چه روشهایی برای تامین امنیت وردپرس استفاده کنیم؟

از معایب وردپرس میتوانم به ترجمه های فارسی دست و پا شکسته اشاره کنم که خوشبختانه وردپرس همیشه در آپدیت ها و بروز رسانی های خودش این مشکل را رفع میکند و هر روز در حال بهبود است. و اما خبر خوب این است که شما در وردپرس نگران هیچ چیز نباشید، چون سیستم های در حال رشد همیشه مشکلات خود را رفع میکنند و شما با دانلود وردپرس صاحب یک سیستم آپدیت شونده میشوید که همیشه برای خدمات رسانی به شما آماده است. اما این نکته را باید در نظر داشته باشید که در بخش دستهبندیها شما دستهبندی نوشتههای وبسایت را کنترل و مدیریت میکنید و صحبت از دستهبندی محصولات نیست.

افزایش سرعت وردپرس

توجه داشته باشید تنها هزینه های شما برای راه اندازی سایت، هزینه هاستینگ و قالب وبسایت میباشد و گاها اگر نیاز به افزودن پلاگینی باشد بدانید که پلاگین هایی رایگان در میهن وردپرس وجود دارد که شما میتوانید آن را نصب و فعال کنید مانند پلاگین امنیتی که در پاراگراف بالا معرفی شد. همچنین یک گزینه به نام “فرستادن آگاه ساز برای کاربر” وجود دارد که با فعال کردن این گزینه یک ایمیل اطلاعرسانی برای کاربر مبنی بر ساختهشدن حساب کاربری در این سایت فرستاده میشود.

پلاگین وردپرس

این شیوه سرعت پاسخگویی به کاربر را به شکل موثری افزایش میدهد. پر از سرعت و سادگی، بدون چیزهای اضافه! ما قصد نداریم که در ساخت سایت از سایت سازها استفاده کنیم؛ چرا که نمیخواهیم تمامی اطلاعات و فایلهای مهم و اساسی وبسایت ما در دسترس افراد یا سازمانهای دیگر باشد، در حقیقت تمام تلاش ما این است که کنترل کاملی بر روی اطلاعات وبسایت خود داشته باشیم تا هر زمان که مایل بودیم آنها را جابهجا و یا اضافه و کم کنیم. با اینکه ایجاد وبسایت با استفاده از سیستم محتوایی مانند وردپرس بسیار آسانتر شده است و به هزینه بالایی نیاز ندارد، اما برای پیشرفت وبسایت خود باید مانند دیگر وبسایتها با آن رفتار کنید و برای بهبود سئو و امنیت آن تلاش کنید. اما سوالی که احتمالا در ابتدا ممکن است برای شما پیش بیاید این است که “چگونه و با چه روشی قرار است با استفاده از این مینی دوره میخواهیم وبسایت خود را بسازیم؟

اما یک قالب وردپرس باید ویژگی های خاصی داشته باشد تا در میان توسعه دهندگان محبوب شود. مدتهای زیادی دنبال راهی برای اضافهکردن برخی ویژگیها به سایت بودم اما در هیچ قالبی آنها را پیدا نکردم و در نهایت متوجه شدم این ویژگیهای کوچک و کاربردی همان افزونهها هستند. یعنی اگر شما مدیر یک وب سایت باشید نیازی نیست نگران اتفاقات فنی نا خواسته باشید چون متخصصان زیادی آماده خدمت به شما هستند و یا حتی مقالات آموزشی در میهن وردپرس موجود است که شما میتوانید خود به تنهایی مشکلات خود را رفع کنید. وردپرس دارای متخصصین زیادی در ایران است که شما میتوانید به سادگی برای رفع مشکلات سیستمی خود به آن ها مراجعه و درخواست همکاری کنید .

تم جتپکیای که دارد بهسادگی هر محتوا، پست، نظر و فایل رسانهای در وبسایت شما را بهصورت یکپارچه سینک میکند و بهعلاوه شما را از شر حملات وبی در امان نگاه میدارد. همانطور که میدانید یکی از دلایلی که افراد جذب وبسایت شما میشوند ظاهر زیبا و جذابیت صفحات سایت شما است بنابراین خواسته هر وبمستری این است که صفحات زیبا و کاربرپسندی برای سایت خود طراحی کند تا بتواند به این واسطه کاربران بیشتری را به سایت خود جذب کند.

