معرفی کامل ۷ تا از برترین افزونه های افزایش سرعت سایت وردپرسی!

برای شما هزینه پهنای باند و ترافیک داره که اگر حساب میزبانی با ترافیک ماهانه محدود دارید خیلی مهمه. برای بارگیری این سایت ها زمان و پهنای باند بیشتری نیز مصرف می شود. مواردی که برای کاربران نمایش داده نمی شود » تمرکز دارند، این موارد بیشتر موجب افزایش منابع سرور می شوند و تاثیر زیادی روی Front-End نخواهند داشت. میزبانی وب اشتراکی: به این معنی که سایت شما روی سروری با تعدادی وب سایت قرار دارد و باید منابع خود (قدرت پردازش، RAM) را با دیگر وب سایتها به اشتراک بذاره. انتخاب یک میزبانی ارزان ممکن است به از بین رفتن کامل داده های شما منجر شود؛ یا اینکه آدرس اینترنتی شما هدایت مجدد را در جایی دیگر شروع کند! ژاکت که محصولی از شرکت همیار وردپرس است، با نام مارکت وردپرس کار خودش را شروع کرد و بعدها نام خود را به ژاکت تغییر داد.

در هر بروز رسانی، با محافظت از خود در برابر هدف قرار دادن نقاط ضعف از پیش شناسایی شده و سوء استفاده هکرها برای دستیابی به وب سایت شما، خود را مصون کنید. مثلا در حال حاضر نسخه جدید PHP7.4 منتشر شده و تمام وب سایتهای وردپرسی باید حداقل روی PHP7.2 اجرا بشن، چون این نسخه قدیمیترین نسخهای از PHP است که هنوز به روزرسانیهای امنیتی رو دریافت میکنه. نسخههای جدید HTML، PHP و سایر فن آوریهای وب به دلایل مشخصی عرضه میشن. با افزودن این پلاگینها به سایت وردپرس، تصاویر شما به طور خودکار فشرده میشن. به خاطر داشته باشید، پوسته های عمومی اغلب ویژگیهایی دارند که در بسیاری از موارد این حتی در زمانی که از آن ویژگیها استفاده نمیکنید هم اجرا میشن. همچنین سرور هاست شما نیز به خاطر اینکه بسیاری از فعالیت ها از دوش آن برداشته می شود، سریعتر به کاربر پاسخ خواهد داد.

قبل از اینکه شروع به معرفی روش های افزایش سرعت سایت وردپرس کنیم باید بدانید که چرا باید سرعت سایتتان را سایت بی تم افزایش دهید. در این جلسه از دوره آموزش WordPress کار با وردپرس به همین موضوع خواهیم پرداخت. یک شرکت هاستینگ با کیفیت به خودی خود، این موضوع رو پیگیری میکنه و در صورت عدم به روز بودن نسخه PHP شما، به شما اطلاع میده. پوسته هایی که در مارکتهای خارجی یا ایرانی برای فروش عمومی قرار میگیرند جنبه عمومی دارند در نتیجه ممکن است بسیاری از بخشهای هر پوسته با موضوع فروشگاه شما همخوانی نداشته باشد و نمایش آنها باعث کاهش سرعت بارگذاری ووکامرس و وردپرس میشود. بعد از اینکه درخواست مربوطه توسط سرور تأیید شد، حالا مرورگر به فایلهای اصلی از جمله فایلهای HTML، فایلهای CSS، JavaScript و دیگر فایلهای ذخیره شده روی سرور آن وبسایت دسترسی پیدا میکند.

اگر افزونههای رایگان رو ترجیح میدهید، دو افزونه WP Smush یا بهینه سازی تصویر EWWW رو امتحان کنید. افزونههای موجود از زبان فارسی پشتیبانی نمیکنند. واضح است، که در صورت انگلیسی بودن زبان از ابتدا، نیاز به این تغییرات نمی باشد. اگر عکس ما داری رنگ های مختلفی بود، از فرمت JPEG استفاده می کنیم. اغلب عکس های ما از نوع JPEG هستند. همچنین ما به مقایسه سرعت بارگذاری تعدادی از معروف ترین افزونه های مرتبط پرداخته ایم که نتیجه آن را در تصویر زیر می توانید مشاهده کنید. جهت فعال کردن قالب ها، می توانید در پیشخوان وردپرس بخش نمایش قسمت پوسته هر مدل قالبی را که دوست دارید، به سایت خود اضافه کنید و یا از قالب های پیش فرض وردپرس برای تغییر ظاهر سایت خود استفاده کنید . درک مخاطبین و اهمیت دادن به آنها یکی از بهترین روشهای افزایش ترافیک کاربری است. به طور میانگین می توان گفت که سرعت دسترسی کاربران ایرانی به سایت نسبت به کاربری که در اروپا یا آمریکا قرار دارد سریع تر خواهد بود.

