آموزش افزایش سرعت سایت وردپرسی (2022)

شما میخواهید بازدیدکنندگان شما تحت تاثیر تمیزی و ظاهر خوب وبسایتتان قرار بگیرند. به قسمت فایروال رفته و “Security Level” را در حالت Low قرار دهید تا سایت بازدیدکنندگان را اشتباهی به جای هکر، دچار چالش نکند. بنابراین شما باید از هر راهی استفاده کنید تا بتوانید سایت خود را برای بازدیدکنندگان سریع تر کنید. بنابراین لازم است که زمانی را صرف تمیز کردن سایت خود کنید. لازم نیست همه این کارها را با هم انجام دهید. راهنمایی های این افزونه برای وب سایت شما در نسخه های دسکتاپ و موبایل متفاوت است و در هر دو صورت می توانید سایت خود را بهبود دهید. برای انجام این کار باید به مسیر Settings » Reading ( تنظیمات» خواندن) بروید و روبری گزینه For each article in a feed, show ( برای هر نوشته در فید، نمایش بده) گزینه Summery یا خلاصه را بجای Full Text یا همه نوشته انتخاب کنید.

این روزها هر کسب و کار و حرفه ای در اولین قدم ها برای شروع، به سراغ راه اندازی سایت می رود و سعی می کند متناسب با حرفه ای که در آن مشغول به فعالیت است، مدلی از سایت را انتخاب کند که بیشترین بازدهی را داشته باشد. در این بخش نیز گزینههای مختلفی مشاهده میشود که باید متناسب با نیاز خود آنها را تنظیم کنید. بهتر است ویرایشهای مختلف پست را با این افزونه بهینه سازی سایت حذف نکنید؛ چرا که ممکن است بعدا نیاز شوند. این تکنیک با کاهش اندازه فایل پروندههای HTML ، جاوا اسکریپت و CSS جواب میدهد و برای حذف نویسههای غیر ضروری مانند فضاهای، شکستن خط ، و توضیحات کار میکند . در این مقاله، ابتدا توضیح میدهد که چرا تمیز کردن وبسایت ضروری است؟ خب مسلماً نسخه پولی امکانات بیشتری را در اختیار کاربر قرار میدهد.

لازم نیست همه این کارها را با هم انجام دهید.

با استفاده از این افزونه، تصاویر مورد نظر خود را از رایانه به این پلاگین اضافه کنید و مجموعهای از تصاویر را از طریق Media Library بارگذاری کنید. 7 افزونه افزایش سرعت سایت وردپرس از نظر کاربران1. برای شما یک صفحه جدید باز خواهد شد که در آن وب سایت شما از نظر موارد بالا بررسی می شود و نتایج در اختیار شما قرار خواهند گرفت. سرعت سایت یکی از مسائل بسیار مهم از نظر گوگل و سایر موتورهای جستجو است که یکی از فاکتورهای بسیار مهم برای رتبهبندی سایتها در صفحه نتایج جستجوی گوگل نیز به شمار میآید. به همین دلیل مدیران وبسایتها برای افزودن ویژگیهای مد نظر خود در وبسایت به سراغ ساخت افزونه وردپرس به صورت اختصاصی میروند تا افزونهای با امکانات و طراحی مد نظر خود داشته باشند که برای کاربران فارسی زبان نیز مناسب باشد.

افزایش سرعت وردپرس

یکی از راههای افزایش سرعت، استفاده از کش وردپرس است که به کاربران کمک میکند تا بتوانند با استفاده از حافظه داخلی کامپیوتر خود برخی از بخشهای سایت را به صورت ذخیرهشده نگهداری کرده و در هنگام بارگذاری سایت از آن سایت بی تم استفاده کنند. پرشین تولز خدمات متنوعی در زمینه سرور اختصاصی و سرور مجازی با سخت افزاز های گوناگون ارائه می کند.تیم فنی پرشین تولز آماده ارایه خدمات پشتیبانی نرم افزاری و نگهداری سرور به صورت شبانه روزی است. در واقع برای درک بهتر این موضوع در نظر بگیرید شما مخاطبانتان در کشورهای ایران عربستان و هند می باشند و هاستی که شما خریداری کرده اید هاست آلمان باشد و مکان سرور شما آلمان قرار داشته باشد. Trackbacks یک راه برای اطلاع رسانی سیستم های بلاگ های قدیمی است که به آنها مرتبط شده اید.

