پی ال سی چیست شرکت دانش بنیان نیرو نوین

واژه plc خلاصه شده کلمه Programmable Logic Controller است که به زبان فارسی به نام نوعی کنترل گر منطقی برنامه پذیر شناخته می شود. ویژگی های متفاوت این کامپیوتر باعث شده است که از آن برای کنترل خط تولید و بسیاری از مجموعه فعالیت های مکانیکی استفاده شود. این دستگاه به عنوان یک کامپیوتر ویژه قابلیت برنامه پذیری دارد.

CPU شروع به خواندن داده ها از ماژول ورودی میکند و وضعیت تمامی ورودی ها را بررسی میکند . PLC های بکار رفته در پالایشگاه نفت و گاز قابلیت نصب و راه اندازی بالایی را دارند. PLC های اولیه ، اغلب در صنعت خودروسازی مورد استفاده قرار می‌گرفتند. Modicon در واقع مخفف ، Modular Digital Controller به معنای کنترلر دیجیتال ماژولار است .

با استفاده از پی ال سی می‌توان هر فعالیتی را که نیازمند کنترل باشد، با دقت خوبی برنامه‌ریزی کرده و خطایابی شبکه را به سادگی انجام داد. واحد ورودی انتقال سیگنال های ورودی از پردازنده PLC به کنترل کننده ها را انجام می دهد. این واحد از اجزایی شامل کلیدهای مختلف، ورودی های اپراتور و حسگرهای فشار تشکیل شده است و در دو نوع ورودی دیجیتال و آنالوگ می توانید آنها را تهیه نمایید. با دادن برنامه های مختلف به پی ال سی می توان ورودی های مختلفی را به دستگاه ارائه داد و عملکردهای مختلفی را از آن دریافت کرد.

سایتکت اسکادا Citect SCADA چیست؟ AVEVA Plant SCADA

پی ال سی “PLC” لوگو كوچكترین پی ال سی “PLC” ساخت شركت زیمنس می‌باشد و یکی از اصلی ترین تجهیزات اتوماسیون صنعتی می‌باشد که با كارایی بالا و وزن بسیار كم در صنایع و ماشین آلات بسته بندی، پله برقی و غیره كاربرد دارد. نوعی از این پی ال سی “PLC” دارای صفحه نمایش بوده و توسط كلیدهای روی آن یا با كامپیوتر قابل برنامه ریزی می‌باشد. تولید کنندگان زیادی در بخش طراحی و ساخت پی ال سی ها مشغول به کار هستند. پی ال سی را می توان در دسته بندی های مختلفی از نظر سایز، حافظه، ورودی و خروجی و …. قرار داد.شرکت هاي معروف تولید کننده ی PLC شامل زیمنس، تله مکانیک، امرون، ال جی، بوش، جنرال الکتریک، میتسوبیشی و …. کنترلر سری F1 کینکو یکی از قدرتمندترین انواع پی ال سی تولیدشده در این شرکت است که عملکردی پایدار با سرعت زیاد را ارائه می‌دهد.

رله های منطقی قابل برنامه ریزی (PLR)[ویرایش]

جهت خرید پی ال سی و دیگر محصولات FATEK می توانید مستقیما با نمایندگی این شرکت تماس حاصل فرمایید .در صورت نیاز به مشاوره و خرید می توانید با گروه (عالی صنعت ) ارتباط برقرار نمایید . که برای مهندسان برق کنترل و مهندسان فعال در حوزه اتوماسیون صنعتی ضروری است که به این دو زبان برنامه نویسی مسلط باشند . آموزش plc درجه 2 فقط شامل آموزش برنامه نویسی plc و وایرینگ plc و دیجیتال و آنالوگ plc می شود . PLC ها برای اولین بار در صنعت ساخت اتومبیل مورد استفاده قرار گرفتند. وظیفه اصلی این دستگاه‌های قابل برنامه‌ریزی و انعطاف‌پذیر، جایگزین شدن برای سیستم‌های منطقی رله سخت، می‌باشد. امروزه، این دستگاه‌ها به عنوان کنترل کننده‌های اتوماسیون با قابلیت اطمینان بالا و مناسب برای محیط‌های سخت به خوبی، پذیرفته شده‌اند.

