پلاگین یا افزونه در وردپرس

چون رابط کاربری این پلاگین بسیار کاربردی طراحی شده است. البته گاهی اوقات مجذوب اولین سبد مشتریانی می شویم که به دنبال یک شرکت طراحی سایت هستند تا کار خود را به آنها بسپارند و معتقدند بهترین انتخاب هستند اما دانش لازم را در این زمینه ندارند. اینکار به شما اجازه می دهد تا قبل از اینکه سایت خود را منتشر کنید، ایرادات و یا مراحل طراحی را بصورت کامل پیاده سازی نموده و در پایان یک نسخه از وب سایت خود را روی بستر اینترنت منتشر کنید. عکس، عکسهای بسیار باکیفیت، قطعا بخشی از هر وبسایت جذابی است. دانستن پاسخ این سؤالات برای کارشناس سئوی سایت و تیم تجربه کاربری سایتها، مخصوصا برای سئوی سایتهای فروشگاهی ، بسیار بسیار حیاتی است. حال تصور کنید پاسخ این سؤالات را بتوانید در همان سایت وردپرسی خودتان داشته باشید. بعد، در بخش Tracking میتوانید به دادههایی که برای بهبود عملکرد سایتتان ضروری و حیاتی هستند دسترسی داشته باشید.

برای شروع کار به این سوال که وردپرس چیست؟ WooCommerce تمام ویژگیهایی که برای ایجاد یک فروشگاه قدرتمند نیاز دارید در اختیار شما قرار میدهد. در این پلاگین شما یک ابزار عالی برای ست کردن متا تگ ها از جمله تایتل و دیسکریپشن صفحات به طور داینامیک دارید که با این کار نیازی به آپدیت صفحات برای مقادیر زمان و تاریخ و سال نخواهید داشت . وردپرس بیش از ۸هزار قالب و پوستهی مختلف دارد. این افزونه بیش از ۴ میلیون نصب فعال داشته است. اما با توسعه پلاگین های بیشتر، خواهید دید که از این عناصر بیشتر و بیشتر استفاده می کنید. اما چرا وردپرس تا این اندازه محبوب است (هم سایت خبری وردپرسی وجود دارد، هم سایت فروشگاهی وردپرسی و هم سایت محتوایی وردپرسی)؟ شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بخواهید نام یک قالب را پیدا کنید و نتوانید از روی ظاهر آن تشخیص بدهید که نام قالب چیست.

پلاگین وردپرس

بهترین فرمت ها برای تصاویر تحت وب png و jpg و jpeg می باشند که از نظر بهینه سازی برای موتور های جست و جو هم این موضوع کاملا تایید شده می باشد. دوما، میشود با هزینهی معقولی وبسایت داشت و آن را سئو هم کرد. حتی اگر یک کاربر با تجربه وردپرس هستید، برای استفاده صحیح از قالبهای وردپرس، به پشتیبانی و مستندات نیاز خواهید داشت. SquareSpace پلتفرمی تحت وب برای راهاندازی وبسایتهای پیشفرض و از قبل آماده شده است. همچنین، کاربر میتواند دیزاین و ترکیب سایت را هم با استفاده از templateهای آماده تغییر دهد. نکته Pro: شما می توانید با اضافه کردن یک افزونه تأیید هویت 2 مرحله ای به وب سایت وردپرس خود، از صفحه ورود خود محافظت کنید.

پشتیبان وردپرس از سال ۱۳۹۵ بصورت کاملاً تخصصی بحث پشتیبانی وردپرس را در ایران به عهده گرفته و هم اکنون پشتیبان بیش از ۳۰۰۰ سایت وردپرسی است. افزونه پشتیبان گیری وردپرس: باوجود اینکه ارائه دهندگانهاست خدمات پشتیبان گیری پیشنهاد میکنند، اما توصیه ما استفاده از یک پلاگین است. وردپرس بیش از ۵۲هزار افزونه دارد. افزونهای با بیش از ۵ میلیون نصب فعال که موفقیت در دنیای پیچیدهی سئوی سایت را برای شما آسانتر میکند، البته کار این افزونه آسانترکردن نیمی از دنیای سئو است یعنی On-page SEO. سرقت گذرواژهها یکی از رایجترین روشهای هکرها برای دسترسی به وبسایت است. وقتی ۴۰ درصد سایتهای نت وردپرسی هستند، طبیعی است که هدف حملهی هکرها هم قرار میگیرند.

