نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد

شما باید قبل از اینکه “no-poo” را شروع کنید از شر این مسئله خلاص شوید. شامپوهای حاوی سولفات و بدون سولفات هر دو برای از بین بردن بیشتر سیلیکون ها کارایی دارند. اما برای احتیاطبیشتر بهتر است برای آخرین شستشو از شامپوی حاوی سولفات استفاده کنید. 2.شامپوی خود را دور بیندازید. این مواد شوینده متداول موجود در شامپوها موهای فر را وزدار و غیر قابل کنترل میکنند. از کاندیشنر می توان به اندازه کافی برای تمیز کردن مو به روش بسیار ملایم تری استفاده کرد. است مانند شامپوی بدون سولفات استفاده کنید. “شما هرگز نمی خواهیدژاکت موردعلاقه تان را با یک شوینده قوی بشویید. که در مایع ظرفشویی نیز یافت می شوند. کاملا چربی ظروف را پاک میکنند اما موهای شما باید برخی چربیهای طبیعی را که از مو و پوست سر شما محافظت می کنند،داشته باشند. با از بین بردن آنها،رطوبت و اسیدهای آمینه لازم موها را از بین می برید و موی شما خشک و بیجان به نظر می رسند.

البته این تصور درست است و داشتن موهای طبیعی فر هزینههای نگهداری از آن را به مقدار قابل توجهی کاهش خواهد داد اما این به معنای متوقف شدن برنامه روتین مراقبت از مو نیست. موهای فر طبیعی هم نیاز به رسیدگی دارند و این کار به زمان نیاز خواهد داشت. کارهایی مثل شامپو زدن، شانه کردن، برس زدن، حالت دادن و کارهایی از این قبیل که همه انجام میدهند. شما باید موهای خود را درست تربیت کنید! موهای فر رفتار خاص خود را دارند و مانند موجوداتی هستند که خود صاحب حافظه و ادراک هستند. آنها همان کاری را میکنند که خودشان دلشان میخواهد و نمیتوان آنها را متوقف کرد. اما شما باید راهی پیدا کنید که فر موها را کنترل کرده و آنها را تربیت کنید تا مطابق میل شما رفتار کنند. به طور مثال اگر میخواهید فرهای شما درشتتر شوند شبها موهای خود را بالای سر خود گرد کنید و بخوابید. با این کار موها هم فرو نمیروند و به مرور زمان یاد میگیرند که فرهای درشتتری باشند.

بعد از اتمام کار حتما از سرم محافظت کننده جهت نگهداری مو بعد از فر استفاده کنید. سرم مو حاوی سیلیکون بوده و با ایجاد لایه های بسیار نازک و شفاف از موهای وز، شکننده و خشک محافظت نموده و مانع ایجاد موخوره می شود. جنس مو، نوع لوسیون پرمنانت، نوع بیگودی، مدت مکث و آب کشی صحیح از عوامل موثر در فر کردن موها است. بیشترین جذب رطوبت را موی باز با منافذ باز دارد. قبل از انجام پرمنانت اگر موها چرب باشند، لوسیون پرمنانت داخل کوتیکول مو نفوذ نمی کند و زمان مکث طولانی تر می شود. استفاده از کاندیشنر سبب سست شدن فر موها می شود. بعد از فر کردن مو از خنثی کننده باید استفاده شود. داروی فر در سه نوع مخصوص موهای رنگ شده، موهای دکلره شده و موی طبیعی در بازار موجود است. بعد از پایان کار فر و هر بار شامپو کردن می توان موها را ویتامینه کرد. شامپو اسیدی مناسب موهای فر شده است. بعد از انجام فر موها را با شانه دندانه ریز شانه نکنید؛ بلکه برای شانه کردن موها از شانه های دندانه درشت استفاده نمایید. برای جلوگیری از آسیب دیدگی موهای فر شده، از حالت دهنده های الکتریکی (موپیج، اتو و…) استفاده نکنید. هر 6 هفته یکبار موهای فر شده را کوپ کنید تا فرها در اثر افزایش وزن موها باز نشوند. برای مرتب کردن فرها از دیسپانسر استفاده کنید. زیرا حرارت سشوار بدون دیسپانسر باعث باز شدن فرها می شود. موها را چرب کرده یا از حالت دهنده های مناسب موهای فر استفاده کنید. همان طور که در این مقاله برای شما بازگو کردیم، مراقبت از موهای فر شده کار آسانی نیست و نیاز به مطالعه و شناخت دارد. برای فر کردن مو از محصولات و مواد شیمیایی زیادی استفاده می شود تا تغییر حالت موها طولانی و دائم باشد.

همچنین سایزهای مختلفی داشته و برای انواع سایز مختلف موها مناسب خواهد بود. ۱- موهای خود را با شامپوهای افزایش حجم مو شستشو دهید. ۲- با استفاده از حوله، رطوبت اضافی موهای خود را از بین ببرید. ۳- اگر موهای شما ضخیم است، میتوانید آن را قسمت بندی کنید. اما اگر موهای معمولی دارید، میتوانید قسمت نکنید. ۴- بیگودی را حتما به جهت بالای موها بزنید و موها را به سمت بالا حالت دهید. ۵- اگر حس کردید بیگودی روی سرتان نمیایستد، آن را با سنجاق محکم کنید. ۶- چند ساعت صبر کنید تا موهایتان به طور کامل خشک شده و حالت بگیرد. ۷- در نهایت بیگودی را باز کرده و موهایتان را شانه کنید. کمی تافت بزنید و از حالت موهای خود لذت ببرید. استفاده از دستمال کاغذی برای فر کردن موها، جایگزین خوبی برای بیگودی است. با این روش میتوانید به موهای خود فر بهاری جذاب و طبیعی بدهید.

موهای فر منحصربهفرد و زیبا هستند، اما همین موهای زیبا و مجعد ممکن است چالشهای زیادی برایتان ایجاد کنند. از آنجایی که موهای فر به طور طبیعی خشکتر از موهای صاف هستند بیشتر از موهای صاف در معرض موخوره قرار میگیرند یا وز میشوند. بنابراین بسیار مهم است که بدانید چطور به درستی موهایتان را حالت دهید و آنها را به شکلی آرایش کنید که از بافت طبیعی فر و درشت برخوردار باشند. در این مطلب روشهای مراقبت از موهای فر را شرح دادهایم و پس از آن چند ایده برای آرایش و حالت دادن به موهای فر معرفی کردهایم. با ما در مجلهی دیجی استایل همراه باشید. حفظ زیبایی موهای فر در طول روز، دشوارتر از چیزی است که به نظر میرسد. اما این مسئله نباید شما را نگران کند. با رعایت چند نکتهی ساده، میتوانید کاری کنید که موهایتان براق و محکم به نظر برسند. از آنجایی که موهای فر خشکتر و شکنندهتر از موهای معمولی هستند، شانهزدن موها با برسهای معمولی ممکن است باعث گرهخوردگی و یا وز شدن موها و تخریب کوتیکولهای مو شود.