هر پی ال سی دارای کد برنامه نویسی و نرم افزار مخصوص به خود می باشد و فردی که برنامه نویسی پی ال سی را انجام می دهد نیاز است تا با استفاده از واحد برنامه نویسی پی ال سی به انجام این کار بپردازد. برنامه نویس وظیفه دارد تا برای واحدهای مختلف برنامه مخصوص به خود را نوشته و به دستگاه بدهد تا پی ال سی قادر به کنترل خط تولید بر طبق برنامه نوشته شده باشد. آموزش نرم افزار PLC (انواع سیستم پی ال سی) plc مخفف عبارت Programmable Logic Controller به معنی کنترل‌گر منطقی برنامه‌پذیر است.

پی ال سی در چه زمینه هایی کاربرد دارد و استفاده می شود

در این آموزش قصد داریم برنامه نویسی انجام بدهیم که برای پروسه های تکراری و برنامه نویسی های گسترده بسیار پرکاربرد است. اتوماسیون صنعتی پر از عبارات،‌ اصطلاحات و کلماتی است که شاید برای برخی از افراد تازگی داشته باشند. در این مقاله تلاش شده تا تمامی این واژگان، یکجا گردآوری شوند و توضیح مختصری درباره هرکدام از آن ها داده شود. اگر شما هم فکر می کنید می توانید به این لیست چیزی اضافه کنید برای ما زیر همین مطلب کامنت بگذارید. در این حالت در برنامه کنترل plc یک تیغه )سوئیچ) و یک کویل (چراغ) بررسی می‌کنیم. وقتی سوئیچ روشن می‌شود به plc فرمان می‌دهد که اطلاعات را به کویل منتقل کند و به کویل می‌فهماند که باید روشن شود.

پی ال سی ها را می توان از نظر اندازه حافظه یا تعداد ورودی / خروجی دسته بندی قیمت پی ال سی نمود. پی ال سی‌ها به صورت گسترده در اتوماسیون صنعتی استفاده می‌شوند تا قابلیت اطمینان را به سیستم اضافه کنند؛ پایداری و عملکرد سیستم را بالاتر ببرند و نیاز به اپراتورهای انسانی و امکان پیشامد هرگونه خطای انسانی را به حداقل برسانند. PLC را شاید بتوان یکی از اصلی‌ترین این ابزارها دانست؛ پی ال سی کاملاً به کامپیوترهای صنعتی شباهت دارد.

  • او شرکت خود را تاسیس کرد و در طی سالیان مختلف تلاش کرد تا چالش بزرگ صنعت را به خوبی شناسایی کرده و در جهت رفع آن تفکر و ایده‌پردازی کند.
  • در مقایسه با تابلوهای قدیمی در سیستم های مبتنی بر PLC نیاز به قطعات کمکی از قبیل رله، کانتر، تایمر، مبدل های A/D و D/A و …
  • تیم تولید محتوای نیک صنعت در راستای اهداف آموزشی خود در این مقاله به معرفی کلی تابلو برق پرداخته و به سوالات اساسی و عمومی که ممکن است در ذهن شما صنعت گران، دانشجویان و علاقه مندان به اتوماسیون صنعتی به وجود بیاید پاسخ داده.
  • برای مثال همان چراغ و سوئیچی که در مورد آن قبلا صحبت کردیم هر دو نمونه‌ای از دستگاه مجزا هستند.
  • پی ال سی ها در خیلی از وسایل و لوازم دنیای اطراف ما استفاده می شوند.
پی ال سی چیست شرکت دانش بنیان نیرو نوین