۱۴ کاربرد فوق العاده وردپرس که شاید نمیدانید

دنیای آنلاین و مجازی به طور تصاعدی در حال افزایش است، زیرا تقریباً هزار وب سایت جدید در هر ساعت از روز آنلاین میشوند. البته باید گفت اگرچه سرعت اینترنت اپراتورها و سرویسدهندههای ایرانی طی سال های اخیر افزایش قابل توجهی داشته است، اما باز هم سرعت میانگین اینترنت ایران از حد استاندارد جهانی بسیار پائینتر است. در سادهترین حالت ممکن میتوان گفت که قالبهای وردپرس از دو فایل تشکیل شدهاند که شامل Index.php (فایل اصلی تم) و Style.css (فایل اصلی استایل تم) هستند. پس از آن، باید فایل را از حالت فشرده خارج کنید. افزونهی Wp smush بدون کاهش کیفیت تصاویر، آنها را فشرده کرده و حجمشان را کاهش میدهد.

همچنین از طریق این بخش میتوانید فایلهای مورد نظر خود را بار گذاری کنید. آدرس سایت از دوبخش تشکیل شده بخش اول اسم دامنه و بخش دوم پسوند دامنه میباشد. برای ورود به پنل مدیریت وردپرس کافیست بعد از وارد نمودن آدرس دامنه سایت خود، کلمه /wp-login.php را وارد کرده و به صفحه Login وردپرس وارد شوید. برای این منظور به صفحه phpmyadmin سایت خود وارد شوید، دیتابیس مورد نظر خود را انتخاب کنید و روی گزینه sql کلیک کرده و قطعه کد زیر را وارد کنید.

افزونه وردپرس

نکته: اگر تیک گزینه مرا به خاطر بسپار را بگذارید، در دفعه های بعد که بخواهید وارد پنل مدیریت وردپرس شوید از شما نام کاربری و رمز عبور درخواست نمیشود، چراکه این اطلاعات برای مدت زمان بلندی در کش مرورگر ذخیره خواهد شد. در تست های به عمل آمده توسط متخصصین وردپرس ، عملکرد درخواست هایی که به Rest Api وردپرس داده شده ، 16 درصد سریع تر از درخواست هایی بوده که از طریق Admin-ajax وردپرس دریافت شده.به همین دلیل هست که بسیاری از افزونه های مطرح مانند ACF یا Yoast Seo به WP Rest Api کوچ کردند. وبسایتهای تأسیسشده با محتوای بیشتر و سطوح بالای ترافیک معمولی باید بر روی یک برنامه میزبانی اختصاصی، VPS یا مدیریت شده از یک ارائهدهنده معتبر با پشتیبانی سایت وردپرس استفاده کنند. پیشخوان کند برای شما و تیم شما دردسر بزرگی است و باید رفع مشکل کندی پیشخوان وردپرس را در هنگامی که پیشخوان کند است ، ایجاد یا انتشار محتوای به موقع تقریباً غیرممکن است.

صحبت کنیم. در اصل وردپرس ساده ترین و محبوب ترین راه برای این هرگونه وب سایتی است. با این کار در اصل شما چند نکته حیاتی را رعایت می کنید. استفاده می کند که نشان دهنده پیوند Read More است. این افزونه با تمام انواع محتوا کار می کند. چه وب سایت هایی می شود با وردپرس ایجاد کرد؟ وردپرس چیست ، وردپرس تقریبا توسط همه وب سایت ها استفاده می شود. در حال حاضر همین وب سایتی که مشاهده می کنید توسط وردپرس ساخته شده است. افزونه ها، در واقع برنامه های میباشند که قابلیت های سایت را افزایش میدهند.

امروزه رابط کاربری وب سایت ها به سمت طراحی مدرن پیش میروند و استفاده از صفحه ساز هایی مثل المنتور و ویژوال کامپوزر در وردپرس به شدت محبوب شده اند اما آنها میتوانند تولید css کنند البته هر افزونه ای که المانی به فرانت اند (Front End) اضافه کند css اضافه میکند به همین دلیل بهینه سازی فایل های css به صورت اصولی در وردپرس از اهمیت ویژه ای برخوردار است که این عمل روی وب سایت شما انجام میشود که بسیار در کم کردن درخواست ها به سرور و افزایش سرعت سایت وردپرسی تاثیر خواهد داشت.

