کارلا دوریا – اخبار وردپرس

برای کارلا، کار با وردپرس بخش مهمی از زندگی او است. این به او شغل و جامعه ای داد، که در آن او اولین WordCamp را در شهر خود، Cochabamba، و اولین در بولیوی سازماندهی کرد.

به اشتراک گذاری این داستان های مشارکت کنندگان منبع باز کمک کنید و به رشد جامعه ادامه دهید. در مجموعه افراد وردپرس با وردپرس‌سازان بیشتری آشنا شوید.

مشارکت کنندگان

اما پس از تلاش برای سنجش علاقه، کارلا متوجه شد که تنها راه برای یافتن اعضای جامعه، راه اندازی یک انجمن است. در سال 2017، انجمن وردپرس در کوچابامبا متولد شد

صفحه پیش نمایش تم در جلسه وردپرس Cochabamba در ایجاد وب سایت شما با بلوک ها.
جلسه وردپرس در Cochabamba به بررسی ایجاد وب سایت شما با بلوک ها پرداخت
“یادگیری استفاده از وردپرس نیازی به مهارت کد یا پیشینه فنی ندارد. به روحیه ماجراجو و بازیگوش نیاز دارد.»

کارلا دوریا

این گروه فراز و نشیب هایی داشته است، احتمالاً مشابه هر جامعه دیگری. اگرچه کوچابامبا شهر بزرگی نیست، اما آنها برای یافتن مکانی رایگان و در دسترس برای هر کسی که می‌خواهد بپیوندد، با مشکلاتی روبرو شدند. افراد با سطوح مختلف دانش آمدند، از افرادی با تجربه گسترده در وردپرس گرفته تا افرادی که تجربه ای نداشتند اما می خواستند یاد بگیرند.

کارلا در حالت کارمند، کار جدید خود را به عنوان نویسنده فنی برای یک شرکت توسعه نرم افزار آغاز کرد. از آنجایی که کارلا مدرک کارشناسی ارشد خود را در انگلستان به پایان رسانده بود، به زبان انگلیسی تسلط داشت. علاقه نزدیک او به رایانه و فناوری، ترجمه اصطلاحات پیچیده نرم‌افزاری را به مراحل آموزشی ساده برای او آسان کرد.

کارلا اولین بار مراحل انتخاب را طی نکرد. اما پس از نزدیک به 18 ماه بین سه برنامه و یادگیری HTML و CSS، کارلا سرانجام در سال 2016 یک شغل پشتیبانی را تضمین کرد. با این شغل، وردپرس منبع اصلی درآمد او شد.

رهبری یک جامعه محلی وردپرس

در این مجموعه، ما برخی از داستان های الهام بخش را به اشتراک می گذاریم که چگونه وردپرس و شبکه جهانی مشارکت کنندگان آن می توانند زندگی مردم را برای بهتر شدن تغییر دهند. در این ماه ما کارلا دوریا، متخصص پشتیبانی مشتری از آمریکای جنوبی را معرفی می کنیم که چگونه وردپرس دنیای جدیدی را برای او باز کرد و به او توانایی کمک به جامعه محلی را داد..

او همیشه اهل مطالعه بود و تصمیم گرفت خودش نحوه ساخت یک وب سایت را بیابد. کارلا در نهایت یک وبلاگ ساده با وردپرس ساخت. در آن زمان، او حتی بودجه ای برای خرید یک دامنه سفارشی نداشت، بنابراین از یک زیر دامنه رایگان استفاده کرد.

“یادگیری استفاده از وردپرس آسان است. اصلاً به مهارت کد یا پیش زمینه فنی نیاز ندارد. کارلا گفت: فقط به یک روحیه ماجراجو و بازیگوش نیاز دارد

کارلا به جای گشت و گذار در رسانه های اجتماعی در طول تعطیلات کاری خود، بر بررسی انجمن های وردپرس تمرکز کرد. از این طریق او در مورد یک شغل پشتیبانی در یکی از شرکت های جهانی یاد گرفت.

کارلا بودجه ای برای استخدام کسی نداشت، اما مطمئن بود که می تواند به تنهایی چیزهایی را یاد بگیرد.

سرانجام، پس از سه سال، کارلا برای سازماندهی اولین WordCamp خود در سال 2021 درخواست داد کوچابامبا. او هرگز تصور نمی کرد که یک WordCamp را سازماندهی کند، و از این طریق تجربه صحبت با حامیان مالی و تماس با شرکت ها، و رهبری گروهی از افراد با استعدادها و پیشینه های مختلف را داشته باشد. کارلا احساس کرد که از این تجربه چیزهای زیادی یاد گرفته است.

همانطور که کارلا بیشتر به نوشتن فنی علاقه مند شد و شروع به بهبود مهارت های نویسندگی خود کرد. این موضوع او را با اشتیاق قبلی خود برای نوشتن دوباره پیوند داد و او تصمیم گرفت این علاقه را به یک وبلاگ هدایت کند.

