کاربردی و به زبان ساده – فرادرس – مجله

در واقع ساخت یک فروشگاه اینترنتی فقط با نصب یک افزونه در وردپرس صورت میگیرد. توجه داشته باشید که یک سری افزونه مربوط به انتشار و مدیریت محتوا هم وجود دارد که قادر هستید بر روی وردپرس نصب نمایید. مدیریت پستها، افزونهها، قالبها و کاربران سایت توسط این منو به آسانی انجام میشود. البته توجه داشته باشید که برای هر کدام از این سایتها علاوه بر هاست وردپرس باید از قالبهای مخصوصی را استفاده کنید و بدون شک فرآیند ساخت سایت شرکتی و دیگر سایتها با یکدیگر متفاوت خواهند بود.

افزایش سرعت وردپرس

برای ساخت لندینگ پیج از این قسمت باید شروع کنید. اگر دنبال یک افزونه بینظیر برای مانیتورینگ سایت خود میگردید، پیشنهاد میکنم این افزونه را امتحان کنید. در این مرحله از مقاله باید وارد بخش مدیریت سایت خود شوید و قالبی را برای آن انتخاب کنید. وردپرس یک نرمافزار منبع باز، سرویسساز و مدیریت محتوا در جهان است که کاربران زیادی برای طراحی سایت از آن استفاده میکنند. اگر از افزونه استفاده نمیکنید، توصیه میشود آن را از وب سایت خود، حذف کنید. ممکن است به صورت تیمی بر روی یک وب سایت کار کنید و هر یک بخشی را برعهده داشته باشند. اگر فریلنسر هستید و قصد دارید نمونه کار خود را به کارفرماهای مختلف نشان دهید، میتوانید از وردپرس برای نشان دادن نمونه کارها کمک بگیرید. شما میتوانید محتوا را بسیار ساده در وردپرس بنویسید و بر روی وبلاگ خود منتشر کنید. معمولا زمانی که یک کاربر از سایت شما بازدید میکند، تمام صفحه برای او لود می شود.

یکی از نکات مهم در حفظ امنیت سایت وردپرس شما, استفاده از تایید دو مرحله ای گوگل برای تایید هویت کاربر سایت شما خواهد بود; پس از فعال کردن تایید دو مرحله ای به منظور وارد شدن در حساب کاربری وردپرس خود, با استفاده از برنامه ای که شرکت گوگل برای تایید هویت دو مرحله ای در اختیار قرار داده است, betheme.ir – http://betheme.ir – رمز شش رقمی را که برنامه ایجاد خواهد کرد را در صفحه ورود وردپرس وارد میکنید و سپس میتوانید وارد حساب کاربری وردپرس خود شوید. بنابراین لازم است هزینه بیشتری به شرکت خدمات دهنده میزبانی وب بدهید یا حتی ممکن است شرکت، سایت شما را بطور کامل ببندد حتی زمانیکه از سرویسی استفاده میکنید که دارای پهنای باند نامحدود است.

4. از این قسمت مدت زمان عوض شدن خودکار اسلایدر رو تعیین میکنید. هنگام ورود به وردپرس اگه دقت کرده باشین ، وقتی یوزر یا پس رو اشتباه می زنید وردپرس به شما اخطار میده که کدوم اشتباهه و هکر با استفاده از همین ارور یک قدم به هک یوزر و پس شما نزدیکتر میشه. در بخش نوشتهها، شما با چهار قسمت همه نوشتهها، افزودن نوشته، دستهها و برچسبها مواجه خواهید شد. البته این کار ممکن است اختلالی در قالب و پلاگین های شما ایجاد کند اما نگران نباشید در صورت مشاهده اختلال این پسورد را بردارید تا همه چیز به حالت عادی برگردد .

افزونه وردپرس

شما میتوانید در بخش مربوط به قالب خود در پنل مدیریت سایت، تنظیمات ظاهری قالب در سایتتان را انجام دهید. در نتیجه اگر میخواهید یک قالب وردپرس سفارشی نصب کنید، این روش برای شما مناسبتر است. نکته: روش .htaccess از سایر روشها بهتر است زیرا منابع کمتری را مورد استفاده قرار میدهد. استفاده از WordPress بسیار راحت است و تمامی افراد (حتی افرادی که تا به حال از آن استفاده نکردند) به راحتی میتوانند از آن استفاده کنند. طراحی سایت با وردپرس؛ در حال حاضر وردپرس را میتوان بهترین CMS (سیستم مدیریت محتوا) دانست که امروزه افراد زیادی از آن استفاده میکنند. برخی افراد در رابطه با مسئلهی قابلیت اطمینان پلاگینها نگران هستند. به همین دلیل بهتر است در برخی پوشه ها که اصلاً نیازی به اجرای فایل های php نیست، این قابلیت را غیرفعال کنید. دلیل این است که اگر افزونهی آنها با ورژن جدید نیز سازگار باشد، دیگر نیازی برای بهروز کردن آن نمیبینند.

