گام چهاردهم – انجام اقدامات نهایی

جلوگیری از حملههای brute force attacks که هکرها از آنها برای کشف نام کاربری و رمز عبور شما استفاده میکنند نیز از مزایای فعال سازی این امکان است. همچنین همیشه بهترین کار این است که ویژگی یک افزونه وردپرس را از قبل اندازه گیری کنید. در جلسه قبل در مورد پیش نیاز اول آموزش وردپرس صحبت کردیم و گفتیم برای راه اندازی هر سایتی به دامنه نیاز دارید. با خالی گذاشتن این قسمت، وردپرس به صورت خودکار روی دامنه اصلی که قبلاً وارد کردهاید نصب خواهد شد.

معنی “مخفی کردن WordPress” این است که شما نام و حقیقت اینکه سایت شما بر روی وردپرس اجرا میشود را از دید هکرها و بات هایی که سعی در شناخت CMS شما را دارند، محو میکنید. نام وردپرس را کریستیان اِسلِک، دوست مت مولنوگ (توسعهدهندهٔ اصلی وردپرس) پیش نهاد و از آن روز وردپرسبا سرعت و پیشرفتی قابل ملاحظه تبدیل به معروف ترین و پرکاربردترین ابزار ساخت وبلاگ بر روی هاست شده است. این پلاگین معروف یکی از بهترین ادیتورهای متنی را دارد که میتواند برای تولید محتوای سئو شده در وردپرس مورد استفاده همگان قرار گیرد. همچنین وردپرس دارای مجوز جهانی و معروف GPL است که تضمین می کند وردپرس کاملا رایگان است و مالکیت کامل سایت خود را خواهید داشت.

و همچنین همانطور که اشاره شد وردپرس به صورت متن باز است و این امکان را به شما می دهد تا اگر از نظر برنامه نویسی و طراحی دانشی دارید بتوانید سایت خودرو به صورت کامل سفارش سازی و شخصی سازی کنید. با اینکه وردپرس به خودی خود امنیت بسیار خوبی دارد اما با توجه به متن باز بودن آن و آشکار بودن کدهایش، اینگونه سایتها جزو اهداف پرتکرار هکرها قرار دارند. معمولا این ۱۳ مورد اصلیترین دلایل کند بودن پیشخوان وردپرس می باشد. نگران نباشید وردپرس از زبان فارسی پشتیبانی می کند و بعد از نصب آن تمام پنل مدیریت فارسی می باشد. علاوه بر این، نوسازی سایت شما همچنین می تواند عملکرد آن را به تأخیر بیندازد، مانند افزونه ها ممکن است دیگر کار نکنند. این کار علاوه بر این که هزینهی اضافهای برای شما به دنبال دارد، بسیار زمانبر نیز میباشد.

علاوه بر این کاربران میتوانند برای برقراری ارتباط به سراغ شبکه های اجتماعی و پیامرسان های شما بروند. امکانات حرفه ای می خواهید که سایت های حرفه ای دارند؟ لازم به ذکر است که در کنار این مدیریت محتوا طراحان دیگر افزونه یا همان پلاگینو همچنین قالب وردپرس بسیار زیادی که هر کدام از قابلیت و امکانات خاصی برخوردار هستند ارائه شده و هر روزه ارائه می شود. لازم به ذکر است در حال حاضر قالب وردپرس رایگان قالب به وردپرس تجاری یا همان پرمیوم بسیار زیادی ارائه شده است که شما می توانید بر حسب نیاز و سلیقه خود از این قالب ها استفاده کنید برخی از قالب های وردپرس رایگان و نسخه پرمیوم در سایت وینزا موجود است که می توانید مشاهده و دریافت کنید. بنابراین اگر فعلا به دلایلی نمیتوانید نسخه وردپرس خود را بروز کنید، حداقل کاری که میتوانید انجام دهید این است که نسخه وردپرسی که روی سایتتان نصب است را در کدهای سایت مخفی کنید، در ادامه مقاله این مورد را نیز آموزش دادهایم.