غواصی در اعماق

با تشکر از آلیسون راثول (@wpfiddlybits)، ابها تاکور (@webcommsat)، لاریسا موریلو (@lmurillom)، مهر بالا (@مهر)، کلویی برینگمن (@سیبرینگمن) و سورندرا تاکور (@sthakor) برای کار روی این ویژگی، و به همه مشارکت‌کنندگانی که اخیراً به این مجموعه کمک کردند. از کارلا دوریا نیز متشکرم (@carlisdm) برای به اشتراک گذاشتن تجربیات خود.

کارلا از طریق جستجوی پاسخ برای مسائل خاص با استفاده از وبلاگ وردپرس خود، انجمن های پشتیبانی را مکانی مفید برای رفتن یافت. به زودی متوجه شد که می تواند به سؤالات دیگران نیز پاسخ دهد.

او متوجه شد که هیچ گروه محلی وجود ندارد، بنابراین او در مورد آنچه برای راه اندازی یک جلسه نیاز بود تحقیق کرد. کارلا این ایده را با دیگران در میان گذاشت، اما تردید داشت زیرا فکر می کرد برای سازماندهی آن به یک توسعه دهنده متخصص وردپرس نیاز دارد.

کارلا در رشته مهندسی صنایع تحصیل کرده و دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته مطالعات محیط زیست است.
اولین تجربه او با وردپرس زمانی بود که تصمیم گرفت یک تجارت کوچک با طراحی و فروش کوسن و روتختی راه اندازی کند. در حالی که کارلا در فروشگاه کوچکی که اجاره کرده بود نشسته بود و امیدوار بود افرادی که در ویترین مغازه ها توقف می کنند برای خرید چیزی وارد شوند، او تصمیم گرفت که باید یک وب سایت ایجاد کند.

اولین قدم ها با وردپرس

این ویژگی People of WordPress از مقاله ای الهام گرفته شده است که در ابتدا در آن منتشر شده است HeroPress.comیک ابتکار اجتماعی که توسط Topher DeRosia ایجاد شده است. این افراد در جامعه وردپرس را برجسته می کند که بر موانع غلبه کرده اند و در غیر این صورت ممکن است داستان های آنها شنیده نشود. #HeroPress


منبع: https://wordpress.org/news/2022/07/people-of-wordpress-carla-doria/

جامعه در طول همه‌گیری رشد کرد، زیرا جلسات به صورت آنلاین انجام شد و مردم از شهرهای دیگر بولیوی می‌توانستند در آن شرکت کنند. پس از برداشته شدن محدودیت ها، شور و هیجان زیادی در بین اعضا برای ملاقات حضوری وجود داشت.

پس دادن از طریق صحبت کردن

کارلا در حال خواندن کتاب زیر درخت

به لطف وردپرس، کارلا شغلی را پیدا کرد که از آن لذت می برد، توانست از راه دور کار کند و به ایجاد چیزی در جامعه خود کمک کند تا به مردم کمک کند مهارت ها را بیاموزند و فرصت های شغلی پیدا کنند.

کارلا به عنوان یک سرگرمی شروع به بررسی انجمن ها کرد. او دوست داشت که در حین انجام این کار به مردم کمک کند و بیشتر بیاموزد.

ایجاد وبلاگ به او کمک کرد تا با وردپرس و ساخت وب سایت بیشتر آشنا شود. در سال 2015، کارلا در مورد نویسندگی، افکار خود، نقدهای کتاب و هر چیزی که به ذهنش می آمد وبلاگ می نویسد.

جامعه همچنین به کارلا کمک کرد تا مهارت جدیدی در سخنرانی عمومی ایجاد کند. او برای سخنران در WordCamp مکزیک درخواست داد 2019 و 2020، WordCamp Guayaquil 2019، و WordCamp کلمبیا در سال 2020. اعتماد به نفس او در حالی افزایش یافت که از ارتباط با جوامع دیگر و ملاقات با افرادی که در مسیرهای مشابه بودند لذت می برد. همانطور که او تصور می کرد همه آنها توسعه دهنده نبودند. بسیاری، مانند او، به عنوان وبلاگ نویس شروع کردند.

لوگوی WordCamp Cochabamba با حروف آبی و خاکستری و کلاه

کارلا برای تمام کارهایی که به لطف وردپرس توانسته انجام دهد، احساس قدردانی می کند. او گفت: “وردپرس مرا به سمت یافتن مشاغل خوب سوق داد. همچنین به من این امکان را می دهد که در جامعه دوستانی که عاشق یادگیری در مورد وردپرس هستند، مشارکت کنم.

داستان ها را به اشتراک بگذارید

پس از سه سال به عنوان یک نویسنده فنی، حرفه او احساس کرد که گیر کرده است. او مطمئن بود که نمی خواهد به هیچ شغل مرتبط با مهندسی صنایع بازگردد.

هیچ سودی وجود نداشت و هر درآمدی عمدتاً صرف پرداخت اجاره مغازه می شد. در آن زمان، شرکت قبلی او برای یک فرصت شغلی که با مشخصات او مطابقت داشت با او تماس گرفت. کارلا به آن درآمد نیاز داشت و تصمیم گرفت فروشگاه را ببندد و کارآفرین بودن را فراموش کند.

از جوزفا هادن (@chantaboune) و تافر دروزیا (@topher1kenobe) برای حمایت از سری افراد وردپرس.