هنگام شروع نصب وردپرس میتوانید زبان فارسی یا انگلیسی را انتخاب نمایید. همچنین میتوانید با استفاده از رمز های قوی و تغییر نام کاربری پیشفرض ادمین، خطر حمله و هک شدن سایت خود را به مقدار قابل توجهی کاهش دهید. معمولا در افزونه های امنیتی این ویژگی وجود دارد و شما می توانید آن را فعال نمایید، همچنین در خدمات ما نیز این مورد در سایت شما اضافه می گردد. در این صفحه می توانید یک محصول جدید اضافه کرده و محصولاتی که قبلاً اضافه کرده اید را بررسی کنید. قطعا یکی از پولسازترین روش ها برای کسب درآمد از وردپرس، طراحی و تولید محصول وردپرسی است. با پیاده سازی این تاکتیک ها و دنبال کردن کنترل های مداوم وردپرس، شما به خوبی می توانید از امنیت سایت وردپرسی خود اطمینان حاصل کنید و دیگر نگران مشکلات امنیتی و هکرها نباشید.

من رضا حسینی راد هستم و بیش تر از 10 سال است که در حوزه طراحی وبسایت و راه اندازی کسبوکار اینترنتی فعالیت دارم؛ من کسبوکار های بسیاری در بازه زمانی 89 تا 94 استارت زدم که همگی آنها با شکست مواجه شدند و حتی برخی از آنها را خودم کنسل کردم تا بتوانم روی یک کسبوکار تمرکز داشته باشم. روزانه بیش از ۵۰۰ وب سایت با وردپرس ساخته می شود. البته هاست ها و سرور های متنوعی برای ارائه وجود دارند که توصیه ما این هست که اگر از وردپرس استفاده میکنید یک هاست مخصوص وردپرس تهیه کنید این هاست ها برای سیستم های وردپرسی بهینه شده اند و می توانند سایت شما را با بهترین کار کرده اجرا کنند.

این کار در نهایت باعث کاهش زمان بارگذاری صفحه میشود.

علاوه بر دامنههای ملی که مختص هر کشور میباشد، یک نوع دیگر از دامنهها نیز وجود دارند که به دامنههای بین المللی مشهور هستند. ما در فضای وب، دامنههای مختلفی داریم. در تصویر بالا همانطور که مشاهده می کنید دوتا فایل ترجمه داریم که باتوجه به قالبتون می تونه تعداد این فایل ها برای زبان های مختلف متفاوت باشه مثلا فایل های تصویر بالا فقط برای زبان فارسی است بعد از اینکه نرم افزار poedit رو نصب کردید می تونید این فایل هارو ویرایش کنید و بخش های مختلفی رو فارسی سازی کنید در تصویر زیر شما فایل بازشده با فرمت po رو مشاهده می کنید که هم با همین فایل کار داریم. به هر میزانی که در سایتتون از کدنویسی اصولی و با قاعده استفاده کرده باشید اما ظاهر مناسبی نداشته باشه و به اصطلاح User Friendly نباشه کاربران سایت شما رو نمیپسندند و خیلی از اونها بعد از اولین مراجعه به وبسایت سریعا ممکنه خارج شده و دیگه حتی به سایت شما هم برنگردند.

” استفاده کنید؛ یا حتی اگر در کشور روسیه زندگی میکنید، پسوند ” ru.”، پسوند اختصاصی کشور روسیه میباشد. اگر شما محصول، خدمات یا دانشی دارید که میخواهید آن را به دیگران معرفی کنید و در ازای آن کسب درآمد کنید، به جرئت میتوان گفت که این دوره مهمترین چند ساعت زندگی شما خواهد بود. منظور از ابزاری یعنی وردپرس دارای قالب و افزونه های فراونی است که میتوان هر نوع وبسایتی رو فقط با چند کلیک betheme.ir پیاده سازی کرد. ناگفته نماند که هر شخصی با توجه به ایدهها و روشهایی که عملی میکند، به درآمدهای مختلفی خواهد رسید؛ پس همین الان ایده خودتان را انتخاب کنید و شروع کنید. اگر افزونه ای متناسب با نیاز شماست آنرا ببینید،اگر در صفحات اول و دوم افزونه ای یافت نشد سپس جستجو را شروع کنید.

اما شاید بخواهید که ادرس ورود به پنل مدیرتی را عوض کنید و چون همه وردپرس کار ها این ادرس را میشناسند برای مسائل امنیتی نا خوشایند است . اما شاید شما ادرس ورود به پنل مدیرتی خود را تغییر دادهاید و حضور ذهن ندارید که چه ادرسی انتخاب کرده بودید. در آن دوره به عزیزان یاد میدادیم که چهطور سایتشان را راه اندازی کنند؛ اما چون مدت زمان آن دوره بسیار زیاد و طولانی بود، اغلب کاربرانی که در آن دوره شرکت میکردند دوره را به اتمام نمیرساندند و از دیدن آن دوره صرفنظر میکردند. این امر کل مدت زمان بارگذاری سایت شما را کاهش می دهد. به علاوه این قالب شروع کننده توسط Automattic ساخته شده است که باعث می شود در طولانی مدت ایمن و سازگار باشد و به خوبی پشتیبانی شود. شروع یک ایده فرضی، همین الان!

