وردپرس چیست و چگونه کار میکند چه کاربردی دارد؟

وردپرس پلتفرمی کاملا انعطافپذیر بوده و قابلیت شخصیسازی براساس سلیقه مشتری را دارد. بنابراین دو نسخه از سایت نیز وجود دارد. Wordfence برای جلوگیری از ترافیک مخرب، یک فایروال روی سایت شما قرار می دهد. برای قالب های چند منظوره، سریع و سبک و سازگار با المنتور بنده قالب آسترا و اوشن رو پیشنهاد میدم. و امکانات اضافی رو با افزونه به سایت خود اضافه کنید. همچنین می توانید رنگ ها و فونت ها را تغییر دهید و گزینه ای برای اضافه کردن CSS سفارشی نیز وجود دارد. برای حذف جداول بدون استفاده، از صفحه تنظیمات افزونه گزینه جداول را انتخاب نمایید. با حذف کاراکترهای ناخواسته، کامنت ها و کد های اضافی، می توانید اسکریپت های خود را کوچک کنید.

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا یا CMS محبوب است که به شما کمک می کند با کم ترین دانش فنی طراحی سایت کنید و کسب و کار آنلاین خود را با وردپرس ایجاد و به درآمد برسانید! در مقاله بهترین افزونه های امنیتی وردپرس به معرفی بهترین و محبوب ترین افزونه های امنیتی وردپرس پرداخته ایم. وردپرس رایگان است و نرم افزاری است که به صورت اپن سورس طراحی شده و به منظور کمک به شما در ایجاد و مدیریت یک وب سایت، یکی از ابزار های محبوب وبلاگ نویسی در دنیاست و دلایلی خوبی پشت آن هست. قطعاً وقتی بتوانید با کم ترین دانش فنی و برنامه نویسی سایت خود را ایجاد کرده و بدون هیچگونه کم وکاستی نسبت به سایر وب سایت ها، وارد رقابت در دنیای تجارت الکترونیک شوید، از وردپرس لذت خواهید برد.

تقریبا بیشتر شما عزیزان گوشی اندروید دارید، اما شاید مطلع نباشید که پشت نقاب اندروید چه قابلیت های بسیاری نهفته است. تصویر زیر یک ویدیو هست که به صورت preload نان فراخوانی شده و سرعت سایت را نمیگیرد. سایت ژاکت و ابزار وردپرس رو برای تهیه قالب پیشنهاد میکنم. افزودن می رویم در این قسمت اطلاعات مورد نظر رو وارد کرده و در آخر روی کلید آبی رنگ افزودن کاربر تازه کلیک کنید. در ادامه هر گزینه رو جدا جدا به شما توضیح خواهیم داد. با کلیک بر روی گزینه ی “مخابره را باز کنید” می توانید متن مورد نظر و عنوان آن را وارد کنید. با کلیک روی پیش نمایش قالب در سایت ژاکت میتوانید دمویی از پوسته مورد نظر را مشاهده کرده و با توجه به ظاهر پوسته، امکانات و ویژگی هایی که دارد و همچنین سلیقه و نیاز خود انتخاب مناسبی داشته باشید. این سیستم طیف وسیعی از پوسته (ظاهر و صفحات سایت) و قابلیتها را تحت عنوان قالب و افزونه، برای توسعه یک وب سایت حرفهای در اختیار کاربران قرار داده است.

لینک های فهرست ها در وردپرس برای سئو از اهمیت زیادی برخوردار هستند یعنی اگر سایت شما دامنه قوی داشته باشد مثل سایت های زومیت و دیجی کالا قطعاً لینک های هدر و منو قدرت زیادی دارد پس می تونید از این بخش برای رتبه گرفتن یکسری مقالات مهم و پربازدید یا محصولات betheme.ir پروفروش استفاده کنید. وردپرس توسط زبان برنامه نویسی PHP نوشته شده و از قدرت MySQL برای ذخیره داده ها استفاده می کند. به طور پیش فرض، وردپرس به طور خودکار به روز رسانی های جزئی را نصب می کند. با نصب افزونههای مرتبط به ابزارها در وردپرس هم منوهای بیشتری به این بخش اضافه خواهد شد که می تونید از آنها استفاده کنید. در حال نوشتن پست نویسنده ها نمیتوانند دسته ایجاد کنند اما میتوانند از دسته های موجود استفاده کنند همچنین میتوانند به پست خودشان تگ اضافه کنند.

