پنج برای اهداف واقعی آینده – اخبار وردپرس

این یک دسته از تغییرات فرضی دارد که برای اسناد توسعه‌دهنده وردپرس پیشنهاد می‌شود، مخصوصاً وقتی صحبت از مرجع تابع می‌شود. و بنابراین، قرار است چند سؤال طراحی جزئی وجود داشته باشد، اما نه مانند، طراحی گرافیکی/طراحی بصری، بیشتر در موارد مشابه، آیا انسان ها می توانند این حوزه طراحی اشیاء را بخوانند؟ و بنابراین نگاه کردن به آن خوب خواهد بود. اگر به نوعی در رگ متا یا مستندسازی چیزهایی هستید که دوست دارید به وردپرس کمک کنید.

[Josepha Haden Chomphosy 00:00:10]

سپس در مورد برخی از اهداف اصلی در پشت آن ابتکار اصلی صحبت می کند. دلیل اینکه امروز این را دوباره مطرح می‌کنم تا حدی به این دلیل است که یکی، هم در مورد برنامه و هم در مورد ابتکاری که بر اساس آن است به معنای واقعی کلمه در هر زمان صحبت خواهم کرد. من قویاً معتقدم که آنها هر دو بخش مهمی از چیزی هستند که منجر به پیروزی مشترکات وردپرس می‌شود و این پروژه قدرتمند را برای سال‌های آینده حفظ می‌کند.

[Josepha Haden Chomphosy 00:011:30]

در سی و پنجمین قسمت از جلسه توجیهی وردپرس، جوزف هادن چامفوسی به سوالاتی در مورد نیات واقعی ابتکار پنج برای آینده می پردازد.

اگر تم ها حوزه تخصص شما نیستند، اما به مستندسازی یا DevHub یا تا حدی چیزهای طراحی علاقه مند هستید، پس پیشرفت هایی که برای DevHub در حال انجام است قطعاً در منطقه شما هستند. این یک وظیفه متا است، اما چند قطعه دیگر نیز در آن دخیل است. این را می توان در make.wordpress.org/meta یافت. اما باز هم لینکی به پست وبلاگ بسیار بسیار مفصل در یادداشت های نمایش خواهم داشت.

و بنابراین یک بحث در مورد make.wordpress.org/design در مورد اینکه چگونه می تواند و باید در آینده به نظر برسد وجود دارد. و بنابراین، اگر طراحی قطعاً منطقه شماست، و باز هم، این نوع از مضامین اندکی ردیف می‌شوند، سپس در آن یکی سرگردان شوید، که پیوندی نیز در یادداشت‌های نمایش وجود خواهد داشت.

امروز من در مورد پنج برای آینده صحبت می کنم – دوباره. قبل از اینکه دقیقاً در قلب آن گیر کنیم، 10 قسمت پیش، در قسمت 25، من روی ابتکار عمل Five for the Future تمرکز کردم و توصیه می کنم قبل از اینکه در قسمت امروز به من بپیوندید، به آن گوش دهید. این تنها هشت دقیقه است و تاریخچه ای از ابتکار پنج برای آینده و همچنین اطلاعاتی در مورد برنامه پنج برای آینده به شما می دهد.

بنابراین سوال دومی که من به نوعی در حال دویدن دیده‌ام این است که پروپوزال‌ها از کجا شروع می‌شوند؟ و این سوال بزرگی است که سال به سال پرسیده می شود. و یکی که فکر می کنم باید همچنان بپرسیم. واقعیت این است که ما نمی‌توانیم همه مشارکت‌های وردپرس را ببینیم، اما این بدان معنا نیست که آنها ارزشمند نیستند. و این بدان معنا نیست که آنها مهم نیستند.

و بنابراین اکنون می‌خواهم برخی از ارکان برنامه‌ای را که حول آن رشد کرده است را با شما به اشتراک بگذارم. بنابراین، ابتکار پنج برای آینده، اگر آشنایی ندارید، در سال 2014 آغاز شد و یک فراخوان بزرگ برای همه ما است که به یاد داشته باشیم به اشتراکات مشترک وردپرس پاسخ دهیم. هدف آن کمک به محافظت در برابر آنچه «تراژدی عوام» نامیده می‌شود، جایی بود که منابع به طور مستمر برداشته می‌شوند و لزوماً دوباره سرمایه‌گذاری نمی‌شوند.

