پلاگین یا افزونه وردپرس چیست؟

پس از نصب و فعال سازی افزونه مشابه تصویر زیر منویی با عنوان Speed Booster Pack در بخش تنظیمات پیشخوان سایت وردپرسی شما افزوده خواهد شد، روی آن کلیک کنید تا به صفحه تنظیمات افزونه هدایت شده و گزینههای مورد نظر برای افزایش سرعت وردپرس را مدیریت و betheme.ir سفارشی سازی کنید. میتوانید هر یک از تنظیمات را فعال کرده و با ابزار سنجش سرعت، تأثیر آن را بر صفحه بیازمایید. با کمک این افزونه میتوانید این خطا را رفع کنید. تصاویر استفاده شده در صفحات بیشتر تاثیر را در زمان بارگزاری صفحه دارند. البته صفحه ساز Oxygen طبق نظر کاربران از لحاظ سرعت بسیار بهینه است ولی متاسفانه این افزونه رایگان نیست و از آن مهمتر زبان فارسی را پشتیبانی نمیکند.

افزایش سرعت وردپرس

طبق بررسی های انجام شده حدود 40 درصد افراد از یک وب سایت که سرعت بارگذاری آن بیش از 4 ثانیه طول میکشد، خارج شده و آن را دنبال نمیکنند. پلاگین محبوب WP Rocket موفق ترین و پرفروش ترین افزونه وردپرس در زمینه افزایش سرعت لود سایت می باشد .اگر از سرعت سایت خود راضی نیستید و به دنبال راهکاری مفید با کارایی بالا برای افزایش سرعت بارگزاری ان هستید , بدون شک افزونه فوق پیشرفته و حرفه ای WP Rocket می تواند راه حلی قطعی و مطمئن برای شما باشد.هیچ یک از افزونه های مخصوص افزایش سرعت سایت نتوانسته به اندازه WP Rocket که به افزونه موشک هم معروف است کارامد باشد و نتایج فوق العاده ای داشته باشد.سایت دیجی وردپرس بهترین و مناسب ترین گزینه را برای افزایش سرعت سایت به شما پیشنهاد می کند. به دنبال بهترین افزونه افزایش سرعت وردپرس هستید؟

افزایش سرعت وردپرس یکی از مهمترین مواردی است که برای مدیر سایت و کاربران آن بسیار حائز اهمین است. مناسب نیست. یکی از مهمترین مزایای این افزونه رایگان بودن آن است. همان طور که میدانید برای سئو سایت علاوه بر این که باید از ابزار های سئو مثل افزونه سئو یواست پریمیوم و افزونه سئو رنک مث استفاده کنید باید از ابزار های مثل همین افزونه نیز برای افزایش سرعت سایت استفاده کرد به این دلیل که یکی از مهمترین نکات در سئو افزایش سرعت سایت است . میتوانید فایلهای موجود در سایت را که با فرمتهای تصویری، متنی، برنامه و… میتوانید حجم تصاویر خود را بصورت دستی با ابزرهایی نظیر فتوشاپ کم کنید.

افزونه وردپرس

کمی صبر کنید، خبر خوب این است که شما میتوانید تصاویر را فشرده کنید. عنوان قابل نمایش به کاربر : عنوان درگاه پرداخت که طی خرید به کاربر نمایش داده میشود. در ادامه جلسات این دوره به مباحث آموزش وردپرس حرفه ای پیشرفته خواهیم پرداخت. تک تک این مقالات دارای دستورالعملهای مرحله به مرحلهای برای آموزش راهاندازی هر پلاگین میباشد. همانطور که بارها و بارها در تمامی مقالات ذکر شده است افزایش سرعت وردپرس و یا بهتر بگوییم افزایش سرعت بارگزاری صفحات و لود سریع سایت جزو اولین نکات مهم در بهینهسازی سایت برای موتورهای جستجو میباشد و علاوه بر آن کاربران و بازدیدکنندگان نیز سایتی که دارای کمترین حجم ممکن باشد و در کوتاهترین زمان ممکن لود شوند را بیشار میپسندند. همانطور که در تصویر مشاهده میکنید در کادر مشخص شده میتوانید بر اساس پوسته و افزونههای مختلفی که از آن استفاده میکنید میزان زمان بارگزاری سایت و همچنین تعداد درخواستهای موجود برای بارگزاری سایت را مشاهده کنید.

همچنین این افزونه صفحات کند شما را نیز نشان میدهد. شما لازم نیست در CMSها، کدنویسی کنید؛ بلکه تمام کارها توسط افزونهها انجام میشود. همچنین، توصیه میکنیم برای تعیین رمزعبور، از بیش از ۱۲ نویسه (کاراکتر) استفاده کنید؛ زیرا شکستن رمزهای عبور طولانی بسیار سختتر است. بیش از 75 میلیون وب سایت با وردپرس ساخته شده و روزانه 500 وب سایت با وردپرس ساخته می شوند، از این رو وردپرس قدرتمندترین سازنده وب سایت در جهان است. علاوه بر آن، شاید باور نکنید، اما در دنیای اینترنت، سرعت سایت بخشی از جذابیت آن برای مخاطب است.