Themify نیز از ارائه دهندگان قالب سایت می باشد که قالب های باکیفیت و قیمت ارزان را برای طراحان سایت فراهم می کند. از انواع اپلیکیشن ها در این خصوص می توانیم به افزونه اپلیکیشن فروشگاهی اندروید استورینا و افزونه ساخت اپلیکیشن اندروید همراه وردپرس اشاره هایی داشته باشیم. فروشگاهی که کلیه ابزارهای فروشندگی و تجزیه و تحلیل فروش را در بر دارد. درون ریزی/برون ریزی – در این قسمت می توانید کل تنظیمات افزونه را درون ریزی یا برون سپاری کنید. بدین معنی که، با سروِر اختصاصی شما بر روی کل سرور به همراه همه منابع آن کنترل دارید و با VPS بخشی از سرور را در اختیار دارید، چرا که هنوز بخشی از آن را با دیگران سهیم هستید.

مطمئن شوید که مهمترین مطالب سایتتان در بالای صفحه ظاهر شود به طوریکه اولین چیزی که از وبسایتتان روی موبایل نمایان می شود همین باشد. قالبها میتوانند ظاهر سایت شما که شامل طرحبندی، تایپوگرافی، رنگها و دیگر عناصر است را شخصیسازی (customize) کنند. قالب ها در درجه اول ظاهر وب سایت شما را تغیر میدهند. در حال حاضر بیش از ۵۰٫۰۰۰ افزونه و ۵۰۰۰ قالب رایگان برای وردپرس وجود دارد که به لطف این ها میتوانید هر وب سایت را طراحی و ایجاد کنید. وردپرس در این سال های پیشرفت های بسیاری کرده است و به لطف برنامه نویسان و جامعه عظیم خود به محبوب ترین راه حل برای ایجاد هر نوع وب سایتی تبدیل شده است. در قسمت هشدار های بروز رسانی (در جلوی نام سایت) تعداد آن نمایش داده میشود. همچنین جلوی بیشتر حملات را میگیرد. همچنین از وردپرس برای وبلاگ برخی از محصولات خود مانند Skype و windows نیز استفاده می کند.

در بلاک یا جعبه وضعیت و سلامت سایت، وضعیت کلی سایت وردپرس خود را میتوانید مشاهده کنید، اگر سایت شما به لحاظ امنیتی دچار مشکل شده باشد در این بخش هشدارهای مرتبط آن نمایش داده میشود. با اتصال پایگاه داده MySQL، سایت شما میتواند جداولی بسازد و یا پاک کند، تمام اطلاعات موجود متعلق به سایتتان را بخواند و آنها را اضافه کند و یا تغییر دهد. Gzip یک روش موثر است که میتواند حجم فایلها را تا ۷۰٪ کاهش دهد. به اشتراگ گذاری محتوا در شبکههای اجتماعی میتواند بسیار به سود وب سایت و محتوای آن باشد. پس از نصب و فعالسازی، با استفاده از این پلاگین میتوانید با چند کلیک ساده دکمه اشتراک گذاری را به سایت خود اضافه کنید.

پلاگین وردپرس

حال فرض کنید بتوانید برای قابلیتی که میخواهید در سایت وجود داشته باشد، پلاگین نویسی وردپرس کنید! پلاگین ها میتوانند تغیراتی کوچک و بزرگی در وب سایت شما ایجاد کنند. اگر سایت شما تصاویر زیادی در خود داشته باشد، ممکن است لود شدنش ساعتها طول بکشد. بعضی قالب ها و افزونه ها جداولی در دیتابیس (پایگاه داده) ایجاد می کنند که اگر قصد دارید افزونه ای که حذف کردید، جداول دیتابیس مربوط به اون رو هم حذف کنید. DEBUG یک ویژگی در فایل wp-config می باشد که در صورت فعال سازی آن تمامی پیام های رفع خطا که توسط وردپرس تولید می شود و کلیه خطاهای php و هم چنین تابع هایی که استفاده از آن منسوخ شده است و در اسکریپت سایت وجود دارد را نشان می دهد. در چنین حالتی ممکن است برای یک نوشته ده ها پیش نویس تولید شود.

در کل این سوال هم وجود دارد که قالب را بخرم یا با هزینهای زیاد بخواهم یک قالب اختصاصی برای من طراحی کنند؟ بعد از وارد شدن به صفحه ورود وردپرس، در کادر نام کاربری یا نشانی ایمیل، نام کاربری که در مرحله نصب وردپرس انتخاب کردید را وارد کرده و در کادر رمز عبور، رمز خود عبور خود را وارد کنید. با گذاشتن تیک میانبرهای صفحه کلید، کلید های میانبر در ویرایشگر وردپرس فعال میشوند. کافیست شما در برخی از سایت ها ثبت نام کنید تا بتوانید اقدام به یک وبلاگ نمائید. همچنین در نظر داشته باشید از یک سایت معتبر خرید کرده تا بتوانید همواره از آپدیتهای بروز قالب و پشتیبانی آن استفاده نمایید.

