نحوه ساخت پلاگین وردپرس – دارکوب

همچنین سعی کنید به هیچ عنوان از قالبها و افزونههای نال شده (Nulled) و یا غیرقانونی استفاده نکنید. این قالب با امکانات و ظاهری که دارد مناسب است برای سایت هایی که محصولات کمی برای ارائه دارند و اما خودشان تولیدی یا شرکت هستند تا در صفحه اول قالب تولیدی یا شرکت خود را بتوانند معرفی کنند. پوسته ها یا همان قالب های سایت خود را در آنجا می توانید مشاهده کنید. دقیقا باید چه کارهایی را انجام دهیم و یا انجام ندهیم تا امنیت سایت وردپرسی ما حفظ شود؟

همیشه پلاگین های اضافی را حذف کنید . کل طرحبندی های قالب دیوی را بکشید و رها کنید تا درون ریزی شوند. پس از نصب افزونههای کمکی، میتوانید آیکون آنها را در نوار بالای مرورگرتان مشاهده کنید. نام این فایل می بایست معمولا نام فلدر شما باشد که در مثال فرم دارکوب نام فایل هسته پلاگین darkobform.php خواهد بود و برای آنکه وردپرس بتواند این فایل را بخواند می بایست کد زیر را در بالای فایل خود اضافه نموده و مطابق اطلاعات پلاگین خود تغییر دهید.

جاوا در سال 1991 توسط شرکت Oracle عرضه شد و امروزه یکی از محبوبترین زبانهای برنامهنویسی است. آموزش وردپرس فارسی با مقدمات و توضیحات کامل ابتدایی شروع شد. ما به شما پیشنهاد میکنیم قبل از انجام این کار با UpdraftPlus یک بک آپ کامل از سایت خود بگیرید. همچنین ممکن است عملکرد برخی از افزونهها با یکدیگر تداخل داشته باشند و منجر به ایجاد مشکلات مختلفی در سایت شوند. هنگام بهروزرسانیهای وردپرس، قالبها و پلاگینها نیز ممکن است مشکلات و ناسازگاریهایی به وجود بیاید که اگر در این زمینه حرفهای نباشید باید از یک متخصص وردپرس کمک بگیرید. محتوای آسان این سایت به بازدیدکنندگان کمک می کند تا اطلاعاتی را جمع آوری کرده و موضوعات مورد نیاز خود را بیابند. این مورد یکی از دلایل برتری وردپرس بر سایر سیستمهای مدیریت محتوا مانند جوملا و دروپال است.

در تب “Additional Firewall Rules” باید تیک تمام گزینههای موجود را بزنید و سپس روی دکمهی “Save Additional Firewall Settings” در betheme.ir پایین کلیک کنید. این افزونه همچنین شامل یک به روز رسانی تجاری برای کسانی است که به دنبال گزینههای بیشتری برای گالری خود هستند. اما اکثر افزونههای خوب، در بخش پشتیبانی سایت رسمی وردپرس، به ارائهی حد محدودی از پشتیبانی میپردازند. ضمن عرض سلام خدمت شما کاربرگرامی ، همانطور که اطلاع دارید لوکال هاست بسیار پیچیده بوده و در اکثر موارد به خوبی اسکریپت های مربوط به وردپرس را صحیح لود نمی کند و عملاً برای طراحی سایت توصیه و پشتیبانی نمی گردد، این مورد در قوانین و مقررات سایت ما نیز درج گردیده است.

یک پوسته سبک و استاندارد انتخاب کنید و سعی کنید ویژگیهایی که مد نظرتون هست رو به اون اضافه کنید. زیرا معمولا این مورد پیش می آید که عملکرد یک افزونه با مشکل رو به رو میشود و علاوه بر مصرف منابع شدید سرور، عملکرد سایت ما را به صورت کامل مختل میکند. 5 مورد از افزونه های امنیتی پر طرف دار را در لیست بالا مشاهده میکنید که هر یک به نوبه خود مزایا و معایبی را دارند . صدها و شاید میلیونها پلاگین وردپرس برای افزودن امکانات جانبی به سایتها وجود دارند. وردپرس (به انگلیسی: WordPress) در ابتدا تنها یک سیستم رایگان وبلاگ نویسی بود که امکانات خوبی را در اختیار وبلاگ نویسان قرار می داد و سپس به صورت یک سامانه مدیریت محتوا یا نرم افزار متن باز برای مدیریت محتوای سایت ها معرفی شد. از اونجایی که بحث تامین امنیت وردپرس یک چیز نسبی هست و نمیشه گفت یک سیستم امنیت کامل داره بنابراین لازمه از تمامی راهکار های موجود برای افزایش امنیت در وردپرس استفاده کنید.

