پلاگین (افزونه) های پرکاربرد در وردپرس

سیستم مدیریت محتوا وردپرس به طور پیشفرض از تقویم شمسی پشتیبانی نمیکند، به همین خاطر باید برای تقویم سایت خود از افزونه جانبی استفاده کنید که بهترین آنها افزونه Parsi Date است که فوقالعاده کاربردی و ساده طراحی شده است. به طور کلی نباید تعداد لینک ها به صفحات دیگر سایت در صفحه اصلی(home page) بیش از حد زیاد باشد. در نهایت این ساختار یاعث کند شدن لود و بارگذاری صفحات شما میشوند. در این مطلب ۶ مورد از بهترین افزونه های افزایش سرعت وردپرس را معرفی کردیم که جزء بهترین پلاگینها در این زمینه محسوب میشوند. حملات DoS با هدف از دسترس خارج کردن وبسایت انجام میشوند. اگرچه سایت شما از زیرساختی برخوردار نیست که شامل مراکز داده در سایر نقاط جهان است ، گاهی اوقات همیشه عملی نیست. شما میتوانید افزونه خود را مانند سایر افزونههای وردپرس حذف نصب کنید.

المنتور یک افزونه صفحه ساز رایگان در وردپرس است که با استفاده از آن می توان ظاهر سایت و صفحات مختلف آن را طبق سلیقه خود و نیاز کاربران سایت تغییر داد. همچنین میتوانید پیغام خطایی تعیین کنید که هنگامی که رفتار کاربران مخالف قوانین تعیین شده بود نمایش داده شود. این روزها بیشتر افراد برای وبگردی از گوشیهای هوشمند خود استفاده میکنند و به همین دلیل برای اینکه بتوانید روی انواع دستگاههای هوشمند دیده شوید قابلیت متن باز بودن یا واکنشگرا برای شما از نان شب نیز مهمتر خواهد بود! 1. امروزه دسترسی افراد به گوشی های همراه، اینترنت وایرلس یا شبکه های همراه آسان شده و کاربران زیادی هستند که از طریق موبایل خرید و یا به مطالعه بر روی وبسایت ها می پردازند. 2. فضای در دسترس مانیتور افراد هنگامی که با گوشی همراه وارد سایت شما می شوند نسبت به وقتی که با دسکتاپ وارد می شوند به طور چشمگیری کوچکتر است.

حملات DoS با هدف از دسترس خارج کردن وبسایت انجام میشوند.

چنانچه تعداد بازدید های وبسایت شما در لحظه بالا باشد این پروسه سبب کند شدن سرعت پاسخ گویی و بارگذاری سایت می شود. بنابراین، شما به یک (WAF) که مخفف کلمه “Web Application Firewall”(سیستم امنیتی محافظت از نرم افزارهای تحت وب که از آن به عنوان دیوار آتش نیز نامبرده می شود)است، نیاز دارید. Wordfence: این افزونه امنیتی محبوب با بهروزرسانی دائمی امضای بدافزارها، امنیت وبسایتتان را افزایش میدهد. استفاده کنید. پلاگین WooCommerce Shortcodes یک لیست کشویی یا drop down به ویرایشگر دیداری وردپرس اضافه میکند که به شما امکان انتخاب آسان و افزودن کدها را در محتواهای مختلفی نظیر پست، صفحه یا محصول میدهد. این ابزار یک ویجت ویرایشگر دیداری اضافه میکند که میتوانید آن را در هر یک از عناصر سایدبار تم خود درگ کنید. تقریبا مانند این است که شما میتوانید مستقیما در قسمت سایدبار خود، یک صفحه محتوا داشته باشید. فروشگاه ساز ووکامرس و افزونه های نصب شده روی آن امکانات زیادی را در اختیار شما قرار می دهند که این ویژگی ها سبب زیبایی سایت شما خواهند شد.

