معرفی افزونه های ضروری وردپرس برای تمام سایت ها

مولنوگ در اکتبر ۲۰۰۵ از CNET جدا شد. یکی از اصلی ترین شاخصهای کلیدی و تاثیر گذار در سئو سایت سرعت آن میباشد. یکی از مهم ترین مزایای وردپرس، قابل توسعه بودن آن است. این سیستم به دلیل یوزر فرندلی بودن یا به عبارت دیگر سادگی استفاده برای کاربر بسیار محبوب است و به راحتی حتی بدون داشتن اطلاعات برنامه نویسی می توانید با آن کار کنید. بسیاری از کاربران با توجه به اینکه دانش اندکی در ارتباط با برنامه نویسی دارند، از این قابلیت استفاده می کنند؛ تا در عین سادگی نیازهای کاربر را برطرف کرده و تعامل بیشتری با آن ها نیز داشته باشند. با توجه به این، پیشنهادی که من همیشه میکنم این است: در ابتدای مسیر از وردپرس استفاده کنید تا بتوانید با کمترین هزینه، سایت تان را طراحی کنید. به عنوان کلام آخر؛ اگر قصد دارید یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنید، پیشنهاد میکنم در ابتدای کار به جای اینکه خودتان را زمان زیادی درگیر پیدا کردن یک سیستم سایت ساز خوب و تصمیم گیری برای انتخاب بین انواع روش های ساخت سایت کنید، با وردپرس استارت کار را بزنید.

هدف شما هر نوع کسب و کاری که باشد از وبلاگ شخصی گرفته تا راه اندازی فروشگاه و مقاصد بیزینسی می تواند با وردپرس قابل اجرا باشد. وردپرس هرچند مدت بروزرسانی میشود و با هر بروزرسانی قابلیتهای خوبی به آن اضافه میشود و همچنین میتوانید از سایتتان بک آپ بگیرید. میتوانید کد پلاگین دیگری را بگیرید و آن را گسترش دهید یا ویرایش کنید تا آنطور که میخواهید کار کند. به همین دلیل، بهتر است که از یک سرویس میزبانی ویدئو مانند آپارات و غیره استفاده کرده و آدرس URL ویدئو را در داخل صفحه سایتتان قرار دهید.

پس از آن می توانید افزونه WP-Rollback را نصب کنید.

او برای نخستین بار برای انتشار عکسهایی که در سفر به واشینگتن گرفته بود از این سیستم استفاده کرد. او در ژانویه ۲۰۰۳، در وبلاگش این مطلب را اعلام کرد. مولنوگ مجبور شد که مطلب را بپذیرد و همه مقالات را حذف کند. در مارس ۲۰۰۳ او Global Multimedia Protocols Group را تأسیس کرد که در آن نخستین «میکرو فرمتها» نوشته شد. در دسامبر ۲۰۰۵، او شرکت اتوماتیک را معرفی کرد، سرویسی که خدمات میزبانی وبلاگ ارائه میدهد و نرمافزارهای ضد اسپم میسازد. پلاگین چند زبانه WEGLOT برای محتواهای ترجمهشده به زبانهای مختلف subdomainهایی میسازد تا گوگل بتواند این صفحات جدید را Index کند. وردپرس این امکان را به شما میدهد که هر زمان خواستید، تغییرات خود را درون سایت ایجاد کنید، مطالب جدید در سایت منتشر کنید، کاربران خود را مدیریت کنید، به نظرات رسیدگی کنید.

از آنجایی که تصاویر شما احتمالاً بخش بزرگی از حجم صفحه شما را تشکیل می دهند، یافتن راه هایی برای کم کردن حجم آنها بدون اینکه بر کیفیت تصویر اثر بگذارد، در افزایش سرعت سایت وردپرس شما ROI بزرگی را ارائه می دهد. خصوصا اگر بودجه ی کافی برای ساخت وب سایت شخصی نداشته باشید بهترین گزینه ای که می تواند در اختیار شما قرار بگیرد پلتفرم وردپرس است. زمانی که وردپرس معرفی شد، فقط میتوانستید از آن برای ساخت یک وبلاگ اینترنتی استفاده کنید.