باور عمومی مدیران وبسایتها، انتخاب یک هاست با فضا، پهنای باند، ایمیل و دامنه مناسب یک انتخاب خوب برای میزبانی هاست سایت وردپرسی است، ولی باید دقت داشته باشید که میزبانی اشتراکی برای وبسایتهایی با مصرف بالا، در زمان اوج مصرف و افزایش بازدید کنندگان وبسایت، انتخاب مناسبی نیست. افزون امکان Font-display:swap برای فونتهایی که خطای “ensures text remains visible during webfont load” را در گوگل پیج اسپید دارید. که همه این موارد جزء مهارت های یک طراح سایت حرفه ای محسوب میشود و برای بدست آوردن این مهارت ها نیاز به یک آموزش وردپرس حرفه ای و جامع دارید که صفر تا صد مراحل کار را بصورت عملی و پروژه محور آموزش دهد.

سیستم مدیریت محتوای وردپرس از جمله سیستم هایی است که آموزش آن نیاز به طرحی اصولی دارد تا وردپرس را به صورت کاربردی (نه تئوری) آموزش ببینید. یا یک سیستم مدیریت محتوای دیگر دارد؟ میزبان پایتخت با استفاده از تکنولوژیهای روز دنیا و استفاده از بهترین سختافزارهای موجود در دنیا و با استفاده از دانش فنی و تیم مجرب توانسته است بهترین بهینهسازی را بر روی سرورهای خود جهت استفاده از وبسایتهای وردپرسی و ووکامرسی (فروشگاهی) و دیگر سیستمهای مدیریت محتوا ارائه دهد. در سایت های موفق و پربازدیدی همچون فیسبوک و تویتر از این راهکار در جهت بالا بردن سرعت بارگزاری سایت استفاده شده است.تصاویر و ویدیو ها به دلیل حجم قابل توجهی که دارند بیشترین تاثیر را برسرعت سایت دارند.از این رو با استفاده از این روش ارسال اطلاعات و فایل ها با ارسال درخواست به سرور پاسخگویی متقابل سرور به بالاترین حد سرعت ممکن خواهد رسید.

پلاگین وردپرس

نزدیک به 7 سال است که با وردپرس آشنا شدم و این آشنایی تا الان ادامه داشته و خواهد داشت. اگر هر چیزی بهاشتباه پیش برود و قادر به تعمیر آن نباشید میتوانید آنها را برای تعمیر ذخیره کنید. بااینحال، چند روش اضافی دیگر نیز وجود دارد که میتوانید از آنها استفاده کنید. افزونه Instagram Gallery یا Social Feed Gallery همانطور که از نام آن پیداست، به شما امکان ساخت گالری های شبکه ای کلاسیک از تصاویر وارد شده از اینستاگرام را در سایت وردپرس می دهد.

اگر می خواهید به کاربران این امکان را بدهید که مطالب شما را در شبکه های اجتماعی خودشان منتشر کنند، از بهترین افزونه های شبکه های اجتماعی وردپرس استفاده کنید. دقیت داشته باشید که این فایل ممکن است در هاست برای شما مخفی باشد و نمایش داده نشود، لذا برای این منظور بر روی گزینه setting در فایل منیجر هاست کلیک کرده و گزینه show hidden files را فعال کرده و ذخیره کنید. در زیر 3 ابزار آنلاین برای شما لیست شده است.

این گزینه در بخش لیست افزونه ها در پیشخوان وردپرس نشان داده میشود. ابتدا منو “نمایش” را باز کرده و گزینه “پوسته” ها را انتخاب نمایید. بلکه آن ها را فارسی سازی و بومی سازی نیز کرده ایم! پلاگینهای بهینه سازی سایت وظیفه بهبود سرعت لود سایت را بر عهده دارند و زمان انتظار کاربر را به شدت کاهش میدهند. یکی از دلایل بالابودن حجم صفحات، و در نتیجه کاهش سرعت وردپرس، بهینه نبودن حجم تصاویر استفاده شده در سایت است.برای بهینه سازی تصاویر کافی است که به مطالب زیر توجه کنید. بهترین کارایی این افزونه روی سایتهایی است که از وب سرور لایت اسپید استفاده میکنند. این افزونه رایگان است و به شما کمک میکند نرم افزارهای شخص ثالث (third-party) روی سایت خود را بهینهسازی کنید. هسته حیاتی وب (Core Web Vitals) سایتهای کند را جریمه میکند و باعث افت رتبه بندی سایت شما در موتور جستجوگر گوگل میشود.

