قالب وردپرس چیست

امکان نوشتن نوشته تازه، ویرایش نوشته های پیشین، دسته بندی مطالب و… در وردپرس امکان درج دیدگاه برای نوشته های منتشر شده وجود دارد. این نرم افزار قابلیت اجرا بر روی سیستم عامل لینوکس را دارد. اگر روی سرور هاست شما سرویس FTP نصب باشد شما می توانید با نرم افزار های مدیریت FTP تغییرات را روی فایل های خود اعمال نمایید. شما برای استفاده از افزونه WP Rocket هیچ نیازی به مهارت برنامه نویسی یا کد نویسی ندارید و به آسانی میتوانید از امکانات و مزایای قدرتمند آن بهره مند شوید، تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که پس از تهیه افزونه آن را نصب کرده و فعال کنید و از سرعت بالایی که به سایت شما اعمال می شود، لذت ببرید. 3. تغییرات اعمال شده را ذخیره کنید. تم را دانلود و ذخیره کرده اید انتخاب کنید. نسخه برداری که که می توانید برای کار خود توسط GPL تعیین کنید، به صورت خودکار به کاربران این اجازه را می دهد تا بتوانند از سرویسی که توزیع کرده اید، به صورت رایگان استفاده کنند و تغییراتی را در کدهای آن برای کار خود ایجاد کنند.

اندرو اپ، پلاگینی قابل انعطاف برای ایجاد اپلیکیشنهای موبایل با سیستمعاملهای Android و IOS است که نسبت به دیگر پلاگینها، سریعتر و راحتتر موجب بارگذاری شدن اپلیکیشن میشود. مهمترین مواردی که در کاهش سرعت بارگذاری یک وب سایت موثر هستند شامل « عدم بارگذاری افزونه های غیرقابل کاربرد» و «لود فونت های بزرگ» است. روشهای سادهای وجود دارند که به کمک آنها میتوانید سایت امنیت وردپرس را بالا ببرید. سه قالبی که بهصورت پیشفرض در این صفحه مشاهده میکنید بسیار ساده هستند و بیشتر برای افرادی که قصد دارند یک سایت شخصی راهاندازی کنند مناسب میباشند. استفاده نکنید. سایت باید ساده و خلوت باشد تا مخاطب بتواند به راحتی به هدف خود برسد. به عبارت ساده افزونه های وردپرس یا WordPress Plugin مثل برنامه هایی برای وبسایت WordPress شما هستند. اولین و شاید مهمترین صفحه هر وبسایتی، صفحه اصلی آن وبسایت باشد.

ابتدا یک عنوان برای قطعه کد سفارشی خود وارد کنید. شاید برای افراد خیلی عجیب باشد یک سیستم سایت ساز قدرتمند رایگان باشد! بله عجیب اما کاملا درست است، وردپرس که از سال 2003 بنیان گذاری و عرضه شده است کاملا رایگان در دسترس همه افراد قرار دادر و شما میتوانید بدون نیاز به 1 ریال هزینه کردن از وردپرس استفاده کنید.با وردپرس شما یک سایت را میتوانید کاملا رایگان اجرا کنید، پس برای راهندازی سایت نیاز به هزینه های زیاد نیست و نیازمند سرمایه نیستید، و میتوانید با خرید یک هاست و دامنه سایت خود را کاملا رایگان اجرا کنید و در معرض دید افراد و مشتریان خود قرار دهید. پس از ورود به مدیریت وردپرس به معرفی بخش های مختلف پنل مدیریت وردپرس خواهیم پرداخت. در ادامه به معرفی بخش های مختلف پنل مدیریت وردپرس خواهیم پرداخت.

همچنین خلاصه ای از عملکرد مدیریتی هر بخش را شرح می دهیم. همچنین با استفاده از وردپرس دیگر نیازی به استخدام یک فرد برای پشتیبانی سایتتان ندارید و خود بهتنهایی میتوانید سایتتان را مدیریت کنید. بعد از اینکه وردپرس نصب شد، نوبت به نصب قالب وردپرس خریداری شده می رسد. در این مقاله ، ما به شما نشان خواهیم داد که چرا و چگونه می توانید به راحتی یک قالب وردپرس را حذف کنید بدون اینکه روی وب سایت شما تأثیر بگذارد. اگر به دنبال ابزاری آسان هستید که به شما کمک کند وبلاگ یا وب سایت خود را بدون یادگیری کدنویسی ایجاد کنید هیچ نرم افزار دیگری این کار را آسان نمی کند و متوجه خواهید شد که وردپرس با هزاران پلاگین و گزینه پشتیبانی بسیار موثری است تا اطمینان حاصل شود که سایت شما در آینده به رشد شما کمک خواهد کرد.

