گام چهاردهم – انجام اقدامات نهایی

و یه نکته ی دیگه اینکه اگر امکانش هست در دوره طراحی قالب وردپرس سایت فروشگاهی طراحی نـــــــــــــکنید , خسته شدم از بس هر جا میرم فقط آموزش طراحی سایت فروشگاهی ارائه میشه , چیزی مثل خرید و فروش بلیط و گرفتن Api از سایتای دیگه , یا یه سایت ارائه دهنده ی خدمات پادکست یا یه چیزی مثل علی بابا یا یه مجله ی اینترنتی و … شما یک اسکلت و ظاهر جذاب دارید که می توانید آن را به هر شکلی تمایل دارید تغییر دهید بدون اینکه نیاز به کدنویسی داشته باشید. مرحله چهارم – کار با صفحه ساز های وردپرس : اصل کار طراحی سایت بدون کدنویسی همین است.

افزایش سرعت وردپرس

در پایین صفحه کلیک کنید. این پلاگین که بهصورت رایگان در اختیار همگان قرار گرفتهاست به عنوان فریمورکی برای توسعه دادن برنامههای iOS و اندروید بر پایهی phoneGap که خود پلاگینی برای ساخت اپلیکیشن است ساخته شد که وردپرس را بطور کامل با اپلیکیشن همگام میکند. علاوه بر این ، سرعت لود سایت بر نحوه تعامل کاربران با سایت شما تأثیر می گذارد. این هشدار به کاربران داده شده که هرگز از سایتهایی که امن نیستند و SSL ندارند استفاده نکنند، گوگل نیز این نکته را در نظر گرفته و سایت های فاقد SSL را بررسی نمیکند. نه نیاز به ابزاری است و نه نیاز به بررسی. تو این دوره امنیت بررسی نشده و از اونجایی که دوره امنیت مباحث خودش رو داره تو این دروه راجع بهش بحث نکردم. اما ما باید مقدمات و اساس طراحی و مفاهیم تو دوره گفته بشه که جامعیت داشته باشه و اساس یک قالب به ترتیب عمومی بودن، قالب وبلاگی، خبری، فروشگاهی و …

در مجموع دو راه کلی برای طراحی سایت وجود دارد.

آموزش وردپرس یکی از مهم ترین مهارت هایی است که برای ورود به دنیای طراحی سایت باید یادبگیرید. وردپرس در بخش کدنویسی ظرفیت های فوق العاده ای برای درآمدزایی دارد که پیشنهاد میکنم اگر به فکر کسب درآمد زیاد از وردپرس هستید حتما برنامه نویسی وردپرس را هم یادبگیرید. مرحله دوم – راه اندازی و کار با وردپرس : شما باید یادبگیرید چگونه وردپرس را دانلود کنید و در سیستم شخصی تان راه اندازی کنید. در مجموع دو راه کلی برای طراحی سایت وجود دارد. تا اسم آموزش وردپرس میاد همه فکر میکنند در مورد طراحی سایت بدون کدنویسی صحبت میکنیم در صورتی این فقط بخشی از ظرفیت وردپرس است. این افزونه به شما امکان ایجاد جدول ها را بدون نیاز به دانستن HTML می دهد . وردپرس یک پلتفرم بسیار ایمن است، با اینحال استفاده از یک افزونه امنیتی، محافظت شما در برابر هک شدن را دو چندان میکند.

پلاگین وردپرس

پایگاه داده یکی از مواردی است که موجب کند شدن سرعت سایت میشود .در اکثر سایت ها پایگاه داده ها کوچک هستند اما سطرهای زائد بسیاری هستند که بلا استفاده هستند و پاک نمودن ان ها از وردپرس هم چندان سخت نیست اما به شرطیکه راه آن را بدانید ! خود ووکامرس هم کلی افزونه داره. یکی از قالبهای وبلاگ نویسی رایگان که در جایگاه بهتری نسبت به هم نوعان خود قرار دارد Writee است و برای استفاده مؤلفان، نویسندگان و وبلاگ نویسان مناسب است. اگر به دنبال این هستید که بدانید پر استفاده ترین قالبهای وردپرس چیست ، نباید قالب سون را از لیست خود حذف کنید.

