قالب وردپرس چیست؟

می توانید دکمه های اشتراک گذاری رسمی را نمایش دهید یا از آیکون هایی با متن، فقط آیکون یا فقط متن استفاده کنید. چندبار بررسی کنید تا مطمئن شوید که این جداول ارتباطی با هسته وردپرس شما یا افزونه ای که هنوز نصب است نداشته باشند. حالا اگر شما همیشه از مرورگرتان برای مدیریت سایت استفاده کرده باشید، طبیعتاً اگر هم XML-RPC را از روی سایت خود غیر فعال کنید، سبب بالا رفتن هر چند اندک سرعت سایت شما خواهد شد. خب من محمد یزدانی همیشه یه جمله دارم که میگه چیزی که برای همه هست برای همه نیست. را حتما مطالعه کنید در این مقاله دلایل کند بودن وردپرس را بررسی کرده ایم و برای هر کدام راه کاری عملی و اجرایی ارائه کرده ایم. شاید اصلیترین دلیل کند بودن پیشخوان وردپرس، لود فونت از گوگل است. همانطور که می توانید تصور کنید، درخواست تصاویر، جاوااسکریپت، CSS، فونت ها و دیگر عناصر باعث ایجاد تاخیر در بارگیری می شوند.

هر قالب بر اساس نوع سایت انتخاب می­شود و برای هر نوع وب سایتی قالب های بسیار زیادی طراحی و توسعه داده شده اند که به شکل رایگان و پولی در دسترس هستند. نکته اول اینکه همیشه از سایز یکسانی برای تمام تصاویر وب سایت استفاده کنید. می توان سایز تصاویر را به دلخواه تعیین کرد. برای مثال بهترین سایز برای تصاویر شاخص، 1280 در 720 پیکسل است. ابتدا لازم میدانیم که بهصورت مختصر و اجمالی وردپرس را برای شما توضیح دهیم.

سرانجام، به دلیل حجم داده های تجمیع شده، وبسایتتان کندتر اجرا می شود. سایت ما که با وردپرس ساخته شده، از اسناد یا فایلهای مختلفی تشکیل شده است. این افزونه کارش را با اسکن پایگاه داده وردپرس و ارایه لیستی از جداول نالازمِ افزونه های غیرفعال یا حذف شده آغاز می کند. این کار برای جلوگیری از حذف مطالب شما در هنگام ویرایش صورت می گیرد. فعالیت های ساده مانند ارسال محتوا و ویرایش پست، موارد بلااستفاده ای را به پایگاه داده شما می افزایند.

این پلاگین حدوداً از سال 2010 ایجاد شدهاست.

با استفاده از فتوشاپ می توان حجم تصاویر مورد استفاده در وردپرس را کاهش داد. بزرگترین چالش ما هزینه هاست بود، چرا که هیچ شرکتی قبول نمیکرد سایت ما رو میزبانی کنه و وقتی با جناب اسلام پناه صحبت کردیم، سریعاً مشکل ما رو شناسایی کرد و متوجه شدیم که سایت ما داره منابع زیاد مصرف میکنه و به سرعت مشکل مصرف منابع و سرعت وردپرس ما را رفع کردند. چرا مشتریان بایستی منتظر نشسته تا صفحه وبسایت شما به صورت کامل بارگیری شود، درحالیکه می توانید با افزایش سرعت وردپرس این مشکل را حل کنید؟ چون پیشخوان وردپرس فونتش رو از گوگل فراخوانی می کند شاید یکی از دلایل اصلی کند بودن باشد برای افزایش سرعت پنل مدیریت وردپرس کافیه افزونه Disable Google Fonts رو نصب کنید تا این مشکل betheme.ir حل شود. در صورتی که قالب شما از فونت های گوگل استفاده می کند، این گزینه فایل های فراخوانی آنها را ادغام می کند.

برای ایجاد اپلیکیشن native برای اندروید و iOS توسط این پلاگین لازم است بطور سالیانه هزینهای را بپردازید که بهصورت مجزا برای هر سیستمعامل مبلغ 299 دلار و برای هردو باهم مبلغ 499 دلار نیاز است. تمام افزونه هایی که بر روی وردپرس تان نصب می کنید به صورت خودکار پوشه ها، فایل ها و جداولی را به پایگاهدادهتان می افزایند. قالب ها و افزونه های وردپرس به طور معمول تعداد زیادی فایل به صفحات وردپرس اضافه می کنند. یکی از امکانات خوبی که در دسترس شماست، قالب های چندمنظوره است. WP eCommerce یکی از بهترین افزونه های فروشگاه ساز وردپرس است که اغلب به عنوان جایگزینی برای WooCommerce پیشنهاد می شود. افزونه WP Rocket را می توان بهترین راه حل کاهش سرعت وردپرس عنوان نمود. افزونه مابقی کارها را انجام می دهد.