شما از کجا میدانید که شاید کاربر ، افزونه یا قالبی نصب نکرده باشد که دقیقا یک تابع با این نام در آن وجود داشه باشد و در نهایت وردپرس به ارور برخورد کند. طراحی مدرن این قالب، لیست بلندبالای عناصر صفحه، سازگاری با بسیاری از صفحهسازها از جمله Elementor، Brizy Builder، Gutenberg و Beaver Builder به شما اجازه میدهد با هر سطحی از مهارت بتوانید یک وبسایت مدرن و کارآمد بسازید. در حال حاضر بسیار کلی است، اما به زودی همان چیزی می شود که شما از طراحی قالب وردپرس انتظار داشته اید. و باور کنید سایت وردپرسی شما بالاخره باید یکی از این پلاگینهای کش را داشته باشد. دقیقاً همان کاری که برنامه ها برای گوشی هوشمند شما انجام می دهند. این دقیقا کاری است که Smush انجام میدهد. احتمالا برایتان سؤال پیش آمده این وردپرس یا Content Management System که اینهمه خوب است دقیقا چیست؟ حالا که اینهمه پلاگین مفید و کارراهبنداز دارد، نصب کدامشان ضروریتر است؟

برای دسترسی سریع به بخش های مختلف آموزش تصویری پیشنهاد می شود از فهرست زیر استفاده کنید. عدم استفاده از Google’s reCAPTCHA: این سرویس گوگل دارای تاثیری ویرانگر بر سرعت عملکرد سایت است. این کار با استفاده از افزونه Scripts To Footer میتواند انجام شود. برای بعضی سایتها، مثلا فروشگاهیها، عکسها برای جذابیتهای بصری استفاده نمیشوند فقط؛ آنها بخشی از محتوای سایت هم هستند. سیستم مدیریت محتوا نرمافزاری کاربردی است که به کاربر امکان میدهد سایت را بسازد و مدیریت کند بدوناینکه آن را از صفر کدنویسی کرده باشد یا اساسا کدنویسی بلد باشد.

فرمهای ساختهشده اتوماتیک با استایل سایت شما متناسب میشوند و Mobile-freindly هم هستند. مهمترین دلایل هم به سئوی سایت برمیگردد. این مقاله به این دو سؤال پاسخ میدهد و تازه ۱۰ تا از مهمترین و کاربردیترین پلاگینهای سایتهای وردپرسی را معرفی میکند. فشردهکردن هر عکس هم پیش از قراردادن آن در سایت کار سخت و زمانبریست (مخصوصا اگر تعداد عکسها زیاد باشد). این پلاگین نهتنها نقشهی سایت شما را درست میکند؛ آن را بهروز نگه میدارد و هر صفحه و محتوای جدید را خودکار به آن اضافه میکند و به موتورهای جستوجو هم اعلام میکند. سایتمپ گشتن موتورهای جستوجو در سایت ما را آسان میکند. هر سایتی به هزاران دلیل باید سایتمپ داشته باشد. به عنوان شاخهای از پروژهای به نام b2/cafelog سرچشمه گرفت و در سال ۲۰۰۳ به عنوان یک پروژه مستقل ایجاد و معرفی شد. Social Icons یک پلاگینی وردپرس رایگان است که با استفاده از آن میتوانید به سادگی آیکونهای شبکههای اجتماعی معروف را به وب سایت خود اضافه کنید.

