چگونه ابروهای پرپشت و زیبا داشته باشیم؟ دلیل ریزش ابرو مجله سفیر

این ترکیبات به آبرسانی پوست و موی خشک کمک می‌کنند؛ لازم به ذکر است موی مرطوب بیشتر از موی آسیب دیده و خشک رشد می‌کند. با اینحال وازلین یک مرطوب کننده‌ی قدرتمند است که در واقع به ضخیم و پر پشت به نظر رسیدن ابروها کمک می‌کند. یعنی با وجوداینکه وازلین کمکی به رشد ابرو نمی‌کند، اما  به عنوان ژل ابرو بطور شگفت انگیری خوب است. توجه داشته باشید چنانچه هنگام استفاده از روغن کرچک برای تقویت ابرو با سوزش پوستی و یا تحریک در ناحیه ابرو مواجه شدید، بهتر است استفاده از آن را قطع کنید. برای اینکه بتوانید از روغن کرچک به منظور تقویت ابروها استفاده کنید، دستورالعمل زیر را در نظر بگیرید. وازلین موجب حفظ رطوبت در ابروها می شود و همانطور که در مورد خواص وازلین گفته شده است ترکیبات موجود در وازلین مانع از بیرون رفتن رطوبت می شود و بنابراین پوست را مرطوب نگه می دارد.

راه پنجم نیز این است که روغن زیتون را با وازلین ترکیب کرده و آن را به روش گفته شده به ابروهای خود بزنید. آلوئه ورا حاوی ترکیبی مفید به نام آلوئنین است که باعث رشد مو‌ها می‌شود. این ترکیب شیمیایی ماده‌ای شبیه به کراتین است، از این رو با مواد مغذی خاص خود، باعث جوان شدن مو‌ها می‌شود و به آن‌ها خاصیت ارتجاعی بیشتری می‌بخشد. ژل آلوئه ورا یک نوع ژل غیر چسبنده است و به سرعت جذب می‌شود، بنابراین می‌توان آن را چندین بار در روز استفاده کرد. آلوئه ورا همچنین برای افرادی که سبوم اضافی دارند بسیار مفید است. چربی بیش از حد را از بین می‌برد و منافذ فولیکولی را باز می‌کند و در نتیجه رشد مو‌های ابرو را تشویق می‌کند.

دومین روش جادویی پرپشت کردن ابرو، استفاده از روغن نارگیل است. این روغن به عنوان نرم کننده و همچنین مرطوب کننده عمل می‌کند و برای افزایش جریان خون در بدن بهترین گزینه است. پس از گذشت ۲۰ دقیقه، خمیر زرده تخم مرغ را که بر روی ابروهای تان قرار داده اید را با آب گرم و به آرامی بشویید. اگر به دنبال تقویت ابرو با بهره گیری از آب پیاز هستید، کافیست که ابتدا یک پیاز را رنده نمایید. سپس آب آن را گرفته و به آرامی بر روی ابروهای خود ماساژ دهید. پس از آن که آب پیاز قرار گرفته شده بر روی ابروهای تان خشک شده، می توانید آن را شستشو داده تا تأثیر شگفت انگیزی از آن مشاهده کنید.

اگر مشکل هورمونی دارید، پزشک برای پرپشت شدن ابروی شما ابتدا ناگزیر است تا به شما داروهای محرک تیرویید، استروژن یا تستسترون تجویز کند. گاهی هم داروهای خوراکی یا تزریقی برای شما در نظر گرفته می‌شود که باید در زمان مقرر مصرف کنید. آنچه در تجویز دارویی مهم است، تشخیص صحیح اولیه است که گاهی باعث پر پشت شدن ابرو در یک هفته می‌شود و گاهی باید صبورتر باشید تا نتیجه بگیرید. اگر پوست صورت به ویژه پیشانی و ناحیه زیر ابرو خشک و پوسته پوسته باشد، خارش و التهاب به وجود می‌آورد و شاهد ریزش مداوم ابرو خواهید بود. پر پشت شدن ابرو زمانی اتفاق می‌افتد که پوستی با رطوبت طبیعی داشته باشید.

