آموزش افزونه وردپرس فارسی – افزونه تقویم جلالی وردپرس – افزونه Wp-jalali

در صورتی که سرعت وب سایت شما بالا باشد (برای مثال زیر 2 ثانیه)، در صورتی که بتوانید حتی چند میلی ثانیه هم باعث افزایش سرعت وردپرس خود شوید حتما در رتبه بندی شما در نتایج جستجو و خشنودی کاربران سایت بی تم موثر خواهد بود. ویرایشگر تم جدید یا ویرایشگر کامل وب سایت امکان ایجاد الگوها، سبک های سفارشی و طرح بندی های زیبا را فراهم می کند. افزونه Social Pug امکان سفارشی سازی آنچه که توسط کاربران به اشتراک گذاشته می شود را می دهد و ویژگی “Click to Tweet” این افزونه به شما کمک می کند محتوای قابل اشتراک گذاری تولید کنید. این محصول ایرانی امکان ثبت نام با شماره موبایل و ایمیل با ارسال کد تایید جهت صحت سنجی به شیوه نوین پیاده سازی شده است و با برترین پنل های پیامکی هماهنگ است.

افزونه وردپرس

در این پوسته ها شیوه های استاندارد کدنویسی در وردپرس نادیده گرفته شده که در نهایت طی تماس مستقیم با پایگاه داده یا ایجاد درخواست های غیرضروری به دیتابیس موجب کاهش سرعت سایت شما خواهند شد. اگر به دنبال سریعترین سرعت ممکن هستید باید چند تغییر دیگر نیز ایجاد کنید. لازم به ذکر است هنگامی که شما در حال انتشار یک مطلب هستید ممکن است دهها رونوشت از مطلب شما ایجاد شود که شما با محدودسازی این قابلیت می توانید این رو نوشت ها را به عدد دلخواه برساند، شما برای ایجاد این محدودیت باید فایل wp-config.php را ویرایش کرده و کد زیر را به این فایل اضافه کنید. این افراد سعی دارند تا با ایجاد کندی در سایت صدماتی را از نظر سئو به سایت من وارد کنند.

از جمله دلایل پر رنگ تر شدن اهمیت مبحث سرعت سایت و اینکه سرعت سایت باید خیلی خوب باشد بحث سئو و توجه مثبت گوگل به سایت هایی با سرعت مناسب می باشد. علاوه بر این، گوگل و سایر موتورهای جستجو قبلاً با کاهش دادن رتبه سایت های کند، سرعت بارگذاری یک سایت را در لیست فاکتور های مهم افزایش رتبه سئو قرار داده اند. از آنجایی که این پلاگین ها باید استایلشیت ها(stylesheet) و اسکریپت های اضافی را بارگذاری کنند، اغلب سرعت وب سایت را کاهش می دهند. اگر وب سایت شما کند باشد، به این معنی است که کاربران قبل از بارگیری وب سایت شما به احتمال زیاد از سایت خارج می شوند. البته اکثر کاربران مبتدی متوجه این موضوع نمی شوند و بحث برای مبتدیان مقداری پیچیده است، اما نگران نباشید ما همراه شماییم! اما نگران نباشید ما در این مقاله به شما کمک میکنیم تا به بهترین شکل عملکرد سایت وردپرسی خود را بهبود بخشید.

پلاگین وردپرس

قالب خبری به سایت شما ظاهری مانند یک خبرگزاری میدهد. این پلاگین ریسپانسیو با موبایل نیز سازگار است و به درستی آیکونها را نمایش میدهد. در هاست یا سرور اشتراکی، منابع سرور را با بسیاری از مشتریان دیگر به اشتراک گذاشته می شود. به این صورت به راحتی میتوانید تشخیص دهید که وبسایت مورد نظر شما از چه سیستم مدیریت محتوایی استفاده میکند! این موضوع کمک میکند تا فعالیتهای مشکوک و دسترسیهای غیر قانونی را تشخیص دهید و برای Block کردن آنها اقدام کنید. زمانی که به کد page.php نگاه میکنیم، میبینیم که فایل تمپلیت دیگر را در میانه خود فراخوانی میکند که content-page.php نام دارد. این افزونه به شما کمک میکند تا از رایجترین حملات به وبسایت خود جلوگیری کنید. ما در همگام وب از دو قالب تصویر استفاده می کنیم: JPEG و PNG. موجود بودن افزونه هایی که نیازی به استفاده از انها ندارید ممکن است باعث کاهش سرعت سایت شما شود، حال اگر این افزونه بهینه و استاندارد نباشند و یا به زبان ساده تر کدنویسی ضعیفی داشته باشند این تاثیر دو چندان خواهد شد.

