آموزش قطعات تابلو روان ال ای دی و تلویزیون شهری

و هر چه تعداد پیکسل ها بالاتر باشد، کیفیت تصویر بهتر می شود. هر چقدر فاصله بیننده از صفحات دات پیچ بیشتر باشد، امکان مشاهده تصاویر با کیفیت بالاتر افزایش مییابد. اندازه نقاط را با دات (Dot) اعلام میکنند و اعداد مرسوم در بازه ۱ الی ۱۵ میباشد، هر چقدر این عدد پایینتر باشد کیفیت تصویر و نیز قیمت محصول افزایش پیدا میکند. با به تولید رسیدن این تکنولوژی در داخل کشور دیگرساخت تلویزیون های شهری غول پیکر خمیده یک رویا نیست، ومتخصصان وصنعتگران ایرانی پارساتابلو توانستند هنر و خلاقیت خودرابکارگرفته و دراین عرصه کابینت های تلویزیون شهری خمیده را بسازند و به بازار عرضه کنند. حال مزیت تلویزیون های شهری نسبت به تلویزیون های دیگر در بازار چیست ؟ تلویزیون های محیط داخلی یا Indoor بیشتر در فضاهای بسته مثل استادیوم های ورزشی، سالن های کنفرانس، سالن های آمفی تئاتر، سالن فرودگاه ها، سالن مترو، فروشگاه ها، تالارها ، مجالس و … نیت ویدئو وال ها معمولا در بازهی ۴۵۰ تا ۲۰۰۰ است، که انتخاب عدد مناسب بر اساس محل قرارگیری ویدئووال در فضاهای داخلی (Indoor) یا فضاهای مسقف خارجی با تابش نور خورشید (Semi Outdoor) انجام میگیرد. هنگام خرید یک تلویزیون شهری حتما به قسمت های اصلی آن که شامل ماژول، کابینت ها، پاور، مین برد، پوشش بدنه و موارد دیگر است، دقت لازم را داشته باشد.

سفارش تابلو تبليغاتي بهترين نحوه خريد انواع تابلوهاي تبليغاتي سايتهاي معتبر است كه خيلي راحت ميتوانيد خريد خود را به صورت غير حضوري و انلاين ثبت كنيد. بر اساس استاندارد، پنل هایی که پیچ دات آنها ۱، ۵، ۲ و ۱۰ باشد، در ابعاد ۶۴ در ۶۴ سانتیمتر ساخته میشوند و باید نسبت ابعاد آنها به صورت ۹ به ۱۶ باشد. حال این کابینت ها از قطعه دیگری به نام ماژول ال ای دی شکل گرفته شده ، این ماژول ها قطعات و بلوک هایی مربع و مستطیلی هستند که وقتی در کنار یک دیگر قرار می گیرند سطح کابینت را به وجود می آورند . در مکان هایی مانند لابی هتل ها، رستوران ها، تالار ها، سینماها، سالن های انتظار فرودگاه ها. حتما در خیابان، اتوبوس ها، مترو و سر در مغازه ها، رستوران ها، فروشگاه ها و … اين تابلوها، زاويه ديد 120 درجه دارند؛ يعني برای دیدن این تابلو نیازی نیست حتما از رو به رو به آن نگاه کنید و اگر شما از پهلو نگاه کنید تا 120 درجه قابل مشاهده است.

نقطه عطف این نمایشگرها قاب یا بزل بسیار نازک در حد صفر میلیمتر است، که بیشتر برای مکانهایی که خطوط بزل محدود کننده است مورد استفاده قرار میگیرند. ویدئو والها نسل جدید مانیتورهای صنعتی هستند و نسبت به مانیتورهای معمولی و خانگی قابلیتهای بیشتری دارند و امکان استفاده و کارکرد طولانی مدت و بصورت ۲۴ ساعت روز و ۷ روز هفته (۷/۲۴) را دارا میباشند، این نوع نمایشگرها دارای قاب یا بزل (Bezel) بسیار باریکی هستند، یکی از مهمترین موارد هنگام خرید ویدئو وال که باید به آن توجه کرد فاصله قاب تا قاب (Bezel to Bezel) این نمایشگرها است که درواقع ضخامت خطی است که بعد از نصب بین نمایشگرها ایجاد میشود، هرچقدر این فاصله کمتر باشد تصویر کلی یکپارچهتر بهنظر میرسد. تلویزیون های شهری مصرف انرژی کم و عمر زیاد دارند. Outdoor : این تلویزیون ها ضد آب، تا حدی ضد ضربه و دارای قدرت نمایش خوبی هستند به همین دلیل از آن ها در میادین شهر، مجتمع های تجاری، سر در سازمان های دولتی و خصوصی، پارک ها، دانشگاه ها و غیره استفاده می شوند. البته در این نوع تابلو دو نوع ماژول ( ماژول به قطعه ای که ال ای دی ها روی آن قرار گرفته اند می گویند) وجود دارد.

