آموزش وردپرس – دوره جامع WordPress

در حقیقت، می توان گفت که این پلاگین ها، نقش میانبر را دارند. به جرات میتوان گفت بیش از ۹۵% از این وبسایت ها با وردپرس طراحی میشود بطوری که طبق آمار الان حدود نصف سایت های جهان وردپرسی هستند آمار ۵۰درصدی برای وردپرس که صرفا یک سیستم مدیریت محتواست و قدمت بالایی هم ندارد فوق العاده است و قطعا با توجه به گسترش و توسعه وردپرس این آمار هر روز بیشتر میشود. در این مطلب قصد داریم 10 مورد از نکات کلیدی برای افزایش سرعت و عملکرد وردپرس را با هم بررسی کنیم. قبل از آنکه هر کدی را به راحتی وارد نوشته یا برگه هایتان بکنید تا مثلا یک ویدیو نشان دهید و یا از یک ابزارک جاوا اسکریپتی بهره ببرید، اول مطمئن شوید که منبع قابل اعتماد است.

افزایش سرعت وردپرس

امروزه با توجه به فراگیری استفاده از سایت و اینترنت نیاز به داشتن یک وب سایت روز به روز بیشتر می شود. امروزه افزایش امنیت وردپرس به یک موضوع داغ و چالش برانگیز برای مدیران سایتها تبدیل شده است. Disqus یک پلتفرم کامنت گذاری است که جایگزین خوبی برای سیستم پیشفرض کامنت گذاری وردپرس محسوب میشود. استفاده از یک افزونه برای امنیت سرور ایده آل نیست، زیرا از منابع PHP ارزشمندی استفاده میکنه که بهتره برای سرویس دهی به بازدیدکننده ها و مشتریان نگهداشته بشه. از همین رو بهینهسازی تصاویر یکی از اصلیترین اقدامات هر وبمستری برای افزایش سرعت سایت است.

تحقیقات نشون میده که Site Ground از بدترین TTFB ها در بین سایر میزبانها برخوردار هست. موبایل ها نه تنها از قدرت پردازش کمتری نسبت به بسیاری از رایانههای رومیزی برخوردار هستن، بلکه غالباً از اتصال اینترنت ضعیف تری هم استفاده میکنن. با خرید محصول خود از ژاکت از 6 ماه پشتیبانی تضمین شده برخوردار خواهید بود. در صفحه بعد لیستی از زبانهای دردسترس برای ترجمه پلاگین و وضعیت پیشرفت ترجمه را برای هر زبان مشاهده خواهید کرد. اوج کارایی خود را با وردپرس و پلاگینهای وردپرس افزایش خواهید داد اگر عاشق طراحی سایت بدون محدودیت و مانع هستید وردپرس مناسب شماست. خوشبختانه، وردپرس دارای قابلیتی است که به شما امکان این کار را می دهد. خوب، اول از همه، همونطور که در بالا دیدیم، چیزی است که تقریبا نیمی از کاربران از تجربه وب خودشون انتظار دارن. غیر فعال کردن اسکریپتهای استفاده نشده: برای مشاهده CSS و جاوا اسکریپت بارگیری شده توسط المنتور میتونین به مدیر اسکریپت خود در Perfmatters یا Asset دسترسی پیدا کنین.

پلاگین وردپرس

در یک اصل کلی، هنگامی که تصویر رنگ های بسیاری دارد، از فرمت JPEG و زمانی که تصویر ساده تر است و پس زمینه آن تراپیداست، از فرمت PNG استفاده کنید. من تابعی نوشتم که از هر مبلغ پایانی 100 تومان به عنوان کارمزد کم میکند و عدد نهایی را خروجی میگیرد اما برای متغیر tax یک فیلتر ایجاد کردم که توسعه دهندگان دیگر بتوانند طبق شرایط خود آن را تغییر دهند. ابزارها و نرم افزارهای زیادی هستند که این امکان را برای شما فراهم میکنند؛ اما اغلب آنها یا سالهاست از کار افتادهاند و یا اینکه امکانات درخوری ندارند و بیشتر برای ساخت وبلاگها مناسب هستند.

نگاهی دقیق به پرتفوی شرکت ها نشان دهنده توانایی های آنها در زمینه طراحی وب سایت است. همچنین، خوب است بدانید که برخی از شرکت های خدماتی هاست وردپرس، طرح های کش نیز ارائه می کنند. مشکل نصب افزونه یکی از متداول ترین مشکلاتی است که کاربران تازهکار وردپرس با آن مواجه میشوند، شاید به همین علت است که مبتدیان وردپرس… برخی از قالب های سایت به جهت سئو مناسب نیستند، کد های آن ها بر مبنای سئو بهینه سازی نشده است. پس در اصل این امکان هست که کد برنامهها، افزونهها یا قابلیتهایی که میخواهیم به سایت ماهان اضافه شود را برای خودمان توسعه بدهیم. در مورد افزونه هایی که همراه با ووکامرس نصب می شود تحقیق کنید و کارایی هر کدام را بسنجین و اگر متوجه شدین که این افزونه ها در سایت شما کارایی ندارند آن ها را غیر فعال کنید .

