۹ مورد از بهترین افزونه های افزایش سرعت سایت وردپرسی

دقت داشته باشید که بک آپ گیری از دیتابیس و فایلهای وردپرس تان قبل از نصب پلاگین های جدید میتواند در افزایش امنیت وردپرس تأثیرگذار باشد. همچنین نیازی به نگرانی در مورد پرداخت ها نیست زیرا LearnDash با سیستم عامل های پرداخت اصلی مانند PayPal و Stripe ادغام می شود. احتمالاً در داشبورد وردپرسی تان(در بخش تنظیمات)، چشمتان به بازخوردها افتاده است، کاربرد این گزینه در اصل این است که از لینک شدن صفحات شما در وبسایتهای دیگر(همچنین خیلی از کاربران دیگری که شاید برای شما مهم نباشند) به شما اطلاع میدهد. در برخی موارد، کند شدن سرعت پیشخوان وردپرس به دلیل محدودیت حافظه PHP در وردپرس شما است. هرکاری توی پیشخوان و صفحه ورود وردپرس انجام میدین که مبادا حمله ای صورت بگیره، همون کارهارو باید برای افزایش امنیت وردپرس در قسمت هاست هم درنظر گرفت.

اولین دلیل توسعهدهندگان و طراحان قالب وردپرس، معروف شدن و تبلیغ کردن کار خودشان است. با مقالهای که تهیه دیدهایم، به شما آموزش میدهیم که چطور لایههای گوناگونی روی سایت خود ایجاد کرده و کار را برای هک شدن یا درخطر افتادن آن سختتر کنید. آپدیت وردپرس: از خوبی های وردپرس به روزرسانی مداوم آن است که رفع همه باگ های امنیتی را شامل می شود. روشهای پاک کردن سایت عمدتا شامل حدف دادهها و ابزارهای غیر ضروری میباشد. وردپرس از محبوبترین و رایجترین سیستمهای مدیریت محتوا در جهان میباشد که در 78 میلیون وبسایت مورد استفاده قرار گرفته است. استفاده از تصاویر در تولید محتوا بسیار رایج و مرسوم است. اگه یکی از این افراد رمزش لو بره کار همه ساختس و کلا سایت بهم میریزه و امنیت وردپرس در خطر میفته.

همانطور که گفتیم بسیاری از افزونه های رایگان و پرمیوم وردپرس ممکن است در بعضی از موارد عملکرد وبسایت را مختل کنند و یا اینکه با دیگر افزونه ها تداخل داشته باشد. قالبهای فروشگاهی وردپرس انواع مختلفی دارند که هرکدام قابلیتها و ویژگیهای مختلفی را ارائه میدهدند. روشهای مختلفی برای احراز هویت دومرحلهای وجود دارد؛ ازجمله ارسال پیامک تائید به شماره تماس شما، ارسال کد تائید به تلگرام یا ایمیل شما ازجمله سایر روشهای احراز هویت دومرحلهای هستند که میتوانید با جستجوی عبارت Two-Factor Authentication در گوگل، افزونهی مناسب این کار را پیداکرده و هرچه سریعتر آن را روی وردپرس تان فعال کنید. هر حفره امنیتی جدیدی که در وردپرس کشف میشود، یک وصله امنیتی را به همراه خود خواهد داشت و تیم توسعهدهنده وردپرس با شناسایی آن اقدام به رفع آن میکند و این بدین معنی است که فعال نگهداشتن سایتتان به شکلی امن، امری پیوسته است و بایستی تمامی فایلها ازجمله افزونهها و هسته اصلی وردپرس تان را به آخرین نسخه موجود ارتقاء دهید تا موجب افزایش امنیت وردپرس تان شود.