با این روش تمام صفحات سایت یکبار کش می شوند و سپس با هر بار درخواست، صفحات کش شده فراخوانی می شوند. این روش کاملا بهینه نیست. در این روش برای کش شدن صفحات نیازی به باز شدن آنها توسط کاربر نیست. در نتیجه زمانی که کاربر برای دفعات بعدی صفحه شما را سرچ کند، بدون هیچ معطلی، از طریق کش مرورگر، اطلاعات لود شده صفحه شما را خواهد دید. پس همراه ما باشید تا چند راه کار عملی و کاربردی برای این موضوع ارائه کنیم تا با اجرای آنها پنل مدیریت خود را تبدیل به موشک کنید. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای پویا است یعنی هربار که کاربری از سایت شما بازدید میکند، وبسایت شما، اطلاعات را از جایی به نام پایگاه داده (دیتابیس) میخواند و برای اینکه اطلاعات داخل دیتابیس را به شما نمایش دهد فرآیندها دیگری نیز سمت سرور اجرا میشود که البته آن فرآیندها را شما نمیبینید.

می توان بهترین راه کاهش حجم تصاویر و افزایش سرعت وردپرس را استفاده ترکیبی از روش های بالا دانست. دامین همان آدرس سایت شماست و شما باید یک نام را بعنوان آدرس وبسایت خود انتخاب نمایید و آن را به ثبت برسانید. اگر که مشترک ارایه دهنده CDN باشید، WP Rocket به صورت خودکار شما را به شبکه ارایه محتوا یا CDN متصل می کند. برای رفع این خطا باید با استفاده از FTP یا دسترسی مستقیم از طریق هاست به فایل ها خود دسترسی پیدا کنید.

مثلاً نویسههای اضافی از درون سند را حذف کرد.

برای استفاده از این افزونه یا لازم است لایسنس آن را خریداری نمایید و یا می توانید از سایت های فروش افزونه نسخه های آن را دریافت نمایید. در برخی موارد که از قبل سایتی با استفاده از وردپرس طراحی کردهاید یا قصد طراحی سایت جدیدی با وردپرس را دارید ولی برخی از نیازمندیهای پروژه در قالب افزونههای موجود وردپرس قابل برطرف شدن نیستند، ساخت پلاگین وردپرس به صورت سفارشی، تنها گزینهی موجود خواهد بود. پلاگین گوتنبرگ از محتوای شما یک قالب عالی ایجاد کرده و بدون تلاش زیاد میتوانید پستی شامل مجموعهای از بلوکها ایجاد کنید. این حالت موجب کاهش سرعت وردپرس بخصوص در وب سایت هایی با مطالب زیاد می شود. افزونه وردپرس، نرم افزاری است که به زبان PHP نوشته شده که اسکریپت هایی را به هسته وردپرس سایت شما اضافه می کنند که باعث می شود قابلیت های فراوانی به وب سایت شما اضافه گردد. مثلاً XML-RPC را در نظر بگیرید که برای انتشار و مدیریت سایت از راه دور توسط یک نرم افزار دیگر استفاده می شود.

این گزینه فایل های CSS را ادغام می کند تا تعداد درخواست های صفحه کاهش یابد. تنها کافیست در Settings به قسمت Discussion رفته و تیک گزینه Break comments into pages را بزنید. مثلاً نویسههای اضافی از درون سند را حذف کرد. از طریق بخش نمایش در ناحیه مدیریت وردپرس می توان قالب ها را مدیریت ، تغییر ، حذف یا اضافه کرد. همچنین اگر جدول قابل حذف باشد کلید حذف در سمت چپ جدول نمایش داده می شود. بررسیها و تحقیقات نشان داده که اگر بارگذاری یک صفحه سایت بیشتر از ۲ ثانیه طول بکشد، ۴۷ درصد از کاربران آن صفحه را میبندند و به سراغ سایت دیگری میروند. برخی از بهترین ویژگی های افزونه Grace امکان نمایش تصاویر براساس اکانت کاربران، هشتگ ها، موقعیت ها و عکس هایی است که کاربران خاصی آنها را دوست دارند. این قابلیت امکان کش کردن تمام صفحه سایت را فراهم می کند.

حالا باید یک کاری کنیم که کدهایی در پست های وردپرس با استفاده از بلاک مینویسم با این افزونه نمایش داده شوند. این داده ها می توانند در بهبود سایت شما تاثیر بسزایی داشته و منجر به افزایش ترافیک و حتی بهبود عملکرد ترافیک ورودی سایت گردد. وردپرس دارای قابلیت های بسیاری است که شاید نه تنها از خیلی های آنها آگاه نباشید، بلکه تا زمانی که از وردپرس استفاده می کنید، حتی برای شما کاربردی هم نداشته باشد. حتی می توان بهینه سازی تصاویر را به صورت برنامه ریزی شده انجام داد.