تدوینگر: داستین هارتزلر
لوگو: Beatriz Fialho
تولید: سانتانا اینیس
آهنگ: اول بی باک از کوین مک لئود

منابع

  1. افزونه جدید Create Block Theme
  2. طرح‌های تم منبع‌باز
  3. کاوش در متا برای بهبود DevHub
  4. تعریف تراژدی عوام

رونوشت

[Josepha Haden Chomphosy 00:04:06]

بخش دوم این سوال این است که چه کسی لوازم را ارائه می دهد و از نظر تاریخی توسعه دهندگان لوازم جانبی ارائه می دهند، که به این معنی است که بیشتر توسعه دهندگان هستند که لوازم را دریافت می کنند. اما در حال حاضر، همچنین، هر نماینده تیم در طول یک چرخه انتشار می‌تواند برای افراد تیم خود، داوطلبانی که در طول انتشار واقعاً مفید بودند، وسایلی را ارائه دهد.

بنابراین چه فعالیت‌هایی را می‌توانیم در داخل شبکه‌های مشارکت‌کننده ببینیم که می‌توانیم آن‌ها را پرچم‌گذاری کنیم تا توزیع آسان‌تر وسایل و در نتیجه نشان‌ها را امکان‌پذیر کنیم؟ سوال دوم این است که چه فعالیت‌هایی را می‌توان در آن شبکه‌های مشارکت‌کننده مشاهده کرد که به نظر می‌رسد مشارکت هستند، اما در نهایت فقط به نفع شخص یا شرکتی هستند که مشارکت‌ها را ارائه می‌کنند؟

اما امروز نیز آن را مطرح می‌کنم، زیرا مکالمه‌ای در مورد پستی وجود دارد که چند ماه پیش منتشر کردم و گفت‌وگوهایی پیرامون اهداف این دعوت جذاب برای مشارکت ایجاد کرد. بنابراین برای اطمینان از اینکه همانطور که در این بحث با هم پیش می‌رویم، تا حد امکان با اطلاعات واقعی کار می‌کنیم، حقایقی را به شما ارائه می‌دهم.

بنابراین این نقطه شروع برای همه اینها است. بنابراین برنامه، برنامه پنج برای آینده، در سال 2018 به عنوان یک تلاش مشترک با مشارکت کامل و خرید مشارکت کنندگانی که در آن زمان در پروژه فعال بودند، ساخته شد. این به هر کسی اجازه داد تا دست خود را بلند کند، از طریق یک تعهد از وردپرس حمایت کند و همچنین یک بحث چند ساله در مورد چگونگی تعریف مشارکت‌ها به گونه‌ای آغاز کرد که به ما اجازه می‌دهد به طور خودکار مواردی را ارائه کنیم و بنابراین به طور مؤثرتری نشان‌ها را در نمایه‌های wordpress.org افراد قرار دهیم. .

[Josepha Haden Chomphosy 00:10:10]

اول و مهمتر از همه، ارکان این ابتکار است. 5% در Five for the Future آرزویی است. مشارکت در منبع باز یک سوال و نشانه امتیاز است. بنابراین 5 درصد یک الزام نیست، بلکه یک هدف است. این می تواند به 5٪ از زمان شما یا 5٪ از منابع شما، یا هر مقدار از زمان یا منابع شما مربوط باشد. صرف نظر از اینکه چگونه آن را تعریف می کنید، این یک آرزو است، نه یک الزام.

امیدواریم که همه این پاسخ‌ها آنچه را که در قلب ابتکار پنج برای آینده و برنامه‌ای که بر روی آن ساخته شده است را روشن کند. و چرا من اینقدر به اصلاح روش‌هایی که به مردم وسایل ارائه می‌کنیم اهمیت می‌دهم. برای من، این در مورد ارزیابی شایستگی افراد یا شرکت ها یا هر یک از مشارکت های آنها نیست. برای من، این در مورد سرمایه گذاری مجدد در مشترکات مشترک اکوسیستم وردپرس است، با یافتن راهی که اقتصاد ما بتواند مردم را به بازگشت به وردپرس ترغیب کند، چیزی نزدیک به سودی که از آن دریافت می کنند.

[Josepha Haden Chomphosy 00:06:47]

سلام به همه. و به پادکست وردپرس خوش آمدید، پادکستی که در آن می‌توانید توضیحات سریعی در مورد برخی از ایده‌های پروژه منبع باز وردپرس و جامعه اطراف آن را دریافت کنید، و همچنین فهرست کوچکی از چیزهای بزرگی را که در دو هفته آینده ارائه می‌شوند، دریافت کنید. من میزبان شما جوزفا هدن چامفوسی هستم. در اینجا ما می رویم!

