هوشمند سازی ساختمان چیست و چه تجهیزاتی لازم دارد؟-خانه هوشمند آکو

در ابتدا باید روش مناسب هوشمند سازی را انتخاب کنید و با سپردن کار به تیمی خبره، در زمانی کوتاه و با صرف هزینه مناسب، ابعاد مد نظر خود از هوشمند سازی ساختمان را پیاده سازی کنید. زمانی که برای این فرآیند اقدام می کنید، در مرحله اول باید بدانید که کدام یک از این روش ها، مد نظر شماست و شناخت کلیه مزیت و محدودیت های آن از اصلی ترین مراحل کار می باشد. با توجه به بستر هوشمند سازی، باید یکی از روش های عنوان شده را برای خود انتخاب کنید و سپس اقدام به اجرا نمایید. سیستم هوشمند ساختمان در واقع با توجه به نیاز ها و خواسته های شخص قابل برنامه ریزی است.

کاربری های خانه هوشمند Control4

این نوع سیستم ها تنها زمانی که شخص یا وسیله ی نقلیه ای در محل باشد شروع بکار می کنند. هنگامی که حرکت توسط سنسورِ حرکتی تشخیص داده شود، روشنایی برقرار می شود و سپس بعد از گذشت اندکی بدون وجود حرکتی جلوی سنسور، لامپ خاموش می شود. برای اینکه این سیستم به خوبی عمل کند، مهم است که لامپ ها به محض تشخیص سنسور روشن شوند.

سیستم هایی اعم از سیستم اعلام حریق هوشمند، سیستم اعلام نشت گاز هوشمند و سیستم های روشنایی و کنترل تردد و تهویه هوشمند همگی در این اتاق قرار دارند. تجهیزات مانیتورینگ نیز دسته دیگری از تجهیزات هوشمندسازی ساختمان هستند که وضعیت سیستم را در هر لحظه نمایش می دهند. رابط های گرافیکی در قالب مانیتورهای هوشمند تجلی می کنند که با لمس آن ها می توان اقدام به اعمال دستورات نمود. به کمک سیستم صوتی تصویری هوشمند نیز می توان بخش های مختلف ساختمان را با دستورات صوتی مدیریت نمود.

  • اطمینان حاصل کنید که خانه شما هر آنچه را که نیاز دارید و یا بیشتر انجام می دهد.
  • اما از مزیت های این روش باید به اتصال همیشگی شبکه های هوشمند سازی و عدم قطعی در آن اشاره کرد.
  • در بالا اشاره کردیم که در هوشمند سازی ساختمان هدف کنترل تجهیزات و مانیتورینگ آنهاست.
  • اغلب قبل از کویل های فن کویل یا هوارسان متصل می شوند و می توان میزان آب ورودی به کویل و در نتیجه دمای محیط را به کمک آنها تنظیم کرد.
هوشمند سازی ساختمان چیست و چه تجهیزاتی لازم دارد؟-خانه هوشمند آکو در بالای صفحه روترهای KNXnet / IP یک درگاه اترنت و یک اتصال KNX TP قرار دارد. روترها تلگرام KNX را با استفاده از روش مسیریابی به سایر روترهای KNXnet / IP خانه هوشمند هدایت می کنند. در دسترس بودن اترنت به عنوان یک وسیله ارتباطی بیشتر، انعطاف پذیری توپولوژی های سیستم KNX را افزایش میدهد. از روترهای KNXnet / IP می توان هم به عنوان اتصال دهنده خط و هم برای اتصال دهنده منطقه استفاده کرد . سیستم های KNX را می توان به دلخواه توسعه داد و می تواند از چندین زیر سیستم KNX مبتنی بر رسانه های مختلف ارتباطی (TP ، PL ، RF ، IP) تشکیل شود.

تجهیزات شبکه

این دستگاه‌ها دما، رطوبت، تعداد افراد در یک اتاق، سطح روشنایی و مقادیر دیگر را ردیابی می‌کنند. سیستم‌های سرمایش و گرمایش رایج مانند موتورخانه‌ها نیاز به تنظیمات دستی دارند و این می‌تواند یک ویژگی منفی برای این سیستم‌ها باشد. ، نقاط دسترسی و کنترل کننده، سنسورها؛ تایمرها، عملگرها، دیمرهای روشنایی، پریزها و نرم افزارهای سیستمی اشاره کرد. می توان بخش های مختلفی از ساختمان را از طریق کنترل از راه دور نورپردازی کرد. کنترل شدت، زمانبندی و زاویه نورپردازی با استفاده از سیستم هوشمند امکان پذیر خواهد بود.