۱۰ قالب ریسپانسیو وردپرس و سازگار با صفحه نمایش های مختلف – وبلاگ تهران سرور

اگر تا به حال محتوایی را در backend وردپرس ایجاد کرده باشید و خود را در قرار دادن یک دکمه یا ویژگی خاص در نوار ابزار Visual Editor ناتوان حس کرده باشید ، در این صورت پلاگین TinyMCE Advanced افزونه ای است که شما منتظر آن هستید. حتی ممکن است پس از انجام تنها چند مورد از این مراحل، شاهد بهبودی سرعت سایت خود باشید و این از مزایای وردپرس میباشد. اما برای افزایش سرعت لود سایت وردپرس چه کارهایی باید انجام دهیم؟ امنیت وردپرس با روشهای کاربردی نکته مهمی است که تمام صاحبان سایتهای وردپرسی باید با آنها آشنا باشند. زیرا بعد از اینکه این مقاله را خواندید تمام اطلاعات لازم برای راه انداختن یک سایت را خواهید داشت. این افزونه با استفاده از تکنیک های فشرده سازی پیشرفته، کلیه پرونده های تصاویری شما را در قالب های jpeg، png و gif فشرده می کند و بدین ترتیب فضای ذخیره سازی بسیار زیادی را برای شما آزاد می کند.

این پلاگین ساده به شما اجازه می دهد که از شر کدهای اضافی خلاص شوید تا بتوانید به سرعت فرم های contact زیبا را ایجاد و منتشر کنید و موجب خواهد شد به کاربران خود از طریق inbox خود دسترسی یابید. نسخههای بعدی این افزونه نیز به زودی آماده و منتشر میگردند. با استفاده از ابزارک های این افزونه می توان به راحتی وارد آدرس RSS سایت های منبع شد و محتواهای مختلف را بر روی سایت خود منتشر نمود. خدمات پشتیبان گیری از وردپرس معمولا هزینه ماهانه کمی دارند و نسخه پشتیبان را برای شما در فضای ابری ذخیره می کنند. پشتیبان گیری چیزی است که همه می دانند به آن نیاز دارند اما همیشه از آن استفاده نمی کنند. سایت وردپرس شما هرروز درحال تغییر است، هرلحظه امکان دارد اتفاقی برای سایت شما بیافتد و داشتن یک بکاپ از کلیه اطلاعات شما بسیار ضروری است و وقتی حرف افزونه بکاپ گیری رایگان وردپرس باشد، نام بهترین این افزونهها یعنی UpdraftPlus به گوش میخورد.

پلاگین وردپرس

این موضوع به دلیل وجود مجموعه­ای از پلاگین­های افزایش سرعت وردپرس می­باشد که به منظور بهبود زمان باز شدن صفحه­ ی وب طراحی شده­اند. پس شما حتی اگر از یک پلاگین افزایش سرعت وردپرسِ کش­کننده نیز استفاده می­کنید، باز هم استفاده از پلاگین افزایش سرعت perfmatter ارزش استفاده خواهد داشت. TTFB با کمک به سرعت بارگذاری صفحات، به عنوان یک معیار مهم جهت سنجش و بهینه سازی سزعت سایت شناخته شده است. پس نگران نباشید چون در این مقاله میخواهیم به معرفی بهترین افزونههای امنیت وردپرس بپردازیم. در این مقاله از سری مقالات آموزشی مبین هاست قصد داریم به آموزش نصب افزونه وردپرس بپردازیم. البته بعضی از سایتها خودشان قابلیت ساخت اسلایدر را دارند اما خب اگر قصد ساخت یک اسلایدر حرفهای با قابلیتهای مختلف را دارید، بهتر است از افزونههای اسلایدر وردپرس کمک بگیرید.

راه بسیار مهم دیگر برای افزایش امنیت وردپرس این است که همیشه آن را بروز نگه دارید. از آن جایی که شما به طور مداوم از سایت خود بازدید می کنید، مرورگر تمام داده ها را در حافظه پنهان ذخیره می کند و سرعت اصلی سایت وردپرسی آنها مشخص نمی شود. در نتیجه سرعت بازخوانی کدها و عملکرد آنها بیشتر می شود. علاوه بر این استفاده از نام کاربری پیشفرض ” admin” نیز یک روش بسیار ناامن است در نتیجه برای افزایش امنیت وردپرس خود بهتر است یک نام کاربری منحصر بفرد انتخاب کنید که به راحتی قابل حدس زدن نباشد.

