معرفی 10 افزونه وردپرس برای آنالیز و نمایش آمار سایت شما

در هاست خود بمانید و مجوزهای مربوط به فایل ها و پوشه ها را در وب سایت وردپرس سایت بی تم خود بررسی کنید. پوسته یا قالب: قالب یا پوسته وردپرس (wordpress theme) ظاهر وب سایت شما را تعیین می کند. بعد از ان به سادگی تگ را اضافه کنید. اگر شما هم حرف دیگری برای گفتن دارید، با نظر ما مخالفاید و یا میخواهید مطلبی را به بحث اضافه کنید، حتماً در قسمت نظرات آن را درج نمایید. برای این کار میتونین مثلاً نظرات کاربران رو بخونین، یه جستجوی سریع تو گوگل درباره پلاگین مورد نظر انجام بدین و غیره و غیره. از این راهکار های افزایش سرعت سایت وردپرس استفاده از پلاگین های کش است زمانی که شما از این پلاگین ها استفاده می کنید تمامی کد ها و تصاویری که در وب سایت شما وجود دارد مورد تحلیل دقیق قرار می گیرد.

پلاگین وردپرس

شما باید برای رفع این مشکل کد های مربوط به آن را پیدا کنید و هر کدام را غیرفعال کنید. در صورتی که زمان بارگذاری به بیش از 10 ثانیه برسد یقیناً شما با مشکل مواجه میشوید و اگر تلاش نکنید که این مدت زمان را کاهش دهید، طولی نمیکشد که با مشکلات خیلی زیادی از سمت کاربران و موتورهای جستجو روبهرو شوید. هدف موتورهای جستجو در نهایت این است که نتایجی که به مخاطب نمایش می دهند در بهترین حالت ممکن باشد. به علاوه، قالب Zoner Lite کاملاً برای موتورهای جستجو بهینهسازی شده است و به راحتی میتوان از آن برای کسب رتبههای خوب گوگل استفاده کرد.

4. محدود بودن در طراحی یکی دیگر از معایب صفحه ساز است.

هردوی این قالبها را میتوان با استفاده از صفحه ساز داخلی و کشیدن و رها کردن (drag and drop) ویرایش کرد. همچنین این افزونه از زبان های RTL مخصوصا زبان شیرین فارسی استفاده میکند و به کاربران فارسی زبان این امکان را میدهد تا بتوانند از امکانات خوب این افزونه صفحه ساز استفاده کنند. 4. محدود بودن در طراحی یکی دیگر از معایب صفحه ساز است. انتخاب هاست مناسب با سرعت بالا مهمترین گامی است که شما عزیزان میتوانید در روند بهبود کاهش زمان بارگذاری سایت خود بردارید. شما باید برای افزایش سرعت وردپرس از این ابزارها استفاده کنید اما ممکن است ندانید که معیارهای مورد نظر در آنها جهت سنجش سرعت سایت چیست در ادامه شما را با برخی از مهمترین معیارهای این ابزارها آشنا می کنیم. آنها را به افزونه کش خود اضافه کنید. ارتباط با شبکههای اجتماعی: وردپرس و افزونههای جانبی آن به شما این امکان را میدهند که بصورت خودکار سایت خود را به شبکههای اجتماعی بزرگ مانند توییتر، فیسبوک و یوتیوب متصل کرده و مشتریان خود را از تغییرات سایت خود باخبر سازید.

میشه گفت که افزونه Wordfence یکی از بهترین افزونههای امنیتی در وردپرس هست که در حال حاظر 3 میلیون نصب فعال در مخزن وردپرس را به خود اختصاص داده است که امکانات مختلف و بسیار زیادی رو برای افزایش سطح امنیتی در وردپرس به شما خواهد داد. خوشبختانه، انتخاب بهترین سیستم مدیریت محتوا کار ساده ای است. شما با انجام یکسری از تنظیمات ساده میتوانید از این پلاگین برای افزایش سرعت سایت خود استفاده کنید. اگر از دانش برنامهنویسی آگاهی ندارید و با زبان های مختلف آن آشنایی کامل ندارید این کار را به پلاگین ها بسپارید. دارای امکان درون ریزی دمو با یک کلیک و نصب راحت آن، تنطیمات راستچین و فارسی و پشتیبانی کامل از مگامنو است.

گاهی شما قصد دارید کدهای دلخواه خود را در Header و Footer سایت قرار دهید و قالب وردپرس شما از این ویژگی پشتیبانی نمیکند. این روش را با ذکر مثالی توضیح خواهیم داد. در واقع با استفاده از این ها می توانید به راحتی طبق معیار هایی که بیان کردیم میزان سرعت سایت خود را بسنجید و اگر اختلالی در افزایش سرعت و بارگذاری فایل های مختلف وجود دارد آن را شناسایی و برطرف کنید. برای اینکه تصاویرتان را بهینه کنید سایتهای مختلفی وجود دارد اما این کار را با نرمافزار فتوشاپ نیز میتوانید انجام دهید. بنابراین باید تمامی کد ها را بهینه سازی و به اصطلاح مینی فای کنید. دقت کنید که کد های اصلی را غیر فعال نکنید. شما باید افزونه هایی را که در سایت خود نصب کرده اید به روز کنید.