بیماری لوپوس یکی از بیماری های گروه خودایمنی است که موجب ریزش مو می شود. البته ریزش موی ناشی از لوپوس، تنها منحصر به ابرو نبوده و موهای سر فرد را نیز در بر می گیرد. همین طور این بیماری در آقایان، موجب ریزش موهای ناحیه ریش و سبیل نیز خواهد شد.

موهای بدن انسان در دوره زمانی مشخصی رشد می‌کند و ابرو و مژه هم از این قاعده مستثنی نیست. به طور متوسط 4 تا 8 هفته برای پرپشت شدن مژه و 6 تا 8 هفته برای رشد مجدد ابروها زمان لازم است. با این وجود بسیاری از افراد، به خصوص خانم‌ها، دوست دارند زودتر ابروهای‌شان پر شود یا بنا به مناسبتی مژه‌های پرپشت‌تری داشته باشند. اگر ریزش ابرو و مژه شما به دلایل بیماری‌ها و کمبودهای داخلی نباشد، برای رشد سریع آن‌ها، می‌توان از راهکارهای طبیعی استفاده کرد.

بیماری درماتیت آتوپیک یا اگزما از جمله مواردی است که تاثیر خود را در ریزش مو و ابرو نشان خواهد داد. علاوه بر این بالا رفتن سن به عنوان یکی از عوامل طبیعی و گریزناپذیر می تواند موجبات ریزش مو، ابرو و مژه را فراهم نماید. استرس و اضطراب و همچنین بیماری پسوریازیس که یک بیماری خود ایمنی است نیز سایر مواردی به شمار می روند که در این دسته قرار خواهند گرفت.

هنگامی که با خارش در ناحیه ابرو مواجه شدید، بهتر است به آرامی آن ها را بخارانید. پیشگام نگار در تلاش است با ایجاد امکان دسترسی شما عزیزان به بهترین برندهای دنیا، سلامتی و شادابی را برای شما به ارمغان آورد. برای خرید قرص ماشین ظرفشویی فینیش 100 عددی با بهترین قیمت به فروشگاه الوارس مراجعه نمایید.

این یک روش قدیمی و یکی از موثرترین درمان ها برای رشد ابرو ها است. غنی از پروتئین ، اسیدهای چرب، آنتی اکسیدان ها و ویتامین است و به تغذیه کیسه های ترشحی مو کمک می کند. هر روز روغن کرچک را روی ریشه های ابرو بزنید، تا رشد آن افزایش پیدا کند و همچنین این کار تضمین می کند که ابرو ضخیم و محکم شوند. لوسیون ضد ریزش مو و ابرو زنانه فولیکا محصولی از برند ایرانی فولیکا است. این محصول که برای ریزش ابرو و موهای خانم ها طراحی شده است، با تقویت گردش خون در پوست سر و ابروها، با افزایش اکسیژن رسانی و بهبود تغذیه سلولی، رشد موهای جایگزین را تسریع می بخشد.

همچنین، حاوی توکوفرول ها و کاروتنوئید ها است.استفاده از روغن آفتابگردان می تواند مو را به طور طبیعی رشد دهد. این روغن ،به عنوان مرطوب کننده و تصفیه کننده مناسب عمل می کند. همچنین جلوگیری از ریزش مو، تغذیه مو و جلوگیری از آسیب مو را به عهده میگیرد. پروتئین، ماده اساسی زندگی بخش هر سلول است که جزء بافت هایی است که بدن و همچنین بافت نرم بدن را ایجاد می کند و محافظت می کند. پروتئین، در برخی از غذاها مانند؛ گوشت، شیر، تخم مرغ، سبزیجات سبز، توفو و غلات موجود است. از آنجایی که ابروها در زیبایی صورت بی تاثیر نیست و فرم ابروها نیز به چشم ها شکل می دهد بنابر این کم پشت یا خالی بودن ابروها می تواند مشکل ساز شود.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار بی تم