↑ WordPress Plugin Development (به انگلیسی)

همچنین لازم به توضیح است که در استفاده از افزونههای وردپرس باید احتیاط لازم را داشت تا سایت دچار چالشهای امنیتی نشود. بنابراین تا جای ممکن سعی کنید از هاست اشتراکی استفاده نکنید. بعدازاینکه آزمایش سرعت وبسایت خود را انجام دادید، ممکن است از خود بپرسید که بهترین زمان بالا آمدن یک سایت چقدر است؟ اگر میخواهید سریعترین سرعت ممکن را به دست آورید، پس باید چند تغییر دیگر ایجاد کنید. پس اگر به ظاهر سایت خود اهمیت میدهید باید از خلاصه نویسی در این فایلها استفاده کرده و حجم فایلهای CSS و JS را تا جای ممکن کاهش دهید. یکی از این ابزار سایت GTmetrix است که با استفاده از آن میتوانید به راحتی خطاهای موجود در سایت را شناسایی و رفع کنید. در زیر یک نمودار مقایسه اندازه پرونده و ابزار فشردهسازی مختلف وجود دارد. وردپرس دارای یک ویرایشگر کد داخلی است که به شما امکان می دهد قالب ها و پرونده های پلاگین خود را از قسمت مدیر وردپرس ویرایش کنید.

برخی از آنها، برای فروش اشتراک در یک سطح خوب هستند در حالی که تعدادی دیگر سطوح بیشتری از عضویت و ویژگی های مدیریت اشتراک را ارائه میدهند. اما همین امکانات اضافهتر (که گاهی بسیار خوب است)، باعث ایجاد دردسرهایی میشود. یعنی اینکه شما برای نشان دادن محتوای خود به کاربران و ترغیب آنها برای ماندن در وبسایتتان زمان بسیار کمی دارید. پس از مدت به دلیل امکانات عالی و مناسب وردپرس، به استفاده از آن روی آوردم. تولید محتوا از نظر گوگل درست مشابه این میماند که شما باید با تولید محتوای کاربردی و با کیفیت در جهت رشد جهان حرکت کنید و کاربران از آن استفاده کنند.

اگر عکس یا تصویر ما دارای رنگهای مختلف باشد، ما از JPEG استفاده میکنیم. هر سرور پروندههای «ثابت» را که برای تشکیل وبسایت شما استفاده میشود، ذخیره میکند. حتی ضمینههای کد نویسی شده میتوانند کدی داشته باشند که فقط برای دریافت اطلاعات اولیه وبلاگ شما با پایگاه داده ارتباط برقرار میکند. مثلا قالب معروف فلت سام، از صفحه ساز قدرتمند ux builder استفاده میکند. اما اصلاً چه لزومی دارد که از افزونهها استفاده کنیم؟ چگونه سرعت سایت وردپرس خود را بررسی کنیم؟ در ادامه این مقاله اختصاصاً به موضوع افزایش سرعت وردپرس میپردازم.

حال همانطور که در تصویر میبینید کافی است فایل افزونه را در این مسیر کپی کرده یا اینکه پوشه داخلی این فایل را در این مسیر از حالت فشرده مانند تصویر زیر خارج کنید. این کار هزینه های جانبی فراوانی را بر روی دست شما میگذارد و ممکن است به دلیل مصرف بالای پهنای باند، هاست شما به حالت تعلیق درآید. این مسئله باعث مصرف بالاتر پهنای باند سایت خواهد شد و مدام سرور را درگیر پاسخ دادن برای لود فایلها در سایتهای مختلف میکند. این بدان معنی است که اگر سایت همسایه شما بازدید زیادی داشته باشد، میتواند بر عملکرد کل سرور تأثیر بگذارد که بهنوبه خود سرعت وبسایت شمارا کاهش میدهد.

افزونه وردپرس

احساس میکردم که استفاده از یک ابزار تقریباً آماده، باعث کاهش کیفیت و سرعت سایت خواهد شد. این باعث میشود وبسایت شما تقریباً بلافاصله بارگذاری شود. قبل از اینکه عکسی را مستقیماً از تلفن یا دوربین خود در سایت بارگذاری کنید، توصیه میکنیم از نرمافزار ویرایش عکس برای بهینهسازی تصاویر خود در وب استفاده کنید. اما مسئله مهم در استفاده از تصاویر در صفحات سایت این است که بسیاری افراد بدون توجه به بهینه سازی تصاویر و کاهش حجم تصاویر باعث ضربه زدن به سایت خود میشوند. این نکات خیلی فنی نیستند، بنابراین برای اجرای آنها نیازی به دانستن هیچ کدی ندارید؛ اما استفاده از آنها از مشکلات رایجی که باعث کند شدن وبسایت شما میشود جلوگیری میکند.

