آموزش افزایش امنیت وردپرس – قسمت اول

افزونه های وردپرس ابزارهایی عالی برای توسعه قابلیت های وردپرس هستند. سایت GTmetrix که برای تعیین سرعت سایتهای وردپرس و سایر سایتها کاربرد دارد، با استفاده از ابزارهایی متنوع در فرآیند سرعتسنجی سایت شما نقش ایفا میکند. همانطور که دیدیم با دنبال کردن این سوال که وردپرس چیست و برای چه کاری مناسب است به این موضوع رسیدیم که سیستم مدیریت محتوای وردپرس تقریبا پاسخگوی تمامی نیاز ها و توقعاتی که از یک وب سایت می توان داشت می باشد.

افزونه وردپرس

همان طور که گفتیم بررسی سرعت سایت از طریق ابزارهای خاصی امکان پذیر است و نمی توان تنها به سرعت لود شدن سایت توسط مرورگرمان بسنده کنیم. و در آخر برای جلوگیری از ایجاد مشکل در عملکرد ajax سایت ، قطعه کد زیر را در فایل htaccess. بعد از اینکه سایت خود را ایجاد کردید باید افزونه ها را نصب کنید و به دلایل امنیتی باید آپدیت افزونه های وردپرس را نیز انجام دهید که این نکته بسیار مهم است. هر چند در مقالات دیگر مکانیک وردپرس نیز میتوانید از نکات ذکر شده در روند افزایش سرعت سایت خود استفاده کنید که در زمینه آموزش سئو هم میباشد. مجموعهای از دستورالعملها وجود دارد که شما با رعایت آنها میتوانید سرعت سایت خود را افزایش داده و اعتبارتان را نزد گوگل ارتقا دهید. زمانی که آنالیز عملکرد سایت شما به پایان برسد، سایت جی تی متریکس شاخصهها و یا پارامترهایی را لیست میکند که با استفاده از رنگبندیهای مختلف وضعیت سایت شما در آنها تعیین میشود.

بهطور معمول سایتهای مختلف زمانی که فقط محتوای متنی دارند و محتوایی تصویری در آنها بارگذاری نشده است، سرعتی مطلوب دارند و میتوانند بهسرعت لود شوند. گوگل نیز بهطور رسمی اعلام کرده است سایتهایی با سرعت لودشدن بالاتر، اعتبار بالاتری نیز دریافت خواهد کرد. این روش تنها برای یک کاربر جواب میدهد؛ به این معنا زمانی که کاربر x برای بار اول سایت شما را باز میکند، اطلاعات سایت در پوشهی مرورگر او ذخیره خواهد شد و برای ورود دوم و ورودهای بعدی نیاز به طی مراحل اولیهی لودشدن نیست.

هر کاربر زمانی که صفحهای مخصوص را در سایت شما باز میکند، درخواستی به سرور شما میفرستد تا اجازهی مشاهدهی صفحهی موردنظر صادر شود. اگر شما هم تجربهی مدیریت یک سایت وردپرسی را داشته باشید، حتما میدانید که افزایش ورود مخاطبان به سایت چقدر مهم است و چگونه میتواند بر عملکرد سایت شما تاثیر بگذارد. این روش هرچند کم اما بر روی سرعت شما تاثیر منفی میگذارد، بهتر است از روش بهینه تر استفاده کنید و با اصلاح دستی همه URL ها موجب افزایش سرعت وردپرس خود شوید. حال که با ماهیت وردپرس و پلاگینهای آن آشنا شدیم، برای آنکه کاربرد افزونههای وردپرس را بهتر درک کنیم و اهمیت آنها را دریابیم، آن را در قالب یک مثال باهم میخوانیم.