افزونه وردپرس

در بخش پایین لیست جلسات کامل آموزش وردپرس به همراه مبانی طراحی سایت رو قرار داده ایم. در این آموزش ما به صورت دلخواه افزونه “Yoast seo” را سرچ کردهایم. وقتی کاربر درخواست نمایش دیتایی را می کند. استفاده از افزونه رایگان “Delete Expired Transients” یک روش آسان جهت خلاص شدن از transient های منقضی می باشد.Transient ها مشابه Option ها می باشند و تنها تفاوتشان اضافه شدن مشخصه زمان انقضا است. قالب های وردپرس ظاهر فروشگاه اینترنتی شما را می سازند، اما همه آنها از بهینگی لازم برخوردار نبوده و سبب کندی در سایت شما خواهند شد. هر چه تعداد درخواست ها بیشتر باشد زمان بارگذاری صفحه طولانی تر خواهد بود (برای ایجاد درخواست های HTTP کمتر در وردپرس، می توانید فایل های CSS ،JavaScript و فونت را ترکیب کنید.) این امکان وجود دارد که وب سایت شما خدماتی را از سرویس دهندگان مستقل، مانند Google Analytic یا social media و موارد دیگر دریافت کند که به آنها درخواست های http خارجی گفته می شود.

CSS، حذف فضاهای خالی و فشرده کردن کدها باعث افزایش سرعت بارگذاری وردپرس شما میشود. این موضوع از بارگذاری چندین باره برای هر کاربر جلوگیری کرده و سرعت وب سایت را تا حد زیادی افزایش می­ دهد. با طراحی متفاوت ظاهر سایت برای دورههای رایگان، به راحتی میتوانید از بخش سمت راست صفحه به تمامی دروس دسترسی داشته باشید و آموزش وردپرس را درس به درس دنبال کنید. پوشنوتیفیکیشنها پیامهای قابل کلیکی هستند که بسته به سیستم عامل بالا یا پایین گوشه سمت راست کامپیوتر کاربر یا روی موبایل به نمایش درمیآیند. استفاده از فایل های مدیا (Image, Video, Audio) با حجم بالا باعث کاهش سرعت بارگذاری سایت شما میشود، علی الخصوص زمانی که سایت شما دارای بیشمار فایل های صوتی و تصویری است.برای قرار دادن عکس های خود در سایت، با کم کردن حجم عکس و تبدیل آنها به فرمت PNG به سرعت بارگذاری سایت وردپرسی خود کمک کنید.همچنین از ویدئو های باحجم خیلی بالا و کیفیت های عالی در سایت خود استفاده نکنید.هیچ چیزی برای یک سایت وردپرسی بدتر از پایین بودن سرعت آن نیست.

وقتی کاربر درخواست نمایش دیتایی را می کند. این بدان معنی است که می توانید صفحات ورود خیره کننده وردپرس را در سازنده کشیدن و رها کردن ایجاد کنید. بسیار دیده می ­شود که به همراه پوستهها بطور پیشفرض ویجت­ هایی برای نمایش آب و هوا، قیمت ارز و از این قبیل ابزارها ارائه می ­شود؛ و یا اینکه در طراحی قالب از تصاویر زیادی استفاده میشود حال آنکه میتوان همان تصاویر را با بهرهگیری از دانش طراحی وب با کدنویسی پیاده سازی کرد. کارکردن با قالبهای وردپرسی بسیار راحت است و استفاده از این قالب نیاز کاربران به استفاده از کدنویسی در طراحی سایت را به حداقل میرساند. تمامی مدیران تلاش می کنند که صفحات سایت خود را در کمترین زمان ممکن برای کاربران نمایش دهند. بطور معمول وردپرس بصورت خودکار و سرخود ، خودش رو آپدیت می کنه بعضی ها اصلا از این که وردپرس سر خود عمل کنه خوششون نمیاد و دوست دارند خودشان وردپرس را آپدیت کنند.

از همین رو فایل های کش در وردپرس از اهمیت بالایی برخوردار هستند. به عنوان مثال : فرض کنید یک مقاله ای رو نوشتید که دارای ۱۰ تصویر هستش که هر تصویر با حجم ۲۰۰ کیلوبایت در صفحه مقاله انتشار داده شده حال محاصبه کنید ۱۰ تصویر در مجموع میشه ۲ مگابایت و حداقل ۲ مگابایت هم جزئیات قالب (css , js) با هم میشه ۴ مگابایت! در اینجا یک نمونه فایل readme.txt وجود دارد که میتوانید از آن بهعنوان نقطه شروع استفاده کنید. افزونه های کش وردپرس در حافظه موقت از هر صفحه یک کپی ذخیره می کنند و این فایل را برای هر کاربر نمایش می دهند. این امر سبب می شود هر دو برنامه با کارایی بهتر اجرا شوند و منابع سرور را کمتر درگیر کنند. علاوه بر آن برای ذخیره موقت(Cache) داده ها مثل پاسخ های ارسالی از یک خدمات دهنده مستقل خارج از وب سایت شما(Remote API) یا پاسخ های حجیم پایگاه داده، مفید می باشند.

