انتشار وردپرس 6.5.2 نگهداری و امنیت – اخبار وردپرس

Inside the Interactivity API – WordPress News

توجه: به دلیل مشکل در بسته اولیه، وردپرس 6.5.1 منتشر نشد. 6.5.2 اولین نسخه جزئی برای وردپرس 6.5 است.

این نسخه امنیتی و نگهداری دارای 2 رفع اشکال در Core، 12 رفع اشکال برای ویرایشگر Block و 1 رفع اشکال است.

از آنجایی که این نسخه امنیتی است، توصیه می شود فورا سایت های خود را به روز کنید. Backport ها برای دیگر نسخه های اصلی وردپرس، نسخه 6.1 و بالاتر نیز در دسترس هستند.

می‌توانید وردپرس 6.5.2 را از WordPress.org دانلود کنید، یا از داشبورد وردپرس خود دیدن کنید، روی «به‌روزرسانی‌ها» کلیک کنید و سپس روی «اکنون به‌روزرسانی» کلیک کنید. اگر سایت‌هایی دارید که از به‌روزرسانی خودکار پس‌زمینه پشتیبانی می‌کنند، فرآیند به‌روزرسانی به‌طور خودکار آغاز می‌شود.

WordPress 6.5.2 یک نسخه کوتاه مدت است. نسخه اصلی بعدی نسخه 6.6 خواهد بود و در حال حاضر برای 16 جولای 2024 برنامه ریزی شده است.

به روز رسانی های امنیتی در این نسخه گنجانده شده است

تیم امنیتی از افراد زیر برای گزارش مسئولانه آسیب‌پذیری‌ها و اجازه رفع آنها در این نسخه تشکر می‌کند:

  • یک آسیب‌پذیری اسکریپت بین سایتی (XSS) که بر نوع بلوک آواتار تأثیر می‌گذارد. توسط جان بلکبورن از تیم امنیتی وردپرس گزارش شده است. با تشکر فراوان از مت رولینگ برای کمک به تحقیق

با تشکر از این مشارکت کنندگان وردپرس

این نسخه توسط جان بلکبورن، ایزابل بریسون و آرون جربین رهبری شد.

وردپرس 6.5.2 بدون مشارکت افراد زیر امکان پذیر نبود. هماهنگی ناهمزمان آنها برای ارائه تعمیرات و تعمیرات امنیتی در یک نسخه پایدار گواهی بر قدرت و توانایی جامعه وردپرس است.

آرون جوربین، آکی هامانو، آندری دراگانسکو، آرتمیو مورالس، کالیب بورکز، کولیند، دنیل ریچاردز، دومینیک شیلینگ، فابیان کاگی، جورج ماماداشویلی، گرگ زیولکوفسکی، ایزابل بریسون، جی بی آدراس، جو مک گیل، جان بلکبورن، جاناتان دیسکروس ماتیاس بندیتو، موکش پنچال، پاسکال بیرچلر، پیتر ویلسون، شان فیشر، سرگئی بریوکوف، اسکات ریلی

نحوه مشارکت

برای مشارکت در توسعه هسته وردپرس، به Trac بروید، یک بلیط انتخاب کنید و به گفتگو در کانال #core بپیوندید. کمک خواستن؟ راهنمای اصلی Contributor را بررسی کنید.

با تشکر از جان بلکبورن، احتشام س. جی بی آدراس، و آنجلا جین برای تصحیح



منبع: https://wordpress.org/news/2024/04/wordpress-6-5-2-maintenance-and-security-release/