این افزونه رایگان است و تصاویر سایت شما را برای تلفنهای همراه کوچکتر میکند و این مسئله باعت بهبود امتیاز موبایل سایت شما خواهد شد. همانطور که میدانید گوگل برای فرآیند ایندکس کردن صفحات از لینکی به لینک های دیگر رجوع میکند. افزونه WP-Live Chat by 3CX از بهترین افزونه های چت آنلاین وردپرس است که امکان برقراری ارتباط با بازدیدکنندگان سایت را به شما می دهد. پلاگین ها بیش از آنچه که با هسته وردپرس ارائه می شود، قابلیت بیشتری به سایت وردپرس شما اضافه می کنند. برخی اوقات میتوانید افزونه ای را نصب کنید که کار چند افزونه را انجام میدهد و حتی کم حجم تر و بهینه تر از همه آنهاست. علاوه بر این، بخش هایی از وب سایت وردپرس شما به دلیل خطاهای ساده ممکن است بعضی اوقات متوقف شود. درادامه، به شما نشان خواهیم داد که چگونه از htaccess.

Remove RSD Link: این قابلیت همان لینکهای موجود در هدر سایت میباشد که با حذف لینکهای غیرضروری میتوانید از حجم صفحات خود کاسته و سرعت بارگزاری آن را افزایش دهید. تصاویر سهم زیادی در افزایش حجم وبسایت شما را دارند، نکته مهم این است که میبایست حجم تصاویر را بدون از دست دادن کیفیت آن کم کنید. Remove all rss feed links: این گزینه نیز همانطور که از نام آن مشخص است برای حذف کلیه لینکهای موجود در فید یا همان RSS سایت میباشد که برای بخشهای مختلفی همچون مطالب، دستهبندی، نظرات،کاربران و… Remove the WordPress Version: این گزینه نیز برای ژنراتور نمایش ورژن استفاده شده از وردپرس در سایت میباشد که با حذف آن میتوانید ضمن افزایش بارگزاری صفحات از اینکه هکران نسخه استفاده شده از وردپرس را بدانند را جلوگیری کنید.

این پلاگین توسط تیم حرفهای میهن وردپرس طراحیشده است و دارای یک رابط کاربری راحت است که شما میتوانید با خیال راحت آن را دریافت کنید و از پشتیبانی آن استفاده کنید. در این صفحه افزونه های رایگان و افزونه های پرمیوم و افزونه های محبوب وردپرس به شما معرفی میشود. هرچه این مدت زمان دریافت داده بیشتر باشد، مدت زمان بیشتری طول میکشد تا صفحه برای بازدیدکننده نمایش داده شود. سرور زودتر دستور لود صفحه را از کاربر دریافت و اعمال می کند. بسیاری از سایتهای وردپرس از صفحه ساز المنتور یا دیگر صفحه سازها استفاده میکنند. سایتهای جذابی که در سریع ترین زمان به مخاطب پاسخ دهند، در جذب مخاطب و حفظ آن موفق ترند. با توجه به گزارش گوگل، قرار است از خرداد ۱۴۰۰ گوگل الگوریتمی به نام هسته حیاتی گوگل یا Google Core Web Vitals معرفی کند که باعث بهبود رتبه بندی سایتها میشود.

بااینحال، محبوبیت آن باعث شده است تا نظر کلاهبردارها و هکرهای وبسایتها را به خود جلب کند. بااینحال، میتوانید از این ابزار چندمنظوره استفاده کنید تا اسلایدر، پاپ آپ، صفحات فرود و اسلایدشو خلق کنید که نتایج هیجانانگیزی هم دارند. در این مرحله میتوانید افزونهای را که برای شما مناسب است، انتخاب کنید. این افزونه کاربردیترین افزونهای است که میتوانید در هر سایتی آن را بهکار ببرید. افزونه Rank Math یک پلاگین سئو است که همانطور که از نامش پیداست، فرایندی را برای کمک به شما در بهینه سازی محتوای خود برای موتورهای جستجو معرفی می کند. تیم حرفه ای ما با بررسی بخش های مختلف سایت شما تا حد ممکن بهینه سازی می کند.

سوالی دارم اینکه : همونطور که خود شما مستحضر هستید صفحه ساز المنتور از احاظ سرعت یکم کند هستش. اگر جدول هایی که در وردپرس ایجاد شده را بهینه سازی کنیم، زمان تحلیل و واکشی کدها و اطلاعات بالا می رود. را به این کدها مجهز کنید و سایت خود را از در دسترس اسپمرها خارج کنید. از این رو در این مقاله قصد داریم افزایش سرعت سایت وردپرسی را بررسی کنیم. افزایش امنیت وبسایت بدون استفاده از افزونهها نیز امکانپذیر است. برخی از پلاگین ها پلاگین های خودشان را نیز دارند و با هم عمل می کنند و این امکانات در کنار هم گسترده تر می شود .شاید برای همین باشد که به آنها افزونه وردپرس می گویند.حال که درک کردیم اهمیت پلاگین وردپرس چیست به نحوه ی عملکرد آنها می پردازیم.پیش از هرچیز باید بدانیم هدفمان از نصب افزونه وردپرس چیست؟ نکته جالب در خصوص وردفنس سکیوریتی این است که هر بار اتفاق عجیب و ناهنجاری در سایت شما رخ می دهد شما را مطلع می کند.