اگر هکرها به پنل مدیریت وردپرس شما دسترسی پیدا کنند، می توانند کد مخرب را به راحتی به قالب و افزونه های شما تزریق کنند. ووکامرس و وردپرس از پایگاه داده به منظور ذخیره مطالب و اعمال تنظیمات زیادی استفاده می کنند. استفاده از آخرین نسخه ووکامرس یک عامل مهم در افزایش سرعت این افزونه محسوب می شود. Transient ها در واقع داده هایی هستند که با یک اسم سفارشی و با دوره انقضا به صورت موقت ذخیره (Cache) میشوند. مزیت خوبی که افزونه های فروشگاه ساز وردپرس دارند این است که همان ویژگی ها و مزایای پلتفرم های SaaS را دارند. در صورتی که درخواست های http به خارج از وب سایت سبب اختلال در عملکرد سایت شما شود، باید آنها را کاهش دهید. یعنی نیازی نیست هر دفعه که کاربری وارد وبسایت شما می شود، وردپرس عملیات بارگذاری را از ابتدا آغاز کند. بعلاوه در وب سایت های ریسپانسیو مدیر سایت نیازی ندارد تا از چندین وب سایت و مجموعه ای از محتوا و UI سازگار با تمام حالات مشاهده، نگهداری و مراقبت کند.

افزایش سرعت وردپرس

در قطعه کد بالا تعداد بازنگری های ذخیره شده در هر پست روی عدد 15 تنظیم شده است. اگر کالاهای زیادی در سایت شما وجود داشته باشد این عمل سبب افزایش تعداد درخواست ها به سمت پایگاه داده خواهد شد. امروزه یکی از اصلی ترین دغدغه های همه ی وبمستران، افزایش سرعت سایت وردپرس است. این مورد به خصوص در هاست های اشتراکی بیشتر دیده میشود. ما سعی کردیم افزونه وردپرس که مورد نیاز شما است را در این لیست قرار دهیم. یکی از سوالات رایج که توسط بسیاری از کاربران مطرح می شود این است که چه تعداد افزونه میتوان نصب کرد تا سایت دچار افت سرعت نشود. تصاویر به کندی بارگذاری می شوند. اما در صورتی که وب سایت شما ترافیک بالایی داشته باشد، این درخواست ها قطعا سبب کندی در سرعت سایت خواهند شد. برای یک انتخاب مناسب از میان قالب های وردپرسی، لیستی از بهترین قالب ها را به تفکیک انواع سایت تهیه کرده ایم که در ادامه معرفی می کنیم.

امروزه ملاک یک سایت خوب، فقط مطالب با کیفیت آن نیست بلکه تصاویر نیز بسیار مهم هستند. در انتخاب قالب نباید گول ظاهر را بخورید و تنها به زیبایی های بصری آن فکر کنید بلکه سرعت لود آن را نیز باید در نظر داشته باشید (میتوانید از خدمات افزایش سرعت آنلاینر استفاده کنید). پیشنهاد می شود از یک قالب بهینه و سبک استفاده نمایید و در نهایت متناسب با نیاز خود از افزونه ها به منظور اضافه کردن ویژگی های مد نظرتان کمک بگیرید.

برای تشخیص علت کند بودن سرعت بارگذاری وبسایت خود می توانید از ابزارهای آنلاینی مانند Gtmerix ، WebPageTest ، Google PageSpeed Insights و pingdom استفاده کنید و به افزایش سرعت بارگذاری سایت وردپرس سایت بی تم خود کمک کنید. طراحی سبک و دلپذیر را با ما در میهن وب دیزاین می توانید تجربه کنید. این مسئله جدا از ایجاد یک تجربه مناسب برای کاربر های سایت، بر سئو و رتبه بندی سایت شما تاثیر چشمگیری خواهد گذاشت. همانطور که گفته میشود امنیت، سرعت، سئو و … نکته : سعی کنید از افزونه ها دوری کنید و فقط افزونه های مورد نیاز رو نصب کنید که جز واجبات هستند و دیگر برای قابلیت های دیگه از یک متخصص کمک بگیرید تا برای شما توسط کد نویسی قابلیت هارو فعال و یا سفارشی سازی کنند . چنانچه زمان بارگذاری سایت بیشتر از ۳ ثانیه طول بکشد ۴۰ درصد از کاربران ممکن است سایت شما را ترک کنند.

