ماه در وردپرس – سپتامبر 2022 – اخبار وردپرس

سه نسخه جدید گوتنبرگ از نسخه ماه گذشته ماه در وردپرس منتشر شده است:

  • گوتنبرگ 14.1 در 15 سپتامبر 2022 ارسال شد. این پشتیبانی تایپوگرافی و فاصله را برای بسیاری از بلوک ها اضافه می کند و به تلاش ها برای ادغام ابزارهای طراحی در بلوک ها ادامه می دهد. همچنین شامل بهبودهایی در بلوک ناوبری و تجربه قفل محتوا است. این آخرین نسخه گوتنبرگ است که در وردپرس 6.1 ادغام می شود که شامل به روز رسانی های گوتنبرگ 13.1 تا 14.1 است.
  • گوتنبرگ 14.2 با بهبود جریان نوشتن، بلوک تقویم صیقلی‌تر، و تکمیل خودکار پیوندها همراه است. در 28 سپتامبر 2022 منتشر شد.
  • گوتنبرگ 14.3 از 12 اکتبر 2022 برای دانلود در دسترس است. این نسخه پیمایش بلوک های متنی را آسان تر می کند. alt + arrow ترکیب صفحه کلید، و قابلیت کشیدن و رها کردن تصاویر را در میان سایر به روز رسانی ها به ارمغان می آورد.

روز ترجمه وردپرس

افراد زیر به این نسخه از ماه در وردپرس کمک کردند: @chaion07، @کم لور، @rmartinezduque، @robinwpdeveloper، @santanainniss، @webcommsat.


منبع: https://wordpress.org/news/2022/10/the-month-in-wordpress-september-2022/

وردپرس 6.1 برای انتشار در 1 نوامبر 2022 برنامه ریزی شده است– کمتر از سه هفته دیگر پس از انتشار نسخه بتا در ماه سپتامبر، اولین نامزد انتشار (RC1) اکنون برای دانلود و آزمایش آماده است.

آیا می خواهید بدانید چه چیزهای جدیدی در وردپرس 6.1 وجود دارد؟ برای جزئیات بیشتر این منابع را بررسی کنید:

نسخه های 14.1، 14.2 و 14.3 گوتنبرگ منتشر شده است

تیم آموزشی با میزبانی یک رویداد یک روزه برای کمک به مشارکت کنندگان جدید در ترجمه مطالب در Learn.wordpress.org به جشن پیوست.

به‌روزرسانی‌های تیم: حذف به‌روزرسانی‌های امنیتی برای WP 3.7 – 4.0، یک دوره آموزشی جدید متمرکز بر توسعه‌دهنده، و موارد دیگر

بازخورد و درخواست تست

به روز رسانی رویداد و WordCamps


سایر به‌روزرسانی‌های هیجان‌انگیز شامل سازگاری پیشرفته ابزارهای طراحی در بین بلوک‌ها، تجربه ایجاد الگوی پیشرفته و توسعه‌یافته، بلوک‌های نقل قول و فهرست بهبودیافته و پشتیبانی از تایپوگرافی سیال است.

این نسخه اصلی بعدی بر افزایش کنترل برای یک سایت بصری تر و تجربه ایجاد محتوا متمرکز است و با یک تم بلوک پیش فرض جدید همراه خواهد بود. بیست و بیست و سه (TT3). این تم با 10 سبک طراحی شده توسط اعضای انجمن ارائه می شود که می توانید به راحتی بین آنها جابجا شوید تا ظاهر و احساس سایت خود را سفارشی کنید.