همین دو اتفاق باعث میشود تا شاهد کندی سایت در وردپرس باشیم. به همین دلیل در سایت های وردپرسی هم شاهد این موضوع هستیم که وبمستران توجه ویژه ای به بحث سئوی وردپرس داشته باشند. این افزونه با تمامی افزونه های معروف سازگار است و از مزایای برجسته آن می توان به رایگان بودن، متن باز بودن و پشتیبانی از وردپرس چند شبکه ای اشاره کرد که بیشتر برای توزیع های وردپرس بالاتر از 4 مورد استفاده قرار می گیرد و تا به امروز بیش از 800هزار نصب فعال داشته است. میتوان گفت امتیاز ما به سرعت سایتی که روی سرور پارس میزبانی کردیم، ۹۰ از ۱۰۰ بود و این کاملا قابل قبول است.

چنان که دیدیم، این سلسله مراتب یک فهرست از فایلهای موجود تمپلیت را پیمایش کرده و اولین فایلی که بتواند تطبیق دهد را انتخاب میکند. طراحی سایت تیکو – بسیاری از افراد که مخالف استفاده از وردپرس هستند، اولین چیزی که زیر سوال میبرند، امنیت آن است. البته به طور کلی هر سایتی که ساخته میشود چه سایت هایی که بر روی سیستم مدیریت محتوای وردپرس هستند و چه سایت هایی که با استفاده از کد نویسی ساخته می شوند، مدیر سایت موظف است که بعد از هر آپدیت اساسی یک بک آپ یا نسخه پشتیبان از اطلاعات سایت تهیه نماید، تا در صورت بروز هرگونه مشکلی از نسخه بکاپ استفاده نماید. برای قرار دادن نظرسنجی در وب سایتهای خود، به سادگی یک پست ارسال کنید و از کد تعبیه شده استفاده کنید.

در این مقاله از سری آموزش های مرجع آموزش وردپرس، درباره پنل مدیریت وردپرس یا به عبارتی آموزش پیشخوان وردپرس صحبت خواهیم کرد. باتوجه به تمایل جامعه به راه اندازی کسب و کار اینترنتی در سال های اخیر نیاز به تخصص طراحی سایت بیش از پیش شده و جالب است بدانید هرجا صحبت از طراحی سایت است نام “وردپرس” هم در میان است. منوی پیشخوان وردپرس برای ارائه گزارش کلی از سایت، از جمله: در یک نگاه، پیش نویس سریع، فعالیت و… منوی نوشته ها از پیشخوان وردپرس کلیه امکانات مدیریت نوشته ها قرار دارد. تم ها به شما کمک می کنند تا سایت خود را منحصر به فرد نشان دهید و پلاگین ها شما را قادر می سازند تقریباً هر ویژگی را که فکر کنید به وبسایتتان اضافه کنید.

برای مدیریت سایت وردپرسی خود باید پیش از هر چیز وارد پنل داشبورد وردپرس شویم. شما می توانید سیستم مدیریت محتوای وردپرس را بر روی هاست مجازی نصب نمایید، البته این نکته را به خاطر داشته باشید که زمانی که وردپرس را بر روی هاست مجازی نصب می کنید سایتی که شما بر روی هاست مجازی می سازید تنها بر روی سیستم شخصی شما قابل رویت می باشد، و سایتی نیست که افرادی شما را در موتور جستجوی گوگل سرچ نمایند، و بتوانند محتوای سایت شما را مشاهده کنند. اما باید به خاطر داشته باشید که کاهش هر صدم ثانیه سرعت وب سایت، می تواند در طولانی مدت تاثیرات قابل توجهی برجای بگذارد. امروزه به دلیل پیشرفت روشهای بهینهسازی سایتها، منابع متغیر جهانی مدت زمان لازم برای لود شدن یک وبسایت را 1 الی 3 ثانیه در نظر گرفتهاند. کاربران سایت با درج دیدگاه نظر خود را در مورد مطالب و نوشته های سایت ارائه می دهند.