کنترل کننده Video Wall دستگاهی است که منابع محتوای تصویری شما را به قطعات تابلو روان نمایشگرها متصل میکند. همچنین بیشتر نرمافزارها دارای ابزارهایی برای تنظیم ظاهر محتوا، شامل مقیاس و ابعاد، بزرگنمایی، برش تصویر و کنترل کنتراست و روشنایی و غیره هستند. نمایشگرهای ویدیو وال در کنار هم یک تصویر را در مقیاس بزرگ و رزولوشن بالا نمایش میدهند. مشتریان خود را با بینظیرترین تجربه مشاهده در مقیاس بزرگ مجذوب خود کنید. خوشبختانه تابلوهای روان در طیف های رنگی متفاوتی در دسترس هستند و شما می توانید به راحتی متن یا تصویر مورد نظر خود را با استفاده از این تابلوها، نمایش دهید. نوع پانلی به نام سه پایه در مکان های مدرن ترجیح داده می شود که تغییر آگهی یا پوستر در این تخته سنگ ها با کمک او بسیار آسان می شود. برای مثال شما وارد شبکهی اجتماعی اینستاگرام شدین و در حال استفاده از برنامه هستین، این درحالیه که قسمت وسط گوشی شما دائما در حال تغییر حالته و اطراف گوشی (کادر تلفن همراه) بهطور ثابت یک تصویر (حاشیه برنامه اینستاگرام) رو اجرا میکنه. با افزایش تطبیق پذیری، نمایشگرهای حاشیه بسیار باریک BenQ از استاندارد Open Pluggable Specification (OPS) پشتیبانی می کنند که به شما امکان می دهد ماژول های اختیاری را در صفحه نمایش قرار دهید تا اتصال و عملکرد را بدون پخش کننده رسانه خارجی گسترش دهید.

علاوه بر محیط زیست، هزینههای بسیار بالای تبلیغات کاغذی باعث میشه که ما دائما مقداری از سرمایهی خودمون رو برای تبلیغات هزینه کنیم. با استفاده از فناوری جدید و با طراحیهای جدید، این نمایشگرها فضای کمی اشغال میکنند و علاوه بر آن آلودگی صوتی و حرارتی بسیار کمی دارند. ال ای دی ها نسبت به سایر منابع ساطع کننده نور که می توانند به صورت جایگزین استفاده شوند، مزایای بی شماری دارند. این مانیتورهای صنعتی و دیجیتال ساینیج از جمله نمایشگرهای مدرن و جدید محسوب میشوند که کاربری گستردهای دارند و محبوبیت بالایی در میان مصرف کنندگان به دست آوردند. سری حاشیههای بسیار باریک BenQ به گونهای طراحی شده است که در میان باریکترین ویدئو وال های حاشیهبهقاب جهان با طیف گستردهای از گزینههای اتصال ساخته شده است. یکی از موضوعاتی که در طراحی ساخت تلویزیون شهری از اهمیت ویژه ای برخوردار است مسئله امنیت آن میباشد که بتواند هم از نظر قطعات سخت افزاری و هم نرم افزاری آن را پوشش دهد.