افزایش سرعت وردپرس

البته این نکات خیلی فنی نیستند و برای اجرای آنها نیازی به تسلط زیاد و آشنایی با کدنویسی ندارید. اگر سایت خیلی بزرگی دارید و به اندازه کافی هم نیروی انسانی و بودجه در اختیارتان هست، بهتر است به طور کلی از یک سرور شخصی استفاده کنید. از طرف دیگر استفاده از سرویس میزبانی مختص به وردپرس بهینه ترین تنظیمات سرور را برای اجرای وردپرس به شما می دهد. ما یک مقاله جامع در خصوص CDN و مزایای آن برای شما آماده کرده ایم، برای آشنایی می توانید به پیوندهای زیر مراجعه کنید. به عنوان مثال سرور های شرکت میزبان وب شما واقع در ایران است در این حالت بازدیدکننده ای که در ایران به سایت شما مراجعه می کند بارگذاری سریعتر از بازدید کنندهای در یک کشور دیگر را تجربه می کند. اما افزایش سرعت وردپرس حتی برای کسری از ثانیه نیز مهم است.

مطالعات نشان داده که از سال 2000 تا 2016 متوسط زمان توجه انسان از 12 ثانیه به 7 ثانیه کاهش یافته است. طی مطالعاتی که شامل آمازون، گوگل و سایر سایت های بزرگتر بود، تأخیر 1 ثانیه ای در زمان بارگذاری صفحه می تواند منجر به از دست رفتن 11٪ بازدید کمتر از صفحه و 16٪ کاهش رضایت کاربران شود. نام کاربری و رمز عبوری که قبلاً در طی مراحل نصب وردپرس تنظیم کرده اید را وارد کنید. هر بار که یک مخاطب به صفحه ای از سایت شما مراجعه می کنند، در طی فرایندی فایل های زیادی برای باز شدن صفحه بارگذاری می شوند. چرا همیشه باید از آخرین نسخه وردپرس استفاده کنید مراجعه کنید. چرا که بر اساس آخرین آمار منتشر شده به صورت میانگین 53 درصد کاربرانی که در مدت 3 ثانیه صفحه برای آنها لود نشود سایت را ترک خواهند کرد.

همانطور که اشاره شد افزایش سرعت وردپرس حتی برای 1 میلی ثانیه نیز مفید است. یک ثانیه تأخیر در بارگذاری یک سایت، منجر به کاهش 7 درصدی نرخ تعامل کاربران می شود. که این مسلما باعث کاهش تعداد بازدید خواهد شد. اما ممکن است باعث کاهش سرعت بارگذاری صفحه شود. با این حال اگر تصاویر شما بهینه نباشند نه تنها باعث خشنودی مخاطبان شما نشوند بلکه موجب کاهش شدید بازدید برای شما شوند. تنها کار لازم، این است که آموزش وردپرس را پشت سر بگذارید! زمانی که این کار را انجام دادید یک صفحه مانند تصویر زیر برای شما باز میشود که میتوانید آن را طبق نظر خود سفارشیسازی کنید. نمی توانید توسعه دهندگان قالب را مقصر بدانید زیرا افراد مختلفی از نقاط مختلفی از یک قالب رایگان استفاده می کنند، هر سایت دارای زبان و اطلاعات زمانی خود بوده و همچنین آدرس هر سایت متفاوت است! مزیت سرور اختصاصی این است که تاثیر چشمگیری در افزایش سرعت سایت وردپرسی و امنیت سایت وردپرسی ما خواهد داشت اما همان طور که حدس زده میشود قیمت بالای آن میتواند یکی از معایت آن باشد.