از امنیت هستید به شما پیشنهاد میکنیم به اینترنت متصل نشوید! میبرند و چند سالی است که به دروغ در اینترنت دیده شده که وردپرس امنیت ندارد! مدیریت محتوایی دشوار است و منابع بسیار محدودی در سطح اینترنت در خصوص آنها پیدا میشود. وردپرس با زبان برنامهنویسی پی اچ پی نوشته شده و توسط مایاسکیوال پشتیبانی میشود. که ابتدا از این مدیریت محتوا برای نوشتن وبلاگ استفاده می شد که با گذشته زمان و ارائه نسخه های جدید امکانات و قابلیت های جدیدی به آن اضافه شد که کاملا انعطاف پذیری آن و همچنین با ارائه افزونه و قالب های وردپرس حرفه ای در حال حاضر مدیریت محتوا برای راه اندازی انواع سایت حرفه ای استفاده میشود. WP Rocket – این ویژگی فقط در نسخه پولی این افزونه وجود دارد. بنابراین به این نکته توجه کنید که مزیت رقابتی شما، شاید آن چیزی نباشد که در راه حلهای توصیه شده توسط دیگران وجود دارد.

افزایش سرعت وردپرس

در این مقاله، مزایا و معایب وردپرس را بررسی کردیم تا ایده ای سطح بالا در مورد ویژگی های آن ارائه دهیم. 2. آموزش های بی کیفیت و خواب آور : پر از موارد بدیهی که هر کسی می داند و حوصله مخاطب را سر می برند! همچنین پهنای باند مصرفی سایت شما کمتر می شود و از پر شدن بی فایده منابع هاست جلوگیری می کنند. است. در قالب وردپرس می توانید بی نهایت صفحه داشته باشید یا به صورت تک صفحه ای همه مطالبتان را در یک صفحه قرار دهید. شما نمونه ای از این قالب و افزونه ها را می توانید در سایت وینزا مشاهده کنید البته وردپرس به صورت پیش فرض پوسته های ساده ای در کنار خود دارد که شما می توانید از این پوسته ها استفاده کنید اما اگر قصد دارید به صورت حرفه ای و یک سایت بی نظیر و منحصر به فرد داشته باشید باید پوسته یا همان قالب وردپرس حرفه ای تهیه و در کنار این قالب های وردپرسی اگر نیاز به امکان خاصی مانند چت آنلاین یا پنل کاربری حرفه ای یا فرم ساز وردپرس و …

منتقل کنید سپس اقدام به ایجاد دیتابیس و اطلاعات دیتابیس را در فایل wp-config معرفی کنید و در مرحله آخر داخل مرورگر آدرس سایت را تایپ و اینتر بزنید شما صفحه نصب وردپرس را خواهید دید که می توانید با وارد کردن مشخصات به راحتی سایتتان را ایجاد کنید . برای مثال می توانید موقعیت جغرافیایی، پلتفرم مورد استفاده (دسکتاپ، موبایل) و حتی مرورگر مورد نظر را به دلخواه انتخاب کرده و نتیجه تست را در شرایط مختلفی بسنجید. بسیاری از کاربران وردپرس بدون اینکه به این مسائل فکر کنند، تصاویر را آپلود میکنند، حتی تصاویر پرحجمی مانند 3 مگابایت و 3000 پیکسل. با وردپرس ساخت یک وب سایت حرفه ای و کامل بدون یک خط کد و به سادگی انتخاب یک طرح سایت از میان هزاران طرح آماده امکان پذیر است.

ماشینهای فیزیکی که سایت شما برروی آن میزبانی میشوند شامل : تامین برق، هارد درایوها، رم، CPU و دیسک کنترلرها و غیره. که بر روی این مدیریت محتوا نصب می شوند و سایت شما را کامل تر و حرفه ای می کند. از آنجایی که آموزش وردپرس بسیار راحت می باشد، ممکن است، کارفرمایان برای سپردن طراحی سایت کسب و کار خود به طراحان بیتجربه ای برخورد کنند که مدت کمی است که وردپرس را آموزش دیده اند و نمونه کار موفقی ندارند. نصب cms وردپرس یا همان مدیریت محتوای سایت ساز وردپرس بسیار راحت و آسان است و هر کاربری با هر سطح دانشی می تواند از این cms استفاده کند.