پلاگین وردپرس

لازم به ذکر است که طراحی سایت با وردپرس نیازی به پرداخت هزینه ندارد و همانطور که گفته شد، استفاده از این سرویس کاملا رایگان است. برای جلوگیری از هک وردپرس و سهولت کار شما، لیستی از اقداماتی که لازم است برای امنیت کامل وردپرس خود انجام دهیم را در این مطلب ارائه دادیم. شما نمیتوانید یک سرویسساز به غیر از وردپرس پیدا کنید که کار کردن با آن تا این اندازه راحت و بدون دردسر باشد. در بسیاری از سایتسازها و نرمافزارهای مشابه وردپرس، شما باید برای ساخت یک فروشگاه اینترنتی و حتی مدیریت آن هزینههای مشخصی را به ارائه دهنده مورد نظر پرداخت کنید. این مورد از لحاظ امنیتی صحیح نمی باشد و هکرها براحتی می توانند با مشاهده این ادرس به نام کاربری پنل مدیریت سایت دسترسی داشته باشند. منبع باز بودن وردپرس باعث میشود که شما به کدهای آن دسترسی داشته باشید؛ به همین دلیل میتوانید بدون هیچ دانش و شناختن زبانی، طراحی سایت خود را به راحتی و با کمترین هزینه بر روی آن انجام دهید.

منعطف بودن این سرویس سایتساز باعث میشود که شما با استفاده از افزونه و ابزارهای مدیریتی مختلف، هم طراحی سایت را به شکل راحت انجام دهید و هم بتوانید مدیریت بهتری را بر روی سایت خود داشته باشید. یعنی شما میتوانید صفر تا صد طراحی سایت با وردپرس را بدون اینکه هزینهای بابت استفاده از این نرمافزار پرداخت کنید، انجام دهید. گام اول در صفر تا صد طراحی سایت با وردپرس، ست کردن دی ان اس هاست میزبان و دامنه است. در قسمت برچسبها هم میتوانید برچسبهای مربوط به مقالات اضافه و یا مشاهده کنید.

این پیش نیازها دامنه (اسم سایت) و سرور میزبان هستند که میتوانید با هزینههای نسبتا کمی آنها را خریداری کنید. زمانی که به صفحه مورد نظر (php Admin) وارد شدید، باید برای بانک اطلاعاتی خود یک اسم انتخاب و سپس یوزرنیم و پسووردی را تعریف کنید. شما می توانید برای اینکار از روش ریکپچا استفاده کنید که از آن ها بخواهید هر چه را که در تصویر می بینند استفاده کنند یا یک تصویر کل نشان داده می شود و از کاربر خواسته می شود که دنبال تیکه تصویر مورد نظر باشد و آن را انتخاب کند.

در ادامه این مقاله خواهیم گفت که چرا سرعت بارگذاری پیج ها مهم هستند و چه فاکتورهایی روی سرعت سایت وردپرس شما تأثیر می گذارد؛ هم چنین به شما می گوییم که چرا سرعت سایت وردپرس تا این اندازه مهم است و سپس به شما تکنیک هایی را خواهیم گفت که با استفاده از آن ها می توانید سرعت سایت وردپرس خود را تا جای ممکن افزایش دهید. در ابتدا برای طراحی یک سایت نیاز به سرور میزبان با فضای بالا نخواهید داشت و همان سرورهای معمولی با فضای محدود نیز کار شما را پیش خواهد برد. می تواند حجم صفحات شما را بالا ببرد. همان طور که احتمالا میدانید، سرور یک کامپیوتر قدرتمند با منابع سخت افزاری بالا است که همیشه به برق متصل است. مخصوصاً اگر گزینههای مثل تغییر تعداد خرید در سبد خرید به صورت AJAX وجود داشته باشد بار زیادی به سرور هاست وردپرس شما تحمیل میکند.

با توجه به توضیحات بالا، وردپرس بهترین گزینه برای شما خواهد بود زیرا مدیریت محتوا در آن به راحتترین شکل ممکن انجام میشود. به بیان دیگر، افزونهها کمک میکنند تا وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای منعطف باشد و بههمینخاطر استفاده از آن هم راحتتر میشود. برای آشنایی بیشتر با مزایای استفاده از وردپرس مقاله ما به همین عنوان را مطالعه کنید. پایتون یکی از زبان های برنامه نویسی است که به کمک آن میتوانید صفر تا صد سایت خود را کد نویسی کنید و سایتی استاندارد ایجاد کنید که همچنین میتواند برای مطالعه و تجزیه و تحلیل داده ها مورد استفاده قرار گیرد؛ در ادامه مزایای پایتون را بررسی خواهیم کرد. از دیگر مزایای خرید قالب فروشگاهی فلت سام است.