WordPress در ابتدا به طور گسترده مورد توجه وبلاگ نویسان زیادی در سرتاسر جهان قرار گرفت. حتما شما هم شاهد اخباری مبنی بر هک گسترده در برخی هاستینگهای ایرانی و خارجی بودید که به دلیل پایین بودن امنیت هاست و کانفیگ اشتباه، یک سرور هک شده و کلیه سایتهای میزبانی شده روی آن نیز از دسترس خارج شدهاند. با استفاده از بهترین روش های بهینه سازی و افزایش سرعت وردپرس شاهد پیشرفت بزرگی در زمان بارگذاری سایت خود خواهید بود. نکات زیر کمی فنی تر است و بعضی از آنها شامل تغییر کدگذاری فایلهای سایت و یا آشنایی اولیه با PHP خواهد بود. در این حالت شما نه تنها با مشکل منبع مواجه نخواهید شد بلکه خود موجب افزایش سرعت وردپرس نیز خواهد شد. عدم انجام بروزرسانی ها به صورت منظم نه تنها باعث کندی سرعت سایت شما خواهد شد بلکه ممکن است وب سایت شما را با تهدیدات امنیتی جدی مواجه کند.

و این در صورتی باشد که تنها یک صفحه از سایت شما دارای گالری باشد. یکی از مهمترین مسائلی که برای مدیران سایت اهمیت بسیار زیادی دارد، مسئله سرعت بارگذاری سایت است. زیرا مرورگرهای مدرن مانند Chrome وب سایت شما را در حافظه پنهان (کش) ذخیره می کنند و این باعث می شود وب سایت شما در رایانه شما بلافاصله بارگذاری شود. با اضافه کردن کد بالا و عدد 4 فقط 4 رونوشت آخر هر پست یا صفحه ذخیره می شود و نسخه های قدیمی را به طور خودکار حذف می شوند، این مورد نیز یکی از راههای کاربردی جهت بهینه سازی و افزایش سرعت وردپرس است. رونوشت ها از جمله قابلیت های خوب وردپرس هستند که با ذخیره سازی لحظه ای نوشته های در حال ارسال موجب حفظ اطلاعات ما می شوند اما اگر شما یک سایت پر بازدید داشته باشید این این اتصال های پی در پی به دیتابیس ممکن است باعث افزایش مصرف منابع شما شود.

اگر از کابران تازه کار وردپرس باشید به احتمال بسیار زیاد تا به حال سوالهای تنظیمات قالب وردپرس چیست؟ مسئله مهم دیگری که باید آنرا بررسی کنید، احتمال حملات DDos و Dos است، همچنین افزایش تعداد اسپمرها در سایت نیز میتواند باعث کندی در بارگذاری سایت شود. این بدان معناست که با کاهش تعداد درخواست های CSS و JS و اندازه آن فایل ها، می توانید سرعت بارگذاری سایت را بهبود ببخشید. به منظور بهینه سازی کدهای CSS و js می توانید هم از افزونه ها استفاده کنید و هم از تیم متخصص و فنی کمک بگیرید اما درهر صورت برای افزایش سرعت سایت به این مورد توجه کنید.

این پرونده ها می توانند شامل اسکریپت ها، فایل های css و تصاویر از منابع خارجی مانند Google ، Facebook ، سرویس های تجزیه و تحلیل و غیره باشند. تحلیل و آنالیز وب سایت و افزایش سرعت لود و بهینه سازی سایت، از عواملی است که در موفقیت یه کسب و کار اینترنتی نقش بسیار مهمی دارد. در این مقاله به لیستی از بهترین افزونههای بهینهسازی سرعت سایت وردپرس پرداختهام. پس سعی کنید قبل از استفاده حتما از وب سایت خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید. به همین دلیل است که ما توصیه می کنیم سرعت وب سایت خود را با استفاده از ابزارهایی مانند GTmetrix و PageSpeed Insights گوگل مرتبا تست کنید. ابزارهایی که به شما معرفی کردیم یک گزارش تست سرعت به شما می دهند که این گزارش شامل توصیه هایی برای افزایش سرعت سایت شما خواهد بود. اگر به خاطر داشته باشید در ابتدای مقاله به این مورد اشاره شد که کاربران در مکان های جغرافیایی مختلف ممکن است سرعت بارگذاری متفاوتی برای سایت شما تجربه کنند.