پلاگین وردپرس

با این حال ، مشکل این است که این پلاگین ها ابتدا همه URL ها را می گیرند و قبل از ارسال به مرورگرهای کاربر ، آنها را به HTTPS تغییر می دهند. مهم نیست در چه حوزه ای قرار است سایت شما فعالیت کند، به هر حال باید حتما سایت شما محتوا داشته باشد و این محتوا هم حتما باید سئو شود. حوزه ی فعالیت این وب سایت در زمینه ی وسایل نقله گوناگون مانند اتوموبیل ها، موتور سیکلت، وسایل نقلیه ریلی و هوایی است. موتور جستوجوگر گوگل نیز بهعنوان مهمترین موتور جستوجوگر، یکی از شاخصههایی که بهوسیلهی آن رتبهبندی سایتها را تعیین میکند، افزایش سرعت لود وبسایت عنوان کرده است.

میتوانید آن ها را در فوتر سایت قرار دهید تا در آخرین مرحله بارگذاری شوند و با این کار باعث افزایش زمان لود سایت و ورود کاربر به آن شوید. بارگذاری به سبک جاوا اسکریپت جاوا اسکریپت پس از بارگذاری کامل سایت نمایان می شود و این خود باعث می شود سرعت بارگذاری سایت کم نشود. حذف رشته های کوئری با کمک تکنولوژی جی تی تریکس می تواند رشته های سی اس اس و جاوا اسکریپت را حذف کند. کوچک سازی و ضمیمه کردن این افزونه قادر به کم کردن سایز فایل های جاوا اسکریپت و سی اس اس می باشد. کش مرورگر باعث می شود که اطلاعاتی مانند تصاویر، فایل های سی اس اس و جاوا اسکریپت ذخیره شده و دیکر کاربران نیاز به بارگذاری مجدد نداشته باشند. فاصلهی ایجادشده بین این کدها خودبهخود باعث افزایش تراکم و همچنین کاهش سرعت لودشدن سایت خواهد شد. همچنین با نقشه سایت یوسایت سئو، All in one seo و نقشه سایت جت پک سازگار است.

سبز کمرنگ را میتوان با انجام اقدامات تکمیلی به سبز پررنگ تبدیل کرده و به این ترتیب نواقص موجود را رفع کرد. بیشتر توصیه های بالا اقدامات امنیتی هستند که میتوانند برای محافظت بهتر از شما مورد استفاده قرار بگیرند. بهینه سازی برای فونت های گوگل امکان استاندارد سازی سایت برای فونت های گوگل را ایجاد می کند تا ساید بهتر بارگذاری شود. بهینه سازی پایگاه داده امکان پاک سازی و استاندارد سازی پایگاه داده را فراهم می کند. گزارش هایی که تهیه می شوند در ستون بندی های مختلف (شبیه فایل اکسل) با تمام جزئیات در اختیارتان قرار میگیرند، پس میتوانید از این ابزار برای بهینه سازی استفاده کنید. ریسپانسیو بودن قالب: قالب شما باید این توانایی را داشته باشد که در سیستم عامل های مختلف به خوبی نمایش داده شود.

قالب وردپرس ادفارست دارای صفحات از پیش ساخته شده زیادی می باشد که می تواند پاسخگوی هر سلیقه ای باشد. حفظ کش صفحات این مورد باعث افزایش سرعت بارگذاری صفحات،بهبود عملکرد در موتورهای جستجو و برقراری ارتباط در سایت می شود. فشرده سازی فایل ها به صورت Gzip با اینکار باعث بهبود عملکرد رندر سازی و همچنین صرفه جویی در پهنای باند می شود. این تعرفه ها بسیار به صرفه بوده و با توجه به کیفیت بالای پیاده سازی و رعایت استانداردهای لازم، می تواند شما را در توسعه وبسایت وردپرسی تان کمک فراوانی نماید. البته به فاکتورهایی مثل سرعت، پشتیبانی، تاریخ آپدیت و افزونه های سازگار هم باید توجه داشت. البته روش های بسیار زیادی وجود دارند، اما ما در اینجا به روش های سریع اشارع کردیم. تنظیمات فوری تنظیمات این افزونه بسیار سریع betheme.ir و راحت است. در این بخش از این مقاله می خواهیم شما را با منبع و مرجع اصلی دانلود و نصب بهترین افزونه های بازی و سرگرمی وردپرس آشنا کنیم تا شما بتوانید خیلی راحت و در کم ترین زمان پلاگین بازی مورد علاقه خودتان پیدا کنید و از آن در وبسایت وردپرسی خودتان استفاده کنید.

