چرا باید قالب وردپرس نصب کنم؟

برای هر کاری که بتوانید فکرش را بکنید، یا از قبل افزونهای نوشته شده است و یا اگر وجود نداشته باشد، میتوانید با هزینه کم به توسعهدهندگان سفارش ساخت آن را بدهید. وردپرس به خودیِ خود یک CMS چندزبانه نیست، اما پلتفرم فوقالعادهای است که برای هر کاری راههای مختلفی پیش پای شما قرار میدهد. این کسب و کارها میتوانند و بهتر است سایت خود را به صورت اختصاصی طراحی کنند تا جوابگوی بازدیدهای همزمان و بالا باشد. کدام یک از این دو روش را بهتر است انتخاب کند؟ به جای اینکه برای طراحی یک سایت، برنامهنویس هر بار همه کارها را از اول انجام دهد، وردپرس، کارهای تکراری و زیربنایی -که در همه سایتها به شکل ثابت است- را از قبل برنامهنویسی کرده و با نصب و راهاندازی آن، یک سایت با شکل و امکانات معمولی را در اختیار استفادهکنندگان میگذارد.

پس از پر کردن تمام اطلاعات ، روی کلید Submit کلیک می کنیم. در انتهای این آموزش وقتی همه مراحل انجام بشه، شما هستید که سایت خود را با پست ها پر می کنید. این صفحه ، شامل فیلدهای زیر می باشد. مشترکین ایمیل می توانند یک مشکل اساسی باشند، بنابراین آن ها را کنترل نمایید. در این قسمت دادی از خطاهای رایج برای مشکل نصب نشدن قالب وردپرس را با هم بررسی میکنیم. البته با تمامی موارد بالا ما بهصورت 100 درصد مطمئن نیستیم که این راهکارها به نفوذ هکرها پایان میدهد اما برای اینکه شاهد سقوط کاربران خود نباشید سعی کنید تمامی موارد بالا را قدمبهقدم رعایت کنید و سایت خود را نیز بهصورت منظم آپدیت کنید. به همین دلیل بازدیدکنندگان سایت نیز تجربه خوبی در هنگام کار با آن خواهند داشت. روش دیگر برای سخت کردن امنیت وردپرس شما غیرفعال کردن اجرای فایل PHP در فهرست هایی است که نیازی به آن نیست مانند / wp-content / uploads /..

برای بهبود زیبایی سایت و اضافه کردن امکانات مورد نیاز کسب و کار، به دو قسمت جدانشدنی وردپرس یعنی قالب و افزونه احتیاج است. قالبهای وردپرس به صورت یک پوشه که در یک فایل zip قرار دارد، وجود دارند. به دلیل محبوبیت زیادی که وردپرس دارد، توسعهدهنده و متخصص فنی زیادی در این زمینه وجود دارند. پس اگر از طراحی سایت چیزی نمیدانید و فکر میکنید که احتیاج به تخصص زیادی دارد، استفاده از وردپرس راهحل شما است. به همین خاطر افزونه های رایگان و پرمیوم بسیاری در دسترس قرار دارد که با هر کدام از آنها میتوان نیاز خود را رفع کرد و امکانات بهتر و حرفه ای تری را در سایت پیاده سازی کرد افزونه های ضروری در وردپرس بسیار وجو داردکه باید آنها را شناسایی کرده و تا بتوان از آنها استفاده کرد .

پلاگین وردپرس

کسب و کارهای کوچک، جدید و استارت آپها به دلیل اینکه در ابتدای کار شاید هزینه راهاندازی و طراحی سایتهای پیچیده و گران را نداشته باشند میتوانند، با استفاده از وردپرس به سرعت و با هزینه کم سایت خود را ساخته و شروع به درآمدزایی کنند. اگر بخواهیم به صورت منطقی به امنیت نگاه کنیم باید بگوییم که امنیت کاهش آسیب و خطر است، نه حذف کامل آن. هاستینگ ها مسئول امنیت زیر ساخت ها هستند و برنامه هایی که روی وبسایت خود نصب می کنید ربطی به آنها ندارد. تب “Manual Approval” جایی است که میتوانید تمامی ثبت نامهای کاربران را مجبور کنید تا به صورت دستی تأیید شوند.

در این قسمت، به فایدههای استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس پرداخته میشود تا بتوان بهتر به اهمیت و قدرت وردپرس پی برد. این قالب ها با پشتیبانی اولویت بندی ارائه می شوند که به ویژه برای مبتدیان مفید است. وقتی این هزینهها را با هزینههای بالای طراحی سایت به صورت اختصاصی (چند ده میلیون تومان) مقایسه کنید، متوجه میشوید که قیمت راهاندازی سایتهای بزرگ با وردپرس بسیار ناچیز است. به این ترتیب مطمئن میشوید که افزونه جدید خطری برای سایتتان ندارد. قالبها و افزونههای زیادی هم به صورت رایگان منتشر شدهاند اما در استفاده از آنها باید مراقب باشید، چون ممکن است مشکلات امنیتی برای سایت ایجاد کنند و یا ظاهر سایت را به هم بزنند. ایجاد وب سایت و تولید درآمد موضوع شوخی برداری نیست. بعضی از قالبها افزونههای زیادی همراه خود دارند که دیگه نیازی به اونها نیست. در هر صورت یکی سری فایل css و js توسط elementor به سایت شما اضافه می شود که در سرعت سایت بی تاثیر نیست.