افزایش سرعت وردپرس

ویرایشگر نمیتواند تنظیمات سایت را تغییر دهد،افزونه و قالب نصب کند یا کاربر جدید اضافه کند. در نصب وردپرس به طور منظم مدیر مهمترین نقش کاربر را بعهده دارد.کاربری که در نقش مدیر است میتواند پست جدید اضافه کند ،هر پستی که توسط کاربران دیگر در سایت گذاشته شده را ویرایش کند. ممکنه تا ابزار مورد نظر برای انتقال محتوای سیستم شما وجود نداشته باشه که برای این کار میتونید از افزونههایی که برای این کار ساخته شدند استفاده کنید، با نصب افزونه ابزار مورد نظر سیستم شما به این بخش اضافه شده و میتونید ازش استفاده کنید. آموزش اضافه کردن قابلیت آپلود به مشارکت کننده در وردپرس را ببینید.

و امکانات اضافی رو با افزونه به سایت خود اضافه کنید.

وب سایت: در این فیلد نیز میتوانید در صورتی که کاربر شما دارای وب سایت است آن را وارد کنید تا در پروفایل وی بسته به قالب استفاده شده در سایت و امکان نمایش پروفایل کاربر برای بازدیدکنندگان نمایش داده شود. شما با کمک ابزارها می توانید اطلاعات سایر جاهای وب را مخابره کنید بدون اینکه گوگل رتبه ی شما را کاهش دهد و همچنین اطلاعاتی را به سایت وارد کرده یا از آن خارج کنید. هنگامی که شما وارد پیشخوان وردپرس شوید و رو گزینه کاربران کلیک کنید سه قسمت مشاهده خواهید کرد. قالبی رو انتخاب کنید که با المنتور سازگار باشد. در وردپرس یک نسخه خروجی تهیه میکنید سپس در هر جایی که قابلیت درونریزی در وردپرس وجود داره از جمله خود وردپرس که در مرحله قبل دیدیم امکان درونریزی از وردپرس هم وجود داره را انتخاب کرده و محتوای خودتون را از وردپرس به سیستم مورد نظر منتقل کنید.

اما اگر وردپرس را نصب کردید می توانید از طریق phpmyadmin نیز پیشوند جداول خود را تغییر دهید. برای نصب افزونه از طریق این روش باید به پیشخوان مدیریتی سایت خود مراجعه کرده و بر روی گزینه افزونهها کلیک کرده و برای اضافه کردن یک افزونه بر روی زیر منو افزودن کلیک کنید تا باز هم به صفحه نصب افزونه انتقال داده شوید و بتوانید از این طریق افزونه مورد نظر خود را نصب کنید. نیز جهت اضافه کردن و ویرایش استایلهای css احتیاج دارید. در غیر این صورت می توانید فایل را باز کنید و مطابق راهنمای زیر آن را ویرایش کنید. بهتر است در صورتی که امکان دارد نیاز خود را کمی تغییر دارد و یک انعطاف پذیری و هماهنگی با سیستم های مدیریت محتوای آماده ای همچون وردپرس را برای خود ایجاد کنید تا هم بتوانید در وقت و هزینه صرفه جویی کنید و هم این امکان را داشته باشید که از مزایای گفته شده برای وردپرس بهره ببرید و به مشکلات CMS های اختصاصی هم برخورد نکنید.

با قالب های چند منظوره هر سایتی را میتوانید راه اندازی کنید. بیشتر اوقات هک شدن وب سایتی که دارای وردپرس است، مقصر وردپرس نیست، بلکه از هرگونه پیکربندی غلط احمقانه ای است که می توان در هنگام توسعه از آن جلوگیری کرد. نمایش منو در سایت رابطه خاصی با قالب سایتتون داره یعنی نحوه نمایش و گرافیک منو بستگی به قالبتون داره اگر از قالب های رایگان وردپرس استفاده کنید می بینید که منو سایت شما جذابیت خاصی نداره ولی قالب های حرفه ای تر منو جذاب تر با امکانات بیشتری در اختیارتون قرار می دهد. برای این منظور چند مورد زیر را انجام دهید آنگاه متوجه میشوید، با افزایش سرعت وردپرس سایت به راحتی محیط کاربر پسند را برای سایتتان ایجاد کنید.