نکته منفی استفاده از سیستم Expires Headers این است که کاربران آپدیت های ضروری مثل تغییر برخی فایل ها را دریافت نخواهند کرد. هم نصب کردن وردپرس روی سایت و هم مدیریت کردنش نسبت به انواع سیستم های مدیریت محتوای دیگر بسیار آسان است و میتوانید با کمترین زحمت از آن استفاده کنید. بزرگ ترین مزیت وردپرس این است که توسعه دهندگان زیادی با آن کار می کنند. هاست یا سرور با کیفیت و سرعت بالا، تاثیر چشم گیری روی سرعت سایت نیز خواهد داشت. البته برای طراحی سایت وردپرسی باید هزینه هایی برای خرید هاست و دامنه متحمل میشوید اما خود وردپرس به شما هزینه ای تحمیل نمیکند. اما برای دوستانی که به هر نحوه هنوز موفق به مطالعه این کتاب نشده اند، تصمیم گرفتم در این پست، 5 نکته مهم برای امنیت وردپرس را بگویم که رعایت آن تاثیر ویژه ای در افزایش امنیت سایتتان خواهد داشت.

سریعاً نام های کاربری مشخص را قفل کن: اضافه کردن نام های کاربری که اگر وارد شوند، افزونه آدرس IP کاربر را قفل خواهد کرد. این افزونه یکی از بهترین افزونه های افزایش سرعت وردپرس می باشد که تا به امروز بشتر از 1 میلیون وب سایت از آن استفاده کرده اند. پس از آن می توانید افزونه WP-Rollback را نصب کنید. مثلا استفاده از افزونه ووکامرس رایگان است اما افزونه هایی هستند که سازندگان شان آنها را با قیمت های بالایی به شما میفروشند. بارگذاری تنبل یعنی اینکه یکدفعه تمامی تصاویر با هم لود نشوند و زمانی که کاربر اسکرول می کند تصاویری که در صفحه ی ایشان نمایش داده می شوند بارگیری بشوند.

خلاصه در وردپرس هیچ محدودیتی وجود ندارد و تفریبا هر وب سایت با هر ایده ای که در ذهنتان داشته باشید را می توان با آن اجرایی کنید. اما خب خصوصی سازی آنها و تغییر ظاهرشان، کاری است که نیاز به تخصص و آشنایی کامل با wordpress دارد. این یعنی همین حالا میتوانید به سایت خود وردپرس مراجعه کنید و این سیستم را بدون نیاز به پرداخت هزینه و حتی بدون نیاز به ثبت نام در سایت دانلود کنید. همینطور هزینه کار روی وردپرس با توجه به وجود متخصصان زیاد برای آن، به صرفه و اقتصادی است. بعد از آن، اگر آنقدر کسب و کارتان بزرگ شد که قابلیت های وردپرس جوابگو نبود، میتوانید از سود به دست آمده توسط کسب و کار استفاده کرده و به کمک متخصصان برنامه نویس یک سایت اختصاصی کدنویسی کرده و سایت تان را به آن منتقل کنید.

یکی از مهم ترین مزایای وردپرس، قابل توسعه بودن آن است.

