آموزش سئو به زبان ساده سئو استاد

تگ هدینگ در محتواهای صفحات قرار می‌گیرند تا موضوع پاراگراف پیش‌رو را مشخص کند. این تگ‌ها برای موتورهای جستجو بسیار اهمیت دارد و می‌تواند در رتبه‌بندی صفحات تاثیرگذار باشد. نتایج تبلیغاتی، همان نتایج پولی هستند که در بالای نتایج ارگانیک در صفحات SERP قرار می‌گیرد. وبسایت‌ها در ازای پرداخت مبلغی به صورت موقت در بالای نتایج ظاهر می‌شوند.

آموزش سئو به زبان ساده سئو استاد

از نظر فنی چیزی به اسم لینک فالو وجود ندارد زیرا خصیصه‌ای تحت عنوان “dofollow” وجود ندارد. این عبارت صرفا برای تمیز دادن لینک‌های معمولی از لینک‌های نوفالو ابداع شد. بدون شک مطالعه کامل این مقاله، نه تنها شما را از حالت مبتدی خارج می‌سازد، بلکه می‌تواند مقدمات دریافت یک پروژه را نیز برای شما فراهم آورد.

این کار به این خاطر انجام می‌شود تا زمانی که شخصی مطلبی که با محتوا‌ی این URL ها مطابقت دارد را جستجو کرد، موتور‌های جستجو بتوانند آن محتوا را بازیابی کرده و در صفحه نتایج جستجو به نمایش بگذارند. Conversion یا تبدیل زمانی اتفاق می‌افتد که یک بازدید کننده عمل مورد نظر شما را انجام دهد. مثلا اگر شما از سایتتان برای فروش محصولات استفاده می‌کنید، عمل مورد نظر شما خرید کردن خواهد بود. برای مثال، اگر معیار تبدیل مد‌نظر شما خرید کردن باشد و از مجموع 100 بازدید کننده، 5 نفر از آن‌ها از سایت شما خرید کنند، نرخ تبدیل شما 5 درصد خواهد بود. ناگفته نماند که با استفاده از گوگل آنالیتیکس هم می‌توانید نرخ تبدیل خود را مشاهده کنید. لازم به ذکر است که با بهینه سازی سایت و بهینه سازی ترافیک خود می‌توانید نرخ تبدیل خود را بهبود بخشید.

در زیر به تعدادی از سوالات متداول درباره سئو و بهینه سازی موتورهای جستجو می‌پردازیم. در صورتی که در مورد سئو سایت خود سوال دارید و پاسخ سوال خود را پیدا نکردید سوالتان را برای ما در قسمت نظرات بنویسید. این سه اقدام به خوبی می‌تواند از طریق لینک‌سازی خارجی یا همان بک لینک به سئو سایت شما کمک کند و جایگاه شما را در نتایج SERP بهبود ببخشد.

زمانی که یک وبسایت در بخشی از صفحات سایت خود لینک سایت دیگری را قرار می‌دهد، یعنی محتوای آن سایت را تایید کرده است و بنابراین یک نمونه لینک‌سازی انجام گرفته است. بازارکار سئو چه در ایران و چه در خارج از کشور، وضعیت خوبی دارد و با توجه به اینکه درصد آنلاین شدن کسب و کارها رو به افزایش است، فرصت‌های شغلی متعددی ایجاد شده است. شما هم به عنوان یک کارشناس یا کارشناس ارشد سئو می‌توانید استخدام شوید و هم به صورت فریلنس پروژه‌های مختلف سئو را بر عده بگیرید. مطمئن شوید که این فایل، ایندکس شدن محتوایی که می‌خواهید در موتورهای جستجو یافته شوند را مسدود نکرده باشد. همچنین، می‌توانید صفحه‌هایی با محتوای کپی شده یا ضعیف که برای استفاده داخلی یا مشتریان شما اهمیت دارند را از فهرست ایندکس خارج کنید. برای انجام این کار می‌توانید از تگ‌های متای «noindex» و «nofollow» نیز استفاده کنید، اگرچه کاربرد این تگ‌ها با حذف کردن محتوا از فهرست ایندکس در فایل robots.txt کمی متفاوت است.

بخش دوم این پلتفرم در قالب «تبلیغ‌دهنده» امکان معرفی کسب‌وکار به دیگران را برای شما فراهم می‌کند. ممکن است موضوعات مختلفی باعث ایجاد محتوای کپی شده یا بی‌کیفیت شوند. برای تشخیص صفحه‌هایی که این مشکل را دارند می‌توانید از ابزار «Webmaster Tools»، راهنمای گوگل درباره محتوای کپی شده یا ابزارهای دیگر مانند «Moz Analysis» و «Screaming Frog SEO Spider» بهره بگیرید. به طور کلی، گوگل بعضی از شکل‌های محتوا را به شکل‌های دیگر ترجیح می‌دهد.