همچنین قالب وردپرس برای طراحان حرفه ای نیز مفید است، شما میتوانید همچنان در یک قالب وردپرس، از طریق PHP و CSS در ظاهر سایت خود تغییراتی ایجاد کنید. ۴۰٪ از اینترنت را سایتهای وردپرسی از آن خود کردند. البته نقشهسایت ساختن و بهروز نگهداشتن آن کار زمانبریست. برای شروع کار به این سوال که وردپرس چیست؟ افزونههایی که به بهینهسازی سایت برای موتورهای جستوجو، حفظ امنیت سایت و ارتقای تجربه کاربری آن کمک میکنند. کدام صفحات را کاربران سریعتر ترک کردند و در آن خریدی اتفاق نیفتاده است؟ همین حالا منطقه امن خود را ترک کنید، کمالگرایی را کنار بگذارید و فقط شروع کنید. آیا میشود همهی آن ۵۲هزار پلاگین را روی سایت وردپرسی نصب کرد.

بین همه ی افزونه های معرفی شده در این مقاله افزونه WP Rocket طبق آمارها و بررسی های انجام شده معمولا به عنوان بهترین افزونه شناخته می شه شما می تونید برای تهیه این افزونه به سایت های فارسی که در زمینه فروش محصولات وردپرس فعال هستند مراجعه کنید. Elementor در اواسط سال 2016 میلادی عرضه شد اما در حال حاضر با بیش از 5 میلیون نصب فعال و کسب امتیاز 4.8 از 5 یکی از بهترین افزونه های صفحه ساز بصری وردپرس است و امکان کنترل دقیق تک تک المان های صفحه را می دهد. برای مثال سایت تم فارست یکی از سایت های مرجع برای سایت های وردپرسی می باشد که شما می توانید قالب وردپرس مورد نظر خود را متناسب با کسب و کارتان در این وبسایت پیدا کنید. پس به عنوان مثال اگر یک سایت خبری دارید، باید مراقب باشید تا محتوای شما در قالبی نمایش داده شود که از خوانایی لازم برخوردار باشد.

علاوه بر این، منابع به طور مساوی در تمام سایتهای روی آن سرور، بدون امکان تعدی و تجاوز، اختصاص داده شده. علاوه بر جایگاههای معمول برای قرار گرفتن دکمههای شناور در سایدبار، این پلاگین به شما امکان افزودن یک sticky bar یا shared hub را نیز میدهد. کلمات کلیدی، نوشتن توضیحات متا و بهبود URL سایت میتواند به شما کمک زیادی بکند. علاوهبراینها، به شما امکان میدهد توضیحات متای (Meta Description) بهینه و مناسبی (ازنظر تعداد کلمات) هم برای هر محتوا بنویسید. این پلاگین به شما امکان میدهد قابلقبولبودن یا نبودن هر صفحه (محتوا) را براساس استانداردهای سئوی داخلی ( مانند خوانایی، رعایتشدن چگالی کلمات کلیدی هر محتوا، وضعیت لینکهای داخلی و خارجی) چک کنید.

و همهی افزونههای وردپرس هم رایگان نیستند. البته ما در حال حاضر از کلودفلیر استفاده میکنیم نسخه رایگان و تجربه کاربری خوبی باتوجه به رایگان بودن اون داریم. همچنین قبل از انجام تغییرات ابتدا یکبار تست اولیه را از لحاظ سرعت و با کمک ابزارهای معرفی شده صورت دهید و بعد از اعمال تغییرات، پارامترهای مختلف را مورد بررسی قرار دهید. وردپرس open-source است (یعنی اگر بخواهید میتوانید کدنویسیهای اولیه را تغییر دهید. Marketing Hub امکان دیگری از این پلاگین است که با استفاده از آن میتوانید فعالیتهای مربوط به دیجیتال مارکتینگ سایت خود را زیر نظر داشته باشید. شما با استفاده از این سیستم می توانید جلوی حملات Brute force را بگیرید. باور کنید نیازی نیست یک سایت را از صفر بسازید، WordPress (که پرطرفدارترین سی ام اس دنیاست) نصف راه را برای شما رفته و تازه برای حفظ امنیت، افزایش سرعت و بهبود عملکرد و کمک به سئوی وبسایت وردپرسی نیز افزونههای (Plugins) کاربردی زیادی دارد.