زیرا برای اینکه ببینیم که وردپرس برای ما مناسب است یا نه، علاوه بر شناخت امکانات و مزایای آن، باید نسبت به معایب آن هم نیز آگاه باشیم. افرادی که میخواهند طراحی سایت را فرا بگیرند یا افرادی که قصد دارند طراحی سایت خود را به شرکتهای طراحی سایت بسپارند، این سوال برایشان پیش میآید که طراحی سایت با وردپرس بهتر است یا زبانهای تحت وب؟ بالاخره طراحی سایت با وردپرس بهتر است یا زبانهای برنامه نویسی؟ در این مرحله تمامی وظایف اصلی طراحی وب سایت شرکتی انجام می شود و تنها وظیفه اصلی این است که در نهایت وب سایت را به مشتری تحویل داده و آموزش های لازم برای مدیریت سایت را به او ارائه دهیم. روشی که به سبک آزمون و خطا معمولی که طی آن نام های کاربری و پسورهای تصادفی فراوانی وارد می شود بلکه دسترسی به سایت ممکن شود.

بهینهسازی پایگاه داده ها یا همان دیتابیس یک سایت از دیگر راه های افزایش سرعت سایت است. در سایت خود استفاده کنند؛ در حالی که بعضی دیگر ترجیح میدهند با استفاده از زبانهای تحت وب سایت خود را ایجاد کنند. در ادامه طراحی سایت با استفاده از محبوبترین زبانهای تحت وب یعنی پایتون، جاوا و جاوا اسکریپت را بررسی میکنیم. حتی قالبهای یک نوع کسب و کار هم متفاوت از یکدیگر طراحی شدهاند. حتی اگر توسعهدهنده یا برنامهنویس هم نباشید به احتمال زیاد بارها نام جاوا را شنیدهاید. 1-شما برای راه اندازی چند سایت نیازی به نصب چندین ورد پرس ندارید. عوامل دیگری نیز همچون پشتیبانی بهتر و تیم توسعه قویتر در کنار این عامل که تنها از یک قالب وردپرس در یکزمان استفاده میکنیم (درحالیکه میتوانیم از چند افزونه وردپرس همزمان استفاده کنیم) همگی باعث شده است قالبهای پولی مورد استقبال قرار بگیرند. تیم پشتیبانی وردپرس همواره بازخوردها را بررسی کرده و نسخههای جدیدتری از وردپرس را ارائه میدهند.

پلاگین وردپرس

بسیاری از کاربران در درجه اول به جستجو اطلاعات محصول میپردازند، بعد به بررسی و در انتها به مقایسه محصول، پس فروشگاه اینترنتی خود را برای خرید به بهترین تجربه تبدیل کنید. به عنوان یک سئو کار پیشنهاد می کنم اگر از وب سرور لایت اسپید استفاده می کنید برای افزایش سرعت حتما پلاگین لایت اسپید کش رو نصب کنید. این افزونه به شما این امکان را می دهد که تجزیه و تحلیل ها را به درستی تنظیم کرده و آمار دقیق وب سایت را در داخل داشبورد وردپرس خود مشاهده کنید. دقت داشته باشید که بعد از نصب SSL باید تمام آدرس هایی که در سایت قبلا بصورت http نمایش داده می شدند را به https ریدایرکت کنید.

چه کارهایی وب سایت را ایمن می سازد؟ میتوانید از ژنراتور هایی استفاده کنید که رمز عبور سخت و ایمن می سازند. همیشه از رمز عبور های پیچیده حاوی حروف کوچک و بزرگ، اعداد و کاراکتر های خاص استفاده نمایید. یکی از شایعترین مشکلات امنیتی وردپرس، لو رفتن رمز عبور کاربران است. البته به این نکته توجه داشته باشید که اگر از افزونه و قالبهای معروف، استاندارد و اورجینال استفاده و به آنها را به صورت مرتب توسعه بروزرسانی کنید، احتمال رخ دادن این نوع مشکلات تقریبا ناچیز خواهد شد.

زیرا امنیت وردپرس تنها مربوط به هسته آن نمیشود، بلکه همه افزونهها و قالبها میتوانند در امنیت سایت تاثیرگذار باشند. اگر بخواهیم به این سوال در یک جمله پاسخ دهیم باید بگوییم وردپرس امن است اگر همه نکات مربوط به مسائل امنیتی آن را رعایت کنید. به همین دلیل نباید از هر قالبی در برای سایتهای وردپرسی استفاده کنیم. هرچند با تغییر المنتهای پیشفرض قالب شاهد افزایش سرعت قالب خواهید بود، اما بعد از نصب هم به دلیل استفاده زیاد از CSS و JS ها در این قالب سرعت کمتری به نسبت سایر قالبهای این لیست خواهید داشت. با مشاهده این دوره به صورت ویدیویی و کاملاً عملی در طی فقط ۳ ساعت به یک متخصص GTMetrix و افزایش سرعت در وردپرس تبدیل خواهید شد. زبان اسکریپتنویسی یا برنامهنویسی جاوا اسکریپت در سال 1995 توسط شرکت Netscape با هدف تبدیل صفحات ایستا به صفحات پویا عرضه شد. به یکی از محبوبترین زبانهای برنامهنویسی در سراسر دنیا تبدیل شده است.