پلاگین وردپرس

Custom Post Types: در این بخش میتوانید بررسی پستتایپهای شخصی ایجاد شده در وردپرس خود را تنظیم کنید. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای متن باز و رایگان است و کسانی که برنامه نویسی بدانند میتوانند در آن تغییراتی ایجاد کنند و آنها شخصی سازی کنند. بعد از ایجاد بانک اطلاعاتی، به صفحهای هدایت میشوید که در آن باید اطلاعات سایت را به صورت دلخواه وارد کنید. ناگفته نماند که بعضی از افزونهها جلوههای خاصی ندارند ولی میتوانند به سایت شما قابلیتهای مختلفی را دهند که باعث پیشرفت وب سایت شما شود. نویسندگان میتوانند نظرات را ببینند اما نمیتوانند نظرات را تایید یا حذف کنند.آنها به بخش تنظیمات،افزونه و قالب دسترسی ندارند ،بنابراین نقش نویسنده در سایت نقشی کم خطر است به استثنا توانایی آنها در حذف پستهای انتشار داده شده! سایت هایی که رتبه لود بهتری دارند و کاربر زمان کمتری برای لود کردن آنها صرف می کند در نتایج بالاتر نمایش داده خواهند شد.

حامیان میتوانند پست جدید اضافه کرده و پست قبلی خود را ویرایش دهد اما نمیتوانند هیچ پستی حتی پست خود را انتشار دهند.در حال نوشتن پست نمیتوانند دسته ایجاد کنند و باید از دسته های موجود استفاده کنند.با این حال میتوانند روی پست خود تگ اضافه کنند.مهمترین مشکل حامیان این است که نمیتوانند فایلی را بارگذاری کنند. آموزش ساخت فهرست در وردپرس موضوع این جلسه از آموزش وردپرس است در واقع منو یا فهرست یکی از مهم ترین قسمت های هر وب سایت است که باید در اضافه کردن گزینه های مورد نیاز در این قسمت دقت کافی رو داشته باشید یعنی هر گزینه یا لینکی قرار نیست در این قسمت قرار گیرد و فقط باید لینک های مفیدی که می تواند به کاربر کمک کند را در این قسمت قرار دهید. به همیت دلیل است که می گوییم برای ساخت فهرست در وردپرس از هر لینکی استفاده نکنید.

نام وردپرس را کریستیان اِسلِک، دوست مت مولنوگ (توسعهدهندهٔ اصلی وردپرس) پیش نهاد و از آن روز وردپرس با سرعت و پیشرفتی قابل ملاحظه تبدیل به معروفترین و پرکاربردترین ابزار ساخت وبلاگ و سایت بر روی هاست شدهاست که در حال حاضر بیش از ۷۶ میلیون وب سایت در جهان با این CMS راه اندازی شدهاست. خزنده ها و کرولرهای موتورهای جستجو برای گردش و خزش درون سایت هم از سرعت به عنوان یک ویژگی بهره می برند و همینکه ساختار سایت به خوبی ساخته شده باشد و البته سرعت هاست و سرورها هم زیاد باشد، ربات موتورهای جستجو کار آسان تری برای خزیدن درون وبسایت خواهند داشت. این فرآیند باعث می شود تا وب سایت شما برای موتورهای جستجوی هوشمند گوگل قابل خزش و قابل نمایش باشد. بررسی بهترین قالب های HTML نیز جز مقالاتی است که در این خصوص در وب سایت تجربه ما بررسی شده است.

در تصویر بالا خلاصه ساخت فهرست در وردپرس رو مشاهده می کنید که البته بعد از ایجاد فهرست در وردپرس باید جایگاه آن را نیز مشخص کنید با توجه به قالبی که دارید می تونید قسمت های مختلف رو برای نمایش منو انتخاب کنید مثلاً بعضی از قالب ها در هدر 2 نوع فهرست دارند دقیقاً مشابه سایت کیت وردپرس یعنی یکی منو اصلی در پایین هدر و یک فهرست دیگه در بخش بالای هدر اما بعضی از قالب ها فقط فهرست بخش پایین یعنی اصلی رو دارند. را آموزش دهد بین دوره های مختلف وجه تمایز ایجاد میکند اما بطور کلی با توجه به اینکه وبسایت های زیادی در این زمینه آموزش ویدیویی تولید کرده اند نمیتوانیم بهترین را معرفی کنیم پس بریم سراغ موارد بعدی. در حقیقت اگر بخواهم به زبان ساده قسمت ابزارها در وردپرس را معرفی کنم می توان گفت با کمک ابزارها می توانید فایل های xml که مورد نیاز است و برای اطلاعات قالب ها (دموی قالب) به کار رفته را بارگذاری کنیم.