پاسخ بسیار ساده است، اگر عکس یا تصویر شما دارای رنگهای مختلف باشد، از JPEG استفاده کنید و اگر تصویر ساده تری است یا به تصویر شفافی نیاز داریم، از PNG استفاده کنید.معمولا از تصاویر JPEG استفاده می شود، در نمودار زیر یک مقایسه اندازه پرونده با استفاده از ابزار مختلف فشرده سازی آورده شده است که می توانستیم برای یک تصویر استفاده کنیم. شما کافیست این افزونه را نصب کنید تا از امکانات آن بهرمند شوید. شما می توانید مستقیماً پرونده های صوتی و تصویری را در سایت وردپرس خود بارگذاری کنید که وردپرس نیز به طور خودکار این فایل ها را در یک پخش کننده HTML5 نمایش می دهد اما این یک اشتباه بزرگ است! به طور خلاصه، اگر انتظار درآمد و بازدید بیشتری از وب سایت وردپرسی خود دارید باید به فکر بهینه سازی و افزایش سرعت وردپرس باشید.

یکی از بهترین افزونه های به جهت افزایش سرعت وردپرس افزونه های Caching (کش) هستند. بهترین راه ادغام اینگونه پرونده ها به جهت کاهش درخواست است. توصیه می کنیم که قبل از اینکه عکسی را بارگذاری کنید از نرم افزار ویرایش عکس برای کاهش حجم و بهینه سازی تصاویر استفاده کنید. و یا اینکه برای مثال اگر شما هفته ای 1 بار پستی را منتشر می کنید نباید افزونه پشتیبان گیری شما روی پشتیبان گیری روزانه تنظیم شود. اگر میخواهید سایتتان را به بیش از یک زبان ترجمه کنید، تعداد کلمات به دست آمده را در تعداد زبانها هم ضرب کنید. شرکتهای ارائه دهنده هاست وردپرس، پشتیبان گیری خودکار، به روزرسانی خودکار وردپرس و پیکربندی های امنیتی پیشرفته تری را برای محافظت از وب سایت شما ارائه می دهند که در نهایت منجر به افزایش سرعت وردپرس شما خواهد شد.

وردپرس به عنوان یک پروژه متن باز که به خوبی پشتیبانی می شود، مرتباً در حال بروزرسانی بوده و در هر بروزرسانی علاوه بر ویژگی های جدید، مشکلات امنیتی و اشکالاتی را نیز برطرف خواهد کرد. ویژگی اسکن بدافزار این پلاگین امنیتی وردپرس، بهاندازهای خوب است که میتواند همه بدافزارها را تشخیص دهد. APP domain به روزرسانی پی اچ پی و آپاچی در دایرکت ادمین مفاهیم مربوط به بازدید سایت ایمیل پیش فرض در سی پنل اضافه کردن دامنه برنامه نویسی آموزش ساخت لیست ایمیل انتقال به داخل Striping حملات Dos تفاوت اصلی SEM و SEO آشنایی با بدافزار حملات دیداس کلود سرور خطای سرور داخلی سرور مجازی ویندوز بک لینک چیست و چه تأثیری بر سئوی وبسایت دارد؟

یک افزونه فایروال وردپرس به شما کمک می کند تا از حملات، تلاش برای هک کردن و بدافزار جلوگیری کنید. سعی کنید همواره از بهترین افزونه های وردپرس استفاده کنید و در عین حال به تعداد افزونه های نصب شده در سایت نیز توجه داشته باشید. با این حال، یک کاربر عادی که برای اولین بار از وب سایت شما بازدید می کند ممکن است تجربه مشابهی نداشته باشد. بسیاری از افزونه ها و تم های وردپرس انواع پرونده ها را از وب سایت های دیگر بارگیری می کنند.