شما میتوانید با این افزونه سیستم مشاوره (بدون نیاز به ووکامرس) هم راه اندازی کنید بدین صورت که شما میتوانید بسته های اشتراکی (دقیقه ای – روزانه) ایجاد کنید کاربر بعد از خرید هر بسته میتواند تا مدت زمان اتمام بسته پیام ارسال کند همچنین شما این امکان را خواهید داشت برای هر بسته اشتراکی یک دریافت کننده پیام(اپراتور) ایجاد کنید. با صرف مدت زمان کوتاهی میتوانید بر بخشهای مختلف آن مسلط شوید. سئو از مهمترین مسائلی است که هر صاحب سایتی باید به آن توجه بسیاری داشته باشد. وردپرس چیست همانطور که در پاراگراف بالا اشاره کردیم در این مقاله آموزشی شما را به صورت کامل با وردپرس آشنا خواهیم کرد و اگر شما هم از جمله کاربران تازه وارد به دنیای وردپرس هستید خواهید آموخت که با وردپرس چه نوع سایت هایی می توان راه اندازی کرد و کاربرد و قابلیتهای این مدیریت محتوا چیست. که در کنار آن شما قادر هستید از قالب و افزونه برای حرفه ای کردن سایت خود استفاده کنید.

خب بدون شک افرادی که از وردپرس استفاده میکنند میدونند که وردپرس بر مبنای PHP برنامهریزی شده یا به بیان دیگه میتونیم توضیح دهیم زبان اصلی وردپرس PHP است؛ که همین موضوع باعث شده وردپرس با اعلانهای گزارش خاص خودش همراه باشد. همانطور که در بالا اشاره کردیم بعد از ارائه بروز رسانی های جدید وردپرس و افزایش قابلیت انعطاف پذیری آن طراحان قالب های حرفه ای برای این cmc طراحی کردند که شما می توانید بعد از نصب وردپرس و از طریق پیشخوان » پوسته ها افزودن پوسته » پوسته خود را اضافه و در نهایت فعال سازی کنید. در بخش بالا ما تمام منوهای خود وردپرس رو توضیح دادیم یعنی زمانی که شما برای اولین بار وردپرس رو نصب می کنید با چنین پنلی مواجه خواهید شد اما بعد از مدتی که افزونه های زیادی برای رفع نیازهای خودتون نصب کردید به مرور پیشخوان شما شلوغ تر خواهد شد و منوهای بیشتری در وردپرس اضافه خواهد شد.

هرچه از افزونه های وردپرس بیشتر استفاده کنید، بیشتر با مشکلات سازگاری betheme.ir (betheme.ir) روبرو می شوید. ممکن است قیمتهایی که به شما پیشنهاد میشود تا ۱۰۰ میلیون تومان یا بیشتر نیز برسد! نگارنده با رعایت اصل امانتداری در ترجمه، اقدام به تالیف در بخشهایی که نیازمند توضیحات بیشتر جهت درک بهتر موضوع برای مخاطب فارسی زبان بود را نموده است. نظر شماست. حتی افزونههای پولی آن نیز بسیار بسیار از کدنویسی برای شما ارزانتر خواهد بود. همانگونه که اطلاع دارید تاکنون هر زمان بحث از کد نویسی بود و یا میخوهستیم از طریق کد نویسی تغییری ایجاد کنیم، معمولاً به شما میگفتیم این تغییر را از طریق ایجاد تغییرات در فایل functions.php قالب اعمال میکنیم.

افزونه وردپرس

هنگامی که پلاگین را پیدا کردید، بر روی دکمه Install Now و سپس فعال سازی کلیک کنید. کافی است روی دکمه “نصب” کلیک کنید. شما باید توجه داشته باشید که سایت شما همواره سرعت مناسبی برای برگذاری داشته باشد، فرض کنید کمپین تبلیغاتی تیم دیجیتال مارکتینگ شما راهاندازی کرده و ترافیک سایت شما افزایش ناگهانی پیدا کرده، این مورد نباید روی سرعت بارگذاری سایت شما تاثیری داشته باشد. بسیاری از سایت های ایرانی با وردپرس ساخته شده اند حتی سایت های نام آشنا و معروفی که وجود دارد! که روت هاست محسوب می شود آپلود و در نهایت اکسترکت کنید پوشه ای به نام wordpress را خواهید دید.