وردپرس در ابتدا تنها یک سیستم رایگان وبلاگنویسی بود که امکانات خوبی را در اختیار وبلاگ نویسان قرار میداد و سپس به صورت یک سامانه مدیریت محتوا یا نرمافزار آزاد و متن باز برای مدیریت محتوای سایتها معرفی شد. در این مقاله ابتدا فهمیدیم که CMS و سپس وردپرس چیست، با مزایای وردپرس آشنا شدیم، اهمیت آن را فهمیدیم و متوجه شدیم که میتوان به کمک این سیستم چه سایت هایی ایجاد کرد. در ابتدا شما باید برای نصب قالب وردپرس قالب ای را که دانلود کرده اید را در هاست بارگذاری نمایید و بعد از آن که آپلود قالب به طور کامل انجام شد می توانید از طریق پیشخوان وردپرس به آن دسترسی داشته باشید. همین تجربه باعث شد که به این فکر بیفتد که خود، برای وبلاگنویسی نرمافزاری بهروز و سازگار با استانداردهای وب که نیازهایش را برآورده کند، بنویسد. با اینکار، تمامی اطلاعات مهم درباره عملکرد وبسایتتان را یکجا خواهید دید.

پس بدیهی است که باید برای استفاده از آن جت پک را نصب کنیم تا تمام بخش های وردپرسمان همیشه به روز باشد. اگر در طی بروز سانی قالب مساله ای برای شما پیش آمده که به آن نپرداختیم در کامنت ها از ما سوال کنید. در ادامه، هر سیستم مدیریت محتوا یک سری قالب یا همان ظاهر آماده (کدهای FRONT END) هم دارد که شما میتوانید آنها را از سطح بازار خریداری و به بک اندی که قبلا در اختیارتان قرار گرفته متصل کنید. در سطح وب آموزش های زیادی با قیمت های مختلف برای طراحی سایت وردپرسی وجود دارد. این موضوع را مت در همان وبلاگی که با cafelog ساخته بود در سال 2003 اعلام کرد. قطعا نام موشک وردپرس یا همان WP Rocket را بار ها شنیده اید.

با اینکه هاست های خوبی توسط بسیاری از شرکت ها ارائه شده است، برخی از سایت ها به دلیل سیاست های تجاری خود ترجیح میدهند هاست های خود را از کشورهای مختلف به خصوص کشورهای اروپایی برگزینند. همچنین با استفاده از آنالیتیکس این افزونه می توانید منابع ترافیک را جمع آوری کنید و مخاطبان هدفمند خود را به آن منابع لینک دهید. بعد از آن مت با شخصی به اسم مایک لیتل همکاری کرد و در نهایت شخص سومی به اسم Michel Valdrighi هم به جمع آنها اضافه شد.

افزایش سرعت وردپرس

درنتیجه اینکه افزونه وردپرس چیست باید بدانید افزونههای وردپرس فایلهایی هستند که بهصورت زیپ (که داخل این فایل زیپ یک یا چند پوشه و فایل PHP وجود دارد) به شما تحویل داده میشوند؛ و با نصب آنها روی سایتتان، میتوانید امکانات بسیار زیادی را در عرض چند ثانیه به سایت betheme.ir خود اضافه کنید. در واقع افزونه های وردپرس مانند فایل های نصب کامپبوتری از چند بخش تشکیل شده اند که برای نصب ،آنهارا بصورت یک فایل زیپ (zip) در می آوریم اگر این پلاگین هارا دانلود نمایید قالبا به این فرمت هستند .مگرآنکه بخواهید آنهارا مستقیم از بخش افزونه ها در وردپرس اضافه کنید.

افزونه وردپرس

این نسخه ۹۰۰ هزار بار دانلود شد. در نوامبر ۲۰۰۵، شرکت در پروژه وردپرس از حالت دعوتنامهای درآمد و مشارکت در آن برای همه آزاد شد. در فوریه ۲۰۰۵، نسخه ۱٫۵ وردپرس آماده شد که نام Strayhorn را بر آن نهاده بودند. ارتباط با شبکههای اجتماعی: وردپرس و افزونههای جانبی آن به شما این امکان را میدهند که به صورت خودکار سایت خود را به شبکههای اجتماعی مانند توییتر، فیسبوک و یوتیوب متصل کرده و مشتریان خود را از تغییرات سایت خود باخبر سازید. البته کسانی که به صورت فنی با وردپرس آشنایی داشته باشند، میدانند که مسائل دیگری نیز وجود دارد که با استفاده از آنها میتوان از قابلیت انعطاف پذیری مناسبی که در وردپرس وجود دارد استفاده کرد. وردپرس (به انگلیسی: WordPress) یک سامانۀ مدیریت محتوای (به انگلیسی: CMS) رایگان و منبع باز است که برای راهاندازی و ایجاد سایت و وبلاگ استفاده میشود.