افزونه وردپرس

پس از انجام این مرحله می بایست به کنترل پانل وردپرس خود مراجعه نموده و در لیست پلاگین های نصب شده وردپرس پلاگین مورد ساخت شده خود را فعال سازی نمایید. توسط افزونه کش می توانید برخی از صفحات که ارتباط زیادی را پایگاه داده دارند را در فایلی ذخیره کنید تا در صورت لزوم آن فایل بارگزاری شود و به پایگاه داده کمتر درخواست شود. دقیقاً همانند اپلیکیشنهایی که در تلفنهای هوشمند خود استفاده میکنید. TinyMCE Advanced باید یکی از اولین چیزهایی باشد که روی وردپرستان نصب میکنید. موقع خرید هر پلاگین یا تم باید دقت کنید که سایتی که از آن خرید میکنید حتما پشتیبانی و به روزرسانی مادام العمر داشته باشد. حتما تصاویر خود را با فتوشاپ و این ابزار ها کاهش حجم دهید تا دچار کندی در وبسایت خود نشوید. آینده متعلق به وردپرس است و حداقل در ایران ظرفیت رشد و پولسازی با وردپرس حتی تا ۵۰ سال دیگر وجود دارد و شما میتوانید با خیال راحت مهارت تخصصی خود را در این زمینه افزایش دهید.

و اگر این ویژگیها برای متقاعد کردن شما به اینکه این قالب واقعاً یک قالب عالی است کافی نیست، The7 برای SEO آماده و سازگار با موبایل است که توسط Google تأیید شده است. راههای زیادی برای کاهش زمان و افزایش بارگذاری یک سایت وجود دارد که افزونههای وردپرسی چنین امکانی را برای کاربران خود فراهم کردهاند. پستهای طولانیتر در موتورهای جستجو دارای رتبه بالاتری هستند؛ اما اگر در حال چاپ مقالات طولانیمدت با تصاویر زیادی هستید، ممکن است به زمان بارگیری شما آسیب برساند. ارتقا امنیت وردپرس دارای اهمیت زیادی است و استفاده از این افزونه باعث میشود که شما بتوانید امنیت وبسایت خود را تا حد زیادی بالا ببرید. این به شما کمک می کند تا وب سایت خود را به لیست ایمیل خود متصل کنید تا بتوانید آدرس های ایمیل را به سرعت جمع آوری کنید. این افزونهها با ذخیرهسازی برخی از دادهها (مهمترین آنها اطلاعات دیتابیس است که زمان زیادی برای بارگذاری نیاز دارد) به شما کمک میکنند تا بتوانید رتبه سایت خود را تا حد زیادی افزایش دهید.در مطلب بعد افزونه کاربردی W3 Total Cache را برای کش وردپرس و افزایش سرعت بارگذاری سایت آموزش خواهیم داد.

برای بهبود سرعت سایت وردپرس افزونه های پولی و رایگان زیادی هستند که اگر بخواهید همه آن ها را امتحان کنید قطعا زمان زیادی از شما میگیرد و اگر تازه کار باشید کار طاقت فرسایی می شود. وارنیش یک سیستم caching برای وب سرور است و در مقابل سرور آپاچی قرار میگیرد و باعث افزایش سرعت سایت روی هاست می شود. یک وب سایت آلوده بر روی میزبان اشتراکی میتواند باعث ایجاد مشکل در سرعت و اجرای کل سرور شده و سایت وردپرس شما را نیز در خطر قرار دهد. از آنجاییکه بسیاری از قالب های وردپرسی، استاندارد وردپرس را زیر پا گذاشته اند؛ در نتیجه سایت توسط دیتابیس دائما فراخوانی میشود که باعث عملکرد ضعیف و متحمل شدن فشار زیاد سرور خواهد شد؛ فراخوانی حتی در افزونه های محبوب برای دریافت اطلاعات سایت از دیتابیس نیز انجام می شود.برای جلوگیری از تکرار این عمل ناچار به سفارشی سازی، تصحیح و بررسی قالب خواهید بود.