اما در هر صورت در یک میزبانی اشتراکی شما در استفاده از منابع سرور با بسیاری از کاربران دیگر مشترک هستید. MailChimp یکی از محبوب ترین خدمات بازاریابی ایمیل برای مدیریت مشترکین، ارسال ایمیل و پیگیری نتایج به صورت عمده است و همچنین ابزاری بی نظیر برای بازاریابی وب مستر ها و صاحبان مشاغل است. اگر یک مورد وجود داشته باشد که هرگز نباید قبل از بروزرسانی وردپرس از آن رد شوید، تهیه نسخه پشتیبان از وب سایتتان است. دو افزونه برای انتخاب وجود دارد، نسخه رایگان و حرفهای.

این افزونه یک نمونه ساده انسجام یافته از شی گرایی در افزونه وردپرس است. اگر ما به افزونه وردپرس مانند یک شی یا Object نگاه کنیم، میتوانیم ویژگیها و عملکردهایی برای این شی در نظر بگیریم و همین در نظر گرفتن یعنی انسجام افزونه. این یعنی طراحی و توسعه سایتهای اینترنتی، یه بازار رو به رشد داره و طراحان خلاق سایت، میتونن کسب و کار خیلی خوبی داشته باشن. معمولا بسیاری از وب سایت ها از yoast یا all in one seo pack استفاده می کنند زیرا این دو افزونه در ورژن رایگان خود خدمات خوبی را ارائه می دهند و تقریبا به خرید نسخه pro آنها نیازی نیست. یکی از محبوبترین افزونههای سئو وردپرس Yoast است و تا به امروز بیش از پنج میلیون نصب فعال داشته.

به نقل از سایت آموزش وردپرس وبسافت3 : شیوع ویروس کرونا و خانه نشین شدن طولانی مدت مردم باعث شد بسیاری از کسب و کارهای سنتی رو به نابودی برود بخاطر همین صاحبین کسب و کار برای جلوگیری از نابودی کسب و کارشان مجبور شدند وارد فضای آنلاین شوند و با فعالیت در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام محصولات خود را به فروش برسانند اما خیلی زود متوجه شدند برای راه اندازی یک کسب و کار پایدار و مطمئن نیاز به راه اندازی وبسایت دارند بخاطر همین نیاز جامعه به طراحی سایت بیش از پیش شد. اگر کسی شغل تان را بپرسد و بگویید: کسب درآمد از اینترنت دارید، از شما میخواهد او را هم وارد بازار اینترنتی کنید. وردپرس ابزاریست که عمل طراحی سایت را به شدت ساده کرده و همچنین فرصت های درآمدزایی زیادی را هم برای متخصصین این حوزه فراهم کرده، اگر شما هم قصد ورود به این حوزه را دارید نیاز به یک نقشه راه و آموزش قوی دارید در این پست ضمن معرفی بهترین آموزش وردپرس رایگان، نقشه راه متخصص شدن در وردپرس را نیز ارائه میدهیم.

چرا که متخصص شدن در وردپرس هم میتواند خیلی آسان و لذت بخش باشد و هم خیلی سخت و طاقت فرسا، و این موضوع تماما به این بستگی دارد که شما با چه آموزشی و از چه مسیری اقدام به یادگیری میکنید. همانطور که بالاتر هم اشاره کردیم، وردپرس نام ابزاریست که توسط آن میتوانیم خیلی سریع، آسان و با کمترین هزینه وبسایت طراحی کنیم. • چگونه وردپرس را بر روی DirectAdmin نصب کنیم. همانطور که مطلع هستید، یکی از معیار های سخت گیرانه گوگل برای امتیاز دهی موتورهای جستجو به سایت شما بر اساس سرعت لود و بارگذاری سایت صورت می گیرد که اگر این مورد تأخیری بین 3 الی 5 ثانیه به همراه داشته باشد؛ تاثیرات منفی برای شما خواهد داشت و یا اگر 79 درصد بازدیدکنندگان و مشتریان سایت شما از کندی سرعت ناراضی باشند؛ شما این مشتریان را از دست خواهید داد و با افت ترافیک سایت مواجه می شوید.

