپرس ها با استفاده از ربات ها صورت می پذیرد. وقتی این حجم از سایت با استفاده از این سیستم مدیریت محتوا فعالیت میکند، تامین امنیت این سیستم مدیریت محتوا (وردپرس) و نکاتی که به حفظ امنیت آن کمک میکند بسیار مهم میشود. چگونه حجم عکس را برای افزایش سرعت وردپرس کاهش دهم ؟ اگر سوال یا موردی در خصوص آموزش افزایش امنیت وردپرس داشتید خوشحال می شویم که آن را در بخش دیدگاه ها مطرح نمایید. و در موارد ابتدایی نیازی به فردی برای تامین امنیت وردپرس خود نخواهید داشت.

افزایش سرعت وردپرس

امیدواریم در پایان از آموزش غیرفعال کردن پلاگین وردپرس از دیتابیس استفاده لازم را برده باشید. با فعال کردن این محدودیت تعداد دفعات ورود و زمان مشخص میشه و کسی نمیتونه از این خط قرمز عبور کنه. زمانی که شما نام کاربری یا رمز عبور اشتباه وارد میکنین، وردپرس ب شما پیغام خطا میده که این نام کاربری که وارد کردین اشتباه است یا این رمز عبوری که وارد کردین اشتباه است. برای ویرایش این پیام ها آموزش تغییر پیغام خطای ورود به وردپرس را مطالعه نمایید. ” مواجه شدید. این پیغام برای یک هکر این مفهوم را می رساند که نام کاربری در سایت شما وجود دارد و تنها باید رمز را شناسایی نماید. که یکی از روش های آن انجام حملات بروت فورس برای شناسایی اطلاعات ورود به پیشخوان وردپرس می باشد. زیرا ربات ها و اسپمر ها امکان شناسایی آنها در اکثر مواقع ندارند.

Awesome Support یک افزونه وردپرسی است که روی سایت وردپرسی شما بهصورت مستقیم نصبشده و امکان ارسال تیکت و پاسخ به تیکت ها را در پنل مدیریتی وردپرس شما فراهم میکند. روش دیگری که برای تامین امنیت وردپرس می توانید از آن استفاده کنید محدود کردن تعداد دفعات تلاش برای ورود به پیشخوان وردپرس می باشد، ما برای انجام این کار آموزش محدود کردن تعداد دفعات تلاش برای ورود به پیشخوان را ارایه کردیم که پیشنهاد می کنم آن را مطالعه فرمایید. بنابراین بالا بردن نسخه php هاست می تواند هم روی عملکرد و هم در بحث تامین امنیت وردپرس مفید باشد. چه یک وب سایت وردپرسی داشته باشید یا حتی اطلاعات موجود بر روی سیستم شخصی خود، بک آپ گرفتن منظم از اطلاعات باعث میشود احتمال از دست رفتن اطلاعات کاهش پیدا کند.

1. یک پلاگین موجود را بردارید و آن را جدا کنید (یعنی آن را ویرایش کنید تا متفاوت کار کند، قابل اطمینان تر باشد یا ویژگی های اضافی داشته باشد). حال وقت آن رسیده است که یکی از این افزونهها را متناسب با شرایط و ویژگی های مد نظر خود انتخاب کنید و به بهبود سرعت سایتتان بپردازید. حال اگر در زمانی که وبسایت شما به موقعیتی مناسب رسیده است مورد حمله سودجویان و هکرها قرار بگیرد تلاش ماه ها و سالهای شما در مدت زمان کوتاهی به طور کامل از بین خواهد رفت و این می تواند تلخ ترین کابوس برای یک کسب و کار اینترنتی باشد. وردپرس به عنوان یکی از پرطرفدارترین اسکریپت های تحت وب در بین بسیاری از وبمستران در حال استفاده است. یکی دیگر از روشهایی که به بهبود امنیت سایت شما کمک می کند این است که نسخه وردپرس سایت خود را از دید سایرین مخفی نگه دارید.

اتفاقا بهتازگی توی سایت فوربو هم یک مقاله در مورد بازاریابی خبرنامهای نوشتیم که میتونید بخونید اگر دوست داشتید. میتوانید از منوی فیلتر قالبها، قالب مدنظر خود را با هر طرح و رنگی که دوست دارید پیدا کنید. طبق آماری که از سایت های امنیتی مختلف ارائه می شود سایت های وردپرسی معمولا تا ۸ درصد ضعف رمز عبور ساده را دارند. برای ساخت یک رمز عبور قوی از کاراکترهای بیشتری استفاده کنید و در رمز عبور خود از حروف، اعداد، علائم ویژه و … در صورتی که قصد نصب به صورت دستی دارید سعی کنید پوسته ها افزونه ها را از سایت های معتبر دریافت کنید. تهیه نسخه پشتیبان. Backup گرفتن از اطلاعات یک راه ایمن برای حفط اطلاعات است که ما به شما پیشنهاد میکنیم. بله وردپرس ایمن است اما هر سیستم قدرتمندی هم دارای ضعف هایی است. پاسخ روشن است. وردپرس بسیار ایمن است و تیم توسعه وردپرس از کشورهای مختلف گرد هم آمده و همواره بروز رسانی های امنیتی ارائه می کنند.

