قیمت خرید پاور و منبع تغذیه کامپیوتر 10 مرداد

شاید وقتی صحبت از قطعات کامپیوتر می‌شود تصویری که در ذهن بیشتر ما شکل می‌گیرد تصویر مادربورد، پردازنده و کارت گرافیک باشد. اینها قطعات کامپیوترند و اتفاقا جزء مهم‌ترین قطعات کامپیوتر هم هستند اما اگر هیچ منبع تغذیه‌ای (پاوری) نباشد که توان موردنیاز آنها را تامین کند عملا بی‌استفاده خواهند ماند. در واقع هر چند که پاور جزء قطعات کلیدی کامپیوتر محسوب نمی‌شود ولی نبودش هم قابل تصور نیست و لذا باید بگوییم از این لحاظ اهمیت دارد. یک پاور گیمینگ خوب می‌تواند مدت زیادی برای سیستم شما دوام بیاورد، بنابراین خرید پاور گیمینگ مناسب هر چند با قیمت بالا منطقی است. در گذشته پاور کامپیوتر با ظرفیت بالا برای ولتاژهای سبک‌تر کارایی کمتری داشتند، اما در حال حاضر اینطور نیست. پاور با راندمان بالاتر نیز صرف نظر از ظرفیت آن، راندمان پایینی در بارهای سبک نخواهد داشت.

در واقع انتهای کابل‌های SATA چیزی به نام پین وجود ندارد بلکه بیشتر شبیه به شیاری است که به محل مخصوص به خود روی درایو وصل می‌شود و توان مورد نیاز آن را تامین می‌کند. بیشتر پاورها دارای شش کابل SATA هستند و این یعنی می‌توانند روی هم رفته توان موردنیاز شش درایو را تامین کنند فارغ از آنکه درایوها از چه نوعی باشند. در مادربوردهایی که از پردازنده‌های قوی‌تر و به خصوص پردازنده‌هایی با قابلیت اورکلاک شدن پشتیبانی می‌کنند توان موردنیاز پردازنده بیشتر خواهد بود و لذا به کانکتوری با تعداد بیشتری پین نیاز است که در واقع همان کانکتور هشت پین باشد.

  • کوچک‌ترین ترانسفورماتور به‌عنوان عایق مدولاسیون پهنای باند استفاده می‌شود و علاوه بر این که از آسیب دیدن آن جلوگیری می‌کند، مانع تداخل آن با سایر ولتاژهای ایجادشده در پاور نیز می‌شود.
  • در داخل این قسمت از کامپیوتر قطعاتی وجود دارند که جریان برق را در خود ذخیره می‌کند و در برخی از آن‌ها جریان زیادی ذخیره می‌شود.
  • برند های محبوب پاور Power به ترتیب الویت عبارتند از گرین,کولر مستر,تسکو,مستر, …
  • فن پاور در هر دو این سری‌ها به صورت نرم‌افزاری قابل کنترل است و آن را می‌توان در حالت خاموش، ساکت و خنک‌کننده قرار داد که در حالت اول کلا فن پاور از چرخش می‌ایستد، در حالت دوم با حداقل سرعت می‌چرخد و در حالت سوم با سرعت بیشتری این کار را انجام می‌دهد تا بتواند قطعات داخلی پاور را خنک کند.
  • پاورهایی که کابل پردازنده آنها چهار پینی است معمولا پاورهایی با توان کمترند که برای تامین برق مادربوردهای رده‌پایین‌تر طراحی شده‌اند.
  • مطمئنا برای هیچ کسی خوشایند نیست که سیستم کارش ب یک اشتباه کوچک از بین برود.

هر دستگاه خارجی و تجهیزات جانبی دیگر ، مانند مانیتور کامپیوتر و چاپگر ، منبع تغذیه دارند یا مانند برخی از دستگاه های USB، از کابل داده برق می گیرند. منبع تغذیه، فرمت های الکتریسیته ای را که از منابع ورودی یرق می گیرد، سپس آن را به فرمت مورد نیاز کامپیوتر تبدیل می کند. رایج ترین نوع منبع تغذیه، جریان متناوب (AC) را از منبع تغذیه به جریان مستقیم (DC) تبدیل می کند که منبع تغذیه AC-DC نامیده می شود. آنها اغلب برای وصل کردن دستگاه های الکتریکی به منابع انرژی باتری، مانند پریزهای خودرو، یا سایر منابعی که جریان DC را تامین می کنند، استفاده می شوند. این قسمت از دو خازن الکترولیت با ظرفیت متناسب توان منبع تغذیه تشکیل شده است که وظیفه کنترل سطح ولتاژ ورودی در هنگام کارکرد و همچنین ذخیره انرژی مورد نیاز مدار سوئیچینگ به هنگام وقفه های کوتاه انرژی را بر عهده دارد. افزایش زمان ضبط دیسک های نوری توسط درایو نوری که یکی از مهمترین دلایل کاهش ولتاژ توسط پاور است افزایش دمای بیش از حد پردازنده که یکی از نشانه های عدم تامین توان مناسب برای فعالیت پردازنده است .

ایسوس یک برند همه پسند

یادآوری می‌کنیم که پاور باید جریان برق AC با ولتاژ ۱۲۰ را تغییر دهد و به جریان DC با ولتاژ ۱۲.۵ ولت و ۳.۳ ولت تبدیل کند. در تولید این قسمت از پاور هزینه‌ها کاهش داده شده است تا قیمت آن اقتصادی‌تر شود. در پاورهای ارزان‌قیمت‌تر فیلترهای کمتری وجود دارد و در ارزان‌ترین پاورها هیچ ساختاری برای فیلتر کردن دیده نمی‌شود.

ما به عنوان سایت مرجع در نظر داشته ایم تمام مشخصات فنی این محصول را  برای کاربران خود توضیح دهیم . حلفه‌های سیم موجود در پاور دربردارنده جریان برق هستند؛ اما به دلیل اینکه برخی از حلقه‌ها دارای جریان کمی هستند، ممکن است چند عدد از آن‌ها، سیم ارت مشترک داشته باشند. پشتیبانی از ۵- ولت بخشی از استاندارد ISA است، اما سیستم‌های جدیدی معمولاً فقط PCI هستند، بنابراین نیازی به این پشتیبانی ندارند.

قیمت پاور کامپیوتر (روز 10 مرداد)

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار بی تم