می توانید با کمک آن خیلی راحت بدون حتی یک خط کد نویسی به ساختار دلخواه خود برسید. برای متوقف کردن اتصال مستقیم یا Hotlink به منابع خودتون، تکه کد زیر رو به فایل htaccess. از آنجا که وردپرس، دارای یک داشبورد مدیریتی بصری و آسان است، همچنین دارای تمام ویژگی های مورد نیاز برای سفارشی سازی قسمت های مختلف سایت از جمله: سربرگ، پاورقی، چیدمان ها و… توجه کنین که باید بعد از فعال کردن این مورد، سایت خود رو از نظر خطاهای قابل مشاهده بررسی کنین. رسانه ها : در بخش رسانه میتوانید پرونده های چندرسانه ای مثل عکس ها، ویدیوها و دیگر فایل هایی که در وردپرس آپلود کردید را مشاهده و مدیریت کنید ضمنا در همین بخش امکان آپلود فایل جدید نیز در وردپرس وجود دارد. SiteGround از memcached پشتیبانی میکنه که میتونین اون رو در SG Optimizer فعال کنین.

به عنوان صاحب وب سایت، این وظیفه شماست که سایت وردپرس، قالب ها و افزایه های آن را همیشه به آخرین نسخه به روز رسانی کنید. برای آشنایی بیشتر با این افزونه و نحوه استفاد از آن به مقاله آموزش افزونه WD Instagram Feed مراجعه کنید. در این آموزش به صورت کاملاً عملی در قالب ویدیو، آموزش صفر تا صد طراحی سایت با وردپرس را میآموزید. اغلب مبتدیان وردپرس ، نوشته ها و برگه ها را با هم اشتباه می گیرند. این موضوع از آن جهت اهمیت دارد که سایت های استاتیک می توانند به بسیاری از درخواست های ارسال شده توسط کاربران، از حافظه پنهان خود پاسخ دهند؛ بدین ترتیب، سایت نیاز نخواهد داشت برای هر درخواست به پایگاه داده مراجعه کند و این کار سرعت سایت را بسیار بالا خواهد برد. اگر در این زمان استاندارد، سایت یا اطلاعات آن به صورت کامل برای مخاطب نمایش داده نشود، قطعا صفحه سایت شما را خواهد بست.

این گزینه را تا زمانی که به آن نیاز ندارید فعال نکنید. در ادامه به این مسئله میپردازیم که افزایش سرعت وردپرس با المنتور چگونه هست؟ همچنین در صورتی که هاست و دامنه داشته باشید می توانید آن را روی هاست خود نصب نمایید. مدت زمان بارگیری صفحه که باید برای آن هدف گذاری کنید چقدر است؟ البته که راه منطقیتر، همان بهروز نگه داشتن نسخه وردپرس و پلاگینها و قالبها است. وردپرس با داشتن ابزارهایی به شما کمک میکند که سئو سایت خود را بهبود دهید.

اگر نگاهی به سایتهای پربازدید بیاندازید متوجه میشوید که در هر پست حداقل دو تصویر به کار رفته است. همان طور که گفتیم با نصب این افزونه ها، روند عادی بارگیری صفحات به طور چشمگیری کاهش مییابد. استفاده از شبکه تحویل محتوا یا CDN با میزبانی فایلهای استاتیک به طور همزمان روی چندین سرور، این مشکل رو کاهش میده. در این افزونه تمامی افراد فارغ از اینکه درزمینه کد نویسی مهارت دارند یا نه میتوانند اسلایدرهای متنوع بسازند. کامنتها و فرمتهای درون یک فایل استایل یا اسکریپت خلاصه سازی نشده، درک و پشتیبانی کد رو آسونتر میکنه. Hotlinking به زبون ساده استفاده مستقیم دیگران از تصاویر و دیگر منابع استاتیک نظیر استایل و فونت و اسکریپت از سایت شما بدون بازدید صفحات سایت شماست. در این صورت تمام منابع و قدرت سخت افزاری در اختیار سایت شما خواهد بود و دیگر نیازی نیست نگران ترافیک سایت دیگران باشید.

اما هنگام تغییر پوسته سایت وردپرس خودمون باید چیکار کنیم، یعنی بگیم روز از نو و روزی از نو و بشینیم دوباره همه اون کدها رو به قالب جدید منتقل کنیم! ما به شما پیشنهاد می کنیم حتما StackPath CDN را امتحان کنید. یکی دیگر از عواملی که بر سرعت بارگذاری صفحه و افزایش سرعت وردپرس شما تأثیر میگذارد نرم افزاری است که سایت شما را شکل داده است. این بدین معناست که هر زمان فردی از سایت بازدید کند، صفحه از نو ساخته میشود. بسیاری از افراد از حافظه پنهان سرور، Redis و خدمات سرعت ارائه شده توسط میزبان خود استفاده نمیکنن اما شما باید این کار رو برای افزایش سرعت وردپرس با المنتور انجام بدین. یکی از معدود کارهایی که میتونین برای بهبود زمان بارگیری تلفن همراه انجام بدین. در یک جمله باید بگوییم که PNG فشرده نشده است.