فایروال تحت شبکه سوکوری می تواند بدون هیچگونه بار برروی هاست وردپرسی شما از طریق سرویس ابری سوکوری سایت را اسکن کند. اما برای اینکه تجارت شما به بار بشینه این وب سایت و طراحیش موضوع خیلی خیلی مهمیه. به این ترتیب، می توانید بخش عمده ای از کد خود را در یک ساختار فایل به خوبی سازماندهی و نگه دارید در حالی که فایل افزونه اصلی شما باقی می ماند. Table Profix : این فیلد برای اضافه کردن پیشوند در جداول پایگاه داده استفاده می شود که به run کردن چندین سایت در همان پایگاه داده کمک می کند.

مرحله (2) : مرورگر خود را باز کرده و به مسیر فایل WordPress خود می رویم ، در ادامه ، صفحه اول نصب وردپرس را همان طور که در شکل زیر نشان داده شده است ، دریافت خواهیم کرد. مطمعنا و بدون شک همان طور که امنیت اطلاعات برای شما مهم است کاربران شما هم این انتظار را دارند زمانی که وارد وبسایت شما میشوند و از خدمات وبسایت شما استفاده میکنند ترسی از هک شدن و سرقت اطلاعات نداشته باشند. با وجود امکانات زیادی که قالبها و افزونههای وردپرسی در اختیار کسب و کارها قرار دادهاند، میتوان بیشتر نیازهایی که از یک سایت انتظار داشت را با وردپرس انجام داد. با استفاده از قالبها و افزونههای پولی و آپدیت شده و داشتن افزونههای امنیتی وردپرس و همچنین داشتن پسوردی پیچیده و امن، نگرانی در این قسمت وجود نخواهد داشت. در مقاله آموزش افزونه Elemantor Page Builder نحوه ساخت یک صفحه در سایت با استفاده از این افزونه را به صورت کامل توضیح داده ایم.

با فعالسازی این افزونه میتوانید با خیال راحت روی کامنتها اصلی کاربران وقت صرف کنید. تا امروز سایت های زیادی با وردپرس راه اندازی شده و به درآمدهای زیادی رسیده اند پس شما در طراحی سایت با وردپرس محدودیتی ندارید و با استفاده از آموزش وردپرس می تونید هرسایتی رو راه اندازی کنید مثلاً اگر شما قصد راه اندازی یک سایت فروشگاهی دارید می تونید از آموزش وردپرس کمک بگیرید و با افزونه های رایگان آن یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید همچنین اگر به دنبال طراحی سایت های شرکتی ، مجله ای یا شخصی نیز هستید بازهم وردپرس یکی از بهترین گزینه ها برای این کار است. اما اگر میخواهید به سریعترین سرعت ممکن دست پیدا کنید لازم است یک سری اقدامات دیگر را نیز انجام دهید.

همانطور که گفته شد، طراحی سایت با وردپرس به دانش برنامهنویسی نیاز ندارد و تنها توانایی کارهای سادهای است که میتوان به سرعت، آنها را یاد گرفت. همانطور که گفته شد، وردپرس محبوبترین سیستم مدیریت محتوا در ایران و جهان بوده و برای درک بهتر نحوه عملکرد آن باید عملکرد CMSها توضیح داده شود. از سال ۲۰۰۳ سیستم مدیریت محتوای وردپرس (WordPress) ساخته شد و تا امروز، به محبوبترین سیستم سایتساز دنیا و ابزاری ارزشمند برای طراحی سایت تبدیل شده است. این افزونه با بیش از 70 هزار نصب فعال یکی از محبوبترین افزونههای وردپرس است که قالب سایتهای وردپرسی را با در نظر گرفتن آخرین استانداردهای کدنویسی به صورت خودکار بررسی میکند. افزونهای با نام Login LockDown در مخزن وردپرس برای افزایش امنیت صفحه ورود وردپرس و کاهش تعداد دفعات ورود رمز در وردپرس موجود است با نصب و فعالسازی افزونه و ست کردن تنظیمات میتوانید تعداد دفعات ورود رمز را مشخص کنید در صورتی که تعداد بیش از حد مجاز تعریف شده توسط شما باشد صفحه لاگین قفل خواهد شد .

