معرفی 21 قالب برتر وردپرس در 6 گروه مختلف!

در این جلسه نیز قصد داریم 7 تا از افزونه های ضروری وردپرس را باهم روی وردپرس نصب کنیم تا سایت را ازنظر سئو، امنیت، سرعت رشد داشته باشد و بتوان خیلی راحت آن را به هاست اصلی متصل کرد. این افزونه برای افزایش امنیت وردپرس، شامل حفاظت از ورود، خروج بیدرنگ جلسه، لاگ های مربوط به امنیت، و ابزار پشتیبان پایگاه داده است. این پلاگین با ابزار WPML سازگار است. در اولین سالها وردپرس با سرعت و پیشرفتی قابل ملاحضه به دلیل داشتن هستهای قدرتمند به برترین و پرکاربردترین ابزار ساخت سایت و وبلاگ بر روی هاست شد. از همان زمان تلاشها برای فارسیسازی وردپرس با ارایه فایل ترجمه زبان و پوستههای فارسی وردپرس توسط آقایان مانی منجمی، گناهکار، علی ستاری، مزدک آقاخانی مقدم، کامبیز مظفری، نوید کاشانی، بهرنگ یار احمدی، سعید زبردست، علی ایرانی، محمد میهن خواه و مهرداد رجبی آغاز شد که در همین راستا اعضای تیم وردپرس فارسی را میتوان به عنوان پیشگامان و پیشتازان در فارسی سازی واژههای انگلیسی مرسوم در جهان مجازی و نیز رواج دادن واژههای پارسی به جای استفاده از واژههای عربی در بین کاربران اینترنتی معرفی کرد.

مزایای وردپرس چیست و ما با استفاده از آن چه چیزی بدست می آوریم؟ یکی از موارد اصلی که می تواند جزو بزرگترین مزایای WordPress نیز به شمار بیاید این است که شما با استفاده زا امکانات وردپرس میتوانید به یک سئوی خوب برای سایت خود دست پیدا کنید. با افزایش تعداد وب سایت های طراحی شده با وردپرس، بازار نیاز شدیدی به قالب های اختصاصی پیدا خواهد کرد و فرصت های بسیاری برای شما به ارمغان خواهد آمد. در این مقاله درباره دلیل کند بودن سرعت سایت وردپرسی و چگونگی افزایش سرعت این سایتها توضیح خواهم داد. در این مقاله راجع به موارد پایه ای امنیت وردپرس و مدیریت امن وردپرس صحبت خواهیم کرد. اولین گزینه همین وردپرس محبوبی است که تا اینجای کار راجع به آن صحبت کردیم و دیدیم که چه خدماتی را به وب ارائه داده است و چه مزایایی دارد و چه افرادی از آن استفاده می کنند.

قتی هدف شما از راه اندازی سایت، ایجاد یک کسب و کار آنلاین و یا یک فروشگاه اینترنتی باشد، بزرگترین عنصری که می تواند روی رونق گرفتن و افزایش سفارشات شما تاثیر داشته باشد دیده شدن است. گوگل سرعت لود بالا را یکی از فاکتورهای اصلی سئو سایت می داند که بر اساس آن امتیاز دهی برای قرار گرفتن در صفحه اول نتایج گوگل را انجام می دهد. از آن به بعد، درصد سهم WordPress از وب سال به سال افزایش پیدا کرده تا این که امسال به 25 درصد رسیده است و این در حالی میباشد که بنیانگذار وردپرس (مت مولنوگ) نسبت به این آمار احساس نارضایتی دارد و در تازهترین مصاحبهی خود اعلام کرده است که برای در اختیار گرفتن 75 درصد دیگر باید کارهای زیادی را انجام دهند. اکنون نوبت به این رسیده است که به بررسی مزایای این سیستم بپردازیم و ببینیم یک کاربر با استفاده از این سیستم به چه امکانات و ویژگی های دست پیدا می کند.

