آموزش راه های افزایش سرعت وردپرس؛ چطور سرعت سایت وردپرسی را بالا ببریم؟

یک وب سایت پس از راهاندازی دارای فایلهای HTML ، CSS و JavaScript متعددی خواهد بود که هر یک از آنها یا عملیاتی را انجام میدهند و یا به کتابخانهها و فایلهای دیگر ارجاع دارند. انتخابی که گاها به نفع ماست یا تغییراتی که ما را از هدف اصلی دور خواهند کرد. البته هر چند ممکن است این آمار و ارقام طی روزهای آینده یا حتی زمانی که شما این مقاله را مطالعه میکنید تغییراتی کرده باشد اما دلیل و قوت قلبی خواهد بود برای ما تا هرچه بهتر بتوانیم پاسخگوی شما و کسبوکار آنلاین شما باشیم. حالا مفتخریم که اعلام کنیم چند روزی است وبسایت میهن وردپرس رتبه اولین وبسایت آموزش وردپرس در ایران را (طبق آمار وبسایت الکسا) از آن خود کرده است. جالب است بدانید در گذشته از سایتهای بدون کپچا سوءاستفادههای زیادی میشد؛ به طور مثال در سایتهای خارجی که بلیط یک مسابقه را به فروش گذاشته بودند، برخی از افراد از همین سایت اقدام به خرید چند صد بلیط کردند که تمامی آنها را در عرض چند دقیقه خریداری کردند و دیگر بلیطی برای خرید برای سایر کاربران باقی نماند.

ایجاد یک قالب وردپرس سفارشی از ابتدا کار کمی نیست.

همچنین این امکان را دارند که اجزای درون هر یک از فهرستهای سایت را بهراحتی و با کشیدن و رها کردن جابهجا کنند؛ و گزینههای موردنظر خودشان را به ترتیب اولویتبندی موردنظر خود جایگذاری کنند. ساخت فهرست در وردپرس دارای یک سری خصوصیات و ویژگیهای پیشرفته است؛ که مدیران سایت در صورت دلخواه این امکان را دارند که آیتمهای بیشتر و متنوعتری را به فهرستهای سایت خود اضافه نمایند. مدیران سایت این امکان را دارند که منوهای دلخواه خودشان را در هر جای سایت که فکر میکنند دسترسی برای کاربر راحتتر است، و یا زیبایی ظاهری سایتشان را از بین نمیبرد قرار دهند. برای پاسخگو بودن برنامههایی داریم که در ادامه با شما عزیزان در میان خواهم گذاشت. در بین تمام خبرها و مشکلاتی که این روزها همه ما با آن دست و پنجه نرم میکنیم خبرهای خوبی از میهن وردپرس برای شما داریم. صاحبان فروشگاه WooCommerce در مورد افزایش و بالا بردن سرعت ووکامرس حتما این موضوع رو تجربه کردن که نصب افزونه کش بیشتر از فایده بهشون ضرر رسونده.

با توجه به رشد کسب و کارهای آنلاین، یکی از کانال های مهم فروش، داشتن یک سایت با قابلیت های عرضه کالا است. افزایش سرعت سایت (مخصوصا افزایش سرعت وردپرس) و کاهش زمان لود صفحات سایت وردپرسی، یکی از مسائل مهم برای بهینه سازی وب سایت است. پوشش رایج ترین راه بسیار حیاتی است چرا که شما با این کار مهاجمان را از اطلاعات حیاتی وب سایت دور می کنید. شما در مدتزمان بسیار کوتاهی قادر خواهید بود زیر منوهای خود را وارد فهرست کنید. بدون شک یک قالب خبری برای سایت فروشگاهی مناسب نیست و یک قالب شرکتی انتخاب مناسبی برای یک سایت خبری نخواهد بود. افزایش امنیت وردپرس و جلوگیری از هک وردپرس اصلیترین و مهمترین دغدغه برای هر وبسایتی هستش تا اطلاعات کاربران در یک محیط امن و به دور از دسترسی توسط افراد سودجو رد و بدل شده تا وردپرس بدون کوچیکترین اشکالی بر روی وبسایت شما کار کند .