همچنین فاقد اسکنر بدافزار داخلی است و از Sucuri Sitecheck بدین منظور استفاده می کند. Cross-site scripting (XSS): کدهای مخرب را روی وبسایتتان قرار میدهد و آن را به انتقالدهنده بدافزار تبدیل میکند. اگر شما در مورد امنیت و یکپارچگی وب سایت خود نگران هستید ، WordFence Security به شما این امکان را می دهد که با خیال راحت بفهمید که وب سایت شما ، مانند مشتریان Allstate ، در دستان شما هستند. همچنین به صورت مجزایی در بخش آموزش وردپرس به معرفی روش های برای بهبود عملکرد وب سایت وردپرس شما پرداخته و مطالبی را در این باب آماده نموده ایم. و اما ادامه آموزش آموزش نصب افزونه در وردپرس، پس از کلیک رو گزینه افزودن صفحه ای مشابه عکس زیر را مشاهده در این قسمت شما با کلیک روی گزینه نصب در هر افزونه می توانید آن افزونه را نصب کنید، دقت کنید که قسمت پابرگ افزونه ها اطلاعاتی حاوی تاریخ بروزرسانی افزونه ها و سازگاری افزونه ها با نسخه وردپرس شما دیده می شود.

احراز هویت دو مرحله ای شامل یک فرآیند دو مرحله ای است که در آن برای ورود به سیستم نه تنها به رمز ورود خود بلکه به روش دوم نیاز دارید. قفل کردن قسمت مدیریت و ورود به سیستم راه خوبی برای افزایش betheme.ir (betheme.ir) امنیت وردپرس است. درصورتیکه در هر زمان کدهای وب سایت با این نسخه متفاوت باشند به شما اطلاع داده میشود. Sucuri یک منبع معروف جهانی میباشد که در زمینه امنیت وب سایتها و به شکل تخصصی پیدا کردن حفرههای امنیتی وردپرس به فعالیت میپردازد. در این مقاله ما به شما چگونگی سرعت دادن به وردپرس با به اشتراک گذاشتن روشهای بهینه در افزایش عملکرد را نشان میدهیم.

یکی از بزرگترین مشکلاتی که اغلب کاربران وردپرس با آن مواجه می شوند مشکل ریدایرکت شدن صفحه لاگین است که یکی از اصلی ترین دلایل آن تنظیم نادرست لینک هایی می باشد که باعث تغییر مسیر صفحه ورود می شود. در این صفحه عباراتی که نیاز به ترجمه دارند را می بینید . همچنین در مطلبی جداگانه با عنوان ۱۰ راه اساسی برای افزایش امنیت سایت در وردپرس توصیه های مهمی را در مورد حفاظت از وب بیان کردیم. آیا قصد دارید وب سایت وردپرسی خود را در امنیت نگه دارید و از پلاگینهای امنیتی برتر وردپرس استفاده کنید؟ در عین حال، هم زمان با تمیز کردن، کارهای مربوط به نگه داری از سایت مانند تعویض لینکهای خراب و …

افزایش سرعت وردپرس

همچنین هر عکسی که قصد ارسال آنها در پست خود را دارید با دو فرمت png و jpg ذخیره کنید و سپس هر دو را توسط tinypng کم حجم کنید و مقایسه کنید که کدام یک حجم کمتری دارند. در حالی که JPEG یک فرمت فشرده است و با اینکه کمی از اطلاعات آن حذف شده ولی حجم کمی دارد. مهم نیست که گذرواژه شما چقدر ایمن باشد خطر کشف آن توسط شخصی دیگر همیشه وجود دارد. ولی واقعیت چیز دیگریست؛ افراد هکر فقط برای دزدیدن اطلاعات شخصی و ایجاد بک لینکها به سایتها حمله نمیکنند و برای تفریح و سرگرمی نیز به سایتها هجوم میبرند. این افراد دو دسته هستند… حل این مشکل برای وردپرس راحت خواهد بود، زیرا شما تنها با ایجاد دسته بندی ها برای موضوعات سایت و ایجاد برچسب برای هر نوشته، به راحتی می توانید نظم و ترتیبی بین صفحات خود ایجاد کنید. در بیشتر موارد فعال کردن احراز هویت دو مرحله ای می تواند تا ۱۰۰٪ امنیت وردپرس را بالا ببرد و شما را در برابر هکرها ایمن سازد زیرا تقریبا غیرممکن است که هکر هم رمز شما و هم دسترسی به تلفن همراه شما را داشته باشد.