بنابراین اولین مورد در لیست من یک افزونه جدید است. به آن Create Block Theme می گویند. و استفاده از ابزارهای ویرایشگر سایت موجود برای ایجاد مضامین بلوک جدید را برای سازندگان تم آسان تر می کند. من در مورد این بسیار هیجان زده هستم. اوه، می توانید آن را در make.wordpress.org/themes پیدا کنید. و همچنین لینک آن را در یادداشت های نمایش زیر قرار خواهم داد.

برای اینکه این بحث چه ارزشی دارد، سپس سؤال سومی را نیز مطرح کرد که فکر نمی‌کنم ما حتی شروع به رسیدگی به آن نکرده‌ایم، این است که در مورد فعالیت‌هایی که در شبکه مشارکت‌کننده نیستند، اما همچنان وردپرس را به جلو می‌برند، چطور؟ چون خیلی از آن چیزها وجود دارد و این یک سوال عالی است. من پاسخی ندارم و فقط برای اینکه همه شما را با یک سری سؤال که هیچ پاسخی برای آنها در این پادکست خاص ارائه نشده است، رها نکنم، من چند پاسخ برای سؤالاتی دارم که در اطراف این موضوع دیده ام. بحث.

که ما را به پستی که در ابتدا ذکر کردم می رساند. حامیان آگاه پروژه منبع باز وردپرس در مورد تکرارهای بعدی فعالیت و برنامه نویسی Five for the Future بحث کرده اند. بنابراین، برای رساندن مکالمه به یک مجموعه سؤالات مرکزی، یا بهتر بگوییم برای رساندن گفتگو به نقطه مرکزی، این دو سؤال را مطرح کردم. اول، چه فعالیت هایی را می توانیم در داخل شبکه های مشارکت کننده خود ببینیم؟ بنابراین wordpress.org، make.wordpress.org، سایت های Rosetta که ما داریم، Slack و غیره.

[Josepha Haden Chomphosy 00:02:52]

و اخیراً ما همچنین عملکردی را برای موارد ad hoc اضافه کرده‌ایم که در کانال props Slack ارائه می‌شوند و آن‌ها به فعالیت نمایه شما اضافه می‌شوند. به طوری که کسی بتواند اساساً از شما برای کمک به چیزی که روی آن کار می کرد تشکر عمومی کند. و سپس در ردیاب فعالیت شما در نمایه WordPress.org شما ثبت می شود.

و سپس سوال نهایی در اولین سوال بزرگ این است که چه کسی این وسایل را دنبال می کند؟ و جواب انسان است! به همین دلیل است که مردم احساس می‌کنند قبل از اینکه حتی به وسایلی دست پیدا کنند، باید کارهای زیادی انجام دهند. و همچنین به همین دلیل است که می‌خواهم تعداد بیشتری از آنها را خودکار کنم تا مجبور نباشید کارهای زیادی انجام دهید تا کسی ظاهر شود و تصدیق کند که شما بخشی از یک راه‌حل هستید.

[Josepha Haden Chomphosy 00:01:46]

و در مورد سخاوت، سومین چیزی که در مورد این ابتکار مهم است این است که اصرار دارد و می خواهد فرهنگ سخاوت را جشن بگیرد. فراتر از مفهوم تعهد، ایده همکاری سخاوتمندانه به سمت سلامت و پایداری طولانی مدت پروژه ما برای آینده است.

[Josepha Haden Chomphosy 00:07:51]

بنابراین سوال اول در واقع یک سری سوال است. مثل سه قسمت در آن وجود دارد. لوازم جانبی چیست، چه کسی لوازم را ارائه می دهد و چه کسی آنها را دنبال می کند؟ بنابراین “props” اصطلاحی است که در وردپرس برای توصیف به رسمیت شناختن مشترک یک مشارکت استفاده می شود. آن را مانند نوک کلاه یا تمجید یا کمک در نظر بگیرید. هر طور که به آن فکر کنید، این به رسمیت شناختن افراد دیگری است که به حل یک مشکل در این راه کمک کردند. این همان چیزی است که لوازم جانبی هستند.

و سپس نکته نهایی در مورد طرح های موضوع منبع باز است. بنابراین منبع باز همه چیز برای ما مهم است. و ابزار طراحی که ما استفاده می کنیم، این ابزار به نام Figma، برای عموم آزاد است. و بنابراین این امکان برای مردم وجود دارد که بتوانند به نوعی وارد آن شوند و از هر عنصر طراحی استفاده و مجدداً استفاده کنند.