Gzip وردپرس نیز یکی از راههای افزایش سرعت سایت میباشد که با فعال بودن روی سرور باعث میشود کلیه دادهها در سایت در فشردهترین حالت ممکن برای کاربر لود شوند. اگر هم در حال حاضر سایت خود را راهاندازی کردهاید، میتوانید با رعایت این اصول از این پس، شاهد پیشرفت سرعت سایت وردپرسی خود باشید. برای مثال: نسخۀ رایگان افزونۀ GTranslate تضمینی برای سئو کردن محتوا یا صفحات سایت به شما نمیدهد و حتی ممکن است گوگل نتواند محتوای ترجمهشدۀ سایت شما را Index کند! بنابراین سعی کنید با استفاده از نرمافزارهایی نظیر فتوشاپ در ویندوز و گیمپ در گنو/لینوکس ضمن حفظ کیفیت تصاویر حجم آنها را تا جای ممکن کاهش دهید. به عنوان نمونه قالب فعلی که از آن استفاده میکنم توسط بهترین تیمی کدنویسی شده است که در فروش قالب جزو برترینها هستند که مواردی مثل Lazy Load برای تصاویر در آن استفاده شده است. پس از اتمام آپلود، سپس بر روی لینک مربوط به فعال کردن افزونه کلیک نمایید تا افزونه فعال شده و برای استفاده آماده شود.

افزایش سرعت وردپرس در مقالهای که پیشتر گفتم، به ارائه راهکارهای فنی و جامع برای افزایش سرعت سایت پرداختم. برای سئوی سایت های وردپرسی افزونه های متعددی وجود دارد که در بین تمامی آن ها دو افزونه ی Yoast SEO و all in one pack مشهور تر هستند و شما می توانید در کنار رعایت سایر نکات به آن ها نیز توجه کرده و از آن ها استفاده کنید. اگر محصول یا خدماتی دارید و میخواهید از طریق سایت بفروشید حتما از وردپرس استفاده کنید چرا که در وردپرس اینقدر امکانات بازاریابی و مارکتینگ وجود دارد که براحتی میتواند فروش سایت را چند برابر کند، بعنوان مثال اگر میخواهید سایت فروشگاهی راه اندازی کنید افزونه فروشگاه ساز ووکامرس به شما تمامی امکانات یک وبسایت فروشگاهی عالی را میدهد همچنین با استفاده از افزونه های مکملی که برای ووکامرس تولید شده میتوانید خیلی راحت و در بسیاری از مواقع هم کاملا رایگان ایده های بازاریابی خود را در جهت فروش بیشتر اجرا کنید.

پلاگین وردپرس

این برای شما بهعنوان یک مالک وبسایت به چه معناست؟ 2- اگر سرعت باز شدن صفحات سایت شما پایین باشد کاربران سایتتان را از دست می دهید و مشتریان شما به سراغ رقیبانتان می روند و از آن ها خرید می کنند. وقتی اقدام به تولید محتوا میکنید و میخواهید با استفاده از بازاریابی محتوایی به رشد و موفقیت کسب و کار خود کمک کنید، باید سایت خود را به گونهای ایجاد کنید که از سرعت لود بالایی برخوردار بوده و تا جای ممکن در کوتاهترین زمان ممکن لود شود. سطح توقع آنها نسبت به سالهای قبل به مراتب افزایش داشته است و به خاطر وجود صدها وبسایت رقیب، این کاربران با کوچکترین بهانهها نیز ممکن است وبسایت شما را ترک کنند.

برای پیدا کردن و نصب افزونه های وردپرس همان طور که قسمت های قبل گفته شد.مخزن وردپرس حاوی افزونه های فراوانی است، که به معرفی و اطلاعات مرتبط به آن ها پرداخته است، که البته به زبان انگلیسی است. مطمئناً در جریان هستید که صفحه اول وب سایت از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که این قسمت اولین بخشی است که هر کاربری وارد آن میشود. این افزونه از دو بخش دیداری و متنی تشکیل شده که از قسمت دیداری میتوان اطلاعات پاراگرافها، بولد یا Italic کردن متن، رنگبندی و … همچنین کش کردن سریع صفحات وبسایت از دیگر کار هاییست که این افزونه میتواند برایتان انجام دهد.

هنگامیکه یک تصویر را فشرده میکنید، برخی از اطلاعات از دست میرود، بنابراین یک تصویر فشرده نشده با جزئیات بیشتر از کیفیت بالاتری برخوردار است نکته منفی این است که اندازه پرونده آن بزرگتر است، بنابراین بارگیری آن بیشتر طول میکشد. محتوایی که در سایت خود تولید میکنید باید روی آن تمرکز کرده و کیفیت آن را افزایش دهید. افزایش سرعت سایت با 8 ترفند طلایی! در این مقاله روشهای کاربردی و تستشده برای افزایش سرعت سایت وردپرسی را با شما در میان خواهم گذاشت.