در این حالت شما از گوگل خواسته اید که محتوای سایت شما را فعلا بررسی نکند. 1. ابتدا به فشرده کردن فایل بپردازید و آن را به حالت زیپ در بیاورید. بنابراین افزایش سرعت وردپرس موضوع مهم و اساسی است که باید راجع به آن به کسب اطلاعات دقیق پرداخت. بنابراین باید به دنبال سرور اختصاصی ایران یا سرور مجازی باشید. به دنبال گزینه “Preload bot” باشید. نیز ارائه می شود اما قالب های فروشگاهی این سایت از بهترین گزینه های موجود هستند. یکی از بهترین تکنیکها برای افزایش سرعت وردپرس ایمنسازی سایت است. باتوجهبه تمامی واردی که گفتیم شما باید به دو مورد برای سایت وردپرسی اهمیت بدهید مورد اول امنیت سایت و مورد دوم افزایش سرعت وردپرس است.

افزایش سرعت وردپرس

تمامی فناوریهای وب از جمله PHP و HTML دائماً در حال بهروزرسانی هستند. این افزودنی ها از بسیاری از ویژگی های پیشرفته که ممکن است بخواهید به وب سایت عضویت خود اضافه کنید مانند محتوای تدریجی، ردیابی لینک ها، برنامه های وابسته، قیمت های متفاوت و غیره را پشتیبانی میکند. بسیاری از قالبها بهصورت پیشفرض چنین قابلیتی را ارائه میکنند، اما اگر قالب سایت شما اینچنین نبود، جای نگرانی نیست. اما اگر شما بخواهید پست طولانی با تعداد عکس های بالا را منتشر کنید باید مدت زمان بالای ان را نیز در نظر داشته باشید.

در برخی موارد شما میتوانید پایگاهداده را پاکسازی کنید که این موضوع نیز برای وردپرس شما و افزایش آن مناسب است. روشهای مختلفی برای افزایش سرعت در وردپرس وجود دارد که در اینجا به 9 روش حرفهای آن اشاره میکنیم. علاوه براین کلیه تصاویری که در سایت شما وجود دارند به وسیله این پلاگین ها بهینه سازی می شوند. قالبی که بر روی سایت خود نصب میکنید نیز باید بهینه بوده ودر زمان کمی بارگذاری شود. علاوه بر این شما با بهینه سازی فایل های ccs و Js هم می توانید باعث بهبود رابط کاربری و افزایش سرعت سایت وردپرس بشوید. هرچه سایت بهینه تر باشد و سرعت بارگذاری آن بیشتر باشد، رتبه بهتری در نتیاج جستجو کسب می کند. کش یا Caching به ذخیرهسازی اطلاعات موجود در سایت شما از جمله فایلهای چندرسانهای، عکسها، فایلهای مربوط به قالب و کدنویسی آن در مرورگر کاربران اطلاق میشود.

عملکرد این افزونه به صورتی است که به فشرده کردن تصاویر بزرگ می پردازد سپس موارد غیرضروری و نامناسبی که در سایت وجود دارد و باعث کاهش سرعت آن شده است را شناسایی و برطرف میکند نسخه رایگان آن در وردپرس موجود است و میتوانید آن را نصب کنید. روشهای مختلفی برای بهوجودآوردن امنیت در وردپرس وجود دارد که اگر طبق آنها پیش بروید خیالتان راحت خواهد بود. با دو افزونه زیر می توانید هم کش را برای سایت خود فعال نمایید و هم از قابلیت های بسیار زیاد دیگر آنها برای افزایش سرعت سایت خود استفاده نمایید. می توانید آن ها را مستقیماً در کتابخانه رسانه بارگذاری کنید یا از یک سیستم میزبانی ویدیوی شخص ثالث مانند YouTube جاسازی کنید.

عملکرد قابلیت Lazy Loading به این صورت است که بارگذاری مطالب پایین سایت که هنوز کاربر روی آن اسکرول نکرده، به زمانی موکول میشود که این امر انجام شود. سرعت سایت وردپرسی باعث میشود تا میزان نرخ پرش سایت کاهش پیدا کند، همانطور که میدانید افزایش نرخ پرش باعث عدم رضایت بازدیدکنندگان و در نتیجه کاهش قابلیتهای سایت میشود. هرچقدر که درخواستها دررابطهبا تکمیل بارگذاری سایت بیشتر باشد سرعت سایت و وردپرس نیز کاهش پیدا میکند. درخواستها میتوانند به اشکال مختلفی نظیر، تصویر، فایل و یا شیوهنامه باشند. افزایش رتبه gtmetrix با افزونه های وردپرسی می تواند به بهبود رتبه کمک کند؟ یکی دیگر از راه های افزایش امنیت وردپرس یک سرویس میزبانی با کیفیت و با ارائه دهنده معتبر نه تنها می تواند عملکرد بدون اشکال را تضمین کند، بلکه می تواند شما را از انواع آسیب پذیری های امنیتی محافظت کند.