اهورا کاملترین و بهترین قالب وردپرس ایرانی است که با استفاده از آن به راحتی میتوانید سایتهای فروشگاهی، شرکتی، مجلهای و حتی شخصی بسازید. اگر ما از 10 یا 50 یا 100 افزونه استفاده کنیم سایت ما با مشکل کندی سرعت مواجه خواهد شد؟ زیرا هر چقدر سرعت ووکامرس بیشتر باشد، طبیعا مشتری تجربه ی خوبی از خرید در آن سایت را خواهد داشت.در نتیجه این امر موجب افزایش فروشتان خواهد شد. در صورتی که می خواهید از این سیستم مدیریت محتوا استفاده کنید پیشنهاد می کنیم به صفحه هاست وردپرس هم سری بزنید زیرا گزینه های خوبی برای شما در آن قرار دارد. ما در اینجا قصد داریم که کمی این عشق را از ابعاد دیگری نیز مورد بررسی قرار دهیم، زیرا ایمان داریم که زیباترین و خوشبوترین گلهای جهان، گلهایی هستند که زشتترین و خطرناکترین خارها را دارند اما ما دوستشان داریم.

معیار قرار دادن سرعت بارگذاری وبسایت روی نسخه های دسکتاپ دیگر درست نیست. اگر می خواهید سایت خود را به ساده ترین شکل ممکن مدیریت کنید و برای اعمال تنظیمات مورد نظر خود روی آن بدون هیچ مشکل خاصی عمل کنید وردپرس برای شما بهترین گزینه خواهد بود. اما در حال حاضر ممکن است شما از حجم آموزشها دچار مشکلات ادراکی شوید، حتی اگر از منابع معتبری استفاده کنید و معمولا طول میکشد تا از میان انبوه آموزشها، مشکل اصلی وبسایت خود را پیدا کنید.

شما با استفاده از وردپرس میتوانید به ایجاد و راه اندازی سایتها و وبلاگهایی با محتوای آموزشی، شرکتی، علمی، خبری، موزیک، دانلود، فروشگاهی و… مناسب ترین بستر برای وردپرس چیست و از هاستی باید استفاده کنیم و این مورد که آیا اصلا استفاده از وردپرس بهتر است یا یک CMS شخصی صحبت کردیم. یه طور کلی برای بررسی این سوال که مزایای وردپرس چیست می توان این موارد را مطرح نمود و باید روی این موضوع نیز تاکید داشت که اصلا موارد کوچک و کم اهمیتی نیستند. ممکن است با خود بگویید که آیا اصلا نقد چنین سرویس محبوبی که روزانه میلیونها نفر از آن برای نشر محتوا استفاده کرده و میلیونها نفر دیگر نیز از این محتوا استفاده میکنند، چه لزومی دارد؟

افزایش سرعت وردپرس

پس اگر به دنبال این هستید که بدانید با استفاده کردن از وردپرس به چه مزایایی دست پیدا میکنید و فایده وردپرس چیست که به سراغ آن بروید این بخش را به دقت دنبال کنید. در صورتی که شما یک سایت وردپرس دارید باید این موضوع را بدانید که یک بستر ایده آل برای وردپرس چیست. البته این نکته را هم بدانید که وردپرس همه ارورها را بهصورت کامل نشان نمیده و تنها چند خطای مهم را برای شما بهعنوان هشدار ارسال میکند، اما خب نمیشود این خطاها را بدون بررسی و برطرف کردن رها کنیم، همین جاست که افزونه Error Log Monitor وارد میشود و به ما کمک میکند. البته در ایران هم فروشگاههای وردپرسی وجود دارند که یا محصولات برنامهنویسان ایرانی در آن قرار میگیرد و یا محصولات خارجی به شکل فارسی شده عرضه میشوند.