افزایش سرعت وردپرس

بخش هایی مثل خروجی گرفتن از داده های شخصی یا حذف اطلاعات شخصی از امکانات جدیدی است که بخش ابزارهای وردپرس اضافه شده است. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای (CMS) منبع باز و رایگان است که با PHP نوشته شده و با یک پایگاه داده MySQL یا MariaDB یکپارچه می شود. یعنی حتما نباید یک برنامه نویس باشید تا بتوانید از این CMS ها برای طراحی و راه اندازی وب سایت خود استفاده کنید. WordPress یکی از بهترین CMS ها برای ساخت انواع وب سایت های شخصی، شرکتی و فروشگاهی است. برای این منظور می توانید از افزونه های بهبود عملکرد استفاده کنید. همانطور که در ابتدای مطلب گفته شده سیستم مدیریت محتوای وردپرس به شما کمک می کند که بدون نیاز به کد نویسی یا با حداقل استفاده از خود نویسی بتوانید محتوای سایت خود را مدیریت نمایید، حالا با وردپرس برای این مدیریت راهکارهای مختلفی را در نظر گرفته است که یکی از این راهکارها استفاده از افزونه یا Plugin است.

به طور کلی در استفاده از افزونههایی که مدت زیادی است که به روز نشدهاند باید بسیار دقت کنید. گفتیم پنل مدیریت وردپرس از بخش هایی چون نوشته ها، برگه ها، دیدگاه ها و… چگونگی حذف دیدگاه ها، ویرایش دیدگاه ها، بستن دیدگاه ها در وردپرس یا حذف ارسال دیدگاه ها و پاسخ به دیدگاه را بررسی می کنیم. امکاناتی مثل تهیه یک فایل بکاپ از پست ها، دسته ها، تنظیمات و… 4. در صورتی که انتظار قابلیت های زیادی از آ داشته باشید و افزونه های متعددی روی وردپرس نصب کنید سرعت سایت بسیار کاهش پیدا مکیند و همین امر میتواند روی سئو سایت تاثیر منفی داشته باشد. آنها هنوز نمیدانند که سایتشان چرا هک شده و هکر همچنان چگونه میتواند فایلهای آنان را تغییر دهد و درب پشتی در آنها کار بگذارد. برای استفاده از وردپرس میتوانیم دلایل مختلف و خیلی خوبی را بیان کنیم اما یکی از این دلایل میتواند این باشد که حتی سایت های بین المللی ماند روزنامه رویترز و…

قبل از انتخاب نام دامنه، باید دقیقاً بدانید سایت شما درباره چه موضوعی است. قبل از ویرایش جداول حتما از پایگاه داده خود یک نسخه پشتیبانی تهیه کنید. در ادامه دوره آموزش وردپرس، شرح مفصل هر یک از بخش های پنل مدیریت وردپرس را در مقالات جداگانه بررسی خواهیم نمود. در این مقاله به شرح مختصری از هر کدام بسنده خواهیم نمود. 19 مورد از برترین پلاگین های وردپرس تا به حال بیش از 1 میلیون بار دانلود شده که 11 موردشان به تنهایی 7 میلیون بار توسط کاربران نشانه گذاری شده اند.

پلاگین وردپرس

سیستم مدیریت محتوای وردپرس همراه کارهای مختلفی برای این منظور وجود دارد که برای این منظور نیز یکسری از افزونه های امنیتی هستند که میتوانند امنیت سایت شما را تا حد امکان بالا ببرند. شما میتوانید با استفاده از افزونه ها کارهای مختلفی را انجام دهید به عنوان مثال با استفاده از افزونه ووکامرس می توانید یک سایت فروشگاهی بسازید و یا اینکه با استفاده از افزونه زرین پال می توانید سایت خود را به درگاه پرداخت متصل نمایید، و همچنین با کمک برخی از افزونه های صفحه ساز مانند افزونه ویژوال کامپوزر، مافین، یا المنتور می توانید عملیات ساخت صفحهات وبسایت خود را تکمیل نمایید. وردپرس یکی از محبوب ترین و پر استفاده ترین پلتفرم های فعال مدیریت محتوا است که دهه دوم عمرش را سپری می کند و توانسته یک تنه کسب و کارهای آنلاین زیادی را برای افراد یا شرکت ها استارت بزند. هر دو ابزار به شما امکان می دهند از بستر اصلی وردپرس استفاده کنید و آن را متناسب با نیازها، سلیقه و اهداف خود تنظیم کنید.

