مراحل قدم به قدم اجرای کناف کاری در دیوار و سقف نقاشی ساختمان پارس پینتر

مراحل قدم به قدم اجرای کناف کاری در دیوار و سقف نقاشی ساختمان پارس پینتر

این ساختار شامل زیرسازی فولادی سبک (متصل به سقف اصلی) بوده که صفحات روکش دار گچی در یک یا چندلایه، به وسیله پیچ مخصوص بروی آنها نصب می شوند. توجه کنید به دلیل آن که نحوه اجرا و نصب کناف کاری تخصصی است باید برای ساخت آن از متخصصان این حوزه کمک بگیرید تا در حین انجام پروژه های کناف دچار مشکل نشوید. شماعزیزان می توانید جهت اطلاع از طرح و نمونه اجرای کناف و همچنین قیمت کناف با کارشناسان و مشاورین شرکت مدرن سازان رادیس تماس گرفته و یا با مراجعه به آدرس اینترنتی radiscompany.com پاسخ تمامی سوالات خود را دریافت نمایید.

  • پس از تکمیل نصب پانل ها، نوبت اجرای بتونه کاری و ماستیک کشی است.
  • صفحات روکش دار مقاوم در مقابل رطوبت و آتش که بیشتر در موتورخانه‌ها و دیوار شفقت که فضای مرطوبی دارند و در برابر آتش و حریق باید مقاوم باشد.
  • دیوار چاله آسانسور از جمله دیوار های مهمی می باشد که باید در مقابل آتش سوزی مقاوم و غیر قابل نفوذ آتش باشد.

بیشتر پرسیده میشود ، در مورد نحوه اجرای کناف و قیمت اجرای کناف است. از موارد کاربرد کناف می توان به اجرای کناف کاری سقف ، اجرای کناف دیوار ، اجرای کناف سقف پذیرایی ، اجرای کناف سقف آشپزخانه ، اجرای کناف پشت تلویزیون ، اجرای کناف دیوار اشاره کرد. سقفهای کاذب یکپارچه کناف،بدون درز بوده و ساختار آنها از اتصال صفحات روکش دار گچی به زیرسازی فولادی که به سقف اصلی متصل می باشد،تشکیل می ش.د.این ساختار از نظر معماری بسیار منعطف بوده و در ساخت سقفهای مغلق تزئینی(دکوراتیو)کاربرد ویژه دارد. اجرای سریع و آسان،عبور آسان تاسیسات مکانیکی و الکتریکی،انعطاف معماری بالا و امکان دستیابی به مشخصاتی نظیر غایق حرارتی و صوتی و مقاومت در برابر حریق و رطوبت از ویژگی های این ساختار می باشد. سقف کاذب شاخه ای از هنر معماری داخلی می باشد که معمولا به عنوان پوششی بسیار مناسب و شیک در زیر سقف استفاده می‌شود.

مجری دکوراسیون اداری

در قرارداد کناف نوع پانل گچی و یا پانل سیمانی و مارک آن ، بتونه کاري يا عدم آن ، نحوه محاسبه کار انجام شده ، نحوه پرداخت ، محل دقيق هالوژن ها ، انجام يا عدم انجام ماستيک ، حمل و نقل مصالح تا پاي کار يا عدم آن قيد شود. دیوارهای کناف دارای انعطاف بسار زیاد معماری می باشند،به همین جهت می توان طرحهای گوناگون معماری را با استفاده از این ساختارها اجرا نمود. در ساختمانها پس از گذر زمان ، ممکن است لوله های تاسیساتی عبور کرده از سقف کاذب به تدریج فرسوده و در مواردی به نشت مایعات بیانجامد. همچنین مشاهده میشود ، پس از گذر ۱۰ الی ۱۵ سال از عمر یک واحد مسکونی تمایل به تغییرات دکوراسیون ( بازسازی ساختمان ) احساس میشود. از دیگر مزیت های سقف کاذب (کناف) میتوان با انعطاف معماری بالا و ساخت سقفهای معلق تزئینی (دکوراتیو) و طرح های زیبای هندسی و نور پردازی جلوه ای از هنر و زیبایی را در سقف کاذب خلق و ایجاد نمود.

