رنگ پلاستیک : 10 مزایا و معایب رنگ پلاستیک در ساختمان | alborzpainting

رنگ پلاستیک ساختمانی امروزی متشکل از ذرات پلاستیک میکروسکوپی با چسب، بتونه و رنگدانه است که در آب حل می شود. این رنگ ها در آب حل می شوند، اما وقتی خشک می شوند تقریباً ضد آب هستند. چسب مورد استفاده برای رنگ پلاستیک ساختمانی می تواند هر نوع ماده ای مانند وینیل باشد.

شرایط نگهداری رنگ پلاستیک چگونه است؟

اگر رنگ پلاستیکی با قلم اجرا بشه، رد قلم برروی سطح باقی می مونه. این مسأله باعث میشه که بعضی از افراد تمایلی به استفاده از قلم برای رنگ آمیزی نداشته باشند. برای رنگ آمیزی رنگ پلاستیک میشه از غلتک و پیستوله هم استفاده کرد.

اگر از بتونه میخواین برروی گچ استفاده کنین، بهتره بهش مقداری روغن الیف هم اضافه کنین. رنگ پلاستیک قدیمی ترین نوع رنگ بوده که تا به امروز کاربردهای متعددی در نقاشی ساختمان داشته است. اگر سطح مذکور از قبل ‌رنگ‌آمیزی شده و قصد دارید تا مجددا آن را رنگ کنید پس نیاز است تا ابتدا بتونه‌کاری انجام شود. اما اگر این سطح از قبل رنگ نخورده و برای اولین بار قصد دارید آن را رنگ بزنید؛ پس در ابتدا لازم است تا این سطح گچی بوسیله رنگ پلاستیکی رقیق، یکدست رنگ بخورد. اعمال رنگ پلاستیک روی گچ باعث می‌شود تا گچ به خوبی اشباع شده و حالت خورندگی خود را از دست بدهد. رنگ پلاستیک با مصرف زیاد در رنگ های ساختمانی بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

  • البته یکی از مشکلات رنگ پلاستیک عمر کوتاه تر آن ها نسبت به رنگ روغنی و غیر قابل شست و شو بودن آن هاست.
  • کیفیت رنگ پلاستیک ساختمانی  در طول سال ها به طور قابل توجهی بهبود یافته است و اکنون یک پوشش داخلی و خارجی بسیار بادوام است.
  • این رنگ بر پایه آب بوده و حاوی مواد مضر و سرطان زا مانند مشتقات نفتی نیست..
  • ⦁ میزان رنگ پلاستیک مورد نیاز برای رنگ آمیزی، بسته به سطحی که قرار است رنگ شود، فرق می‌کند.
  • رنگینه های معدنی مختلفی در تهیه بتونه همرنگی بکار میرن که در ادامه اون ها رو معرفی می‌کنیم.

امیدواریم نکاتی را که پیرامون نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک و طرز تهیه و ترکیب رنگ پلاستیک با آب برایتان گردآوری کردیم، مورد استفاده شما قرار بگیرد. رنگ های پلاستیک در زمان خیلی کمی اجرا شده و به علت اینکه پایه آب هستن، خیلی زود خشک میشن. بنابراین زمانی که شما محدودیت زمان دارید، میتونه یکی از گزینه هاتون برای رنگ آمیزی منزل، استفاده از رنگ های پلاستیک باشه. در آموزش استفاده از رنگ پلاستیک ابتدا باید ذکر کنیم که رنگ پلاستیک ارزانترین رنگ بوده و حتی باید بدانید که از نظر اجرا نیز راحت تر از رنگ روغن و رنگ اکلیلی است. اگر گچ دیوار ایراد داشته باشد باید تعمیر شود، پس از خشک شدن گچ نوبت به زدن روغن الیف می‌رسد.

اسپری رنگ مشکی مات دوپلی کالر مدل RAL 9005 حجم ۴۰۰ میلی لیتر ا Dupli Color RAL 9005 Black Matt Paint Spray 400ml

هر مدلی ویژگی های خاص خود را دارد که باعث می شود با دیگر رنگ ها قیمت نقاشی ساختمان 1402 فرق داشته باشد. تشخیص رنگ پلاستیک از روغنی برای افرادی که در این حوزه تخصص زیادی ندارند، می تواند کاری سخت باشد. به همین دلیل ما در این مقاله به تفاوت این دو اشاره کرده ایم تا شما بتوانید آن ها را از هم تشخیص دهید. برای انجام رنگ پلاستیک روی دیوار روغنی (یعنی دیواری که قبلا رنگ روغنی زده شده) باید ابتدا یک تمیزکاری و پوشاندن سطوح ترک خورده با بتونه و همین طور یکسان‌سازی سطح دیوار با سنباده صورت گیرد.

مادر رنگ پلاستیک اکریلیک آبی کد 417 مهد رنگ

رنگ پلاستیک : 10 مزایا و معایب رنگ پلاستیک در ساختمان | alborzpainting