افزونه امنیتی Malcare security&firewall یکی دیگر از افزونه های امنیتی وردپرس است که در عین داشتن ویژگی های مهم ، رابط کاربری بسیار آسانی را برای افراد betheme.ir فراهم می کند. “Admin” را میتوان رایجترین نام کاربری مورداستفاده برای حسابهای کاربری ادمین وردپرس دانست و حتماً شما هم از این موضوع باخبر هستید، پس هکرها هم باخبرند! قالبهای پریمیوم علاوه بر اینکه حرفهای طراحی شدهاند و امکانات بیشتری دارند، بروزرسانی و پشتیبانی هم ارائه میدهند و هنگام بروز مشکل از سایتی که قالب را خریداری کردهاید، میتوانید پشتیبانی بگیرید. اگر به دنبال یک قالب انگلیسی رایگان پر سرعت است که برای طراحی سایت با المنتور مناسب است این قالب انتخاب مناسبی می باشد. برای آموزش وردپرس رایگان در جلسه 16 به لینک زیر مراجعه نمایید. در لینک قالب شرکتی وردپرس به بهترین قالب های شرکتی وردپرس دسترسی دارید. بهترین زمان (تعداد ثانیههای طلایی) برای بارگذاری یک سایت چقدر است؟ هاست: اگر هاست وب سایت در وضعیت مناسبی نباشد و یا به شکل صحیحی دسته بندی و پیکر بندی نشده باشد، می تواند موجب کاهش سرعت بارگذاری در صفحات بشود.

پلاگین وردپرس

بعد از آن، تمام تمها و افزونه های موجود را به روز کنید. یک توصیه امنیتی: سعی کنید سختی پسوردتان را خودتان باهوش خودتان بسنجید، البته پارامترهای بیشتری در انتخاب پسوردهای سخت وجود دارد که در حوصله این مقاله نمیگنجد. در پنجره باز شده می توانید تمامی قسمت های سایت شامل صفحه نخست، نوشته ها، دسته بندی ها، صفحه ها، برچسب ها و ضمائم را برای تهیه کش انتخاب کنید. یکی از مهم ترین قسمت های وردپرس قسمت پیشخوانشه. لازمه بدونین زمانی که سایت شما هک میشه و مورد نفوذ هکرها قرار میگیره ممکنه تمام اطلاعات سایتتون به سرقت بره که ممکنه متوجه بشین یا نشین و با قرر دادن کد های خراب کننده توی قسمت های مختلف سایتتون، باعث میشن اطلاعات سایتتون کلا بپره. همین امر باعث شده که استفاده از کلودفلر برای سایت های ایرانی و کاربران داخل ایران، بی استفاده باشد و چندان در افزایش سرعت سایت وردپرسی کمک نکند.

افزایش سرعت وردپرس

حتماً با این مورد مواجه شدهاید که سایتی را بازکردهاید و محتویات داخل پوشه آن را دیدهاید! با اضافه کردن یک پوشه دیگر برای قالب، اضافه کردن فایل index.php و style.css و اتصال آن به قالب parent ، به راحتی می توان یک قالب parent ایجاد کرد. وقتیکه مرورگر نتواند فایل index.php یا index.html را بر روی سایتتان پیدا کند، یک صفحه شامل محتویات آن پوشه را نشان میدهد که ممکن است کل اطلاعات شما، ازجمله پلاگین های نصبشده و کلیه فایلهای آپلودیتان را لو بدهد. اما فایل error log تنها زمانی رکورد ایجاد میکند که مشکلی پیش آید، بنابراین اگر به دنبال یک حرکت مشکوک هستید، در اینصورت ابتدا به سراغ error log بروید. بنابراین همواره نسخه وردپرس و افزونه های نصبی سایتتان را بروز نگه دارید. درست است هکرها آنها را منتشر میکنند و این یعنی به آنها نفوذ کردهاند. میان با حملات DDOS یعالمه رمز رو امتحان میکنن تا بالاخره یکیش درست دربیاد.

اما واقعاً “سریع” بودن به چه معناست؟ بیشتر از همه به روزرسانی های منظم را دریافت خواهید کرد. افزونه ها را در مواقع لزوم نصب کنید! در ادامه به انواع سایتی که میتوانید با وردپرس طراحی کنید خواهیم پرداخت. البته یک نکته ای که وجود دارد، گوگل به سایت هایی که از صفر و به صورت دستی طراحی شده باشند امتیاز بالاتری می دهد و برای آن ها ارزش بیشتری قائل است. اما خبر خوب اینکه در دوره تخصصی طراحی قالب وردپرس که بالاتر معرفی کردیم همه این مهارت هارا آموزش میدهیم درواقع این دوره به معنای واقعی “آموزش صفر تا صد طراحی سایت با وردپرس” است به گونه ای است که باتوجه به کسب مهارت های تخصصی کدنویسی وردپرس و همچنین مهارت های طراحی سایت بدون کدنویسی از شما یک طراح سایت حرفه ای و تمام عیار میسازد. بررسی ها و رتبه بندی های کاربران مکانی عالی برای جستجوی اطلاعات در مورد نحوه کارکرد یک افزونه به صورت واقعی است.