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) برای راه اندازی و ایجاد سایتها و وبلاگ ها است. در نظر داشته باشید که یکی از جنبه های مهم در طراحی افزونه های وردپرس و به صورت کلی در وب سایتها ، مبحث امنیت می باشد. برخی مواقع کاربران سایتها پیشنهادات جالبی برای بهبود عملکرد سایت شما دارند. نوشتن مطلب، دسته بندی مطالب، کار با تصاویر، ویدئو، تنظیمات سایت و… از مهمترین عوامل معروفیت و کاربرد وردپرس داشتن پلاگینهای متعدد و کاربردی میباشد.علت تعدد پلاگینها در وردپرس نسبت به سایر سیستمهای مدیریت محتوی سادگی فرایند نوشتن پلاگین در وردپرس میباشد.وقتی شما پلاگینی را نصب میکنید پلاگین مورد نظر در آدرس wp-content/plugins قرار میگیرد که شما با رفتن به این آدرس میتوانید لیست پلاگینهایی که روی وردپرس شما قرار گرفته را ببینید.برای ایجاد یک پلاگین در وردپرس شما نیاز دارید یک پوشه در این آدرس ایجاد کنید بهتر است نام پوشه هم نام پلاگین شما باشد.

افزونه وردپرس

استفاده از ووکامرس مزایای خاص خود را دارد. مغز وردپرس یکی از بهترین مراجع آموزش وردپرس می باشد.تیم ما سعی دارد صفر تا صد آموزش طراحی سایت تا به درآمد رسیدن را به شما آموزش دهد. آموزش وردپرس : وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا رایگان برای راه اندازی وب سایت در 5 دقیقه می باشد،با استفاده از وردپرس انواع وب سایت شرکتی،خبری،فروشگاهی،شبکه های اجتماعی و تالارهای گفتگو را می توان راه اندازی کرد. هم از وردپرس استفاده کرده اند، این سایت ها از نظر بازدید و امنیت خیلی قدرتمند هستند که این میتواند نشان دهنده این باشد وردپرس قدرتمند است و امکان اجرا هرگونه سایتی را دارد.ما در ادامه مقاله به برخی از برترین مزایا وردپرس میپردازیم که شما هم قانع شوید از وردپرس استفاده کنید و سایت خود را با استفاده از سایت ساز وردپرس اجرا کنید، تاکنون وردپرس 30 درصد از کل سایت های دنیا را اجرا کرده است و این عدد معادل 70 میلیون سایت در دنیا میباشد، این عدد نشان دهنده اعتماد افراد زیادی به وردپرس است که شما هم میتوانید جزو این افراد باشید و سایت یا فروشگاه اینترنتی خود را با وردپرس اجرا کنید.

این حرف به آن معنی نیست که کافی است مطمئن شویم سایت با استفاده از ابزارهای قرائت صفحه، درست کار میکند. با استفاده از درونریزی قادر خواهید بود تا نوشتهها، دیدگاهها و سایر محتواهایی که در سایت دیگه قرار داره را به راحتی در وردپرس وارد کرده و از اونها استفاده کنید. همه کاربران , افزودن و شناسنامه شما البته زمانی به شما فقط این سه قسمت نمایش داده خواهد شد که شما وردپرس خودتان رو تازه نصب کرده باشید و هیچ افزونه اضافی نصب نکردید اما اگر بیشتراز این سه قسمت بود این یعنی اینکه شما در وردپرس خود یک افزونه مربوط به بخش کاربران نصب کردید. بهتر از افزونهای که بلافاصله پس از نصب میتواند باعث افزایش سرعت وردپرس شود، چه میخواهید؟ خواهید دید که نمی توانید از BlueHost نیز خدماتی با کیفیت بالاتر از این هاست ها انتظار داشته باشید.