۹ نکتهی جالب درباره وردپرس که شاید نمی دانستید!

در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد. به جرئت میگوییم؛ در حال آشنا شدن با یکی از بهترین افزونه های افزایش سرعت وردپرس هستید. بنابراین با استفاده از SSL در وردپرس میتونید امنیت سایت را در حالتهای مختلفی افزایش دهید. این مشکلات ممکن است در انواع مختلفی برای شما بهوجود بیاید و سبب بروز اختلال در سایت شما و روند کارتان شوند. کارهای مختلفی را انجام میدهد که واضحترین و رایجترین آنها، تعیین آرایش قرار گرفتن عناصر مختلف صفحات وب در کنار یکدیگر میباشد. امروزه طراحی یک سایت مثل گذشته سخت و پیچیده نیست شما می تونید با نصب یکسری افزونه ها مثل افزونه صفحه ساز المنتور که میشه گفت بهترین صفحه ساز وردپرس است خودتون بدون کدنویسی هر بخشی رو طراحی کنید یعنی در خود وردپرس این امکان وجود ندارد که شما یک قالب رو تمام بخش هاش رو سفارش سازی کنید اما با صفحه ساز المنتور قادر خواهید بود بخش هایی مثل هدر، فوتر، سایدبار و صفحات 404، بایگانی، اصلی، صفحه محصول، مقاله و…

بعد از سفارش وبسایت، سیستم مدیریت محتوا وردپرس که کار با آن بسیار ساده است در اختیار دارید اما با این حال ما ویدئوهای آموزشی برای مدیریت وبسایت در نظر گرفته ایم، هرکجا نیز مشکلی برایتان پیش بیاید ما در کنارتان هستیم. در اینجا یک راهنمای ساده توسط گوگل در مورد چگونگی شناسایی منابع بحرانی آورده شده است. این افزونه با داشتن بیشترین نصب فعال در بین افزونههای امنیتی یک افزونهی بسیار محبوب شناسایی شده است. یک سایت وردپرسی در واقع رایگان است، اما نصب آن، داشتن یک قالب اختصاصی حرفهای، پشتیبانی، هاست و فضای میزبانی همه هزینه دارند. اگر صاحب یک کسب و کار هستید، سرعت بارگیری پایین می تواند باعث فراری دادن بازدیدکننده هایتان شود. اگر شما صاحب یک وب سایت عکسای هستید و یا نمونه کارهای زیادی در وب سایت آپلود می کنید بهتر است از یک افزونه گالری عکس استفاده نمایید تا تصاویر برای کاربران با سرعت بیشتر و با کیفیت بالاتری به نمایش در بیایند.

دو مورد از بهترین راه ها در ادامه توضیح داده میشود.

مکان کاربر مهم نیست ، محتوای شما باید سریع تحویل داده شود. حالا که فهمیدیم وردپرس چیست باید از پوسته وردپرس صحبت کنیم. حال که میدانیم وردپرس چیست و چگونه کار میکند، اشاره کردیم که، سامانه مدیریت محتوا ی وردپرس، یک نرم افزار open source بر پایه php می باشد. پس اگر بخواخیم بگوییم وظیفه پلاگین وردپرس چیست افزودن امکانات جدید شامل امکانات طراحی و دیگر امکانات است که در اداامه به آنها می پردازیم. بهروزرسانیهای وردپرس علاوه بر رفع مشکلات امنیتی یا افزودن امکانات جدید به مدیریت وردپرس، باعث افزایش سرعت وردپرس شما خواهد شد. در واقع با خرید هاست وردپرس ، وبسایت شما بر روی همان هاستهای لینوکسی قرار میگیرد اما بهینه سازی انجام شده در بستر این هاست های لینوکسی به گونه ای است که عملکرد وبسایت وردپرسی شما به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کند.

افزایش سرعت وردپرس

همین نکته خودش باعث بازدید بیشتر سایت و مکانی برای بحث و گفتگو علاقمندان به موسیقی شود. All-In-One به خوبی طراحی شده و برای همه قابل درک است. اما اگر جایی نیاز به توضیح بیشتری احساس میشد برای درک بهتر، توضیحات بیشتری ارائه شده است. دو مورد از بهترین راه ها در ادامه توضیح داده میشود. دو قسمت اصلی سودآور وردپرس، قسمت محصولات و سرویس ها و خدماتی که تحت آن ارائه می شوند، می باشد. توسعه دهندگان دیگر توانسته اند کسب و کار های میلیون دلاری با ساخت و توسعه افزونه های تجاری، قالب های تجاری و حتی ارائه هاست مخصوص وردپرس، کسب کنند!

استفادهی محدود از این موارد، مشکلی را ایجاد نمیکند.