این افزونه رابط کاربری تمیز و خوبی با تعداد زیادی گزینه را به کاربران ارائه می دهد. برای ایجاد امنیت در سایت وردپرسی موارد مهم زیر را رعایت کنید. سپس روی منوی Waterfall کلیک کنید و موس را روی گزینه ای که در تصویر زیر نمایش داده ایم نگهدارید. استراتژی منطقی، پیشگیری از چنین مواردی میباشد که نخستین گام برای بالا بردن امنیت این است که یکی از افزونههای امنیتی وردپرس را نصب کنید. به طور خلاصه مواردی که شما باید هنگام نصب افزونه در وردپرس در نظر داشته باشید شامل ناسازگاری افزونه یا پلاگین مورد نظر با پوسته و یا سایر افزونه های شماست حتی ممکن است افزونه مورد نظر با نسخه وردپرس شما هم سازگاری نداشته باشد که احتمالا باعث بروز مشکلات جدی و دریافت خطاهای متعددی خواهد شد.

بنابراین خیلی مهم است که در سریعترین زمان ممکن بارگذاری شود و تجربه کاربری عالی را از خود به جا بگذارد. اما کاربری که برای اولین به سایت شما وارد می شود، در صورتی که از سرعت راضی نباشد سایت را ترک خواهد کرد. افزونه ها بهترین افزونه های افزایش سرعت در وردپرس معرفی شده اند که می توانند تصاویر را به صورت اتوماتیک در سایت شما شناسایی کرده و بدون دخالت شما آنها را بهینه نمایند. و اما این افزونه امنیتی که معروف ترین پلاگین امنیتی در سال 2019 است و بیش از یک میلیون بار توسط کاربران نصب شده و امکانات امنیتی بی نظیری را در اختیار شما می گذارد. برخی قالبها هستند که به صورت کاملا بهینه و اصولی کدنویسی شدهاند و در کوتاهترین زمان ممکن لود میشوند، در مقابل نیز قالبهایی هم وجود دارند که حتی در صورت استفاده از هاست مناسب و رعایت سایر نکات باز هم بیش از 10 ثانیه برای لود صفحات زمان لازم دارند.

افزونه وردپرس

از آنجا که تمامی کاربران از برخورد با وبسایت هایی که زمان بارگذاری بالایی دارند، بی بهره نیستند، سعی کردم تا با تحلیل و مسائل فنی، به کاهش زمان بارگذاری سایت وردپرسی و افزایش سرعت وردپرس بپردازم. اسکنر بدافزار آن به شما امکان بررسی تمام پرونده ها و پوشه ها را در وردپرس می دهد تا بتوانید از نفوذ کدهای مخرب، بدافزارها و سایر الگوهای شناخته شده مضر جلوگیری کنید. برخی میخواهند تولید اسپم کنند، برخی دیگر میخواهند تولید بدافزار کنند و عوامل دیگر که مانع حفظ امنیت وردپرس می شود. یکی از عوامل اساسی که میتواند باعث حمله به سایت شما شود عدم بروزرسانی های منظم است. بروزرسانی سیستم وردپرس، عناصر، قالب، افزونه ها و… دو روش عالی برای انجام این کار وجود دارد، ابتدا با تغییر URL ورود به سیستم پیش فرض wp-admin و همچنین محدود کردن تعداد دفعات تلاش برای ورود به سیستم.

سایر ویژگیهای اصلی این پلاگین شامل موارد زیر میشود. استفاده از یک پلاگین برای حفاظت از وردپرس در برابر بدافزارها، حملات بی رحمانه و اقدامات خرابکاری ضروری جلوه می نماید. ورژن تجاری Malcare از ویژگیهای زیادتری برای پاکسازی و محافظت از وب سایت برخوردار است. جدا از امنیت، همراه سطح DNS فایروال و CDN عملکرد وب سایت شما را بهبود می دهد. ما در این مقاله به معرفی بهترین افزونههای امنیت وردپرس پرداختیم که خیلی قدرتمند هستند و امنیت وب سایت شما را برای مقابله با بدافزارها و حملهها بالا میبرند. امکان بارزی که Malcare دارد، پیدا کردن فایلهای مخرب پنهان در کوتاهترین زمان ممکن است تا پیش از اینکه گوگل وب سایت شما را بلک لیست (لیست سیاه) کند، فایلهای مخرب را از بین ببرید.