افزایش سرعت وردپرس

این مورد باعث خواهد شد بازدید کنندگان سایت همواره به آخرین نسخه از آن دسترسی داشته باشند. برای اینکه به این گزینه دسترسی داشته باشید باید حتماً تیک آن را آبی کرده بر روی ذخیره تغییرات کلیک کنید. برای اینکه بتوانید جایگاه فهرستهای خود را مدیریت کنید باید مسیر نمایش» فهرستها» مدیریت جایگاهها را طی کنید؛ و زمانیکه وارد قسمت مدیریت جایگاه شدید میتوانید مکان قرارگیری هریک از منوها را مشخص نمایید. اگر شما برای نوشتههای فهرست خود لینک قرار داده باشید؛ میتوانید با استفاده از این گزینه برای موتورهای جستجو مشخص کنید که آیا این لینک در سئو و رتبهی صفحهای که لینک در آن وجود دارد تأثیر داشته باشد یا خیر. به خطر افتادن امنیت وبسایت بسیار ناخوشایند است اما با استفاده از افزونه ای امنیتی به روز و جدید می توان از این موضوع جان سالم به در برد. به همین دلیل این سیستم برای همه افرادی که قصد راهاندازی یک سایت رو دارند گزینهی بسیار مناسبی میباشد.

در برخی از قالب ها صفحه اصلی به طور پیشفرض ساخته شده است (مانند تصویر بالا). به طور کلی، آپدیت کردن وردپرس به آخرین نسخه آن ایده بدی نیست. ۲۵۸۱۲ فقط یک عدد نیست! هر یک از ۲۵۸۱۲ نفر میهن وردپرسی (اعضای فعال سایت میهن وردپرس) که هماکنون از خدمات ما استفاده میکنند با ما در ارتباط هستند. برای ما ۲۵۸۱۲ نفر یک عدد نیست! ایجاد یک قالب وردپرس سفارشی از ابتدا کار کمی نیست. اما اصلا نگران نباشید یادگیری کدنویسی html css اصلا سخت نیست اگر با آموزش های وبسافت۳ شروع کنید میتوانید در کمتر از دو هفته آن را یادبگیرید. یکی دیگر از کاربردهای فهرستها این است که شما میتوانید مطالبی که میخواهید بیشتر در معرض دید کاربران و بازدیدکنندگان سایت قرار گیرد را در این فهرستها قرار دهید. زبالهها همه جا هستند، حتی درون سایت ورد پرسی شما و هر جا که زباله باشد، لازم است آنجا را تمیز کنیم.سایتها در طول زمان با افزایش مطالب، فایلها، کاربران، تمها، افزونه ها و …

در این صورت میتوانید از ویژگی فهرستها و اولویتبندی آنها استفاده نمایید. درصورتیکه دستهای برای نمایش نمیبینید میتوانید از بخش نوشتهها بر روی دستهها کلیک کنید؛ و دسته جدیدی برای بخش نوشتههای خود بسازید. نکته: درصورتیکه دستهی محصولات خود و دیگر دستههای موردنیاز خود را مشاهده نکردید، از قسمت بالای صفحه بر روی گزینه تنظیمات صفحه رفته و تیک دسته موردنظر خود را به پنل سمت راست اضافه کنید. که ما در اینجا بهاختصار توضیحی در خصوص هر یک از این گزینهها خواهیم داد. البته فراموش نکنید که… فراموش نکنید که بعدازاینکه زیر عنوانها را در جای مناسب خود قراردادید حتماً بر روی گزینهی “ذخیره فهرست” کلیک کنید؛ تا تغییراتی که ایجاد کردید بر روی سایت اعمال شود. سپس تغییراتی که پیداکردهاید را در قالب جدید اعمال کرده و قالب جدید را درهاست خود آپلود و اکسترکت نمایید. همچنین این نکته را به یاد داشته باشید که تا قبل از انتخاب گزینهی “ذخیره تغییرات” جایگذاریهای شما اعمال نمیشود، بنابراین حتماً باید بعد از انتخاب و یا افزودن فهرستها تغییراتی که انجام دادهاید را ذخیره نمایید.

از این پس شما درخواست کنید.

برای اینکه بتوانید زیر منوهای جدید به فهرست اضافه نمایید باید از قسمت سمت راست هر زیر منو دلخواهی را انتخاب نمایید؛ و در آخر “افزودن به فهرست” را انتخاب نمایید. دسترسی به قالبها از طریق قسمت پیشخوان و سپس قسمت نمایش امکانپذیر میباشد. پس یاید دسترسی به فایل wp-login.php و هم پوشه wp-admin را کنترل کنیم. از این پس شما درخواست کنید. برخی مواقع قالبها از این ویژگی پشتیبانی نمیکنند. شاید شما هم با این موضوع روبهرو شده باشید که برخی مواقع با کلیک کردن بر روی یک لینک صفحهای که در آن قرار دارید به آن لینک میرود. حتی برخی مواقع ممکن است که قالب دارای هر دو فهرست هدر و یا فوتر باشد که شما میتوانید بهدلخواه خود از آنها استفاده نمایید. همانطور که در تصویر بالا مشاهده میکنید شما در این قسمت میتوانید از فهرستهای قبلی خود استفاده نمایید؛ که باید بخش “ویرایش” را انتخاب کنید و یا اینکه میتوانید گزینهی ” استفاده از فهرست تازه” را انتخاب نمایید.