با تاخیر بارگذاری آنها و انتقالشان به انتهای صفحه میتوان تجربه کاربری بهتری را به بازدیدکنندگان سایت منتقل کرد. اما اگر افزونه های سایت درخواست های زیادی را برای این فایل ها صادر کنند، این مسئله می تواند بر روی سرعت سایت تاثیر منفی گذارد. برای تنظیم صحیح این قسمت به مسیر Settings » Discussion رفته و گزینه “Break comments into pages” را انتخاب کنید. این پلاگین همچنین از گزینه های مختلف ویرایش برای کمک به طراحان تازه کار برخوردار است. از پشتیانی هاست سایت بخواهید که Gzip را در سایت شما فعال کنند. منظور از فایل های استاتیک فایل های ثابتی هستند که تغییر نمی کنند. از طریق سیستم پشتیبانی تیکت مشتریان میتونند سؤالات خودشان را بپرسند و کارشناسان پشتیبانی به سؤالات آنها پاسخ داده و مشکلاتشون را حل کنند. کاربران میتوانند در هنگام چرخش، یک کلمه را جایگزین محتوای انتخاب شده کنند. حتی قالب های خوب نیز بعضا دارای کدهایی هستند که صرفا برای گرفتن اطلاعات وبلاگ سایت، دیتابیس را فراخوانی می کنند.

ما افزونه های کاربردی وردپرس برای سایت فروشگاهی را به چهار گروه اصلی تقسیم کردهایم که در ادامه، برخی از کاربردیترین افزونهها در هر گروه را معرفی خواهیم کرد. همانطور که گفته شد کش سایت باعث افزایش چشمگیر سرعت سایت برای مخاطبینی میشود که برای بار دوم به بعد، به سایت مراجعه میکنند. مورد دوم در لیست اقدامات برای افزایش سرعت سایت وردپرس، بروزرسانی فناوری اصلی شماست. برای این کار صدها افزونه وجود دارد ولی افزونه WP Smushit از بقیه بهتر است. ولی برای داشتن امکاناتی مانند نصب افزونه و قالب و ثبت دامنه باید نسخه تجاری آن را خریداری کنید. مهم ترین و اولین موضوعی که برای افزایش سرعت وردپرس باید به آن توجه کنید انتخاب هاست مناسب می باشد.

کمک میکند. همچنین خوانایی مطلب و طول جملات و پاراگرافها را نیز بررسی میکند. استفاده از یک CDN یا شبکه توزیع محتوا می تواند به افزایش سرعت سایت برای کاربران واقع در مکان های جغرافیایی مختلف، کمک زیادی کند. مکان جغرافیایی کاربر و فاصله او از مکان فیزیکی هاست ما می تواند بر روی سرعت سایت تاثیر گذار باشد. از مهم ترین موضوعات مربوط به بهینه سازی تصاویر برای وردپرس استفاده از فرمت های مناسب تصاویر می باشد. و نکات مربوط به بهینه سازی تصاویر برای سایت وردپرسی به پایان رسید. فرمت JPEG، نسخه فشرده شده عکس هاست که کیفیت آن کمی پایین تر اما حجم آن بسیار کمتر و بهینه تر است. به همین دلیل، برای افزایش سرعت سایت وردپرس، بسیار مهمه که یاد بگیرید چطوری بدون از دست دادن کیفیت اونها رو کوچک و فشرده کنید. یکی دیگر از افزونههای محبوب کش وردپرس WP Super Cache است.