با طراحی حاشیه بسیار باریک، تابلوهای حاشیه فوقالعاده باریک BenQ، نصب ویدئو وال را بدون حواسپرتی بصری ایجاد میکند تا تجربهای بینظیر مشاهده کنید که مشتریان شما را به وجد میآورد و مجذوب خود میکند. این مساله برای اماکنی که باید محتوای خود را مدام تغییر دهند اهمیت زیادی دارد. از معایت دیگر این محصولات میتوان به آلودگی صوتی و حرارتی بسیار بالا اشاره نمود. امکان تعویض ماژول ها در صورت خرابی آنها وجود داشته و می توان به راحتی یک ماژول خراب و سوخته را با ماژول سالم جایگزین نمود. یکنواختی محلی نسبت به محصولات قابل مقایسه در بازار چیپست پیشرفته ACM 16 بیتی LUT سامسونگ با به حداقل رساندن اعوجاج رنگ، امکان بازتولید رنگ های دقیق تر را فراهم می کند. در حال حاضر این دو محصول توسط برندهای مختلف و معروف تولید و روانه بازار میشوند. هر یک از موارد گفته شده به عنوان یکی از قابلیتهای کلیدی نمایشگرهای شهری است که میتواند توسط سازمانهای مختلف مورد استفاده قرار بگیرد. این دستگاهها دارای ورودیهای مختلف اتصال منابع تصویری مورد نظر مثل دوربینهای ویدئویی، لپتاپ، کامپیوتر، پلیرها و غیره بوده و به شما امکان کنترل محتوای به نمایش درآمده در تلویزیونها را میدهد، اینکه چه زمانی و کجا تصاویر به نمایش گذاشته شود، تصویر بصورت تکی یا مولتی باشد و سایر موارد.

نرم افزار Samsung Color Expert برای مشتریانی ارائه شده است که می خواهند تنظیمات رنگ دقیق را فراتر از کالیبراسیون کارخانه کالیبره کنند. به عنوان یک فناوری کلیدی برای کالیبراسیون کارخانه و کاربر، این چیپست داخلی 16 بیتی پیشرفته این امکان را برای ویدیو وال های سامسونگ به طور جامع در خانه و کارخانه کالیبره می کند، به این معنی که صفحه نمایش های ویدیو وال سامسونگ رنگ دقیق تر و بالاتر را حفظ می کنند. کل ویدیو وال را می توان در چند ثانیه کالیبره کرد، و کالیبراسیون رنگ BenQ در میان معدود نرم افزارهای منتخب موجود است که قادر به انجام کالیبراسیون WRGB همزمان است.

نتیجه رنگی صاف و شفاف با حداقل کاهش درجه بندی است. از این رو در مکان های گرمسیر که در تابستان دمای محیط به ۶۰ درجه سانتیگراد می رسد نیاز به استفاده از کولر های گازی خواهد بود به شکلی که درجه خودکار آن را روی ۲۵ درجه سانتیگراد گذاشتهو بعد به محض بالا رفتن دمای داخل سازه از ۲۵ درجه کولر گازی بطور اتومات کار کند. همچنین می توانید تایمر دستگاه را فعال نمایید تا پس از مدت مشخصی (مثلا در موعد سررسید چک های مشتری) تابلو به طور خودکار خاموش شود. شما میتوانید جهت آشنایی بیشتر با این نمایشگرها دیگر مقالات موجود در وبسایت کامپیوتر صدرا را مطالعه نمایید. تلویزیون شهری ها در پنل ها و امکانات و تجهزیات گوناگون وجود دارد و به شما ارائه خواهد شد و بابت اینکه بهترین نوع نمایشگر را انتخاب نمایید بهتر است با کارشناسان مجموعه ای اس ای لایت تماس حاصل فرمایید تا با کمترین هزینه بهترین نمایشگر را اجاره نمایید. همانطور که گفته شد ویدئو والها، نمایشگرهای نسبتا بزرگی هستند که با قابلیتهای بسیار ویژهای توسط شرکتهای تولید تجهیزات تصویری طراحی و ساخته شدهاند. درواقع به نمایشگر های دیجیتالی اما مدرن که با کمک پیکسل های طراحی شده در داخل آنها تصاویر را به وضوع به نمایش می گذارند تلویزیون شهری یا نمایشگر شهری اطلاق می شود.