پلاگین هایی که وبسایت شما را از جنبه های مختلف ارزیابی کرده و نتایج دقیقی از میزان سرعت وبسایت و ارور های موجود در آن ارائه می دهند. کدام سایت های معتبر با وردپرس ساخته شده اند؟ با توجه به اینکه وردپرس در ایران محبوب ترین سیستم مدیریت محتواست، در صورتی که به هر مشکلی در مورد آن برخورد کردید، میتوانید به راحتی با مراجعه به سایت های پرسش و پاسخ، گروه های تلگرامی و… با توجه به اینکه برخی عملکردهای این دو افزونه مشابه هم هستند، صرفا نصب یکی از آنها پیشنهاد میشود. در ادامه با یک مثال نیز به این سوال که افزونه وردپرس چیست؟ شما با موفقیت تمام افزونه های وردپرس را با استفاده از phpMyAdmin غیرفعال کردید. بالاتر هم گفتم که کار کردن با وردپرس به همین راحتی ها هم نیست و نیاز به تخصص دارد. بدین منظور همیشه از مرجع رسمی وردپرس برای تهیه افزونه های مورد نیاز خود استفاده نمایید.

پلاگین وردپرس

در جواب این تصور؛ اول اینکه بالاتر هم گفتم 40 درصد از سایت های جهان با وردپرس ساخته شده اند. اما با توجه به اینکه میخواستم زودتر نکات ارزشمند و به درد بخور را بخوانید، سرفصل تاریخچه وردپرس را به بخش های انتهایی منتقل کردم. اما امروز با توجه به توسعه پیدا کردن وردپرس و البته ساخته شدن تعداد زیادی افزونه، میتوانید به کمک آن انواع سایت ها را بسازید. وردپرس برای ساخت اغلب وب سایت هایی که شما مد نظر دارید، آماده کمک است! سال ها پیش وبمستران در وب انگلیسی از سیستمی به اسم b2/cafelog برای ساخت وبلاگ استفاده میکردند. برای مثال تعداد بسیار زیادی از سایتها از نام کاربری admin برای مدیریت سایت استفاده میکنند که یک اشتباه بسیار بزرگ است. به یاری آن میشود، به صورت بسیار ساده سرویسهای بسیار زیادی از جمله بلاگرولینگ محبوب وبلاگ نویسان ایرانی را پینگ کرد.

بعد از گذشت زمان در استفاده از یک قالب وردپرسی، ممکن است دیتابیس شما حاوی اطلاعات زیادی باشد که دیگر مورد نیاز واقع نگردد. اگر می خواهید که سرعت سایت خود را به حداکثر خود برسانید، نیاز است که چند تغییر دیگر را نیز اعمال کنید. XML-RPC به طور پیش فرض در وردپرس ۳٫۵ فعال شده است،این امکان را به شما می دهد تا سایت وردپرس خود را با برنامه های وب و اپلیکیشن تلفن همراه متصل کنید. شما میتوانید اطمینان حاصل کنید که همه نظرسنجیها دقیقاً به همان شکلی است که شما میخواهید و سپس با بررسی آنها درGoogle Sheets یاExcel ، نتایج را تجزیه و تحلیل کنید. البته طبق آخرین آمار، تا الان 50 هزار پلاگین و حدود 5 هزار قالب رایگان وردپرس در سطح وب در اختیار شما قرار گرفته. Meteor یک قالب وردپرس زیبا برای هنرمندان، ارائه ی هنر و صنایع دستی و ارائه ی نمونه کارها است.