افزونه وردپرس

نیازی به دانستن کد نیست : وردپرس نیاز به دانستن نحوه کدگذاری برای ایجاد وب سایت را نخواهد داشت. بنا به ادعای آن ها این هاست ها متناسب با تنظیمات وردپرس بهینه سازی شده اند و منابع و کیفیت بسیار بالاتری خواهند داشت. وردپرس با توجه به قالب، برگه یا پست، تعدادی کلاس ایجاد میکند؛ بنابراین اگر استایلهای مختلفی برای انواع برگههای خاص خود دارید، میتوانید بعداً تمپلتهای برگه را ایجاد کنید و سپس آنها را با استفاده از اسامیشان در بدنه (body) هدف قرار دهید. تا کنون بیش از 60.000 افزونه وردپرس بصورت کاملا رایگان در مخزن وردپرس به ثبت رسیده که هر کدام امکانات خاصی را به وردپرس اضافه میکنند بنابراین شما هرنوع امکاناتی که نیاز داشته باشید احتمالا افزونه ای برای آن وجود دارد و شما براحتی و با چند کلیک میتوانید آن افزونه را در وردپرس نصب کنید تا امکانات مورد نظر شما به سایت اضافه شود.

بنابراین اگر یک توسعهدهنده هستید و به دنبال کشف امکانات جدید میباشید، این افزونه را امتحان کنید. اگر به دنبال داشتن یک صفحه عضویت حرفهای و کاربردی با کارکرد بسیار آسان هستید افزونه میهن پنل کمک شایانی به شما میکند. ازاینرو خیلی از افرادی که در فکر داشتن یک کسبوکار اینترنتی هستند داشتن یک وبسایت را در مهارت برنامهنویسی میبینند. امروزه هر کسب و کار کوچک یا بزرگی، از این واقعیت آگاهه که با داشتن یه وب سایت خوب، میتونه سریعتر و بهتر رشد کنه! WP Maintenance Mode یک افزونه رایگان و از بهترین افزونه های حالت تعمیر و نگهداری وردپرس است که می توانید هنگام تعمیر وب سایت خود از آن استفاده کنید. برای مقابله با مطلب بیان شده، شما در هنگام دانلود فایل زیپ افزونه باید به مرجع دانلود اطمینان حاصل کنید، سپس اقدام به دانلود پلاگین کنید. این پلاگین در این زمینه بسیار مفید و موفق است.

مرحله اول – وردپرس چیست و چگونه کار میکند : در اولین مرحله شما باید در کاملی از وردپرس و نحوه عملکرد آن بدست بیاورید. که البته با توجه به تخصص ها و مخصوصا تجربیات ارزشمندی که در این دوره براحتی بدست میاورید مبلغ بسیار ناچیزی است و شما با اولین پروژه خود میتوانید مبلغ ۱۲ برابر این پول را بدست آورید.اگر با شرکت نکردن در این دوره بخواهید همین تجربیات و تخصص ها راخودتان با پشت کار فراوان بدست بیاورید حداقل ۲سال زمان نیاز دارید و شاید هم هیچوقت به آن تجربیات و فوت و فن های لازم نرسید.

