نسخه خوانی چیست؟ ⭐ آموزش 0 تا 100 نسخه خوانی و نسخه پیچی

و پس از آن هم شما به وسیله موسسه نیک اندیشانمعرفی به کار خواهید شد. تکنسین داروخانه یا نسخه خوان یا نسخه پیچ فردی آموزش‌دیده است که عموما وظیفه نسخه‌خوانی و تحویل دارو به مراجعه‌کننده را بر عهده دارد و به دکتر داروساز در ساخت دارو کمک می‌کند. تکنسین داروخانه هم با مراجعه‌کنندگان و هم با پزشک و پرسنل داروخانه در ارتباط و تعامل است، بنابراین در کنار آشنایی با علم تخصصی داروسازی، به مهارت‌های اجتماعی و ارتباطی نیز نیاز دارد.

زیرا در اکثر داروخانه ها تقریبا قریبا به ۱۰۰% داروها بر اساس گروه های دارویی چیده شده اند . قطعا تکرار و تمرین مهمترین راه تسلط بر خواندن نسخه است.با این وجود کسی که به مبحث داروشناسی مسلط نباشد هرگز به نسخه خوان حرفه ای تبدیل نمی شود . به طور معمول هزینه شرکت در دوره از ۵۰۰ هزار تومان تا ۲ میلیون تومان بسته به مرکز انتخابی متفاوت است. سلام.دوره به دوره فرق می کنه.برای اطلاعات بیشتر با مرکز ما تماس بگیرین یا به سایت رویش مراجعه کنید. داروخانه ها ترجیح می دهند تکنسین های داروخانه مدرک خود را از مراکزعلمی معتبر دریافت کرده باشند.

  • این حرفه، از جمله مشاغلی است که به دلیل ایستادن های طولانی مدت، ممکن است آسیب هایی به همراه داشته باشد.
  • تکنسین داروخانه یا نسخه خوان فردی است که وظیفه تهیه دارو و کمک به پزشک دارو ساز را دارد.
  • افراد با انتخاب مراکزی که مدارک بین المللی مانند گواهینامه city & guilds کشور انگلستان ارائه می کنند شانس بیشتری برای ورود به بازار کار کشورهای اروپایی و انگلستان خواهند داشت.
  • متقاضیان می توانند فرم ثبت نام تکنسین داروخانه را در مقاله تکمیل نماید تا کارشناسان از طریق وب سایت یودکسی به صورت رایگان با آن تماس حاصل نمایند.
علاوه بر موارد ذکر شده بر اساس کشور انتخابی افراد یا باید در دوره های آموزشی برای معادل سازی شرکت کنند یا در آزمون های صلاحیت کاری نمره قابل قبول کسب کنند. در واقع در داروخانه‌های بزرگ که همه روپوش سفید می‌پوشند، تمایز تکنسین داروخانه یا نسخه خوان از دکتر داروساز کمی دوره نسخه پیچی داروخانه سخت است. اما علی رغم این تشابه ظاهری تفاوت‌های زیادی میان وظایف تکنسین داروخانه و داروساز وجود دارد، تکنسین یا دستیار داروخانه که در عرف با عنوان نسخه‌خوان هم شناخته می‌شود به نسبت دکتر داروساز وظایف متعدد و عمومی‌تری بر عهده دارد. با این وجود تکنسین نقش مهم و غیرقابل‌ انکاری در پیشبرد کار داروخانه و خدمت به بیمار بر عهده دارد.

معایب و مزایا شغل تکنسین داروخانه

از دیگر معایب آن این است که دستیاران داروخانه صنف مشخصی ندارند و از این رو ممکن است گاهی اوقات مواردی نظیر مرخصی استحقاقی، مرخصی استعلاجی، سنوات، اضافه کار، شب کاری و… نسخه خونی یکی از جذاب ترین مشاغل بوده که به افراد حس خوبی را منتقل خواهد کرد . اما متاسفانه در خصوص اتوماسیون داروخانه‌ها مطالب اندکی ارایه شده است.

ویدیو آموزش نسخه خوانی

نسخه خوانی چیست؟ ⭐ آموزش 0 تا 100 نسخه خوانی و نسخه پیچی