وجه اهمیت این نقد بر وردپرس از آن جهت است که تقریبا تمام همکاران هیلگا و اغلب توسعه دهندگان وردپرس نیز در این امر با او اشتراکاتی داشتند و مهر تاییدی بر منطقی بودن و اعتبار این نقد زدند. ما در حال صحبت کردن با توسعه دهندگان در مورد DeployMint هستیم. وردپرس متشکل از یک تیم بزرگ از برنامه نویسان و دولوپر ها است که به صورت حرفه ای روی این سیستم کار می کنند و امنیت یکی از مهمترین موارد مورد توجه این تیم می باشد. اگر بخواهیم ببینیم از بین لیست مزایای این سیستم مدیریت محتوا مهمترین مزایای وردپرس چیست می توانیم به سادگی استفاده از آن یک جایگاه ویژه را بدهیم.

بله اغلب آنان رایگان هستند و این بسیار خوب است، اما اینکه فرد مجبور است تعداد زیادی پلاگین را الک و غربال کند و گاها دهها خروجی بگیرد تا آنچه مورد نیازش است را پیدا نماید، نکته منفی این قضیه است. وارد پنل خود در راست چین شده و در بخش محصولات خریداری شده دکمه دانلود را برای محصول مورد نظرتان بزنید. اگر نام کاربری و رمز عبور FTP خود را ندارید، با ارائه دهنده میزبان وردپرس خود تماس بگیرید و از آنها بخواهید.

همچنین می تواند تصاویری را که قبلاً بارگذاری کرده اید بهینه کند. سرعت بارگذاری در سایت یک شاخص حیاتی است. در این سرویس وردپرس یک سایت وردپرسی نیمه آماده را به صورت میزبانی شده و بدون نیاز به هاست در اختیار شما می گذارد که شما این امکان را خواهید داشت تا با استفاده از آن یک مجموعه حرفه ای از امکانات را داشته باشید. در صورت استفاده از این سرویس شما به هاست نیازی ندارید، اما هم دامنه ای نخواهید داشت و هم اینکه اعتبار کاری که انجام می دهید در اختیار دامنه ای دیگر قرار می گیرد. در مورد افزونه های امنیتی ای که می تواند برای موارد مختلف مورد استفاده قرار گیرد نیز داستان به همین صورت است. مورد دیگری که باید در مورد این سرویس اطلاع داشته باشید این است که همه امکاناتی که در اختیار شما قرار می گیرد و تمامی افزونه هایی که می توانید روی است سایت نصب کنید، باید از افزونه هایی باشد که طبق استاندارد های وردپرس می باشند و در مخزن وردپرس ثبت شده اند.

پلاگین وردپرس

کارکرد این برنامه به این صورت است که شما وردپرس را از سایت اصلی دانلود کرده و آن را روی هاستی که تهیه کرده اید بارگذاری می کنید و سایت خود را با استفاده از قالب ها و پوسته ها ایجاد می کنید. اگر بخواهیم بگوییم که یکی دیگر از مزایای وردپرس چیست میتوانیم به این اشاره کنیم که وجود آموزش های کافی و همینطور داکیومنت های تکمیلی که برای این سیستم تولید محتوا وجود دارد حل مشکلات آن را بسیار ساده و سایت بی تم روان کرده است. عموما داکیومنت ها و موارد آموزشی این امکان را خواهند داشت که مشکل شما را به طور کامل برطرف کنند اما صورتی که این مشکل همچنان باقی بود مطمئن باشید که سوالی که درد این گروه ها و انجمن های وردپرسی پرسیده شود بی جواب نخواهد ماند. به طور کلی می توان نتیجه گرفت که وردپرس لیاقت جایگاهی را که به دست آورده است دارد و یکی از قدرتمندان در این حوزه می باشد.