جستجوگر لینک شکسته برای هر سایت وردپرس رایگان است. همچنین در قسمت پیوند دلخواه، میتوانید یک لینک دلخواه به همراه نام دلخواه خود را به منوی خود اضافه کنید، که این بخش بسیار کاربردی می باشد. ممکن است شما بهعنوانمثال محتوای آموزشی را بهعنوان تیتر اصلی فهرست خود در نظر بگیرید و بخواهید بخشهای متفاوتی را در این قسمت اضافه کنید؛ که این موضوع نیز مانند ساخت فهرست بسیار آسان و ساده است. عمدهترین سوالات افرادی که بهدنبال راهاندازی یک سایت اینترنتی هستند مربوط به چگونگی ساخت و طراحی سایت میباشد. برای انجام این کار ابتدا نام فهرست خود را وارد کرده و ساخت فهرست را کلیک کنید، بهاینترتیب فهرست شما ساخته میشود. در حال حاضر نسخه 7.8 افزونه برای کاربران ملی پیامک بصورت رایگان در دسترس بوده و با ارسال تیکت به بخش پشتیبانی فایل افزونه برای آنها ارسال خواهد شد و به محض ارائهی نسخههای جدیدتر بروز رسانی انجام خواهد شد.

یکی دیگر از امکاناتی که شما هنگام ساخت یک فهرست در سایت خود دارید این است که میتوانید برای هریک از منوهای خود زیر منو تعیین کنید. حالا که این خبر را مینویسم در بین تمام وبسایتهای ایرانی رتبه ۱۶۴ و در بین تمام وبسایتهای دنیا رتبه ۵,۵۳۲ را از آن خود کردهایم. برای این منظور شما میتوانید از سیستم مدیریت محتوا کمک بگیرید. اما همانطور که می دانید یادگیری این زبان های برنامه نویسی می تواند یک پروسه طولانی مدت را در بر داشته باشد، که در این میان بستر ای وجود دارد به نام سیستم های مدیریت محتوا یا CMS (Content Management System) به شما کمک میکند که بدون نیاز به زبان های برنامه نویسی یا با حداقل استفاده از زبان های برنامه نویسی شروع به ساختن صفحات سایت خود در حوزههای مختلف خدماتی، فروشگاهی، شرکتی و غیره نمایید.

داشتن درک پایه ای از CSS و PHP و در کل زبان هایی که برای طراحی سایت وردپرسی باید بدانید، نیز کمک شایانی خواهد کرد. همانطور که در تولد ۴ سالگی میهن وردپرس آرزو کردیم و در پیام تبریک سال ۲۰۱۹ میلادی قول دادیم، محصولاتی ایرانی برای ایرانیها تولید کردیم. محصولاتی که قرار است از این پس تمام تمرکز ما روی آنها باشد تا روز به روز قویتر و کارآمدتر باشند. بعد از ساخت فهرست، در قسمت برگهها میتوانید برگههایی که در وردپرس ساختهاید را اضافه کنید. لذا از شما خواهشمندیم از شرکت هاستینگ معرفی شده در این لینک یک هاست ارزان قیمت تهیه و موفقیت خودتان را روی آن رقم بزنید.

هکرها تلاش میکنند با امتحان ترکیبهای مختلف نام کاربری و رمز عبور به سایت شما دسترسی پیدا کنند. خیلی از مدیران وبسایتها تنها با چند افزونه کار میکنند و از آن دایره خارج نمیشوند، اما اگر کمی کنجکاوی کنید، افزونههای جالبی پیدا میکنید که میتوانند بعدی تازه به سایت شما دهند یا این که بعضی کارها را برایتان ساده کنند. قالبهای پیچیده نه تنها ممکن است کار را برایتان سخت کنند یا سایتتان را شلوغ نشان دهند، بلکه باعث میشوند تا سرعت بارگذاری سایت و عملکرد آن کاهش یابد. پیشخوان: همان صفحه اصلی شما است که اطلاعیه های مهم در آن به شما نشان داده خواهد شد. آنها همیشه ادعا میکنند که سرعت سایت های وردپرسی نسبت به سایت های اختصاصی کم است. همه ما زمانی انتخابی میکنیم که آینده ما یا حوزه کاری ما را برای همیشه تغییر خواهد داد. 2. همیشه روزانه یا هفتگی از سایت بکاپ بگیرید.