کش preload به صورت خودکار برای صفحات پیش از فراخوانی آنها کش میسازد. علاوه بر CDN از کش preload پیشرفته نیز پشتیبانی میکند. به این صورت که این عناصر برای بار اول احتیاج به لود و دانلود شدن را دارند، ولی با فعالسازی کش یا Caching در مواقعی که کاربرمی خواهد مجدد از این عناصر بازدید کند، احتیاجی به لود ندارد و همین امر باعث افزایش سرعت سایت نیز میشود. پچهای کوچک خودشان نصب میشوند ولی پچهای بزرگ باید به شکل دستی به روز شوند. بنابراین بهتر است همه چیز را در وبسایت خود به روز کنید.

خط پنجم نسخه پلاگین هست که ما چون تازه اولین باره افزونه رو داریم میسازیم میشه نسخه 1.0 اما هربار که افزونه رو بروز رسانی کنیم و قابلیت های جدید بهش اضافه کنیم این عدد بیشتر میشه. افزایش سرعت سایت المنتوری شما با هزینه 266 تا 366 هزار تومن در ماه کمی گرون هست اما ما در اینجا در مورد سرعت صحبت میکنیم بنابراین مسئله ارزون تموم نمیشه. یک موضوع دیگر در بحث سرعت سایت، سرعت لود پیشخوان وردپرس یا همون بخش wp-admin هست. بعد از نصب و فعال سازی افزونه به پیشخوان وردپرس » تنظیمات » autoptimize برید. پس از نصب افزونه در سایت وردپرسی خود، بخشی به نام Google Pagespeed Insights نمایان میشود که از طریق منوی ابزارها در پیشخوان وردپرس قابل دسترسی است.

پلاگین وردپرس

بنابراین بعضی اوقات لازم است که دست به کار شوید و وبسایت خود را تمیز کنید. بنابراین بهتر است که تمهایی که از آنها استفاده نمیکنید را پاک کنید. در این بخش تنظیمات اصلی و عمومی افزونه در دسترس است که برای استفاده از افزونه ابتدا باید تنظیمات آن را انجام دهید. با ورود به این صفحه بخشهای مختلفی مشاهده میشود که میتوانید تنظیمات افزونه را انجام دهید. پس از راه اندازی؛ به طور خودکار نصب می شود که آسودگی در نصب افزونه WP Fastest Cache از مزیت های آن به شمار می رود.

یکی از موارد بسیار کاربردی که شاید هر سایتی به آن نیاز داشته باشد، فرم ها هستند. ویژگیهایی مثل صفحه ساز، اسلایدر، فرم تماس. کرون جاب برای مدیریت کارهای تکراری در سایت مثل بروز رسانی های افزونه ها و قالب ها و نسخه وردپرس است و این موضوع تا زمانی که تحت کنترل باشد خوب است ولی زمانی که از کنترل خارج شود مشکلات بوجود می آید برای مدیریت کرون جاب در وردپرس می توانید از افزونه wp control استفاده کنید. اما راهکار دوم این است که اگر نمیخواهید برای اجاره این هاست ها هزینه بدهید، به سراغ سایت های میزبانی ویدیو مثل آپارات، نماشا و تماشا رفته، ویدیوها را در این سایت ها بارگذاری و سپس در سایت خودتان قرار بدهید. به طور کلی با تولید محتوا، افزونه ها و تمها وبسایت سنگین میشود. این قالب با پشتیبانی داخلی برای نمایش نمونه کارها و عکس ها یا استفاده از آن به عنوان وبلاگ یا وبسایت شخصی ارائه می شود.