و این ما را به لیست کوچکی از چیزهای بزرگ می رساند. از همه شما ممنونم که با من وارد مرحله نهایی شدید. این سه موردی که من به اشتراک می‌گذارم، پست‌های وبلاگ همراهی نیز دارند، زیرا سؤال‌های بسیار بزرگ یا ویژگی‌های بسیار بزرگ هستند، چیزهایی که از نوع افزونه‌های بسیار بزرگی هستند که ما به آنها نگاه می‌کنیم. بنابراین می‌توانید آن‌ها را در یادداشت‌های نمایش پیدا کنید، یا اگر در حال گوش دادن به آن در پخش‌کننده پادکست انتخابی خود هستید که wordpress.org نیست، می‌توانید به wordpress.org/news بروید.

و سپس در سال 2019، یک آزمایش آزمایشی اضافی از این برنامه وجود داشت، که به نوعی ساختار تیمی را ارائه می داد، که نه تنها در نظر داشت کارهایی را که من دوست ندارم از داوطلبان بخواهم انجام دهند را بر عهده بگیرد، بلکه برخی از بررسی ها و بررسی ها را نیز ارائه دهد. توازن به مجموعه ای از ساعت های مشارکت کننده حمایت شده که ما شروع به دیدن آنها کرده بودیم.

ایجاد فرهنگ سخاوتمندی به ما کمک می‌کند تا یکدیگر را برای همه مشارکت‌هایمان بهتر بشناسیم و از همدیگر تجلیل کنیم، چه برای یک نسخه بزرگ یا یک رویداد مهم، یا یکی از این وسایل جدید و ویژه که می‌توانید به مردم ارائه دهید. و اگر شاهد تجلیل‌های بیشتر و بیشتری از همان نوع مشارکت‌ها باشیم، می‌توانیم در جهت خودکارسازی آن‌ها نیز کار کنیم، به طوری که لازم نیست قبل از اینکه کسی متوجه شود که شما انجام داده‌اید، تعداد زیادی از آنها را انجام دهید. حتی یکی از آنها

و اینکه دوستان من لیست کوچک شما از چیزهای بزرگ است. با تشکر از شما برای تنظیم امروز برای جلسه وردپرس. من میزبان شما جوزفا هدن چامفوسی هستم. و چند هفته دیگر دوباره شما را می بینم.


منبع: https://wordpress.org/news/2022/07/episode-35-five-for-the-futures-true-intentions/

به‌عنوان مشارکت‌کننده، می‌دانیم که از مجموع اجزای خود و آنچه می‌سازیم بیشتر هستیم در داخل وردپرس به کسانی که می سازند قدرت می دهد با وردپرس. بنابراین، اینها ستون‌هایی هستند که وارد آن فکر اولیه شدند، آن فراخوان افتتاحیه Five for the Future که مت در سال 2014 به همه داد.

[Josepha Haden Chomphosy 00:05:30]

و سومین سوال بزرگی که در حال اجرا است این است که در مورد افرادی که این وسایل را نمی‌خواهند چطور؟ اگر مردم می خواهند به معنای واقعی کلمه ناشناس باشند، احتمالاً درخواست های حذف راه شما هستند. اما من در واقع فکر نمی کنم این سوال اینجا باشد. من فکر می‌کنم سوال این است که اگر یک تکیه‌گاه برای شما ارزش ذاتی نداشته باشد، چه می‌شود و می‌دانید، می‌خواهم از شما برای این روحیه سخاوت تشکر کنم. و همچنین می خواهم بگویم که خیلی خوشحالم که اینجا هستید.

[Josepha Haden Chomphosy 00:09:02]

[Josepha Haden Chomphosy 00:00:40]

سوالی دارید که دوست دارید پاسخ داده شود؟ می توانید آنها را به آدرس wpbriefing@wordpress.org ارسال کنید، چه به صورت مکتوب و چه به صورت ضبط صدا.

وام

داوطلبان زیادی وجود دارند که اطمینان حاصل می کنند که این پروژه در حال اجرا و کاربردی است و افراد زیادی دارد که می دانند چگونه کارها را انجام دهند و چگونه به دیگران آموزش دهند که چگونه کارها را انجام دهند. این همه از سخاوت قلب ناشی می شود.

رکن دوم، تعهدات نشان دهنده قصد شماست و هر کمکی که می توانید پس از انجام تعهد خود ارائه دهید، همیشه مورد استقبال قرار می گیرد. هیچ کس در آنجا بررسی نمی کند که 100٪ ساعاتی را که شما قصد داشتید به وردپرس برگردانید در مقابل ساعاتی که واقعاً موفق به بازگرداندن آنها به وردپرس شده اید، انجام شود.