این متن را تا انتها بخوانید تا هرچه بیشتر با خدمات ما آشنا شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه کار با این افزونه می توانید آموزش افزونه Themify Builder را مطالعه کنید. در این مقاله با چند ترفند ساده می توانید این مشکل را برطرف کنید پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید . اما در زبان فارسی ممیز در اعداد اعشاری با علامت «٫» مشخص می گردند. افزایش سرعت لود وبسایت حتی بر سئوی سایت هم اثرگذار است و اگر به سایر استانداردهای سئو توجه کنید اما از زمان لودشدن سایت غافل باشید، نتیجهی خوبی نخواهید گرفت.

افزایش سرعت وردپرس

توجه داشته باشید ، در صورتی که از صفحه ساز پیشرفته استفاده می کنید دیگر ضروری نیست tinymce را نصب کنید. در صورتی که تمایل به افزودن تصاویر و ویدیو های زیادی به سایت خود دارید، توصیه می کنیم حتما از Lazy Loading استفاده کنید. در صورتی که سرعت سایت برای شما مهم است، پیشنهاد میکنیم از سرویسهای بینظیر گنجه هاست استفاده کنید. بارگذاری نقشه سایت تمامی آدرس های موجود در نقشه ی سایت را بررسی کرده و آن را از پیش بارگذاری میکند. پشتیبانی از استفاده کنندگان تلفن همراه از طرفی امروزه کاربران تلفن همراه افزایش پیدا کردند به همین دلیل تمامی امکانات این افزونه برای آنها نیز محیاست. رنگ قرمز به وجود پارامترهای مشخصشده در سایت شما اشاره دارد اما با این وجود شما نتوانستهاید استفادهی درستی از امکانات آن بکنید. با این توصیف، شما بهعنوان مدیر یک سایت وردپرسی، باید تمام تلاشتان را بکنید تا سرعت لود وبسایت خود را به استاندارد سرعت یعنی ۵ تا ۷ ثانیه برسانید.

اگر سایت شما مجبور نباشد تمام تصاویر و ویدئوها را یکباره لود کند، قاعدتا در تامین سرعت استاندارد نیز به مشکل برنخواهد خورد و هر محتوای تصویری را تنها زمانی نمایش میدهد، که مخاطب با اسکرولکردن بر روی آن قرار گرفته باشد. در واقع می تواند اطلاعات اضافی و به دردنخور را حذف کند و همچنین جداول را استاندارد کند. در قسمت قالب ها می توانید تمامی قالب های اضافه به جز قالبی که روی وردپرس نصب می باشد را حذف کنید . واکشی و حفظ DNS با کمک این افزونه می توانید مدت زمان کمتری منتظر ست شدن دی ان اس ها باشید. نگهداری کش صفحات از قبل بارگذاری شده باعث بهبود ایندکس شدن محتوای سایت در موتورهای جستجو خواهد شد. برای اینکه از سرعت سایت خود اطمینان حاصل کنید نیاز است که زمان لود صفحه اصلی سایت و برخی از صفحات داخلی سایت را بررسی کنید. وبلاگ: وبلاگ ها نوعی از سایت های وردپرسی هستند که انواع محتوا شامل مقاله، عکس، دستور غذا، نقد و …