در بعضی موارد، مانندGravity Forms ، این گزینه را دارید که بارگیری آن ها را غیرفعال کنید. شاید هرکدام از این افزونهها همانچیزی باشد که شما به دنبال آن هستید. WordPress به شما کمک میکند تا بدون نیاز به داشتن دانش برنامه نویسی، وبسایتهایی حرفهای و جذاب ایجاد کنید. ناگفته نماند که این افزونه در دو سطح رایگان و پرمیوم عرضه میشود که نسخهی پرمیوم با داشتن امکانات بیشتر به صورت تجاری و غیررایگان در اختیار وبسایتها قرار میگیرد. معمولاً بیشتر کامنتهای دریافتی یک وبسایت، کامنتهای اسپمی است که توسط اسپمرها ارسال میشود. این امکان بیشتر برای فایلهای خارج از سرور شما (third-party) استفاده میشود.

آنها یک پلاگین وردپرس PushEngage دارند که فعال کردن اعلان های فشار وب را در وب سایت شما آسان می کند. Job Manager این افزونه امکان ساخت یک فرم شغلی را به شما میدهد. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم نوع نمایش صفحه نویسنده را تغییر دهید تا نام کاربری شما به راحتی قابل تشخیص نباشد. شما می توانید به راحتی هر یک از عناصر سایت خود را سفارشی کنید و تغییرات را در زمان واقعی مشاهده کنید. از دیگر ویژگی های جالب این افزونه می توان به ادغام با گوگل آنالیتیکس، نمایش اعلان های قانونی، تست تقسیم تبلیغات و قرار دادن دینامیکی تبلیغات در وسط هر مقاله اشاره کرد.

زیرا حتی اگر سایت شما کاملاً نابود شود به راحتی میتوانید از نسخه هایی که قبلا پشتیبان گیری کرده اید استفاده کنید و تمام محتواها و قالب کلی سایت خود را مانند روز اول بارگذاری کنید. اگر میخواهید برای عضویت در وبسایتتان فروش دوره های آنلاین داشته باشید، استفاده از LearnDash را توصیه میکنیم، زیرا دارای ویژگی های قدرتمند برای ایجاد و فروش دوره های آنلاین است. وردپرس به عنوان یک نرم افزار رایگان، در دسترس عموم برای دانلود و استفاده قرار دارد. کاربران میتوانند این صورتحساب را دانلود کنند و جزئیات آن را از ناحیه کاربری خود مشاهده کنند.

اما حقیقت آن است که چنین بحثهایی فرد را به یاد بحثهای انجام شده میان کاربران و طرفداران ویندوز و لینوکس می اندازد و تمام اینها در حالی است که طرح اینگونه مباحث از پایه دچار اشکال است. وردپرس یک نرم افزار منبع باز است و این نرم افزار به شما امکان می دهد تا هر طور که دوست دارید از آن استفاده کنید، و شما ممکن است مثلا برای توسعه نرم افزار،اصلاح، ساخت و .. قدم هایی بردارید. GPL نیازمند هر کار مشتقی که شما توزیع و منتشر می کنید، می باشد و کار شما باید زیر نظر GPL نیز باشد. فرمت افزونه حتما باید zip. با نصب افزونه ووکامرس، سایت فروشگاهی راه اندازی کنید. بنابراین اگر میخواید سایت وردپرسی خود را راه اندازی کنید، با ما تماس بگیرید تا با کمترین هزینه این کار را برای شما انجام دهیم.

خوشبختانه یک پلاگین عالی همانند Yoast SEO برای کاربران وردپرس وجود دارد. Yoast seo قادر است خدمات مهم دیگری مثل ایجاد متاتگها، ایجاد ریدایرکتهای خودکار، مدیریت سایت مپ و… شما با نصب یک افزونه کش وردپرس مثل LiteSpeed Cache می توانید این مورد را راحت تر و بهتر کنید. به خاطر دلایلی که ذکر شد، سایت باید سریع تر شود یا اینکه برای رهایی از کاهش سرعت عوامل آن بررسی شود. یکی از سوالات متداول کاربران وردپرس این است که آیا وردپرس رایگان است یا اینکه باید هزینه هایی پرداخت کنیم؟ کلمه عبور : پس از ثبت درگاه، توسط شرکت رایان پی از طریق تیکت و ایمیل برای شما ارسال می شود. همچنین اگر میخواهید شخصا طراحی سایت وردپرسی خود را انجام دهید، دوره آموزش طراحی سایت آرنیکاوب، به شما صفر تا صد آموزشی طراحی سایت و کار با وردپرس را آموزش میدهد. از آنجایی که بسیاری از مردم هنوز ترجیح می دهند از طریق تلفن در تماس باشند، ارائه این گزینه در سایت وردپرس خود ایده آل است.

این افزونه به صورت رایگان در مخزن وردپرس وجود دارد و میتوانید آن را دانلود و نصب کنید. یکی از مهم ترین سوالاتی که کاربران امروزه با آن درگیر هستند، تعداد افزونه های نصب شده بر روی سایت می باشد. با این حال ممکن است هزینه هایی در برخی قسمت های آن وجود داشته باشد که ما در این مقاله به بررسی اینکه چرا وردپرس رایگان است و هزینه راه اندازی سایت وردپرسی چگونه تامین می شود می پردازیم. چرا که هر کدام از این نرم افزارها و یا سیستم عاملها، برای محیطها و کاربردهای خاص خودشان طراحی شده اند و مناسب همان کار هستند. نمایش آنلاین آمار به صورت Real Time، گزارش تعداد بازدید از هر پست و برگه و نمایش آمار به صورت نمودار، تنها بخشی از امکانات این پلاگین هستند.