پلاگین وردپرس

پس از انجام این مرحله، در صورتی که قالب شما مراحل تست را با موفقیت پشت سر بگذارد، به شما اعلام خواهد شد و در غیر این صورت، گزارشی از خطاها را دریافت خواهید کرد. پوسته­ ای که عاری از هرگونه عناصر بی مصرف است! زمانی که یک کاربر به فروشگاه اینترنتی شما مراجعه می کند، اطلاعات از پایگاه داده فراخوانی خواهد شد. کلودفلر به صورت رایگان در دسترس می باشد که می توانید از آن به عنوان یک دیوار آتش در سطح DNS استفاده کنید. ایده این است که همه عناصر صفحه را به یکباره بارگذاری نکنید زیرا باعث استرس روی سرور میشود و در نتیجه زمان بارگذاری کندتر میشود. از برخی تکنیک ها استفاده کرده اید و نتیجه ایی نگرفتید! یکی دیگر از نمونه قالب سایت شرکتی رایگان وردپرس که مناسب سایتهای شرکتی ست قاب زاکراست که بسیار سبک و زیبا طراحی شده است.

حافظه کش می تواند اطلاعاتی مانند تصاویر، فایل های فلش، فونت ها، کدهای CSS ، JS و HTML در خود نگه دارد. Litespeed cache دارای کش اختصاصی در سطح سرور و مجموعه ای از ویژگی های بهینه سازی است. می توانید بعد از ورود به هر سایتی مطابق با تصویر زیر ابزار Inspect را در مرورگر خود باز کنید، سپس به بخش “Sources” مراجعه و روی “Page” کلیک نمایید. در این آموزش از سری آموزش وردپرس به بررسی ۷ نکته برای افزایش سرعت وردپرس برای موبایل می پردازیم.

دوره آموزش امنیت به شکلی تدریس شده است که به راحتی قادر خواهید بود تا اصول را پیاده سازی نمایید و در این دوره از هیچ اصول کدنویسی استفاده نشده است. بروز رسانی موجب میشود تا افزونههایی که با نسخه جدید همخوانی ندارند نیز، مجبور به بروز رسانی خود شوند. این ویژگی موجب میشود تا تنها تصاویری که در مرورگر کاربر قرار دارند بارگذاری شوند. در این بخش باید گفت که همه ی ما هنگام جستجوی کلماتی از قبیل افزایش سرعت وردپرس، نکات مهم در کاهش زمان بارگذاری وردپرس و… در کل می توان گفت اگر قصد دارید همزمان محصولات فیزیکی و دیجیتال را به فروش برسانید ووکامرس یک گزینه عالی محسوب می شود. برای شروع کار پیشنهاد میکنم یک هاست وردپرس خوب مثل هاست وردپرس سرورستاپ رو انتخاب کنید، قالبی مثل Astra و صفحه سازی مانند Oxygen Builder یا elementor به همراه WP-rocket پیشنهاد می شود.

ولی در دستگاه تلفن همراه نشان داده نمی شوند. در صورت تمایل به کاهش فشار روی پایگاه داده میتوانید موارد نام برده را بررسی و یا غیر فعال کنید. مشکل اول اینکه اگر درخواستی در زمان اجرای برنامه اجرا نشود یعنی هیچ صفحه ای باز نشود، آن زمانبندی و دستور اجرا نخواهد شد و اصطلاحاً زمانبندی از دست رفته است و عملا عملکرد کرون ما نقص دارد. قدم دیگر تسریع شدن سایت وردپرسی شما، بهینه سازی دیتابیس سایت شماست.برای این کار دو روش وجود دارد.روش اول با مراجعه به قسمت PHP My Admin بصورت دستی و پیچیده این کار انجام میشود که برای اکثر شما وردپرسی های عزیز مشکل است، اما روش بعدی نصب افزونه Optimiza DB است.پلاگینی که براحتی نصب شده و دیتابیس شما را به بهترین شکل بهینه سازی میکند و در روند افزایش سرعت وردپرس شما کمک میکند.