همانطور که مشاهده می کنید به عنوان مثال من سایت feedburner را در این دستور اضافه کردم. یادگیری نحوه نصب قالب وردپرس در وب سایت شما کار سختی نیست. صفحه ساز قدرتمند، تنظیمات بی نهایت، سرعت بهینه، سازگار با ووکامرس، دمو، طراحی بهینه برای موبایل، انواع تنظیمات و بسیاری امکانات دیگر را می توانید در این قالب بیابید. شما می توانید اعلان ها را در این زمینه از طریق ایمیل یا داشبورد وردپرس دریافت کنید. یکی از راههای متداول افزایش سرعت سایت وردپرسی استفاده از روش بارگذاری نرم یا بارگذاری تنبل است. دو روش برای نصب وردپرس وجود دارد که در ادامه آموزش به بررسی آنها می پردازیم. سرور پس از دریافت درخواست از یک مرورگر یا سرویس گیرنده، به سیستم عامل مراجعه می کنه، ساختار اونرو بررسی میکنه، لیست طولانی از شرایط وردپرس و سپس همه پلاگین ها و افزونه های نصب شده رو میخونه. بهتر است قبل از نصب هر افزونه ای میزان نصب و رضایتمندی آن را مورد بررسی قرار دهید و پلاگینی را نصب کنید که بیشترین تعداد نصب و رضایت کاربران را دارد.

اگر صاحب یک سایت فروشگاهی هستید و محصولاتی خاص را در آن عرضه میکنید، بهتر است هرگز از مسئلهی افزایش سرعت لود وبسایت غفلت نکنید. این افزونه بطور کامل فارسی سازی شده است و شما تنظیمات فارسی را در اختیار خواهد داشت تا سرعت سایت خود را چندین برابر کنید. زیرا سفارشی سازی بیش از اندازه نه تنها خوب نیست، بلکه حتی می تواند مشکلاتی برای وب سایت شما نیز ایجاد کند. این پلاگین توسط تیم توسعه دهنده وردپرس طراحی شده است و امکانات متعددی مانند امنیت سایت، به اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی، بهبود عملکرد سایت، بهینه سازی تصاویر سایت و…

حفظ امنیت با کمک افزونه Cloudflare این افزونه با تکنولوژی cloudflare باعث حفظ امنیت سایت می شود و از این رو کارایی سایت را افزایش می دهد. این پاسخ اولیه همچنین لیستی از درخواستها رو که مشتری برای آن نیاز به درخواست جداگانه داره، شامل میشه. این فرآیند برای هر کاربر بهصورت جداگانه انجام میشود و بازدیدهای بعدی آنها از سایت شما را با سرعت بیشتری ممکن خواهد کرد. اگر فقط یک stylesheet دارید، میتوانید آن را در فایل functions.php قرار دهید (معمولاً انجام این کار توصیه میشود). استفاده از این سایت بسیار راحت است و برای استفاده از آن فقط کافی است به آدرس اینترنتی آن وارد شوید و پس از ورود آدرس سایت خود در بخش آنالیز عملکرد (Analyse performance) وارد کنید. ۱-حالت اول:حالت پیش فرض افزونه که هیچ امکان تغییری ایجاد نمیکند و فقط امکان مهاجرت بین CMS ها را به شما میدهد.

بعد سرور تمام این اطلاعات رو میگیره و پاسخ اولیه ای برای درخواست مشتری ایجاد میکنه که حاوی یک فایل HTML هست. برای اینکه بفهمیم کجاها میتونیم داده های سایتمون رو اصلاح و ساده کنیم، اول باید نحوه پردازش و ارسال اطلاعات سایت رو به کاربر، در سطح عمیق تر، درک کنیم. Caching میتواند سایت وردپرس شما را 2 تا 5 برابر سریعتر کند. وضعیتی که میتواند بیانگر افزایش سرعت لود وبسایت شما بوده و یا اینکه نشانگر کاهش سرعت آن باشد. اما وقتی که در یک صفحه از سایت شما ویدئوها و یا عکسهای زیادی بارگذاری شده باشد، مخاطب برای دیدن تمام محتوا با مشکل موجه خواهد شد. حالا اطلاعات صفحه که در بازدید اول ذخیره شده بود، بدون نیاز دوباره به تجزیهوتحلیل سرور، بهسرعت برای مخاطب به نمایش در میآید. شما از بخش سلامت سایت قادر به دریافت اطلاعات php هاست خود خواهید بود، ارتقاء PHP به آخرین نسخه، تاثیر چشم گیری بر روی افزایش سرعت وردپرس دارد.