هستیم نسخه ای که ارائه شده 5.0.1 است. در فصل بعدی با ویژگی های وردپرس آشنا خواهید شد اگر همچنان شک دارید که وردپرس برای شما مناسب است یا خیر این فصل را مطالعه نمایید. نرم افزار کد باز وردپرس از سوی شخص مت مولنوگ در تاریخ ۲۷ مه ۲۰۰۳ به صورت کامل رسمی ارائه شد. تاریخ هایی را که قالب سایتتان و در بخش های مختلف نمایش نوشته و ارشیو ها نمایش می دهید را به تاریخ شمسی تبدیل خواهد کرد تا سایت شما کاملا فارسی نمایش داده شود که این کار برای کاربران فارسی زبان شما بسیار مفید و کاربردی است. هرگز کاربران عامل کش نشوند: در این قسمت می توانید رشته های عامل کاربرانی که هرگز نباید صفحات کش شده را مشاهده کنند را وارد کنید. حالا که با نکات مهم در انتخاب قالب وردپرس و اسامی قالب های محبوب ایرانی آشنا شدید، بسیار اهمیت دارد که بدانید جهت راه اندازی سایت مجبور به استفاده از یک قالب خارجی نال شده یا پرداخت هزینه زیاد به سایت های Theme Forest یا Template Monster نیستید و می توانید از یک محصول کاملا ایرانی استفاده کنید.

افزونه (به انگلیسی: Extension)، برنامهای در یک پرونده است که برای افزایش قابلیتها یا دادههای موجود در یک برنامهٔ پایهایتر استفاده میشود. به این ترتیب صفحهای مانند تصویر زیر باز میشود. به این ترتیب می توانید قبل از انتشار وصله امنیتی، طرح زمینه سفارشی یا پلاگین سفارشی برای توده ها، با تیمی از توسعه دهندگان دیگر همکاری کرده و مشکلات را رفع اشکال کنید. هیچ مشکلی نیست با وجود وردپرس، نیازی نیست برنامه نویسی بلد باشید یا از قبل وب سایتی طراحی کرده باشید. اول تحقیق کنید که آیا با استفاده از افزونههای وردپرس، آن تغییری که برای سایت خود در نظر دارید برآورده میشود یا نه؟ اگر به دنبال شرکت یا شخصی هستید که وب سایت شما را طراحی کند و شما از وب سایت خود بازخورد خوبی بگیرید، حتما از طراحی سایتی استفاده کنید که تجربه کافی و نمونه کار مناسب داشته باشد.

پلاگین وردپرس

با سیستم مدیریت محتوای وردپرس شما قادر هستید هر نوع وب سایتی رو راه اندازی کنید برای مثال شما می توانید سایت های فروشگاهی ، سایت های شرکتی ، سایت های خبری ، سایت های تفریحی ، سایت های پزشکی و … این نوع قالب وردپرس سایت شما را به صورت کاملاً حرفه ای نمایش می دهد و قابلیت های آن بسیار زیادتر از پوسته های پیشفرض داخل وردپرس است. قبل از به روزرسانی وب، باید مطمئن شوید که از داده های خود پشتیبان تهیه می کنید. مثال دیگر، استفاده از افزونه های بهینه سازی تصاویر است که روی همان سرور میزبان سایت شما کار بهینه سازی را انجام می دهند، این کار منابع زیادی از سرور شما را مصرف خواهد کرد. حذف ایمیل ها از رندکیوب RAID controller WHOIS چیست توافقنامه استفاده از خدمات هاستینگ و سرور مجازی و اختصاصی نمایش پسوردهای ذخیره شده در کروم توزیع های دسکتاپ لینوکس آموزش Telnet پیاده سازی نرم افزاری Raid نحوه خرید دامنه ابر هیبریدی تنظیمات پایگاه داده تاثیرات بدافزارها پارک دامین در سی پنل کاربرد گوگل وبمستر نصب الکسا روی مرورگر تعریف WHOIS تنظیمات پلسک Linking Root Domain طراحی سایت آموزش تنظیم ورژن php در سرورهای دایرکت ادمین آسان رایان تبلیغات ایمیلی نحوه انتقال دامنه به آسان رایان لینک یکطرفه مدیریت قالب ها آموزش تمدید دامنه از طریق کنترل پنل کاربری برطرف کردن مشکل ارور 500 فضای ذخیره سازی مزایای هاست های آسان رایان کلاهبرداری فیشینگ domain forwarding تمدید دامین در آسان رایان ثبت سایت در web master tools آشنایی با حملات دیداس سفارش دومین اجزای دامنه آموزش انتقال دامنه سطح مدیریت دایرکت ادمین نحوه مشاهده آی پی رابطه سئو و نام دامنه سایت اس اس ال Symantec وب سرور چیست و چگونه کار می کند؟