پلاگین وردپرس

در وردپرس نیز همین طور است و فایل های کش دربالابردن سرعت وردپرس نقشی اساسی دارند. از جمله موارد دیگری که بسیار برسرعت لود سایت تاثیر دارند فایل های استایل و جاواسکریپت به کار برده شد در طراحی سایت می باشند که موجب سنگینی سایت و کاهش سرعت لود ان می شوند.ولی با استفاده از قابلیت های بی نظیر افزونه WP Rocket می توان این فایل ها را فشرده ساخت و حجم ان را بسیار کمتر کرد و از این طریق سرعت بارگزاری سایت را چند برابر افزایش داد. با این افزونه می توان با چند کلیک، سرعت بارگذاری صفحه را تا چند برابر افزایش داد. کاربران شما رضایت دارند و موتورهای جستجو رتبهٔ خوبی را به سایت شما خواهند داد. ایجاد نقشه سایت به موتورهای جستجو در پردازش و خزیدن بهتر در سایت شما و درک کامل ساختار سایت کمک خواهد کرد. بعد با قطع کردن آن، با افزایش سرعت پنل مدیریت وردپرس روبرو شدم و به خاطر قند شکن این مشکل برام ایجاد شده بود.

افزایش سرعت وردپرس WP Rocket نیز ویژگی های زیادی مانند بارگیری سریع تصاویر lazy image loading، فشرده سازی GZIP و تمیزکاری پایگاه داده دارد. برای انجام این مهم می توانید از افزونه فشرده سازی تصاویر ShortPixel استفاده کنید. شما میتوانید در صفحه داشبورد و همچنین در منوهایی که با مدیریت منوهای پنل افزونه ایجاد می کنید، از کد کوتاه قالب های المنتور به راحتی استفاده کنید. این پلاگین حدوداً از سال 2010 ایجاد شدهاست. این گزینه از اجرای صحیح کدهای جاوا اسکریپت اطمینان حاصل می کند. گزینه Preload cache صفحات را پیش از باز شدن توسط بازدیدکننده کش و ذخیره می کند. اما نقطه تمایز این افزونه بهبود پیش نمایش ویدیوهای یوتیوب است. اولین قدم برای رسیدن به بهبود FCP و بالا بردن سرعت سایت وردپرس ، بهبود TTFB است. هر نسخه جدید از CMS دارای ویژگیهای جدید، رفع اشکال و بهبود عملکرد و سرعت سایت و موارد دیگر است. دوتا از موارد بسیار اساسی و مهم که هنگام ساخت یک وبسایت به آنها احتیاج دارید هاست و دامنه است.

افزونه وردپرس با اینکار وبسایت شما حرفه ای تر و کاربرپسندتر به نظر می رسد. احتمال به وجود آمدن مشکلات امنیتی برای سایت شما بیشتر میشه. این موضوع فقط باعث میشود هک کردن سایت برای هکرها راحتتر شود. خودم این موضوع رو بارها تجربه کرده ام. یکی دیگر از دلایل اصلی کند بودن پیشخوان استفاده از افزونه های امنیتی است این موضوع تجربه شخصی است بعضی وقت ها پیشخوان کند بود و با غیر فعال سازی این افزونه شاهد افزایش سرعت پنل مدیریت وردپرس بودیم.

سرعت بیشتر سایت موجب بازدید بیشتر و افزایش ماندگاری کاربران در سایت می شود. CDN به کاربران اجازه می دهد تا با داده های شما به شکلی در ارتباط باشند که انگار درخواست در نزدیکی وب سرور شما ارایه می شود. تصاویر در وب سایت های امروزی از عوامل مهم در جذب کاربر به حساب می آیند. بارگذاری تنبل در آی فریم ها و فیلم ها: با فعال کردن این گزینه iframe ها و ویدئوها زمانی بارگذاری می شوند که در صفحه نمایش کاربر قابل رؤیت باشند. علاوه بر داشتن گزینه های بسیار، از رابط کاربری جذاب و طراحی موثر نیز بهره می برد. علاوه بر اين، اين امر باعث افزايش اندازه فايل بکاپ و تحميل بار زيادي بر منابع سرور در هنگام توليد فايلهاي پشتيبان ميشود. این کار علاوه بر کاهش مصرف منابع سرور منجر به کاهش مصرف پهنای باند نیز می شود.

برای مثال در فرمت jpg حجم تصاویر کاهش قابل توجهی می یابد اما از کیفیت تصاویر نیز کاسته می شود. برای افزایش بهینه سازی سرعت سایت وردپرسی تان پیشنهاد میکنیم حتما حتما قابلیت amp گوگل را نیز در سایت تان فعال کنید. برای افزایش سرعت وردپرس از طریق بهینه سازی تصاویر راه های متفاوتی وجود دارد. از جمله ویژگی ها و قابلیت های بی نظیر های بینظیر این افزون میشود به کش کردن صفحات سایت، قابلیت راه اندازی وردپرس cdn و همچنین کش کردن مرورگر و دیتابیس به صورت کاملا حرفه ای اشاره کرد. در صورت عدم بررسی ، پایگاه داده وردپرس شما با گذشت زمان شروع به جمع آوری بی نظمی می کند. 3- بعد از باز شدن پنجره PhpMyAdmin ، بر روی پایگاه داده وردپرس خود کلیک کرده تا باز شود.