افزونه وردپرس

از عوامل مرتبط با تولید محتوای با کیفیت و مرتبط که بگذریم، عواملی که مستقیما با تجربه ی کاربری در ارتباط هستند، تاثیرگذاری زیادی دارند. درصورتیکه سایت وردپرسی سرعت کافی برای لود شدن نداشته باشد کاربران و بازدیدکنندگان زیادی به خود جلب نخواهد کرد و به همین دلیل هم این موضوع اهمیت زیادی دارد. با استفاده از این تکنیک، در هنگام باز شدن صفحه سایت، تمامی اجزای آن بارگذاری نمیشود. توجه داشته باشید که تمامی این ابزارها برای سنجش سرعت سرد لازم نیست زیرا برخی از آنها دارای آی پی آی مشترک هستند، و معیارهای یک زن را مورد بررسی قرار می دهند.

برای اینکه این بخش بهدرستی انجام شود لازم است تا تمامی بخشها فعالیت خود را بهدرستی انجام دهند و همیشه بهروز باشند. در اولین قدم لازم است تا به پرسش پاسخ دهیم که چرا سرعت وردپرس اهمیت دارد. اولین قدم در راه اندازی یک سایت خرید هاست است. زمانی که کاربری وارد سایت شما می شود و می خواهد از قسمتهای مختلف آن استفاده کند معمولاً قصد دریافت یکسری از خدمات از سایت شما دارد حالی خدمات می تواند بررسی محتوای سایت باشد یا خرید محصول خاصی، بنابراین شما باید تمام تلاش خود را بکنید که سرعت سایت خود را افزایش دهید تا کاربر مورد نظر با تجربه کاربری مثبتی از سایت خارج شود اگر نتواند به درستی اطلاعات مورد نیاز خود را از طریق سایت شما به دست بیاورد احتمال اینکه مجددا وارد آن شود بسیار پایین است. حتی اگر فایل Backdoors را حذف کنید، هکرها میتوانند از انواع دیگری از کدها استفاده کنند تا بتوانند وبسایت را دور بزنند.

به نام خدا همه ی شما حتما تا به حال اسم وردپرس(آموزش وردپرس) رو شنیدین و خیلی از شما دوستان مطمئنا باهاش سروکله زدین و کار کردین یا وبسایت های شخصی و سفارشاتتون رو با این سیستم مدیریت محتوای جذاب منتشر کردین. یکی از کارهایی که دراینخصوص میتوانید انجام دهید این است که لینک ویدئوها را بهعنوان لینک خارجی وارد سایت خود کنید تا هم از ویدئو استفاده کنید و هم سرعت سایت را افزایش دهید. شناسایی افزونه ها اسکریپت ها و فونت ها که مدت زمان بارگذاری سایت را افزایش میدهند. 4. و در نهایت تصاویر را بارگذاری کنید. بنابراین سیستم مدیریت محتوا پلتفرمی است که به شما اجازه میدهد به جای کدنویسی، با کمک ظاهر و بک اند آماده شده، یک سایت را طراحی کنید. بنابراین یک هاستینگ مناسب میتواند سرعت پردازش سرور را افزایش دهد.

شما برای اینکه بتوانید قالبها و افزونههای شخصی خودتان را توسعه دهید باید برنامه نویسی را شروع کنید. این روزها خیلی از وبسایتها حجم زیادی از ترافیکشان را از شبکههای اجتماعی دریافت میکنند، پس داشتن افزونههای شبکه اجتماعی تقریباً ضروری است. هرچقدر میزان حجم فایلها کمتر باشد سرعت سایت نیز افزایش پیدا میکند و بالعکس اگر فایلها با حجم زیادی قرار داده شوند سرعت کاهش پیدا میکند. هرچقدر که درخواستهای سرور کاهش پیدا کند تأثیر مستقیمی بر افزایش سرعت وردپرس خواهد گذاشت. امنیت موارد مربوط به سرور بر عهده چه کسی می باشد؟ امروزه کمتر کسی پیدا می شود که تایید هویت دو مرحله ای در جیمیل فعال نکرده باشد،پس منطقی به نظر میاد که ما نیز این مورد را به وب سایت خود اضافه کنیم. موضوع دیگری که دررابطهبا افزایش سرعت وردپرس اهمیت پیدا میکند بارگذاری ویدئوها است.

پیدا کردن تصاویر حجیم و بزرگ که باعث ایجاد اختلال در بارگذاری سایت می شوند. لیزی لودینگ نوعی عمل تکراری است که لود سایت شما را با تصاویر زیادی که در صفحهتان دارید سریعتر میکند. اگر محتوای شما دارای زیرعنوان های زیادی باشد، فهرست مطالب بزرگ می شود. باید بدانید که بسیاری از شرکت های میزبانی به صورت روزانه یا هفتگی ممکن است از سایت شما نسخه پشتیبان تهیه کنند که می توانید از آنها بخواهید تا سایت شما را بازیابی کنند. بسیاری از افراد با استفاده از این قالب در تلاشاند تا وبسایت خود را به بهینهترین شکل ممکن در بیاورند.