این بدان معنا است که همه اطلاعات مرتبط به یک محصول در یک پایگاه داده ذخیره سازی و بروز رسانی می شوند. این بدان معناست که صفحه اصلی، دستهها، برچسبها و سایر صفحات بایگانی شما با سرعت کمتری بارگیری میشوند. اما در طراحی اصولی وردپرس بدون قالب آماده این اتفاق نمی افتد و با رعایت اصول seo و با داشتن سرعت و کارایی بالا میتوان به نتایج با کیفیتی دست پیدا کرد. این افزونه یکی از پلاگین هایی است که باید حتماً روی وب سایت خود نصب کنید زیرا به شما کمک زیادی می کند تا بتوانید کنترل کاملی روی طراحی صفحات خود داشته باشید. بنابراین برای اینکه بتوانید از امکانات و ویژگی های بیشتری بهره مند شوید باید از نسخه حرفه ای افزونه استفاده کنید. این پلاگین به شما کمک میکند تمام 301 ریدایرکشنهای خود را مدیریت کنید و بتوانید ارورهای 404 را دنبال کنید. در آخر هم نگاهی به انواع افزونههای وردپرس داشتیم و چند نوع پلاگین را به شما عزیزان معرفی کردیم.

شبکه توزیع محتوا باعث میشه تا محتوای غیر استاتیک که شامل تصاویر، فایلهای CSS، فایلهای JS و انواع پروندههای چندرسانهای هستند از نزدیکترین مکان هر سرور لود شوند. این موارد بیشتر شامل فایلهای CSS، فایلهای JS و تصاویر هستند که زیاد تغییر پیدا نمیکنند. همچنین باید ناحیه اصلی محتوای خود را در ویرایشگر بصری وردپرس تنظیم کنید که منجر به استفاده از امکاناتی مانند جاسازی تصاویر و فیلم ها می شود. یکی از راحتترین راهها برای بهینهسازی و افزایش سرعت سایت وردپرس برای کاربران مبتدی استفاده از افزونههای وردپرس است. این افزونه فدرتمند یکی دیگر از بهترین افزونه های افزایش سرعت وبسایت وردپرس میباشد که تا کنون موفق شده است تا بیش تر از ۹۰ هزار نصب فعال از سوی کاربران وردپرس بگیرد! و در نهایت مانند تصویر زیر باید تک تک عبارت های افزونه را ترجمه کنید. سعی کنید تا با مطالعه مواردی که به صورت مثال در این مقاله ذکر کرده همه این موارد را در سایت خود پیاده سازی کنید تا از لود دادههای اضافی در سایت جلوگیری کرده و در نهایت با کاهش حجم صفحات سرعت را افزایش دهید.

اما اگر نیازی به هاست دانلود ندارید میتوانید از نمایش تصاویر سایت در سایتهای دیگر جلوگیری کنید. استفاده از تصاویر پیش زمینه حجیم، کدهای فشرده نشده، استفاده ی مداوم از فایل های فلش و… در استفاده از کش سایت دقت کید که مدت زمان تعیین شده برای حذف کش را در زمان کوتاه و مناسب تعیین کنید تا اگر تغییری در سایت ایجاد شد، باعث ایجاد مشکل نباشد. با تغییر الگوریتمهای گوگل در نمایش نتایج جستجو حساسیت به مسئله افزایش سرعت سایت بیشتر شده و به سادگی نمیتوان از کنار آن عبور کرد. شاید مهمترین آنها کاهش سرعت سایت وردپرسی ماست! کش میتواند سایت وردپرس شمارا دو برابر تا 5 betheme.ir برابر سریعتر کند. عدم انجام این کار ممکن است باعث کندی و کاهش امنیت سایت و شمارا در معرض تهدیدات امنیتی قرار دهد. ابزارها و افزونههایی که برای وردپرس طی این سالها ارائه شده، آنقدر متنوع و زیاد شدهاند، که آشنایی با همهی آنها غیر ممکن است.

استفاده از قالب بهینه هم از نکات دیگری است که برای افزایش سرعت سایت حائز اهمیت است و باید به آن توجه کرد. بااینحال، اگر تصاویر شما بهینه نشده باشند، ممکن است به جای کمک به سایت شما به آن آسیب برساند. آگاهی از آسیب پذیری های افزونه ها یکی از حیاتی ترین بخش های امنیت وردپرس را تشکیل می دهد. ما در این مقاله یک سری افزونه بسیار کاربردی به شما معرفی میکنیم که میتواند به شما برای گزارش فعالیت و پیگیری رفتار کاربر کمک کند. اولین روش که بسیار ساده است، از طریق خود پیشخوان وردپرس انجام میشود.

با ما در ادامه آموزش همراه باشید. خب در ادامه این مقاله می خواهیم 4 مورد از مشهورترین افزونههای بازی را معرفی و سپس مورد نقد و بررسی قرار دهیم. اگر ویژگی مورد نیازتان به صورت پیش فرض در وردپرس نباشد، قطعاً افزونهای برای آن وجود دارد. در بسیاری از موارد که برای سایتهای پر بازدید پیش میآید، تصاویر و سایر فایلهای این سایتها در وبلاگها و سایتهای دیگر استفاده میشود. تصاویر خود را با Optimole یا ShortPixel AI بهینه کنید.