قالب وردپرس چیست معرفی پر استفاده ترین قالبها؟

هکرها با تلاشها زیاد برای ورود به سایت با ترکیبات مختلف گذرواژه، سعی میکنند رمزهای عبور را بشکنند. در اغلب صفحات سایت ها، تصاویر بیشترین حجم صفحه را به خود اختصاص میدهند. 404 در واقع یک خطای سمت کاربر در وب است که مفهموم خاصی دارد صفحه 404 یکی از مهم ترین صفحات یک قالب وردپرسی است این صفحه زمانی کاربرد دارد که یک صفحه یا لینک در سایت شما وجود ندارد یعنی اگر کاربری قصد داشته باشد وارد یک آدرسی شود که در سایت شما وجود ندارد این صفحه به کاربر نمایش داده می شود و کاربر متوجه می شود که صفحه موردنظر یا حذف شده یا اشتباه وارد شده، این صفحه علاوه بر کاربر برای سئو نیز اهمیت زیادی دارد و اگر قالب سایت شما یک صفحه 404 نداشته باشد نمره مثبت سئو آن را دریافت نخواهید کرد. مهم ترین کاربرد ها یا دسته بندی های وردپرس در زیر آمده است.

بناربراین خیلی مهم است که قالب وبسایتتان را تنها از وبسایتهای معتبر دریافت کنید. وردپرس از یه نظر خیلی سادس کار به کار کسی نداره و به صورت پیش فرض به ورود های پیاپی کاربر کاری نداره و محدود نمیکنه. لذا اگر تازه با وردپرس آشنا شدید و میخواهید خیلی زود یک وبسایت با وردپرس طراحی کنید یا اینکه حتی وقت هم زیاد دارید اما فقط میخواهید وبسایت خودتان را با وردپرس طراحی کنید این روش را به شما پیشنهاد نمیکنم. پس چرا تا این اندازه به آنها اهمیت داده میشود و برنامهنویسان زیادی در دنیا وقت خود را صرف طراحی آنها میکنند؟ با در اختیار داشتن این افزونه، هر وقت که بخواهید میتوانید با یک کلیک تمام سایتتان را اسکن کنید و از کوچکترین سرنخهای مبنی بر حضور بدافزارها مطلع شوید. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا بسیار حرفه ای می باشد که میتواند به هر شخصی لذت داشتن یک سایت بسیار خوب و حرفه ی را بدهد.اما سوال اساسی که با آن مواجه هستیم این است که آیا وردپرس امن است و میتوان با خیال راحت از آن استفاده نمود.

پلاگین وردپرس

برخی دایرکتوریها هستند که اصلا نیازی به اجرای فایلهای PHP در اونها نخواهید داشت که مهمترین این بخش پوشه uploads وردپرس هست که فایلهای چند رسانهای مثل تصویر، ویدئو، صوت و… هرگز برای هیچ سایتی از دسترسی ۷۷۷ برای فایلها و پوشه ها استفاده نکنید. شناسایی و پاکسازی فعالیتهایی که سبب تخریب سایت شما میشوند با استفاده از افزونه های موجود. نام قالب را در قالب های سایت جستجو کنید، در صورتیکه این محصول در راست چین موجود نبود، با هماهنگی تیم کنترل کیفی، با آیدی های تلگرام @RtlthemeQc و RtlthemeQc2@ از عدم رزرو بودن آن توسط فروشنده دیگر اطمینان حاصل کنید. نمونه ای از پوسته ای که با دقت راست چین شده است را ممی توانید در پیش نمایش قالب انفولد مشاهده کنید.

آخرین ترفند از ترفندهای افزایش امنیت وردپرس استفاده از افزونه های امنیتی مانند Sucuri Security و Wordfence Security می باشد. اصلاً امکان ندارد جایی صحبت از بهترین افزونه های امنیت وردپرس باشد و نامی از Sucuri برده نشود. داستان از جایی شروع شد که در ماه های اخیر افراد بسیاری برای پشتیبان وردپرس خود و رفع اشکالات موجود در آن از ما درخواست کمک و راهنمایی داشتند. با ما همراه باشید تا با امنیت وردپرس بیشتر آشنا شویم و ببینیم که چگونه میتوان امنیت یک سایت وردپرسی را بالا برد. در وب سایت هایی که توسط سیستم وردپرس تهیه شده اند میتوان از افزونه های بسیار زیادی برای افزایش امنیت سایت بهره گرفت و به این طریق از نفوذ هکرها جلوگیری نمود.یکی از این افزونه های بسیار کاربردی All In One WP Security & Firewall می باشد که میتوان گفت تقریبا تمام مواردی که برای امنیت و حفاظت از یک سایت مورد نیاز است را در خود دارد و میتواند امنیت سایت را در مقابل هکرها بسیار بالا ببرد.