هر کاربر و بازدید کننده ای می خواهد سرعت سایتی که باز می کند مطلوب باشد تا به راحتی مطالبی را که می سایت بی تم خواهد بررسی کند. برای افزونه های پشتیبانی، شما باید مطمئن شوید که این پلاگین فقط در زمان ترافیک کم بازدید کار کند. فرض کنید در سایتتان یک اسلایدر با 5 عکس دارید، در لحظه اول فقط عکس اسلاید اول برای کاربر نمایش داده می شود و بعد از لود شدن کامل سایت و ارسال درخواست توسط کاربر، بصورت خودکار بدون اینکه کاربران سایت متوجه چیزی شوند عکس دوم لود می شود و بعد از اتمام زمان اسلایدر دوم عکس سوم و به همین ترتیب محتوا لود می شود.

افزونه وردپرس

مخصوصا که یادگیری کار با آن حتی برای افراد مبتدی هم راحت است. این شایعه دقیقا برای وردپرس هم ایجاد شده است و افرادی هستند که به علت رایگان بودن وردپرس به امنیت آن اعتماد ندارند،ما همینجا این شایعه را تکذیب میکنیم، وردپرس امنیت مطلوبی برای هر نوع وبسایت دارد اگر وردپرس امن نبود سایت های خبری بزرگ و یا سایت های بین المللی از وردپرس استفاده نمیکردند و به سمت سیستم های اختصاصی یا سایت ساز های دیگر میرفتند، یکی از دلایلی که وردپرس محبوب شده است امنیت آن است که توانسته اعتماد کاربران را جلب کند، همچنین اگر امنیت سایت شما در اولیت کار هایتان است، افزونه هایی برای وردپرس وجود دارد که میتوانند امنیت سایت شما را تا چند برابر افزایش دهند و دیگر نگران هیچگونه باگ امنیتی سایت خود نباشید.ما در وبلاگ پشتیبان وردپرس چند مورد از این افزونه های امنیتی که کاملا رایگان هم هستند را معرفی کردیم و آموزش کار با آنها را به شما در طی مقالاتی ارائه داده ایم میتوانید با خواندن مقالات ما با این افزونه ها آشنا شوید و یاد بگیرید چگونه آنها را تنظیم و استفاده کنید.

اگر میخواهید سرعت سایت وردپرسی تان را افزایش دهید میتوانید از راهکار های کاربردی گفته شده در مقاله افزایش سرعت سایت وردپرس کمک بگیرید و با چند راهکار ساده سرعت سایت تان را بهبود ببخشید. هر چه سایت شما ساده تر و در عین حال کاربردی تر باشد، سرعت بیشتری خواهد داشت. نسخه های پولی که لایسنس آنها فعال نشده باشد، تقریباً هیچ فرقی با نسخه عادی خود ندارند. با بیشتر شدن افراد برنامه نویس، گسترده شدن دنیای وب سیستم های تولید محتوا مختلفی در دنیا به وجود آمدند که هم به صورت رایگان هستند و هم در دسترس افراد قرار دارند، معروف ترین این سیستم های مدیریت محتوا که در اصطلاح سایت ساز هم گفته میشوند عبارتند از : وردپرس ( WordPress ) ، جوملا ( Joomla ) ، دروپال ( Drupal ) این سه سیستم سایت ساز تا کنون توانسته اند مقام برترین سیستم های مدیریت محتوا را به جود جذب کنند، اما انتخاب بین این سه سیستم مدیریت محتوا کمی سخت است، شاید شما هم از افرادی باشید که بخواهید یکی از این سیستم هارا برای طراحی سایت انتخاب کنید اما گمراه هستید و انتخاب برایتان سخت است.ما هم مانند تمامی افراد وردپرس را به شما عزیزان پیشنهاد میکنیم بلکه وردپرس هم اکنون بین این سه سایت ساز هم برترین سیستم است و تا کنون هیچ سیستمی نتوانسته جایگاه وردپرس را کسب کند، نه تنها ما بلکه افراد برنامه نویس و یا شرکت های مربوط به این زمینه هم وردپرس را پیشنهاد میدهند، ما در این مقاله میخواهیم به برخی از ویژگی های خاص وردپرس بپردازیم تا شما دلیل پیشنهاد ما که انتخاب وردپرس است را متوجه شوید.

در این مقاله به شرح مختصری از هر کدام بسنده خواهیم نمود.