بیایید به شکل مستقیم به این موضوع بپردازیم: ما در مقابل چیزی شبیه به CMS قرار داریم که آن را توسعه میدهیم و برای آن قالب طراحی و تعریف میکنیم. اما مباحث توسعه وب، با محبوبیت سروکار ندارد و در جهت توسعه به ضعفهای هر چیزی حتی وردپرس میپردازد و این از بدیهیات توسعه وب است. در بخش قبل دیدیم که ویژگی های اصلی و حرفه یا وردپرس چیست و چه چیزی باعث رشد این سیستم مدیریت محتوا شده است و آن را به این حد از محبوبیت رسانده است. حقیقت این است که این سیستم، بسیار شلوغ پیکربندی شده است و بیش از حد به مواردی در آن پرداخته شده که باید واضح و روشن میبودند.

وردپرس با زبان برنامه نویسی قدرتمند و محبوب پیاچپی (Php) نوشته شده است که توسط مایاسکیوال (My Sql) پشتیبانی میشود، وردپرس یک نرم افزار تحت وب متن باز (Open Source) هست که بر مبنای اجازه نامه جیپیال (GPL) منتشر میشود که در نتیجه اجازه نامه همه موارد استفاده از وردپرس کاملا رایگان میباشد که شما با خیال راحت میتوانید تغییرات خود را بر روی وردپرس و کدهای آن اعمال نمایید. البته در وبسایتهای بسیاری استفاده از یک سیستم مدیریت محتوای شخصی ترجیح داده میشود، زیرا شاید وردپرس نتواند به تمام نیازهای آنها پاسخ دهد. البته نمی توان نقش ساختار یکپارچه و خوبی که این سایت برای شما ایجاد می کند را نادیده گرفت. ما پیشنهاد میکنیم که محصولات مختلف را در کنار هم به مقایسه بگذارید و محصولی را که نیازهای شما را به خوبی جواب میدهد و همینطور مناسب دانش فنی شماست و با بودجه شما هماهنگ است، انتخاب کنید.

افزونه وردپرس

منظور از کدهای شخص ثالث در وردپرس، درخواستهایی است که باید به سرورهای دیگر ارسال شود. بعد از نصب و فعال سازی این افزونه به صورت خودکار اطلاعات غیر ضروری در جداول پایگاه داده حذف و فضای کافی به منظور پردازش اطلاعات جدید مهیا خواهد شد. بلافاصله پس از کلیک کردن، به رابط آپلود کننده تم هدایت خواهید شد. مورد دیگر اینکه شما اغلب در این افزونهها میبینید که مدت زیادی گذشته که این افزونهها آپدیت و پشتیبانی نشدهاند و مابقی نیز توضیحات کاملی ندارند و این ممکن است به سادگی بعد از فعال کردن، وبسایت یک کاربرد تازه کار را به هم بریزد و یا سازگاری سایتش را با مرورگرها خراب کند. حتی اگر بهترین وبسایت را داشته باشید ولی میزبانی خود را به درستی انتخاب نکنید چندان موفق نخواهید بود. در واقع شما با این ابزار می توانید وبسایت خود را مانند یک نقاشی بکشید و دقیقا آن را طراحی کنید و بگویید که هر المانی روی صفحه شما قرار است چه کاری را انجام دهد.

اگر بخواهید به سایت خود قابلیت جدیدی اضافه کنید باید بخش ADD New را انتخاب کنید و با انجام این کار، این بخش شما را به اضافه کردن افزونههای جدید سوق میدهد. نیز در سایت خود داشته باشید. البته شما می توانید یک سایت وردپرس را با استفاده از سرویس های هاست ابری و همینطور هاست لینوکس کم جمعیت نیز به حد قابل قبولی از کارایی نزدیک کنید. وجود صفحه سازها یکی از قویترین مواردی هستند که باعث شده است تا وردپرس یک رشد ناگهانی و البته پایدار را تجربه کند. افزونه ها هم به شما در این کار کمک خواهند کرد و شما می توانید یک سایت وردپرسی تمام عیار با تمام امکانات داشته باشید.