وردپرس بیش از ۵۲هزار افزونه دارد.

همچنین استفاده نکردن از ویدیو حجم بکاپ شما را کاهش و وقتی بکاپی را ریستور کردید مدت زمان کمتری طول می کشد. این پلاگین پیشنهاداتی هم برای بهبود خوانایی و بهینهشدن محتواها سایت بی تم (betheme.ir) دراختیار شما میگذارد. مشاورههای روانشناسی هم دیگر آنلاین شدهاند. ما به دلایلی اشاره میکنیم که به صورت تجربی و علمی ثابت شدهاند. اگر به آن نیاز داشتید، می توانید این کد را به صورت موقت بردارید و تغییرات موردنظر را انجام دهید. البته که میتوانید تنظیمات بیشتری را هم انجام دهید. در صورتی که به صفحه آموزش طراحی سایت مراجعه نمایید در آموزش های رایگانی که در این صفحه برای شما قرار داده شده است بسیاری از افزونه های وردپرس که نام برده شد نیز در این آموزش ها از آن استفاده شده است که شما می توانید با نحوه تنظیمات و کار کردن با آنها آشنا شوید. در تنظیمات این افزونه مطمئن شوید که گزینهی Automatic smushing فعال شده است.

این افزونه برای سایتهای فروشگاهی ضروری است نه همهی وبسایتها وردپرسی. مروگر اطلاعات سایتهایی را که شما قبلا دیدهاید ذخیره میکند تا وقتی دوباره به آن سر میزنید، نیاز نباشد همهی اطلاعات را دریافت و پردازش کند. همچنین می توانید تبلیغات با هدف جغرافیایی ایجاد کنید تا بتوانید از طریق آن تبلیغات خاص، ترافیک هدفمندی داشته باشید و نرخ تبدیل را تا حد زیادی افزایش دهید. KeyCDN دارای بیش از چهل سرور edge در اقصی نقاط دنیاست. این قابلیت هنگام انتقال وردپرس از لوکال سرور به سرور اصلی یا انتقال یه یک دامنه جدید کاربردی خواهد بود. با نصب وردپرس بر روی یک سرور می توانیم به سادگی و در 5 دقیقه یک سایت راه اندازی کنیم.

افزایش سرعت وردپرس

این پلاگین نسخهی پیشرفتهتری هم دارد که البته رایگان نیست. چطور بهترین آموزش وردپرس رایگان را پیدا کنیم؟ اما مشکلی وجود دارد: عکسهای باکیفیت سایت را سنگین میکند و روی سرعت تاثیر می گذارد. اما سایت بیست اسکریپت محبوبیت خود را برای قالبهای رایگانی که در اختیار مخاطبان قرار میدهد، به دست آورده است. Yoast Local SEOوب سایت شما را برای مخاطبان محلی بهینه می کند. این پلاگین Google Analytics for WordPress نام داشته و متعلق به Yoast بوده. Yoast برای راحتترشدن کار از رنگها استفاده میکند.

قابل برند شدن باشد- توجه داشته باشید که نام دامنه شما می تواند به نام تجاری شما تبدیل شود، بنابراین نامی را انتخاب کنید که قابلیت تبدیل شدن به برند تجاری را داشته باشد. مهم هم نیست که کسبوکار بزرگی باشید یا نه (استارتاپی باشید با چند محصول یا چند صد کالا)، این پلاگین برای هر نوع کسبوکاری امکانات و ویژگیهایی مفید و مناسبی دارد. پلاگینهای ضروری برای همهی سایتهای وردپرسی فارغ از اینکه وبسایت برای چه کسبوکاری است و چه نوع محتوایی در آن منتشر میشود. چون تقریبا برای هر کسبوکاری مجموعهای از themeهای رایگان و پولی طراحی شده است. این پلاگین به شما امکان میدهد هم از فرمهای نمونه استفاده کنید و هم بتوانید آنها (فیلدهای فرم) را ویرایش کنید.

افزونه وردپرس