امروزه از این امکانات و فناوری دیجیتالی در ساخت نمایشگر و مانیتورهای صنعتی نیز استفاده میشود. البته در برخی از مدلهای ویدئو وال فقط میتوان به صورت 18 ساعت مداوم از نمایشگر استفاده کرد. ویدیو والها با توجه به نوع نیاز کاربران در مدلهای مختلفی طبقهبندی میشوند اما درکل در سه نوع LED WALL ،LCD VIDEO WALL و DLP از بقیه معروفتر و مربوط به شبکهی ویدئو وال هستند که در ادامه به معرفی و بررسی هر کدام میپردازیم. انتخاب اندازه صفحه نمایش به نوع کاربری، شرایط محیط استفاده (بیرونی یا درونی)، محتوای مورد نیاز برای پخش و میزان فاصله کاربر یا بیننده از ویدئو وال بستگی دارد. و شما می توانید بسته به شرایط تلویزیون شهری را در ابعاد دلخواهتان سفارش دهید. در نمایشگرهای ال ای دی، نمایش اطلاعات ذخیره شده در حافظه برد یا نمایش اطلاعات دریافتی آنلاین بر روی بلوک های ال ای دی می باشد. DMS Local یک نرم افزار اطلاعات و مدیریت دستگاه مبتنی بر سیستم عامل ویندوز است. وی با بیان اینکه ماموران در تحقیقات و پیجوییهای خود، هویت و مخفیگاه عامل اصلی و ضارب این فرد را مورد شناسایی قرار دادند، گفت:هماهنگی با مقام قضایی نیز انجام شده و ماموران با حضور در مخفیگاه متهم، این فرد را دستگیر و به کلانتری انتقال دادند.

کالیبراسیون کامل فقط سه مرحله آسان را انجام میدهد: بینظمیهای رنگ را با یک متر اندازهگیری شناسایی کنید، سپس کلید کالیبراسیون را فشار دهید تا یک پروفایل رنگی یکنواخت برای توزیع در آرایهای از نمایشگرها ایجاد شود. برای جبران این تفاوتها، هر صفحه را به یک شبکه 5×5 تقسیم کرده اند، سپس روشنایی محلی را با دقت بیش از 90 درصد اندازهگیری و تنظیم میشود. در این کالیبراسیون مواردی همچون Aging، یکنواختی رنگها (Local Uniformity)، گاما و تراز سفیدی (White Balance) مورد تنظیم و بررسی قرار میگیرد. فرآیند کالیبراسیون کارخانه جدید سامسونگ، مختصات رنگ x و y و روشنایی هر صفحه را تنظیم می کند و رنگی عالی و یکنواختی محلی تقریباً عالی ایجاد می کند.

طول موج برابر فرکانس را برابرC و سرعت را برابرF درنظر بگیریم، بین این پارامترها رابطه برقرار خواهد بود. اندازه صفحه نمایش تلویزیون LED ، تعداد پیکسل در هر اینچ یا نسبت طول به عرض PPI ، زاویه دید و ارتفاع TV همه ی این ها اصطلاحاتی هستند که زمان تهیه تلویزیون شهری بیشتر می شنوید، هر کدام به نوعی در ابعاد تلویزیون شهری موثر اند. چرا که قاب های سی ان سی برای قرارگیری ماژول ها سوراخ های از پیش آماده شده ای دارد و به این ترتیب کافی است برای سفارش آن تعداد ماژول ها را در ارتفاع و طول دلخواه به اطلاع سازنده فریم، برسانید. انتخاب نوع کنترلر متناسب برای تابلو به رنگ ماژول ال ای دی که ممکن است ماژول ال ای دی تک رنگ و یا ماژول ال ای دی تمام رنگ باشد و همچنین ابعاد تابلو روان و یا تلویزیون شهری (تعداد ردیف های تابلو روان) بستگی دارد . این نمایش ممکن است بهصورت تکی یا بهصورت مولتی (تعداد بیشتر) باشد. علاوه بر آن این دستگاه این توان را دارد که ساعتها و روزها تصاویر مدنظر شما را نمایش دهد.

رپورتاژ آگهی : هرچند تلویزیون شهری تنها به عنوان یک نمایشگر عمل می کند اما نباید فراموش کنیم که یک سیستم است.پردازنده های تلویزیون های شهری پر هزینه ترین جزء این تلویزیون ها به شمار می رود. نرم افزار کالیبراسیون رنگ BenQ با یکسان سازی کارآمد نمایه رنگ دقیق دیوار ویدیویی، در زمان با ارزش صرفه جویی می کند. تلویزیون شهری p5 smd indoor با رزولیشن بالا و کیفیت عالی مناسب جهت محیط های داخلی می باشد. با توجه به بالا بودن کیفیت ساخت و عرضهی این برند در کشور ما، میتونین اون رو در لیست انتخابهاتون قرار بدید. محصولات نامبرده شده، ما در این مقاله به معرفی برندهای ویدئو وال تولیدی پرداختیم که تاکنون عملکرد قابلقبولی از خود نشان دادهاند.