با نصب این افزونه، وبسایت شخصی شما تبدیل به یک سایت فروشگاهی خواهد شد و به راحتی میتوانید محصولات خود را در آن به فروش برسانید. توجه داشته باشید که با وردپرس به راحتی میتوانید صفر تا صد طراحی سایت فروشگاهی را انجام دهید و در سریعترین زمان ممکن یک فروشگاه اینترنتی داشته باشید. توجه داشته باشید که در صفر تا صد طراحی سایت بخش ظاهری هم بخشی از طراحی محسوب میشود پس این بخش را جدی بگیرید. قالب وردپرس در واقع نمای ظاهری سایت وردپرسی است. متوسط قیمت قالب های پر امکانات وردپرس چیزی در حدود 45 دلار می باشد و این رقم فقط یکبار باید پرداخت شود و مانند پکیج های ماهانه و هزینه بردار دیگر نیست. این سیستم رایگان بوده و امکانات بینظیری دارد. وردپرس ویژگیهای بسیار زیادی دارد و امکانات بیشماری را در اختیار کاربران و طراحان سایت قرار میدهد که در ادامه به معرفی مهمترین آنها میپردازیم.

در ادامه برای شروع کار لیست جلسات دوره آموزش وردپرس رایگان فارسی آمده است. پارس پک به عنوان یکی از بهترین ارائه دهندههای هاست و سرور در ایران میتواند گزینه خوبی برای انجام این کار باشد. رویکرد بهتر غیر فعال کردن سیستم WP-Cron و استفاده از سیستم Cron Job هاست یا سرور است. قیمت: 99 دلار با 12 افزودنی و لایسنس برای یک سایت، 149 دلار برای استفاده در 5 سایت، و 249 دلار برای پلاگین با تمام افزودنی ها و استفاده درتعداد نامحدود سایت. در واقع برای اینکه وبسایت خود را در گوگل برجسته کنید، باید تولید محتوا انجام دهید و برای آن مطالبی مطابق با استانداردهای سئو بنویسید.

برای اینکه بتوانید با استفاده از این سرویس سایتی را طراحی کنید، باید یک سری پیشنیازها را داشته باشید. اگر سایتی که ساختید امنیت لازم را نداشته باشد، ممکن است در چند ساعت تمام تلاش های شما از بین برود و از لحاظ مالی خسارت های زیادی ببینید. لازم به ذکر است که نام دامنه، همان نام سایت شما است و باید در انتخاب آن به موضوع و البته خدماتی که ارائه میدهید توجه داشته باشید و همخوانی بین این دو مورد را بررسی کنید. یکی از عواملی که در سرعت بارگزاری صفحات سایت شما تاثیر زیادی دارد فاصله جغرافیایی سرور از کاربر است. برای یادگیری نحوه استفاده از این ابزار می توانید از آموزش تست سرعت سایت در GTmetrix در وبلاگ ژاکت استفاده کنید.

به این معنی که شما می توانید تبلیغات AdSense را به بازدیدکنندگان ایران و تبلیغات Clickbank را به بازدید کنندگان انگلستان نشان دهید. به طور کلی برای طراحی سایت روشهای زیادی پیش روی شما قرار خواهد داشت. برای نصب WordPress باید یک بانک اطلاعاتی داشته باشید تا این سرویس با آن ارتباط برقرار کند و تمام دادههای شما بر روی آن بانک اطلاعاتی ذخیره شود. اگر تعداد ویرایش های ذخیره شده را کمتر کنید، سایت شما عملکرد بهتری خواهد داشت. تم فارس: ما در اینجا پلاگین های وردپرس ضروری و پولی را به صورت فارسی و راستچین برای شما گذاشته ایم. اما برای استفاده از آنها نیاز به بومی سازی با زبان فارسی و تقویم فارسی و …

بعد از اینکه DNS هاست و دامنه را ست کردید، وارد سایت وردپرس فارسی شوید و اسکریپت WordPress را دانلود نمایید. برای اینکه بتوانید کاربران را در سایت خود برای مدت طولانی نگهدارید، ابتدا باید ظاهر سایت خود را درست کنید. اگر قصد سفارش سایت وردپرسی را دارید، میتوانید همین الان پروژه خود را در پونیشا ثبت کنید تا فریلنسرهای باتجربه، اقدام به طراحر سایت شما کنند. بعد از اینکه هاست میزبان را خریداری کردید، باید وارد پنل دامنه خود در سایت ارائه دهنده شوید و DNS (هنگام خرید هاست به شما داده خواهد شد) هاست را با دامنه ست کنید. برای اینکه خودتان بتوانید بدون نیاز به هیچ پیش نیاز و حتی بدون نیاز به کد نویسی سرعت سایت یا فروشگاه وردپرسی خودتان را افزایش دهید،محصول آموزشی افزایش سرعت سایت ، برای اولین بار ساخته شد. بسته به اینکه موضوع سایت و حیطهی کاری آن چیست، تعرفه طراحی سایت با وردپرس، متفاوت خواهد بود.