پانل MR یا پانل مقاوم در برابر رطوبت جهت سقف های کاذبی است که در معرض رطوبت قرار دارند مانند سقف کاذب مناطق شرجی. پانل FR پانل های ضد حریق کناف هستند و در ساختمانهای با درجه اهمیت بالا و یا در ساختمانهایی که احتمال وقوع آتش سوزی وجود دارد در سقف های کاذب استفاده می گردد. پانل FM پانل های مقاوم در برابر رطوبت و آتش هردو میباشند و در مناطق در معرض رطوبت که مقاومت در برابر آتش نیز مد نظر میباشد کاربرد دارند. به عنوانعایق حرارتیاز اتلاف انرژی و گرمای محیط داخلی منزل جلوگیری می‌کند. با جذب صدا به عنوان عایق صوتی عمل کرده و مانع از پخش صدای زیاد در ساختمان می‌شود.

رطوبت مداوم بیش از ۶۰% (برای صفحات مقاوم در برابر رطوبت ۹۰%) یا نفوذ مداوم آب کارایی صفحات را کاهش می دهد. برای این منظور صفحات از نوع Aquapanel برای فضاهای مرطوبت با پوشش کاشی نوصیه می شود. دیوارهای جداکننده کناف بر اساس عملکرد دیوارهای غیرباربر و با امکان اجرای سریع طراحی شده اند. مقاطع (پروفیل) کناف از ورق های فولادی که به وسیله یک لایه روی پوشش شده اند تولید می شود. همچنین این مقاطع برای عملکرد باربری مناسب نمی باشند.اگر از این مقاطع در مناطقی که درصد رطوبت نسبی بالا استفاده شود تمامی نقاط برش خورده در این شرایط می باست با پرایمرهای بر پایه روی ترمیمم و محافظت شود.

11 بتونه در دومرحله آستر ورویه با رعایت فاصله زمانی (حدود 7 ساعت) و رعایت عرض مناسب (حدود 40 سانتی متر ) اجرا میگردد. بد نیست که رنگ کناف ها با نورپردازی های سقف تناسب داشته باشه تا اون هارو زیباتر کنه. با این کار احتمال ترک خوردگی کناف در محل درز های اتصال رو به حداقل ممکن می رسونن. نصب این کناف های اضافه علاوه بر این که به قطعات F47 و L25 بیشتری نیاز داره، هزینه های بیشتری رو هم به همراه قیمت کناف سقف داره. البته ناگفته نماند که زیبایی سقف های دکوراتیو بر کسی پوشیده نیست. سازه های بلندِ F47، در دو سمتِ لبه های خود، روی نبشی های L25 دیوار های محل، مهار میشن.

نمایندگی فروش پانل سیمانی الیاف دار

معمولا هزینه نصب کناف به خرید مصالح و دستمزد متخصص محدود نمی‌شود. گاهی لازم است قبل از نصب کناف، برای رفع نم و رطوبت و ترک‌های دیوار و سقف از متخصصان کمک گرفت. همچنین، درصورتی‌که نیاز به عایق‌کردن سقف و دیوار باشد، باید هزینه خرید و نصب پشم سنگ را نیز به هزینه کلی اضافه کرد. «دستمزد اجرای کناف چطور حساب‌می‌شه؟»، «نرخ مشخصی توی بازار برای کنافکاری هست؟‌»، «قیمت کناف دیوار و سقف فرق‌ می‌کنه؟» اگر به دنبال جواب این سؤالات هستید، با سنجاق همراه باشید.

در فضاهای بزرگ مانند هتل ها و رستوران ها، نصب سقف کاذب کناف بسیار آسان و سریع انجام می شود. کمک سقف کاذب کناف خودایستا می توان ساختمان های اداری، مسکونی، تجاری و… را دکور کرد. سقف کاذب کناف ، جایگزین بسیار خوبی برای سقفهای کاذب غیراستاندارد ساخته شده با رابیتس و گچ هستند.

در زمانی که نیاز به دسترسی به تاسیسات و لوله های کار شده در ساختمان دارید. پس از گذشت 6 ساعت دوباره یک لایه بتونه و پرداخت آن را انجام داده سپس نوبت به ماستیک کشی می رسد. حالا باید تمام سطح سقف را به طور کاملا یکدست و صاف ماستیک کشی کرد. پیچ های برند مکس ، پیچ کناف ایران ، پیچ فلکس از پیچ های با کیفیت هستند که در بازار عرضه می شوند. در مواقعی که پانل های تهیه شده ابعاد 1.20 در 2.40 بود، باید فواصل آکس به آکس ها را 48 سانتی متر اجرا کنند تا جوابگوی پانل ها باشد.