پلاگین وردپرس

افزونهها و قالبهای وردپرسی مثل میهن مارکت، میهن پنل و آریایی (و البته تا چند روز آینده قالب جدیدی به نام اهورا) توسط تیم میهن وردپرس ساخته شد که تا این لحظه ۱۳۵۸ وبسایت ایرانی از این محصولات ایرانی استفاده بی تم – betheme.ir – میکنند. این کار با استفاده از سیستم نقاط امنیتی افزونه انجام می شود که نمره امنیت فعلی شما را از حداکثر نمره کل قابل دستیابی بر اساس ویژگی هایی که فعال کرده اید، محاسبه می کند. این ابزار بعد از بررسی دقیق سایت شما، ایرادات و مشکلاتی که در سایت شما وجود دارند را اطلاع رسانی کرده و پیشنهادات خود برای برطرف سازی آن ها را به شما اعلام خواهد کرد. باید در نظر داشت که گوگل برای وبسایتهایی که سرعت بارگذاری بهتری دارند رتبه بهتری را در نظر میگیرد. اگر می خواهید کاربران هنگام مرور با دستگاه موبایل خود در سایت شما بمانند، باید وقت و توجه بیشتری به خرج دهید.

افزونه وردپرس اما همه ما میدانیم که این فقط یک گمانهزنی است. همه چیز بر مبنای تخصص و تمرین و تلاش محاسبه می شود ، فقط با دیدن آموزش نمی توان انتظار داشت موفقیتی حاصل شود. برای واردکردن زیرمنوها به بخش فهرست فقط کافی است که عنوان اصلی را در رأس قرار داده؛ و بقیهی زیر عنوانها را بهصورت پلهای و بهدلخواه خود با موس بکشید و در جایگاه مناسب خود قرار دهید. ما در مقاله ای دیگر به صورت تخصصی و کامل به مبحث CDN پرداخته ایم و از مزایای این شبکه برای سئو، امنیت و افزایش سرعت سایت صحبت کرده ایم که پیشنهاد می کنیم حتماً این مقاله را مطالعه کنید. ما در این مقاله از میهن وردپرس سعی کردیم شما را به را مفهوم افزونههای وردپرس و مزایا و معایب استفاده از آنها، آشنا کنیم و در پایان بهترین افزونههای وردپرسی کاربردی در سال 1400 را معرفی کنیم تا با استفاده از آنها باعث رشد و ارتقا وبسایت وردپرسی خود شوید.

در واقع این قسمت کش پست هایی که بروز شده اند را انجام می دهد. این گزینه درواقع کلاسی است که ما به CSS ها میدهیم. در بخش آموزش طراحی سایت هرآنچه که نیاز دارید تا یک سایت با وردپرس طراحی کنید در اختیار شما قرار میدهیم. اما برای استفاده شما عزیزان همراه مکانیک وردپرس، تصمیم گرفتم تا مقاله ایی جامع در مورد تمامی نکاتی که در سرعت لود سایت شما تاثیر گذار است، ارائه دهیم. البته به این نکته توجه داشته باشید که درهرصورت شما از هر پوستهای که برای سایت خود استفاده میکنید مطمئناً آن قالب دارای یک فهرست است، و بخشی تحت عنوان مدیریت منوها را دارد.

کاربردیترین راهحلی که درباره این موضوع وجود دارد استفاده از فهرستهای مختلف در سایت است. از این رو تلاش می شود کمترین تعداد افزونه را در قالب ها استفاده کند و امکانات یک افزونه را که مورد نیاز می باشد با کد نویسی به پوسته وردپرس شرکتی اضافه کرده است. وقتی که بخواهید از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده کنید بهترین راه این است که آن را از سایت اصلی خود دانلود کنید. این موضوع درواقع باعث میشود زمانی که کاربر در سایت شما یک لینک را در منو باز کند صفحهی قبلی از بین برود. از دادن سطح دسترسی 777 به فایلها و فولدرها به شدت پرهیز کنید.