هرکسی که با وردپرس کار کرده باشد می داند که وردپرس به صورت پیشفرض از آدرس wp-login.php برای صفحه ورود استفاده می کند که با مراجعه کردن به آدرس wp-admin هم به صورت خودکار به این صفحه سایت بی تم هدایت خواهد شد. اگر می خواهید قالب سایت خود را سفارشی سازی کنید بدون اینکه کوچکترین دانشی درباره CSS، HTML و PHP داشته باشید، افزونه Microthemer Lite یکی از بهترین افزونه های ویرایش قالب وردپرس است که می توانید از آن استفاده کنید. Content scheduler : شما زمانی که محتوایی را ایجاد کرده و یا آن را ویرایش می کنید می توانید با این افزونه تاریخ تعیین شده را ، به شما یادآوری کند . اگر کسب و کار شما جدی است حتما این موضوع را درک می کنید هر شخصی که بنا بر دلیلی یک سایت یا یک فروشگاه اینترنتی آنلاین راه اندازی می کند قصد موفقیت شدن در اینترنت را دارد پس یعنی ساعت ها، ماه ها و سال ها زمان برای رشد سایتشان سپری می کنند و بعد از چند سال فعالیت در فضای اینترنت شما فردی شناخته شده و به جایگاه های خوبی در زمینه کسب و کار خود خواهید رسید و اگر امنیت ورپرس سایت خود را برقرار نکنید ممکن است یک روز که از خواب بلند می شوید سایت شما دیفیس یا هک شده باشد در آن زمان تمام زحمات و هزینه های چند ساله شما به باد می روید و هم چنین اعتبار خود را از دست خواهید داد.

افزونه وردپرس

از آنجایی که چند سالی است در حوزه هک و امنیت که یکی از زمینه های مورد علاقه بنده است فعالیت می کردم همیشه قصد داشتم به یک شیوه ای بخشی از تجربیاتم را با یکسری افراد البته نه هر فردی به اشتراک بزرام تا اینکه با جستجو عبارت “آموزش امنیت وردپرس” با یکسری آموزش بسیار ساده روبرو شدم که بسیاری از دوستان در دوره فقط با یک افزونه امنیت وردپرس را توضیح می دادند که این کار بسیار اشباه است و این موضوع انگیزه قوی شد تا دوره آموزش امنیت وردپرس را طراحی کنم. نصب قالب از طریق هاست بسیار ساده است. در این حالت شما باید فایل فشرده سازی شده را از طریق هاست به پوشه قالب به اضافه کنید و در این حالت فایل استایل برای شما نمایان خواهد شد.

اکثر ابزارها برای فشرده سازی تصاویر از فرمتهای lossy (فشردهسازی با اتلاف – مانند JPEG) برای تصاویر استفاده میکنند اما WP Smush از فرمتهای lossless (فشردهسازی بدون اتلاف) استفاده میکند. وردپرس هم از این قاعده مستثنی نیست و باید با استفاده از راهکارهای گوناگونی به امنیت وردپرس پرداخته و هر روز سعی بر افزایش امنیت وردپرس و افزایش امنیت سایت کنیم . 3. در این مرحله باید هر جایی از متن فایل wp-login.php که از این نام استفاده شده است را پیدا میکنیم، و نام جدید را جایگزین آن میکنیم. این افزونه امنیتی از زمانی که به بازار وردپرس آمده است بسیار عالی عمل نموده و چیزی حدود 800000 نصب فعال دارد و روی نسخه ۴٫۷ و بالاتر وردپرس میتوان از آن استفاده نمود.این افزونه در زبان های بسیار زیادی موجود می باشد و زبان فارسی نیز یکی از این زبان ها می باشد.نکته جالب این است که با وجود ویژگی های بسیار جذابی که این افزونه در خود جای داده است کاملا رایگان است و شما برای استفاده از آن هیچ گونه هزینه ای نباید بپردازید.