توجه: قبل از هرگونه ویرایش و تغییر محتویات فایل htaccess یک بک آپ از این فایل تهیه کنید تا در صورتی که کدهای اضافه شده باعث ایجاد اختلال در سایت شد، بتوانید سریعاً مشکل را برطرف کنید. علاوه بر این، هزینه بالاتری نسبت به روش اول خواهد داشت زیرا همه چیز از صفر و توسط برنامهنویسان حرفهای نوشته میشود و شما به تنهایی نمیتوانید ویژگیهای مورد نظر را به سایت خود بیفزایید یا طرح قالب آن را تغییر دهید. برای افزایش بیشتر عملکرد سایت خود و کاهش زمان پاسخ سرور، اندازه فایلهای تصویری خود را تا حد امکان کاهش دهید بدون اینکه کیفیت را کاهش دهید.

کیفیت تصاویر تا حد زیادی حفظ می شود. نود جی اس قابلیت پیادهسازی بر روی سیستمعاملهای Windows، Linux و Mac را دارد و توسعه وب اپلیکیشنها را تا حد زیادی ساده میکند. از آنجایی که وردپرس یک سیستم متن باز است و جامعه بسیار بزرگی دارد، توسعه آن توسط افراد بسیار زیادی در دنیا صورت میگیرد. همچنین نسخه ای برای پست گرس کیوال نیز موجود می باشد این سیستم کاملاً رایگان و متن باز است. ما در اینجا آموزش نسخه رایگان این افزونه را قراردادیم که میتونیم از آن استفاده کنید. نسخهی پیشرفته این افزونه ویژگیهای بیشتری دارد، اما نسخهی رایگان آن نیز برای بالا بردن سئو به شما کمک زیادی خواهد کرد.

بسیاری از توسعهدهندگان، جاوا را به دلایلی از جمله امنیت خوب، جامعه پشتیبانی قوی، امکان استفاده مجدد کدها و مقیاسپذیری بالای آن استفاده میکنند. را به تاخیر بیندازید. به علت متن باز بودن وردپرس، کدهای آن در دسترس همهی افراد قرار دارد و در صورتی که فردی بتواند رخنهای در آن پیدا کند، به راحتی میتواند میلیونها سایت را هک کند. اگر برای نوشته یا محتوای خود دسته بندی انتخاب نکنید، ورد پرس به طور خودکار ان محتوا را در دسته بندی، دسته بندی نشده قرار می دهد. اگر شما صاحب یک وب سایت عکس بوده یا نمونه کارهای زیادی را در سایت خود به نمایش گذاشته اید، مطمئنا از یک افزونه گالری عکس برای نمایش تصاویر سایت استفاده می کنید. ابزار امنیتی Imunify 360 تمامی فایلهای روی هاست شامل قالب، افزونه و حتی خود اسکریپت وردپرس را به صورت لحظه ای بررسی خواهد کرد و هرگاه یک فایل مشکوک یا قطعه کد مخربی یافت شود که باعث هک سایت یا اختلال در امنیت سایت شود، آن را به حالت قرنطینه خواهد برد.

افزونه وردپرس افزونه Google XML Sitemaps یکی از محبوب ترین افزونه های مخزن وردپرس می باشد که روی اکثر سایت های وردپرسی نصب شده است . 3-مدیر اصلی وب سایت می تواند قالب دلخواه را نصب کند و بدون اینکه مدیران سایت های دیگر درون شبکه دسترسی لازم برای نصب و فعالسازی قالب را دارا باشند. قابلیت دیگر نیز این است که اگر سایتِ دیگری مطالبتان را کپی کرد، از طریق نظرات به شما اطلاع داده شود. ورد پرس پیش از نسخه 3 برای هر نصبی توانایی راه اندازی یک سایت یا وبلاگ را داشت اما پس از آن می توان چندین سایت را در یک ورد پرس راه اندازی کرد و از طریق یک داشبورد آنها را مدیریت کرد. در این حالت کافی است از طریق FTP یا از طریق فایل منیجر هاست به فولدر wp-content/plugins مراجعه کرده و فایل خود را در این محل آپلود نمایید. با مراجعه به سایت وردپرس و دانلود فایل نصب آن، تنها با چند کلیک ساده میتوانید سایت خود را ایجاد کنید.

افزایش سرعت وردپرس

اما در این بخش از مقاله تصمیم گرفتیم که از دید یک منتقد به سیستم مدیریت محتوای وردپرس نگاه کنیم. در این روش قالب و سیستم مدیریت محتوای سایت کاملا مطابق با خواستههای شما ساخته شده و کدهای غیرضروری که موجب سنگینشدن سایت میشوند، در آن وجود ندارد. برخی ترجیح میدهند از سیستم مدیریت محتوای منحصر به فرد خود استفاده کنند. البته این موضوع به این معنی نیست که این سیستم هیچگونه ضعف و ایرادی ندارد. هدف ما حفظ رضایت مشتریان به جهت ادامهی همکاریها در طولانی مدت است. این هزینه به صورت عمومی برای تمامی مشتریان عزیز می باشد.