جالب است بدانید که برای راه اندازی یک وبسایت دقیقا ما همان متریالهایی نیاز داریم که برای راه اندازی و استارت یک کسبوکار سنتی یا بهتر بگوییم یک مغازه نیاز است؛ البته تفاوتهای کوچکی میان این دو نوع وجود دارد. اگر قصد تماشای این دوره را دارید در ابتدا باید این سوال را از خودتان بپرسید که هدف شما از راه اندازی وبسایت چیست؟ با مهارتهایی که در این دوره یاد میگیرید، تبدیل به فرد تراز اول حوزه خودتان میشوید و بیشترین درآمد ممکن را کسب میکنید. در صفحه مربوط به زبان جدید نخست باید زبان خود را انتخاب کنید. این کار در نهایت باعث کاهش زمان بارگذاری صفحه میشود. درنهایت پس از تکمیل اطلاعات و کلیک روی “افزودن کاربر” کاربر جدید ساخته میشود. Contact form 7 به شما امکان می دهد چندین فرم را به صفحات خود اضافه کنید و آنها را سفارشی کنید تا کاربران بتوانند دقیقاً اطلاعات مورد نیاز خود را ارسال کنند.

اگر شما میخواهید یک وبسایت به این بزرگی داشته باشید و تعداد زیادی محصولات به آن اضافه کنید لازم است که دستهبندیهای زیادی ایجاد کنید ولی باید حتماً در نظر داشته باشید که مانند دیجی کالا دستهبندیهای خود را بهصورت مرتب و شیک بچینید تا کاربر بتواند محصول دلخواه خودش را پیدا کند. سرعت بارگذاری صفحات سایت در رتبهبندی سایتها مهم است؛ در واقع یکی از مهمترین مواردی که در طراحی و مدیریت یک سایت (به خصوص سایتهای وردپرسی) اهمیت بسیار زیادی دارد، سرعت بارگذاری یک سایت است. با توجه به قیمت پایینی که افزونه راکت داشته و البته تجربه کاربری مناسب آن، نصب این پلاگین افزایش سرعت سایت وردپرسی انتخاب هوشمندانه ای به نظر میرسد. پلاگین پایه ای رایگان- پلاگین پایه ای S2Member رایگان است.

همچنین می توانید یک سایت استیجینگ آنلاین ایجاد کنید. با استفاده از رمزهای عبور قوی تر که برای وب سایت شما منحصر به فرد هستند ، می توانید این کار را دشوار کنید. این کار هم به نفع شماست هم ما. اگر شما هم می خواهید رایگان وب سایت خودتان را بسازید مقاله زیر را درباره آموزش وردپرس و اینکه وردپرس چیست را مطالعه کنید و هم چنین مزایا و معایب آن را بشناسید. از دیگر معایب این سیتم مدیریت محتوا میتوانم به امنیت نسبتا پایین آن اشاره کنم که این قبلا مشکل بزرگی بود، اما امروزه شما میتوانید با نصب پلاگین های امنیتی وردپرس بر روی سایت خود از حملات احتمالی به وب سایت خود جلو گیری کنید و از وارد نشدن شخص ثالث به وب سایت خود اطمینان حاصل کنید.

در صورتی که افزونه ای بیشتر از 1 و یا 2 درخواست را ارسال کرده بود می توانید این افزونه را جزء افزونه هایی قرار داد که سرعت وب سایت شما را کند می کنند. ” در پاسخ باید گفت که Registrarها در واقع وبسایتهایی هستند که معمولا از وبسایتهای اصلی ثبت کننده دامنه در دنیا که حدودا دهها وبسایت هستند، نمایندگی دارند و شما می توانید وارد هر کدام از این وبسایت ها شوید و دامنه خودتان را به سادگی ثبت کنید. ” ثبت کند؟ پاسخ ما به شما “بله” است. ” را ثبت کند؟

اگر به دنبال پلاگین برای سئو میگردید، Yoast را فراموش نکنید چرا که یکی از پرکاربردترین و برترین پلاگینهای وردپرس است که بیش از 5 میلیون سایت از آن استفاده میکنند و اغلب آنها امتیاز 5 ستاره به آن دادهاند و رضایت کافی نسبت به کاربرد آن داشتهاند. بسیاری از دوستان بدون اینکه اصلا نیاز داشته باشند همهی پلاگینهای ارائه شده رو نصب میکنند و فکر میکنند که باید همه نصب باشه، درحالی که اینطور نیست. از طریق این لینک میتوانید لیستی از پلاگینهای وردپرس را مشاهده کنید.

افزونه وردپرس