در دوره کامل آموزش امنیت وردپرس سعی شده به صورت خلاصه بهترین راه های مقابله با هکرها و جوجه هکرها به شما آموزش داده شود تا بتوانید با جدیدترین متدهای روز از سوء استفاده های احتمالی جلوگیری کنید و سایت خود را به صورت کامل امن کنید. اما خوب است بدانید که راه های بسیار زیادی برای افزایش امنیت سایت وجود دارد که میتوان با استفاده از آنها از هک شدن سایت توسط هکرها جلوگیری نمود.در ادامه ما به شما راه هایی را معرفی خواهیم کرد که با استفاده از آن میتوانید امنیت سایت وردپرسی خود را چندین برابر نموده و با خیالی آسوده و راحت به فعالیت بپردازید. به نام خدای مهربان سلام و عرض ادب دارم خدمت همه شما بزرگواران در یک دوره فوق العاده عالی در خدمت همه شما دوستان عزیز هستیم دوره ای به نام آموزش امنیت وردپرس به صورت حرفه ای در این دوره می خواهیم افزایش امنیت وردپرس را مورد بررسی قرار دهیم اما نه به صورت ساده و تنها با یک افزونه خاص چون اگر کمی باهوش باشید قطعا می دانید که هرگز با نصب یک افزونه سایت ما امن نمی شود امنیت فاکتورهای زیادی دارد که باید آن ها را انجام یا رعایت کنیم تا از یک سایت امن برخوردار باشید در دوره امنیت وردپرس نه تنها آموزش امنیت با افزونه ها را یاد خواهید گرفت بلکه نکات مهم تر و اصلی تری را نیز فرا خواهید گرفت.

تنظیمات و متغیرهای بهینه ایجاد رمزعبور در تصویر قابل مشاهده است. در این جلسه از دوره آموزش فارسی وردپرس، در مورد تنظیمات دیدگاه ها در وردپرس صحبت می کنیم. برای مشاهده جلسه 7 و شروع کار با وردپرس WordPress به لینک زیر مراجعه نمایید. 5. شما بعد باید به پیشخوان وردپرس مراجعه کرده و از قسمت نمایش و سپس پوسته ها قالب مورد نظرتان را مشاهده کنید. اگر این درخواست را هم مشاهده نکنید میتوانید به وبسایت Translating WordPress سر بزنید و آینه که میخواهید ترجمه کنید را در آنجا جستجو کنید.

این پوسته رایگان وردپرس دارای 15 استایل هدر / صفحه، 6 گزینهShapely پس زمینهی هدر، 6 طرح بندی پاورقی، 5 طرح بندی پست، 6 طرح آرشیو / ناوبری و… به همین جهت هکرهای زیادی در این مسیر به دنبال پیدا کردن سایتهای ضعیف و سو استفاده از آنها هستند. دلیل اصلی آن این است که قالب های رایگان اغلب شامل چیزهایی مانند رمز گذاری base64 هستند که ممکن است به شکل نامحسوسی برای وارد کردن لینک های اسپم در سایت شما و یا کدهای مخرب دیگری که می توانند همه نوع مشکلی ایجاد کنند، مورد استفاده قرار گیرند.

بنابراین راهی پیدا کرده است تا هویت کاربران را بدون رمز عبور تایید کند. به طور پیش فرض، وردپرس به کاربران اجازه میدهد تا هر تعداد که میخواهند تلاش ناموفق برای ورود به سایت داشته باشند. این افزونه امکان مرتب سازی، فعال و غیرفعال سازی هر یک از دکمه های ویرایشگر رو به شما میدهد. شما برای اینکه بتوانید وردپرس و سایت خود را امن کنید یا باید یک متخصص مربوط به این کار استخدام کنید یا باید خودتان این موضوع را یاد بگیرید که قطعا اگر بخواهید یک متخصص استخدام کنید باید هزینه های زیادی را به افراد متخصص پرداخت کنید که شاید شما نخواهید این کار را انجام دهید و به جای آن پول خود را در جاهای مهم تر سرمایه گذاری کنید. پس شما بهترین و کامل ترین آموزش های امنیتی وردپرس را در این دوره دریافت خواهید کرد حتی شما می توانید بعد از این دوره به یک متخصص امنیت وردپرس تبدیل شوید و به صورت یک فریلنسر پروژه های امنیتی بگیرید بنابر این شما خواهید توانست بعد از این دوره وارد بازار کار شوید و کسب درآمد کنید.