صفحات 404 و لینک‌های شکسته

سعی کنید از کلماتی که هم کانسپت کلمه کلیدی مقاله هستند، در هدینگ‌ها استفاده کنید تا به این طریق به سئو سایت و صفحه خود کمک کنید. این کار سبب می‌شود درصورتی که کاربر یکی از تایتل‌های شما را جستجو کرد، شما هم به عنوان پیشنهاد به کاربر نمایش داده شوید. استفاده از هدینگ‌ها اصول و قواعد خاص خود را دارد که در محتوایی جامع به توضیح آن پرداخته‌ایم. تحقیق کلمه کلیدی یا کیورد ریسرچ فرآیند پیداکردن عبارات و کلماتی است که برای وبسایت سودآوری به همراه دارد.

  • فیچر اسنیپت (گاهی اوقات “جایگاه صفر” نامیده می شود) یک نتیجه جستجوی برگزیده است که بالاتر از 10 نتیجه استاندارد گوگل ظاهر می شود.
  • بنابراین باید همه جوانب را در نظر بگیرید و بین میزان تلاش و مزایای بالقوه انتخاب های خود، تعادل ایجاد کنید.
  • برخی از موقعیت‌ها وجود دارد که سایت می‌تواند بدون بهینه سازی به رتبه‌های بالاتر دست پیدا کند.
  • شاید شما توسط یک روش اجرای سئو در مدت یک سال بتوانید در عبارتی رتبه بگیرید و توسط روش بهتر دیگری در مدت 6 ماه.
  • PBN از جمله تکنیک های سئو کلاه سیاه است که اگر درست پیاده سازی نشود، احتمال پنالتی شدن توسط گوگل را افزایش می دهد.

بطور کلی، در بررسی یک وب سایت، پرسش‌های زیر مطرح می‌شوند و سپس مدت زمان مورد نیاز و مبلغ قابل پرداخت برای سئو‌ی آن، برآورد می‌شود. موتورهای جستجو هوشمند هستند اما با وجود پیشرفت فراوان هنوز به توسعه احتیاج دارند. موتورهای جستجو همواره در حال فعالیت در جهت بهبود بخشیدن به تکنولوژی به منظور بررسی عمیق‌‌تر در وب و بازخورد بهتر نتایج از کاربران هستند. همانطور که در تعریف سئو ذکر شد، سئو شامل انجام تکنیک های مختلف در زمان های مختلف با هدف ارائه واقعی محصول، خدمات و اطلاعات به کاربران و موتورهای جستجو با استفاده از انواع محتوا است. یکی از تکنیکهایی که ما در یک سایت اجرا کردیم و نتیجه بسیار مطلوبی داشت تکنیک پرسش یک سوال بسیار ساده از کاربران بود.

ساخت بلاگ رایگان و لینک سازی دستی برای سایت میتواند در حفظ تعادل لینک های خارجی تاثیرگذار باشد ولی فاکتور تاثیرگذاری در بهبود رتبه نیست. شاید اگر این فعالیت‌ها را انجام نداده بودند همین حالا جایگاه بهتری داشتند. پیشنهاد میکنم ویدئو مربوط به کارگاه تدوین استراتژی سئو را تهیه و مشاهده کنید، بیشتر سوالات شما را پاسخ خواهد داد.

تفاوت سئو با تبلیغات گوگل(Google Ads (AdWords چیست؟

آشنایی با الگوریتم‌های گوگل و موتورهای جستجوی دیگر در سئو را می‌توان اولین گام از بهینه‌سازی وب‌سایت برای موتورهای جستجو دانست. در واقع اولین گام در بهینه‌سازی وب‌سایت برای موتورهای جستجو این است که متوجه شوید باید دقیقاً چه بخش‌هایی را بهینه‌سازی کنید. از یافتن کلمات کلیدی مناسبی که ترافیک بیشتری را به سمت سایت شما روانه می کند تا آموزش های لازم برای لینک بیلدینگ و در نهایت، بهینه سازی وبسایت برای موتورهای جستجوگر! اگر فکر می کنید هیچ کدام از این موارد را به خوبی درک نمی کنید یا اطلاعاتی در مورد آنها ندارید نگران نباشید، شما تنها نیستید. بسیاری از وبمسترها و صاحبان وبسایت ها، اطلاعات چندانی دربارۀ سئو ندارند و ما قصد داریم در این راهنما به شما کاربران عزیز کمک کنیم.