با کمک اطلاعات فراهم شده از طریق این پلاگین و گوگل آنالیتیکس، شما میتوانید عملکرد بخشهای مختلف سایت را با هم ارزیابی کرده و نقاط ضعف موجود را برطرف سازید. بعد از دیدن نتایج تست سرعت و همچنین مزایا و معایب هر پلاگین میتوان با قطعیت و جرأت گفت که پلاگین بهینه ساز راکت بهترین افزونه افزایش سرعت ورد پرس میباشد. شاید می توان گفت 90% مشکلات کندی شدید وردپرس از افزونه های اضافی می باشد ، هر کدام از این افزونه ها با توجه به امکانات فایلی را برای لود در سرور و برای کاربر اضافه می کنند که نتیجه آن پردازش بیشتر و حجم بیشتر وب سایت می باشد ، نکته ای که می توانم برای این افراد بگویم اینه که ” الان دیگه دنیا روبه سادگی رفته و تقریبا هر وب سایتی که ساده تر باشه محبوبیت بیشتری هم داره ” پس به غیر از افزونه های ضروری ، سعی کنید مابقی را به طور کامل از روی سایت حذف نمایید.

در این جلسه به آموزش نوشته ها در وردپرس می پردازیم. برخی از تصاویر موجود در قالب مانند آیکون های شبکه اجتماعی درخواست های زیادی برای سرور ایجاد می کنند ، منظور از sprite کردن عکس ، کنار هم چیدن عکس ها می باشد و از آنجایی که تمام قطعات کوچک یک سایت در یک عکس ذخیره می شود ، در کد نویسی باید مختصات قسمت مورد نظر وارد شود تا فقط آن قسمت در مکان مناسب نمایش داده شود. پیچیدگی آن متوسط و کمی سخت برای کاربرانی هست که با کد نویسی و موضوعات تخصصی آشنایی ندارند. برای تهیه این کد کافی است وارد صفحه Google API Key شوید. کافی است از طریق تب Options کلید API خود را دریافت نموده و در این بخش از تنظیمات افزونه وارد کنید.

بعد از دیدن نتایج تست سرعت و همچنین مزایا و معایب هر پلاگین میتوان با قطعیت و جرأت گفت که پلاگین بهینه ساز راکت بهترین افزونه افزایش سرعت وردپرس میباشد. بهینه بودن سرعت بارگذاری افزونه گالری شما اهمیت بسیار زیادی دارد. 9. تنها عیب این افزونه غیر رایگان بودن آن است. یک انتخاب خوب برای میزبانی وب میتواند شما را از بسیاری از مشکلات در این مسیر نجات دهد، بنابراین، این را در ذهن داشته باشید که هاستی را انتخاب کنید که پشتیبانی خوبی داشته باشد. همچنین، نصب تعداد زیادی افزونه برای افراد مبتدی فاجعهبار است و باعث میشود که عملکرد سایت دچار مشکل شود. بااینحال، نزدیک به ۵۰ درصد از وبسایتهای وردپرسی از نسخههای قدیمی آن استفاده میکنند که باعث آسیبپذیری بیشتر آنها میشود.

برای استفاده از این ابزار در ایران از نرم افزارهای تغییر IP استفاده کنید. اگر اکثریت کاربران شما ایرانی هستند ، هاست ایران سرعت بسیار بیشتری دارد به طوری که سرعت سایت شما تا 4 برابر بیشتر از قبل خواهد شد. بسیاری از افزونه ها فایل های css و js خود را دارند که تعدد آنها باعث افزایش تعداد درهواست های http می شود در صورت امکان این فایل ها را با هم ادغام نمایید و سپس طوری تنظیم کنید تا فقط ترکیب این فایل ها در صفحه بارگزاری شود ، با این روش می توانید تاثیر زیادی بر سرعت لود سایت خود بگذارید. قالب ها و صفحه سازهای ارائه شده توسط این تیم به سادگی قابل دانلود و قابل تنظیم هستند. ولی اگر برنامههایی داشته باشید که به شکل اتوماتیک سایت را تمیز کنند، نیازی ندارد که مرتبا به شکل دستی این کار را انجام دهید. زمانی کافی به تمیز کردن اختصاص دهید.