با رشد بالا و محبوبیتی که سیستم مدیریت محتوای وردپرس در سال های اخیر به دست آورده است و همچنین متن باز و رایگان بودن آن، موجب شده است تا بیش از 50 درصد وب سایت های جهان با وردپرس ایجاد شوند. در نهایت بدانید که این پلاگین، توسط نیروهای نظامی و انتظامی در سراسر جهان مورد استفاده قرار میگیرد. برای امنیت بیشتر میتوانید از قابلیت ورود ۲ مرحله ای نیز استفاده کنید. فرقی نمی کند که کدام مرحله را انجام دهید.

در واقع بخشی از سایت شماست که توسط کاربران مشاهده می گردد. روش احراز هویت دو عاملی، کاربران را با حفظ امنیت مجبور به ورود می کند. افزونه Weglot یک ابزار مترجم محبوب است که می تواند به شما کمک کند در بازار های جدید گسترش پیدا کنید. ابزار های قدرتمندی برای کمک به شما در بهبود سئو، استراتژی ترافیک پولی، شبکه های اجتماعی، و محتوا و استراتژی روابط عمومی ارائه می شود. میتوانید تیکتها را عمومی کنید. در انتها از MAC Addres جهت اتصال به وای فای استفاده کنید و صرفا به رمز عبور قوی بسنده نکنید.

هکرها دریافتند که بسیاری از افراد از همین نام کاربری استفاده می کنند. در نتیجه هر جستجو نام پلاگین، امتیاز، توصیف، تعداد کپیهای نصب شده و فعال پلاگین (وبسایتهایی که از پلاگین استفاده میکنند) و نام مولف آن درج شده است، همچنین نشان میدهد که این پلاگین روی نسخه وردپرس امتحان شده است. این در حالیست که تجربه و آمار نشان میدهند که مهمترین چیزهایی که از آنان محافظت می کنیم، کاربران و اطلاعات آنان است.اکثریت این اطلاعات برروی پایگاه داده MySQL نگهداری میشوند، پایگاه دادهای که به عنوان back-end برای سایت وردپرسی شما سرویس میدهد. اجازه بدهید با یک آمار کوچک، قدرت این افزونه را مشخص کنیم: ۲۵درصد کل وبسایتهای وردپرسی امنیت سایت خود را با این افزونه تامین میکنند. بنابراین اولین گام در تامین امنیت وردپرس از سرویس دهنده میزبانی وب شروع میشود. افزونه امنیتی Sucuri توسط شرکت معتبر و قدیمی Sucuri نوشته شده که کار اصلی این شرکت تامین امنیت وبسایت ها و نرم افزارها است.

افزایش سرعت وردپرس

تمای این نکات در مقاله “بعد از راه اندازی سایت چکار کنیم” بیان شده، این مقاله رو از دست ندید. در مقاله آموزش افزونه One Signal Push Notifications می توانید اطلاعات کاملی درباره این افزونه به دست آورید. پرتو پوسته ای چندمنظوره حرفه ای است که به کمک آن به سادگی می توانید یک سایت زیبا داشته باشید.از ویژگی مهم این پوسته سرعت و طراحی زیبای آن می باشد که با یک کلیک می توانید دموهای مختلف را نصب کنید.پوسته پرتو در مارکت های بین المللی بیش از ۱۰ هزار بار توسط کاربران خریداری شده است.با استفاده از این قالب وردپرسی پرتو می توانید سایت ها با موضوعات مختلف را راه اندازی کنید.قالب پورتو دارای تنظیمات بسیار کاملی است. همانطور که میدانید سرعت سایت نقشی تعیینکننده در سئو سایت دارد، استفاده از افزونه افزایش سرعت سایت در وردپرس تاثیر قابل توجهی در بهبود سرعت سایت شما خواهند داشت. افزونه Wordfence Security امتیاز 4.8 از 5 را کسب کرده ، استفاده میلیون ها کاربر در جهان و کسب امتیاز های کامل در مارکت ها مهر تاییدی بر عملکرد این افزونه است.