اغلب عکس های ما از نوع JPEG هستند. ناگفته نماند، قالب های رایگان موجود در مخزن وردپرس ممکن است کدنویسی ضعیفی داشته باشند که سایت شما را در معرض آسیب پذیری ها و حملات قرار می دهد. مقاله های زیادی در چند وقت اخیر منتشر شده که نشان دهنده افزایش سرعت اجرای اسکریپت ها در نسخه PHP 7.1 است. وقتی از تصاویر در محتوای نوشتهها استفاده میکنین، وردپرس اندازههای مختلفی از اونها رو ایجاد میکنه. برای فعال کردن قابلیت Keep-Alive از طریق فایل htaccess باید کدی که در این لینک وجود دارد را به کدهای موجود در فایل htaccess اضافه کنید. پس از خرید هاست وردپرس، انتخاب یک قالب ممتاز وردپرس، برای طراحی سایت وردپرس شما، کار آسانی نیست، به خصوص زمانی که میدانید هزاران مورد در سراسر شبکه وجود دارد. قبل از اینکه شما به فکر ساخت یک افزونه اختصاصی بیافتید باید اطلاعات کامل و جامعی در خصوص چیستی و چگونگی ساخت آن بهدست بیاورید، که در رابطه با این موضوع سایت میهن وردپرس به شما کمک خواهد کرد.

افزایش سرعت وردپرس

یعنی شما میتوانید بیش از ۱ میلیون کاربرد جدید به سایتتان اضافه کنید. پس از انجام این کار، پوشه جدید خود را وارد کرده و به مرحله بعدی بروید. اگر هم این قابلیت در تنظیمات سایت تعریف نشده بود از افزونه وردپرسی Revision Control استفاده کنید. اگر شما متخصص کدنویسی وردپرس شوید هم فرصت های شغلی بیشتری برای شما فراهم میشود هم ظرفیت درآمدزایی بالاتری پیدا میکنید. اگر به دنبال یک قالب وردپرس تکصفحهای راستچین میگردید Alder گزینه مناسبی است، البته Alder در وبسایتهای چندصفحهای هم مورد استفاده قرار میگیرد. برای انجام این کار به مسیر Settings » Reading رفته و به جای گزینه “Full Text” گزینه “Summary” را انتخاب کنید. پس چرا باید تصویری که در آخر مقاله ی شما وجود دارد برای ایشان بارگیری شود؟ سایتهای میزبانی ویدیو سریع مثل آپارات وجود دارن که میتونید از اونها استفاده کنید. ابتدا سری به سایتهای ارائه دهنده خدمات میزبانی وب بزنید، مطمئناً تعداد زیادی پیشنهاد ارزون قیمت پیدا خواهید کرد.

تمامی کسبوکارها اعم از اینترنتی یا بازاری اجناس خودشان را تبلیغ میکنند و به مردم نشان میدهدند تا بتونند فروش بیشتری را داشته باشند و طیف گستردهای از افراد آنها را بشناسند. همانطور که گفتیم، وردپرس که پراستفادهترین CMS در دنیای طراحی سایت است، این امکان را در اختیارتان میگذارد تا بتوانید یا از قالبهای آماده استفاده کنید و یا بهصورت اختصاصی، طراحی منحصربهفرد و امکانات اختیاری که مدنظر دارید را توسعه دهید. دیتابیس Google Font یکی از بزرگترین مجموعههای عناصر باکیفیت در اینترنت است. این مشکل بیشتر در مورد ترافیک تلفن همراه وجود داره که معمولا سرعت اتصال به اینترنت کمتری نسبت به رایانههای رومیزی دارن. تحقیقات نشان می دهند که وجود تصاویر موجب افزایش 80 درصدی در میزان خواندن مطالب می گردد. راهکارهایی که در ادامه مطرح می شوند، کمی فنی تر بوده و بعضی از آنها نیاز به ویرایش سایت و درک مقدماتی از زبان PHP دارند.

3 روش کلی بررسی آمار سایت را معرفی و مقایسه می کنیم.

با توجه به اینکه دستگاههای تلفن همراه به عنوان اصلیترین دستگاههای اینترنتی در جهان شناخته میشن، بهتره برای افزایش سرعت وردپرس در تلفن همراه هر چه زودتر اقدام کنید. ۲۱ قالب نمایش برتر وردپرس برای نمایندگیهای خودرو چنانچه از بین هزاران قالب نمایش (Theme) موجود، دنبال بهترین قالب نمایش وردپرس برای نمایندگی خودرو هستید،… چون پوسته های وردپرس اغلب نقصهایی دارن که باعث میشن سرعت سایت شما از حد متوسط پایینتر باشه. پوسته وردپرس میتونه یک عامل تعیین کننده در سرعت سایت باشه.