همان طور که بالاتر توضیح داده شد و همچنین در صورتی که مقاله افزونه وردپرس و کاربرد افزونه ها در وردپرس را مطالعه کرده باشید، متوجه شده اید که یک افزونه وردپرس به شما امکانات و قابلیتهای فراوانی میدهد. این فرآیند مراحل زیادی دارد و به ویژه در زمانی که به طور همزمان کاربران زیادی از سایت شما بازدید میکنند، میتواند تا حد زیادی سرعت سایت را کاهش دهد. آن ها نمی توانند بدافزار را حذف کنند یا ایرادات یک سایت هک شده وردپرس را برطرف کنند.

قیمت بالاتر آموزش نصب قالب روی هاست سی پنل و دایرکت ادمین را برای شما قرار داده ایم که می توانید از طریق آن برای رفع این ارور اقدام کنید. فراموش نکنید که دایرکتوری در فیلد مربوطه تایپ میکنید، باید همان مسیری باشد که در بالا به آن اشاره کردیم. آخرین زنجیرهای که تعیین میکن سرعت سایت شما روی صفحه نمایش کاربر چقدره، دستگاه و اتصال اینترنتی است که کاربر از اون استفاده میکنه. وقتی برای این مسئله محدودیت تعیین کنید، کاربر پس از چند اقدام ناموفق (مثلاً 5 دفعه)، بهطور موقت حتی امکان تلاش مجدد را هم نخواهد داشت. اگر به هر دلیلی با روش اول موفق به نصب افزونه نشدید، میتوانید از طریق هاست نیز افزونه را نصب کنید. گزینه دیگر هاست مدیریت شده وردپرس است که به شما بهترین تنظیمات برای اجرای وردپرس را ارائه می کند. WP Engine: این میزبان اون چیزی که قبلاً بود، نیست.

مشارکت کننده – با این دسترسی، کاربر می تواند نوشته و برگه هایی را تولید و بصورت پیشنویس ذخیره کند ولی مجوز انتشار آنها را ندارد.این نقش برای نویسندگان مهمان مناسب است.شما می توانید به نویسندگان مهمان سایت تان دسترسی مشارکت کننده بدهید تا آنها نوشته هایشان را بنویسند و پیشنویس شان را ذخیره کنند، بعد از بررسی این نوشته ها با دسترسی بالاتر، می توانید آنها را منتشر کنید. با استفاده از سرویس کلود فلر ( Cloudflare ) و نصب افزونه آن از طریق وردپرس، میتوانید به شبکه توزیع محتوا CDN دسترسی داشته باشید! برای استفاده از آن کلمات کلیدی مورد نظر خود را انتخاب کنید و تعداد مقالات را مشخص کنید تا فید خبری شما ایجاد شود. برای اینکه یک سایت با سرعت بالا داشته باشید بهتر است هاست اختصاصی که فقط مخصوص به سایت شما است استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. SeedProd: افزونه drag & drop وردپرس که سرعت لندینگ صفحات را افزايش میدهد.

ما سعی کردیم در این لیست تمام افزونه وردپرس که معمولاً برای سایتهای مختلف نصب میکنیم به شما بی تم (http://betheme.ir) معرفی کنیم. قبلا در مورد فشرده سازی تصاویر و فایلها صحبت شد، اما شاید تعجب کنید که این امکان برای صفحات وب هم وجود داره. GoDaddy: برترین شبکه میزبان بدافزار در سراسر جهان محسوب میشه، همچنین در گروههای FB رتبه بندی ضعیفی داره. در بخش سوم بعد از اینکه زبان استایل دهی css و تگ گذاری html رو یادگرفتیم سراغ طراحی قالب می رویم در این بخش ما از روی فایل های گرافیکی PSD فتوشاپ قالب خود را مرحله به مرحله طراحی می کنیم و هر قسمتی که در فایل های فتوشاپ وجود دارد رو به کد واقعی تبدیل خواهیم کرد پس در این مرحله عملاً شما یاد می گیرید هر قالبی رو با هر استایلی طراحی کنید. یک سایت فروشگاهی از فایل های جاوا اسکریپت، ویدیو ها، تصاویر و کد های css تشکیل شده است.

افزونه وردپرس

سیستم بررسی کنین. به روز رسانی نسخههای PHP یکی از سادهترین راهها برای افزایش سرعت سایت المنتوری هست. برای سایر افراد افزونه Autoptimize توصیه میشه. پس از انتشار HTTP/2 و تبدیل شدن به یک استاندارد، بسیاری از افراد توصیه کردن که منابع استاتیک رو دیگه ترکیب نکنید. المنتور همچنین نسخههای بالاتر PHP و افزایش حافظه رو به 256 مگابایت توصیه میکنه. تصاویر با اندازه مناسب: برای افزایش سرعت سایت المنتوری خود از استفاده از تصاویر بزرگ خود داری کنین و اونها رو حتماً کوچک کنین. دو روش برای فعال کردن ایمن ذخیرهسازی تمام صفحه در Cloudflare وجود دارد.