چون آدرس یا مسیر ورود به صفحه پیشخوان مشخصه و همه هم میدونن راحت میشه هک شد. با یک چک ساده میتوانید متوجه شوید که آیا امکان Directory Browsing روی سایت شما فعالشده است یا خیر؛ کافی است تا یک پوشه جدید و یک فایل متنی در آن ایجاد کرده و آدرس آن را در مرورگرتان بزنید. برای ورود به پیشخوان وردپرس به صورت پیش فرض از آدرس wp-login.php یا wp-admin استفاده میشه. نقطه دیگه ای که هکر ها ازش نمیگذرن کند و کاو توی صفحه ورود وردپرس هست که بالاخره یه راهی برای نفوذ پیدا کنن.

افزونه وردپرس

موثرترین راه برای جلوگیری از ورود هکرها با این روش به سایت بلاک آی پی هایی است که چندین بار برای ورود به سایت تلاش می کنند. در هر صورت تا جایی که راه داره سعی کنین این اطلاعات پیش خودتون بمونه و دنبال مقصر نگردین. برای افزایش سرعت سایت هایی که کد نویسی شده است به دست خودتون موضوع یکم متفاوت تر است ، چون شما نمی توانید با نصب یک افزونه کلی از کارها را پیش ببرید و نیاز هست که برای هر کاری تغییری در ایجاد کدنویسی کنید و کد های مربوط به سرعت را به htaccess به صورت دستی وارد کنید .

وقتی شما هاست مناسب وردپرس را انتخاب نمیکنید باعث میشود سایت شما به درستی بارگذاری نشود و اگر ترافیک سایت شما کمی افزایش پیدا کند، به طور کل سایت شما از دسترس خارج شود. نکته : قبل از هر تغییری از اطلاعات هاست و سرور خود بکاپ تهیه کنید. بهتر است تمام این افزونهها و قالبهای اضافه که غیرفعال هستند را حذف کنید تا مشکلی برای سایت شما بوجود نیایید. چراکه این افزونه و قالبها ممکن است از چشم شما برای آپدیت شدن دورمانده باشند، هرچند غیرفعال هستند اما بازهم یکسری فایل قابلاجرا هستند که امنیت سایت شما را تهدید میکنند. حفاظت از این فایل به حفظ هسته وردپرس و امنیت وردپرس کمک میکنه پس جایی قرار بدین که هکر ها نتونن خیلی راحت بهش دسترسی داشته باشن. برای حفاظت از فایل wp-config.php میتونین این فایل رو در مسیر root سایت قرار بدین. مجوز فایل و پوشه یا همان Permission های خودمان به مجموعه قوانینی اطلاق میشود که به سیستمعامل میگوید چه کسی حق خواندن، نوشتن، انجام تغییرات و دسترسی به فایل و پوشهها را دارد.

افزونه ها را در مواقع لزوم نصب کنید!

امنیت جدیترین چیزی است که یک وبمستر به شکل همیشگی با آن درگیر خواهد بود و بایستی آن را مادام زیر نظر بگیرید. انعطاف پذیری این پلاگین یکی از ویژگی های مناسب آن است و بسادگی می توان گالری تصاویر جذابی را با این پلاگین به سایت اضافه کرد. اگر به دنبال قالب وردپرس هستید که براحتی بتوانید آن را سفارشی سازی کنید می توانید از قالب های فروشگاه دارکوب دیدن نمایید. چرا که خرید یک هاست دانلود برای اینکه فضای مورد نیاز فایلهای خود را تامین کنید، نسبت به خرید یک هاست که دارای دیتابیس است و وردپی روی آن نصب میشود تا چند برابر به صرفهتر خواهد بود. فایل wp-config.php یکی از مهمترین فایلهای هر سایت وردپرسی هست که اطلاعات دیتابیس (تمام اطلاعات محرمانه سایت) توی این فایل قرار داره.