در صورتی که سوالی از بابت این مطلب دارید، می توانید آن را از طریق بخش کامنت ها با ما در میان بگذارید. برای ایجاد یک تصویر واضح تر می توانید وردپرس را به صورت فرانت اند ای کامرس و Shopify را به صورت بک اند در نظر بگیرید. از مقاله هایی که میتوانید برای یادگیری وردپرس از آن نهایت بهره را ببرید مقاله برچسب در وردپرس است که در این مقاله نحوه برچسب گذاری با رعایت اصول سئو است. وردپرس داری قابلیت جاسازی (Embed) ویدئو هاست و از این طریق می توانید بعد از آپلود ویدئوها در سایت های اشتراک ویدئو، تنها کد مربوطه را در داخل پست قرار دهید. داری تنطیمات قدرتمند برای طراحی هر برگه و هدر و فوتر است و دارای بیش از 2000 آیکون مختلف و 170 المان مختلف برای صفحه های سایت است.

البته در صورتی که سایت شما جوری است که نمی توانید تصاویری با حجم کم در سایتتان قرار دهید می توانید این موضوع را نادیده بگیرید. در نتیجه تعداد درخواستها باید تا حد ممکن کم باشه. متاسفانه تعداد قالب های ضعیف در وردپرس کم نیست و بسیاری از آنها استانداردهای وردپرس را نادیده گرفته و در نهایت دیتابیس سایت را مکررا فراخوانی می کنند. مشاوره طراحی سایت در مشهد یکی از خدمات رایگان وبسایت ما بوده و به شما کمک می­کند تا با دید جامع­تری تصمیم به ایجاد وبسایت برای کسب­ و­کار خود بگیرید. از دید بسیاری از کاربران افزایش سرعت وردپرس یک فرآیند پیچیده و مشکل است، اما با همراهی گروه الماس وب طعم راحتی درافزایش سرعت سایت وردپرسی خود را بچشید و با الگو گرفتن از راهکار های زیر به سرعت بارگذاری سایت خود کمک کنید.

افزونه وردپرس

اولین گزینهای که در این قسمت مشاهده میکنید کش کردن است که باید تیک مقابل آن را فعال کنید و در بخش روش تحویل کش گزینه خلاصه را انتخاب کنید. اگر روش ما قابل قبول بود با نام شما در این آموزش قرار می گیرد. این آموش همان جلسه 37 دوره کار با WordPress است که لینک آن در ادامه آمده است. همان طور که از جدول بالا نیز قابل استنباط است، فرمت تصاویر می توانند نقش پر رنگی در کارایی سایت داشته باشند. شما به عنوان یه مبتدی ممکنه برای نصب پلاگین در وردپرس یه سری سوالاتی داشته باشین، برای همین ما یه سری سوالاتی که بیشتر از بقیه متداول بود رو برای شما جمع آوری کردیم و اینجا بهتون ارائه میدیم. سایت شما باید برای مخاطبان خودش پیامک متنی بفرستد و خب این نیاز به یک پنل پیامکی و افزونه مخصوص آن دارد. مثلا سایت کاویمو یا سایت های ارائه دهنده هاست دانلود و ویدیو که یک هاست مخصوص فایل های ویدیویی را در اختیارتان میگذارند.

GB برای زبان انگلیسی و کشور بریتانیا استفاده میشود. مثلاً وقتی در حال نوشتن پست هستید، ویرایشگر از API ضربان قلب برای بررسی اتصال و تغییرات پست استفاده می کند. پوسته رایگان 9,849 را بررسی کنید. 3 روش کلی بررسی آمار سایت را معرفی و مقایسه می کنیم. در بررسی که توسط ما برای مقایسه پلاگین های اسلایدر وردپرس انجام شد، پلاگین Soliloquy نمره بهتری نسبت به دیگر پلاگین ها کسب کرد. پیشنهاد میکنیم قبل از اینکه اقدام کنید به افزایش سرعت وردپرس وبسایت خودتون رو توسط ابزاری که در زیر معرفی میکنیم بررسی کنید و نمره امتیاز سرعت را چک کنید شاید قابل قبول باشد و نیازی به اقدامات این چنینی نباشد . خب بدون شک شما بهعنوان مدیر سایت باید بتوانید رفتار کاربرها را بررسی کنید و روی آنها نظارت داشته باشید.

پلاگین وردپرس