شما با استفاده از افزونه Microthemer Lite می توانید محتوای هر قالب یا افزونه وردپرس را نیز سفارشی سازی کنید. قدرتمندترین افزونهی سئو که به شما کمک میکند محتوای باکیفیتتر تولید کنید، وبسایت خود را بهینهسازی کنید و رتبهی سایتتان را بهبود ببخشید. در محیط وب و همچنین در میان کاربران مختلف، اینگونه مباحث زیاد مطرح است که طرفداران هر کدام از سیستمهای مدیریت محتوا، سعی دارند تا نرم افزار محبوب خودشان را به عنوان سیستم مدیریت محتوای برتر، معرفی کنند.

وردپرس یک پروژه منبع باز (Open Source) است که در آن ده ها هزار نفر از افراد با استعداد، کمک کرده اند تا آن را به یک نرم افزار عالی تبدیل کنند. یک تیم اصلی وجود دارد که پروژه وردپرس را بر عهده دارد. آخرین بودجه کسب شده این شرکت در تاریخ 1 ژانویه 2015 در یک دوره سرمایه گذاری بوده است. سعی کردهایم در هر زمینه یک پلاگین قدرتمند را معرفی کنیم تا با خیال راحت به سراغ نصب آن بروید.

آیا حق نسخه برداری از وردپرس بی تم رایگان است؟ بسیاری دیگر از افراد و شرکت ها با توسعه دادن و طراحی قالب های اختصاصی برای وب سایت ها، توسعه و ساخت اپلیکیشن و توسعه افزونه های مخصوص، توانسته اند کسب و کاری چند میلیون دلاری داشته باشند! Awesome Motive: این شرکت که به رهبری Syed Balkhi توسعه یافت، توانست با توسعه و نشر دادن افزونه های معروفی مانند OptinMonster, WPForms, MonsterInsights, SeedProd سود های میلیون دلاری کسب کند. دامنه استفاده از افزونهها بسیار گسترده است و ممکن است یک افزونه در حد اضافه کردن یک آیکون باشد و یا افزونه پیشرفتهای مانند ووکامرس باشد که بتواند یک پلتفرم فروشگاهی را ایجاد کند. هزینه استفاده از وردپرس بسیار کم است و تنها هزینه هایی مانند اجاره هاست و دامنه وجود دارند. ساده ترین راه برای محافظت از سایت و اطمینان از امنیت وردپرس ، استفاده از فایروال برنامه وب (WAF) است.

افزونه وردپرس

ElegantThemes: شرکتی چند میلیون دلاری که با توسعه دادن افزونه های صفحه ساز درگ و دراپ دیوی و قالب دیوی و… پایگاه داده مجموعه ای سازمان یافته از تمام داده های وب سایت شما است. در روزهایی که سایت دچار مشکلی شده یا بخشی از اطلاعات وبسایت را از دست دادهاید، با وجود نسخههای پشتیبانی که این افزونه برای شما تهیه کرده است، دیگر جای هیچ نگرانی نخواهد بود. استفادهی محدود از این موارد، مشکلی را ایجاد نمیکند. یک افزونهی آمار وبسایت که قادر است اطلاعات بازدید از صفحات وبسایت شما را به کمک Google Analytics در دسترس شما قرار دهد. پوستهی وردپرس، قالب وردپرس یا همان WordPress Theme، طرح اصلی وبسایت وردپرس شماست! در بستر میزبانی مختص وردپرس، با بهینه سازی دیتابیس و زیر ساخت هاست، سعی شده بهترین عملکرد برای سیستم مدیریت محتوای وردپرس رقم بخورد.

پلاگین وردپرس با استفاده از افزونه Envira Gallery وبسایت عکاسی خود را بسازید. اگر فقط ۱۰ روز با ما همراه باشید و فیلم های آموزش وردپرس را جلسه به جلسه ببینید قطعا به تمام مهارت های لازم برای طراحی سایت میرسید و ما در وبسایت۳ به شما کمک میکنیم تا به راحت ترین شکل ممکن وبسایت خودتان را کاملا حرفه ای راه اندازی کنید. اما راههای زیادی برای انجام این فرایند وجود دارد، همچنین شما نیاز نیست تمام این موارد را انجام دهید و فقط کافیست برخی از آنها را عمل کنید و باقی آنها را مطالعه کنید تا اطلاعات در این رابطه داشته باشید. فقط افزونه ها مورد نیاز را نصب کنید.هرچه قدر تعداد کمتری افزونه روی وبسایت شما باشد، میزان کد وبسایت تان قاعدتا کمتر است و درواقع بستر حمله کمتری برای هکر وجود دارد.