نرم افزار وردپرس اپن سورس و رایگان است که میتوانید با نصب آن بر روی هاست وردپرس وب سایت مورد نظر خود را ایجاد کنید. اگر بخواهیم به صورت حرفه ای تر توضیع بدیم که وردپرس چیست ، وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای منبع باز است که تحت GPLv2 مجوز دارد ، به این معنی که هر کسی می تواند از نرم افزار وردپرس به صورت رایگان استفاده یا تغییراتی در آن دهد. وردپرس یک نرم افزار اپن سورس است. یکی از بزرگترین مزایای وردپرس این است که رایگان و اپن سورس است. در این آموزش هر چهار روش فوق را توضیح می دهیم. در صورتی که در سایت خود نیاز به عضویت کاربران می باشد از همین شروع آموزش کار با وردپرس باید این سیستم را راه اندازی کنید. این افزونه ها ویژگی های پیشرفته متفاوتی را ارائه می دهند. وردپرس چیست ، سال ها پیش زمانی که وردپرس با تازگی به بازار ارائه شده بود فقط برای ایجاد وبلاگ برای وبلاگ نویسان مناسب بود اما با گذشت زمان و بروزرسانی های متعددی که برای این سیستم ارائه شد ویژگی های بسیاز جالبی به بی تم وردپرس اضافه گردید.

افزایش سرعت وردپرس ، از جمله نهاد های شناخته شده مانند کاخ سفید ، مایکروسافت و فیسبوک. مایکروسافت از وردپرس برای وبلاگ رسمی خود استفاده می کند. دقت کنید اگر می خواهید از این افزونه استفاده کنید رایگان آن را دانلود نکنید و نسخه اورجینال آن باشد. اگر میخواهید واقعا صاحب کسب و کار خود باشید همین وردپرس را دانلود (دانلود وردپرس) و بر روی هاست وردپرس نصب و راه اندازی کنید. این گزینه را میتوانید با نصب پلاگین در وبسایت خود فعال کنید. در وردپرس تقریباً برای انجام هر کاری میتوانید از یک پلاگین استفاده کنید.

برای این منظور کافیست از قسمت پیشخوان گزینه بروز رسانی را انتخاب کرده و از قسمت افزونه ها و قالب ها، تیک هر قالب یا افزونه ای که میخواهید به آخرین نسخه بروز شود را گذاشته و در نهایت روی گزینه بروز رسانی(افزونه ها | قالب ها) کلیک کنید. از قسمت رمز تازه، میتوانید یک رمز جدید برای حساب کاربری خود تنظیم کرده و در نهایت با کلیک بر روی گزینه بروز رسانی شناسنامه، اطلاعات هویتی شما تایید و ثبت میگردد.

خیلی اوقات برای خود من این ابزار بسیار کاربردی و مفید واقع شده، چراکه مطالبی که گاها به ذهنم خطور کرده و زمان کافی برای نوشتن آنها را نداشتم را در این ابزار به صورت خلاصه نوشته و آنرا ذخیره میکردم تا بعدا بتوانم با دل و فرصت مطلب مورد نظر خود را بنویسم. می باشد. در واقع با فعال سازی آن یک فایل به نام debug.log در پوشه wp-content ایجاد می شود که تمام خطا ها را در خود ذخیره می کند.

علاوه بر این به شما امکان می دهد خدمات CDN را برای کاهش زمان بارگذاری صفحه تلفیق کنید؛ بعلاوه پهنای باند را تا 80 درصد افزایش دهید. در صفحه پیشخوان وردپرس اطلاعات جامعی از سایت وردپرسی شما به صورت جعبه ای نمایش داده میشود که میتوانید این جعبه ها را تنظیم کرده و صفحه پیشخوان وردپرس خود را شخصی سازی کنید. پس از ورود به پنل مدیریت وردپرس، به صورت خودکار به صفحه پیشخوان وردپرس (WordPress Dashboard) منتقل خواهید شد. اگر میخواهید صفحه پیشخوان وردپرس خود را شخصی سازی کنید کافیست از منوی بالای سایت روی گزینه، تنظیمات صفحه کلیک کرده و تیک جعبه های که نمیخواهید نمایش داده شوند را بردارید یا تیک جعبه های که میخواهید نمایش داده شوند را بگذارید. در اصل کار سیستم های مدیریت محتوا یا CMS ها برای راحت تر کردن راه اندازی یک وب سایت است با استفاده از سیستم های مدیریت محتوا یا CMS ها شما میتوانید بدون داشتن هرگونه دانش برنامه نویسی وب سایتی را راه اندازی و مدیریت کنید.

چه وب سایت هایی می شود با وردپرس ایجاد کرد؟