در یک بررسی موردی که روی سایت های بزرگی مانند گوگل و آمازون انجام گرفت، یک ثانیه تأخیر در زمان بارگذاری صفحه منجر به 7% کاهش در تبدیل، 11% بازدید صفحات کمتر و 16% کاهش در رضایت مشتری شد. بله با افزونه صفحه ساز المنتور می توانید قالب های دلخواه خود را بسازید. ویدئوها را مستقیما روی وردپرس آپلود نکنید. افزونه المنتور امکان ویرایش زنده را نیز می دهد، به این معنی که نیاز به کلیک بر روی دکمه بروزرسانی یا پیش نمایش ندارید و همه تغییرات را می توانید همان لحظه مشاهده کنید. شما یک قالب یا افزونه ی پرمیوم را به صورت رایگان بدست آورده اید و تصور میکنید برنده شدید و سود خوبی کردید اما سخت در اشتباه هستید. نقص امنیتی در وب سایت می تواند صدمات جدی به کسب و کار شما وارد کند. پلاگین Wordfence با وردپرس شبکه هم سازگاری دارد و قابلیت ورود دو مرحلهای از طریق گوشی همراه را هم برای شما فراهم میکند که مانع حملههای Brute force بر روی وب سایت میشود.

در هنگام استفاده از تصاویر متادادههای هر تصویر مثل زمان ساخت تصویر، اطلاعات رزولوشن، اطلاعات دستگاهی که با آن عکاسی شده و… این افزونه­ ها بگونه­ ای عمل میکنند که منابعی مثل کدهای HTML,CSS,JS همینطور تصاویر و فونت­ها را از حافظه کش ( حافظه نهان سرور ) بارگذاری می­ کند. لطفا نظرات خود را در مورد مطالب درج کنید تا بتوانیم مطالب با کیفیت تری را در اختیارتان قرار دهیم. اگر محتوا نویس باشید تا به الان حتما با این موارد آشنا شده اید که برخی در تلاش برای به سرقت بردن مطالب و تصاویر مفید سایت شما خواهند بود. تابعی که برای فیلتر تعریف میشود باید حتما یک پارامتر داشته باشد. حتما نام Sucuri تاکنون به گوشتان خورده است. با استفاده از این پلاگین میتوانید تمامی ریدایرکشنهای 301 را انجام دهید و حواستان به خطاهای 404 نیز باشد. در انتها با کلیک بر روی دکمه Submit تنظیمات را ذخیره کرده و سرعت سایت تان را افزایش دهید.

بروزرسانی سیستم وردپرس، عناصر، قالب، افزونه ها و…

اگر من باشم شروع میکنم نرمافزارهای کاربردی را به ترتیب نصب میکنم! به آن اضافه شده که باعث بهبود سرعت سایت می شود. ضمن اینکه برای اکثر افزونه های افزایش سرعت آموزش مناسب و جامعی پیدا نمی کنید که تکنیک های حرفه ای افزایش سرعت وردپرس را به شما آموزش دهند. یکی از راههای هوشمندانه برای افزایش سرعت سایت، فعال کردن سیستم کش وردپرس است. افزونه All in One WordPress Security یکی از قدرتمندترین پلاگین های امنیتی وردپرس است که از آن به عنوان سیستم نظارتی، ارزیابی و فایروال استفاده می شود. وردپرس در میان سیستمهای مدیریت محتوا از بیشترین محبوبیت برخوردار میباشد، به همین خاطر اغلب، هکرها و اسپمرهای خرابکار به سمت آن هجوم میبرند. بدون شک در سایر مقایسههای انجام گرفته میان پلاگینهای امنیتی، با اسم Wordfence روبرو شدهاید. برای نویسندگان و سایر کارمندان خود میتوانید دسترسی های محدودی در نظر بگیرید و در عین حال از پسورد بسیار قوی استفاده کنید.