برای اینکار کافیست شما کد زیر را به فایل .htaccess اضافه کنید. که برای اینکار مانند بالا این کد را هم به فایل .htaccess اضافه کنید. ما در این مطلب قصد داریم موضوع افزایش امنیت در وردپرس را به شما توضیح دهیم ما را همراهی کنید. یکی دیگه از راههای افزایش امنیت در وردپرس استفاده از قابلیت سوال و جواب امنیتی هست و این مورد با نصب افزونه Wp Security Question راه میفته ولی چون غیر مستقیم با افزایش امنیت وردپرس کار داره دیگه توی مقاله بهترین افزونه امنیتی وردپرسی نیاوردمش.

زیرا هر سیستم دیگری هم که باشد باید در مقابل خطرات و حملات آن را مقاوم کرد. در سالهای گذشته XML-RPC به یک هدف مهم برای حملات هک تبدیل شده است. وب سایتهای ساخته شده با وردپرس نیز میتوانند در مقابل حملات آنلاین قابل نفوذ و آسیب پذیر باشند. برای مثال اگر وب سایت شما یک درگاه پرداخت آنلاین داشته باشد، وجود این پروتکل باعث میشود تا اطلاعات کارتهای کاربران و رمزهای آنها در امان بماند. قالب WPLMS یکی از کامل ترین و پرفروش ترین سیستم های آموزش آنلاین وردپرسی است. البته با پیشرفت وردپرس و توسعه روز افزون آن این مورد که این نرم افزار در اختیار همه هست دیگر تاثیر چندانی بر کاهش امنیت آن نداشته و با خیال راحت و با رعایت اصول امنیتی می توانید از آن استفاده نمایید. همچنین افزونه ضد هرزنامه نیز در وردپرس وجود دارد که به تامین امنیت وردپرس کمک می کند و در مقاله ای دیگر با عنوان “معرفی افزونه ضد هرزنامه وردپرس” می توانید با کارکرد آن آشنا شوید.

مثلا بعد از اینکه Mozilla صفحات سایت خودش رو ۲.۲ ثانیه سریعتر کرد، مرورگر Firefox آن، ۶۰ میلیون بار اضافی (برای بارگیری وب سایت ها) در سال را مشاهده کرد. یکی از خوبی های متن باز و رایگان بودن وردپرس این است که همه می توانند آن را بررسی نمایند و این موضوع باعث می شود تا اگر مشکلی در آن وجود داشته باشد سریعتر شناسایی و مرتفع گردد. این پلاگین جزء یکی از ضروریترین افزونههایی است که شما باید پس از راهاندازی سایت خود آن را نصب کنید.

افزونه وردپرس

در سایت ما نیز خدمات نصب و راه اندازی گواهینامه اس ال ssl بصورت حرفه ای ارایه شده است که می توانید بیشتر با این خدمات و کارکرد آن آشنا شوید و یا با قیمت بسیار مناسب آن را تهیه فرمایید. پیکربندی وردپرس: اگر سایت وردپرس شما دارای سیستم کش نباشد، باعث افزایش بیشازحد از منبع سرور شما میشود و وبسایت شمارا یا از دسترس خارج میکند یا باعث کند شدن آن میگردد. ولی گاهی ممکن است این ورود اشتباه توسط شما نباشد و یک نفوذ کننده برای یافتن رمز شما از ربات یا موارد دیگر استفاده کند.

در این صورت می توان به قابلیت اجرا و امنیت کدهای او بیشتر اعتماد نمود. در این فایل فقط می خواهیم یک کلمه خاص را نمایش دهیم تا ثابت کنیم که قالب ما به درستی کار می کند. شما هم اگر تجربهی استفاده از افزونه افزایش سرعت وردپرس خاص را دارید حتما در قسمت نظر بیان کنید. برای اینکار کافیست وارد تنظیمات افزونه WP Rocket وارد قسمت Database شده و گزینه Revisions را فعال و روی دکمه optimize کلیک کنید، تا افزونه به طور خودکار این موارد را حذف کند. این زمانی است که کاربران در قسمت URL به دنبال صفحهای قدیمی هستند که دیگر وجود ندارد. این موضوع به این معنی است که بهینه سازی سایت (شامل نسخه موبایل) و بالا برد سرعت آن برای سئو بسیار مهم است. چرا باید آن را افزایش بدهم؟

درواقع زمانی که شما در مخزن وردپرس افزونه موردنظر خود را جستجو میکنید آن را برای شما نمایش میدهد اما شما قادر به نصب آن نیستید. اگر برای شما دغدغه بوده است که فلان سایت وردپرسی که اتفاقا بسیار زیبا طراحی شده، از چه پوستهای استفاده میکند و موفق به کشف این مسئله نشدید، لطفا و حتما این آموزش را بررسی کنید… اما این مسئله نباید باعث شود ما وردپرس را یک سیستم ضعیف و به درد نخور بدانیم. میتوان گفت افزونه به عبارتی ویژگی های پرکاربرد و خاصی است که زمانیکه یک قالب را میخرید یا طراحی میکنید، در آن وجود ندارد.