این صفحه ، شامل فیلدهای زیر می باشد. طبق تحقیقات و تجربیات چندساله ای که در این زمینه داشتیم، مهم ترین دغدغه افراد پس از یادگیری مهارت های حوزه برنامه نویسی و طراحی سایت، ورود به بازارکار، و پیدا کردن کار با حقوق مناسب است. از این رو ، يك پايگاه خالي جديد با user/password ایجاد می کنیم (به طور مثال user را “root” و رمز عبور را نیز “root” يا هر چيزي دیگری که ترجیح می دهیم ، انتخاب می کنیم). همچنین با کمک افزونههای متعدد، میتوان نسخه اپلیکیشن وردپرس را نیز به راحتی و با هزینهای بسیار کم ایجاد نمود. وردپرس نیاز به پایگاه داده MySQL دارد.

اگر هم اینک یک وبسایت وردپرسی با حجم معقولی از بازدید دارید، شاید ندانید که میتوانید به سادگی از آن کسب درآمد بکنید. یکی از معتبرترین پلتفرمهای خبری Apple News است و بسیاری از مردم آن را به سایر وبسایتهای خبری ترجیح میدهند. همچنین در طراحیهای اختصاصی سایت، برای هر تغییر کوچک دوباره احتیاج به برنامهنویس است که میتواند وقت و هزینه زیادی را تلف کند، اما در سیستمهای مدیریت محتوای وردپرس، تغییرات به راحتی و با سرعت و تنها با چند کلیک انجام میشوند. تا قبل از ساخته شدن سیستمهای مدیریت محتوا یا همان CMS، ساختن یک سایت به وقت و هزینه زیاد و همچنین مهارت برنامهنویسی بالا احتیاج داشت.

یکی از نکات مهم در مدیریت سایتهای وردپرسی یافتن راهکارهای افزایش امنیت سایت بی تم وردپرس است. هر بار که وردپرس ضعف امنیتی را در هر یک از لایه های امنیتی خود مشاهده کند با انتشار نسخه جدید, امنیت لایه های امنیتی قبلی را نیز چند برابر میکند. ورد پرس نیز دارای پلاگین های مختلفی است که برخی از آنها رایگان و برخی دیگر نیز فروشی هستند و شما باید مبلغی را برای استفاده از آنها پرداخت کنید. یا خودتون انجامش بدید یا از بهترین شرکت های طراحی سایت استفاده کنید و با پرداخت مبلغی معقول برای همیشه از مزایای آن بهره ببرید. وقتی شروع می کنید، هاست اشتراکی شاید یک انتخاب معقول باشد ( خصوصا با آپشن های بعضا فریبنده اش مثل فضای دیسک نامحدود ). در کنار آن هزینه هاست اشتراکی بسیار اقتصادی است. Database Host : نام هاست را می نویسیم ، به طور پیش فرض مقدار این فیلد برابر با localhost می باشد.

افزایش سرعت وردپرس

افزونه وردپرس می تواند روی سایت شما نصب شود اما این افزونه تا وقتی که آن را فعال سازی نکنید، برای شما کار نمی کند. در این حالت در صورتیکه پاسخ سوال امنیتی را وارد نمایید فرم اطلاعات شما ارسال می گردد که روبات ها قادر به انجام این کار نمی باشند. این قالبها در دستهبندیهای مختلف بوده که هر کدام مناسب یک نوع کسب و کار که در ادامه به آنها اشاره خواهد شد هستند. در این مقاله سعی کردیم با گفتن روش های مهم و ساده، امنیت سایت خود را بالا ببریم.

افزونه وردپرس

Database Name : نام پایگاه داده ای که در MySQL database برای وردپرس ایجاد کرده ایم ، وارد می کنیم. مرحله (4) : در این مرحله ، ما باید اطلاعات مربوط به پایگاه داده MySQL را همان طور که در صفحه زیر توضیح داده شده است ، وارد کنیم. سپس ، می توانیم فرآیند نصب که همان طور که در ادامه مقاله شرح خواهیم داد ، دنبال نماییم. مرحله (7) : پس از این که عملیات نصب با موفقیت انجام شد ، صفحه ای که حاکی از انجام عملیات موفق می باشد ، نشان داده خواهد شد ، همان طور که در تصویر زیر دیده می شود.

کتاب خانه های آیکن دارای تعداد وسیعی از آیکن ها می باشند و همگی آن ها به عنوان یک فونت به سایت شما اضافه می شوند درحالی که شما در یک سایت حداکثر از ۱۰ یا ۱۵ تای آن ها استفاده نمایید. در این مقاله از آکادمی کاپریلا، آموزش وردپرس و مزایا و کاربرد استفاده از آن به همراه نکات تکمیلی این سیستم معرفی خواهد شد. اسکن بدافزار و جلوگیری از ترافیک مخرب سایت یکی از ویژگی های اصلی این افزونه است. پس با ما تماس بگیرید تا بهترین سایت طراحی شده رو با وردپرس در اختیار داشته باشید.