06- چطور سایتمان را بهبود دهیم؟

شاید بپرسید من چطور میتوانم امکانات مورد نظرم را به وبسایت وردپرسی خودم اضافه کنم؟ راه حل این موضوع “افزونه های وردپرس” هستند. 03- چطور سایت خود را نصب کنیم؟ 02- چطور یک وبسایت راه اندازی کنیم؟ 06- چطور سایتمان را بهبود دهیم؟ عموما وردپرس را با ویژگی طراحی سایت بدون کدنویسی میشناسند و فکر میکنند تمام وردپرس همین است درصورتی که طراحی سایت بدون کدنویسی فقط بخشی از ظرفیت وردپرس میباشد. یکی از شایعترین روشهایی که برای نفوذ به وب سایتهای وردپرسی از آن استفاده میشود قرار دادن دسترسی مخفی بدون خراب کاری بر روی سایت است که در آن هکر هیچ تمایلی به دیفیس کردن وبسایت شما نداشته و فقط قطعه کدی را درون وبسایت شما تزریق میکند که به واسطه آن دسترسی همیشگی به سایت شما داشته تا بتواند فعالیتهای خود را بر روی وبسایت هدف پیادهسازی کند. در این دوره قصد ما بر این است که یک افزونه ساده را برای شما بصورت پروژه محور انجام دهیم.

تمامی مراحل و نقشه راهی که بالاتر توضیح دادیم بصورت کاملا عملی و پروژه محور در دوره های آموزشی وبسافت3 ارائه شده که دوره تخصصی آموزش طراحی قالب وردپرس، جامع ترین و محبوب ترین دوره منتخب کاربران است که در آن وردپرس را هم با کدنویسی و هم بدون کدنویسی از صفر تا صد یادمیگیرید و میتوانید از تمامی ظرفیت های وردپرس برای درآمدزایی استفاده کنید. شما میتوانید آموزش وردپرس در وبسافت3 را با تدریس رضا حیدری بصورت کاملا رایگان دریافت کنید. همچنین اگر وبسایت شما کاربرمحور است و نیاز به ثبتنام کردن کاربران دارید، در بخش عضویت، تیک گزینۀ «هر کسی میتواند نامنویسی کند» را بزنید.

بی صبرانه منتظر اموزش های بعدیتون هستم .

مزیت مهم وردپرس اینه که شما رو از یادگیری زبان برنامهنویسی بی نیاز میکنه و اصطلاحاً نیاز ندارید کد بزنید! فرقی نمیکنه سایتی که قصد دارید طراحی کنید از چه نوعیه: خدماتی، خبری، علمی، فروشگاهی، دانلود فیلم و موسیقی یا هر نوع دیگه؛ وردپرس یار و یاور بی قید و شرط شماست و همهجوره از شما و هدفتون حمایت میکنه. فکر میکنم اینها بهتر باشن , بازم هرجور خودتون صلاح می دونین , بی تم بی صبرانه منتظر اموزش های بعدیتون هستم . نظر من: اگه امکانات پیچیده مالی و حسابداری و در کل امکاناتی فرای یک فروشگاه فایل یا پخش دوره و اگر تخصص، وقت و منابع لازم رو دارین میتونین کاملا طبع دل خودتون سایتتون رو راه اندازی کنین. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای همه کاره می باشد و راه حلی عالی با در نظر گرفتن انعطاف پذیری و قابلیت استفاده، برای وب سایت های بزرگ و کوچک است. یک وب سایت کند از تمام جهات یک وب سایت بازنده است.

استفاده از روش رویه برای کد نویسی PHP برای افزونه وردپرس(آموزش وردپرس) تا حدی خوب و معقول است و نیاز ما را پاسخ میدهد، اما با پیچیدهتر شدن افزونه میتواند درک و فهم آن را برای دیگران و حتی برنامه نویسی آن افزونه مشکل کند. نگهداری کش صفحات از قبل بارگذاری شده باعث بهبود ایندکس شدن محتوای سایت در موتورهای جستجو خواهد شد. بطور کلی مهارت های وردپرس به دو بخش : 1-طراحی سایت بدون کدنویسی 2-کدنویسی و توسعه وردپرس تقسیم میشود که نقشه راه حرفه ای شدن در هر دو زمینه را آموزش میدهیم. با آموزش وردپرس هرکسی میتواند طراحی سایت را یادبگیرد و حتی بدون دانش برنامه نویسی وبسایت های حرفه ای طراحی کند.