افزونه Wordfence Security پیشنهاد قدرتمند ما برای اسکن امنیتی وردپرس است. Wordfence ورودی های وب سایت را اسکن و بررسی می کند ، آنها را با این بدافزار مقایسه می کند و بدافزار ذکر شده را برطرف می کند. وقتهایی هست که شما باید لینک یکتای پست یا صفحات خودتان را عوض کنید اما یادتان میرود که آنها را ریدایرکت کنید. با کمک این افزونه ها میتوانید سایت خود را امن تر کنید. برای اینکه زندگی آنها را برای این عزیزان کمی سختتر و چالشبرانگیزتر کنید، نیاز است تا یک نام کاربری دیگری را برای حساب مدیریتیتان انتخاب کنید. بنابراین پیشنهاد میکنیم قبل از اینکه در مورد شرایط وبسایت خود تصمیم خاصی بگیرید، قبل از هر چیز سرویس خدمات میزبانی آن را به درستی انتخاب و کانفیگ کنید. افزایش سرعت سایت ، تأثیرگذاری آن بر روی سئو و رنکینگ سایت و همچنین اهمیت آن از دید موتورهای جستجو نکته ای است که به یکی از دغدغه های اصلی طراحان وب تبدیل شده است.

اگه برای سایتتون وقت و هزینه گذاشتین و فکر کنین همونی که میخواستین شده سخت در اشتباهین چون همین سایت شیک شما ممکنه با یک اشتباه و سهل انگاری به کلی بپره و نتونین کاری براش کنین. بهطور کل کلی از زحماتشان کاسته میشود. گاهی نیز ممکن است دیگر نخواهید از قالب فعلی سایتتان استفاده کنید و بخواهید به طور کلی آن را حذف کنید. لذا اولین قدم در استفاده از قالب رایگان وردپرس، یادگیری نحوه نصب و فعال سازی آن است. فعال کردن قابلیت Lazy-Load از مدرن ترین روش های بهینه سازی سرعت سایت های وردپرسی است که به خصوص برای سایت های تک صفحه ای یا سایت های که صفحه اصلی آنها طولانی است، بسیار عالی عمل می کند. ابتدا وارد پیشخوان وردپرسی وب سایت خود شوید و به مسیر، نمایش » پوسته ها بروید.

هکرا عاشق اینن که رمز عبورتون ساده و ضعیف باشه تا برای دزدی وقتشون گرفته نشه. از دیگر نکات افزایش سرعت وردپرس می توان به استفاده از افزونه های غیر حرفه ای با کدنویسی ضعیف اشاره کرد. هر چه مراحل کدنویسی پیچیدهتر و زمانبرتر باشد هزینهی ساخت پلاگین افزایش مییابد. همچنین این افزونه به شما این امکان را میدهد که مشخص کنید، گزارشات برای چه مدت نمایش داده شود و بعد از چه مدت گزارشات جدید، جایگزین اینها شود. از پلاگین هایی که نصب میکنید گرفته تا قالبهایی که استفاده میکنید و همچنین خیلی دیگر از کارها که حتی ممکن است در مخیلهتان هم نگنجد! اگر مراحل ثبت اصولی سایت در گوگل وبمستر تولز را طی کرده باشید و با حملات امنیتی هم رو به رو شده باشید می دانید که گوگل چه قدر نسبت به من و شما از خطرات پیش رو آگاهی دارد. نسخه Wordfence Premium یا نسخه پولی این افزونه چه ویژگی هایی دارد؟

بهینه سازی پایگاه داده وردپرس شما، می تواند عملکرد هر وب سایت را بدون توجه به مشکلات پیشخوان شما افزایش دهد. مثلا در تصویر بالا گوگل آمار افزایش ناگهانی کوئری ها را داده است که تصور می کند این افزایش مربوط به فارما هک وردپرس می باشد. Wimpie Lite قالبی است که بسیار اصولی توسعه داده شده است. یکی از مزایای این افزونه نمایش داده ها از طریق یک نمودار کاملا واضح است بنابراین درک و بررسی داده ها با استفاده از این افزونه بسیار ساده خواهد بود. بنابراین اصلا نیازی به کد نویسی نیست. بنابراین ممکن است. حجم بیشتری نسبت به تصاویر jpeg داشته باشند.ولی کیفیت تصاویر png کمی بهتر است. اما بههیچوجه سراغ سایتهای تست پسورد نروید چراکه همین سایتها، پسوردهای شما را ضبط کرده و به هکرها میفروشند!