آپدیت قالب وردپرس بدون از دست رفتن تغییرات

خبر خوب اینکه اگر به این نتیجه رسیده اید که پلتفرم اشتباهی را برای خود برگزیده اید ، به بن بست نرسیده اید و می توانید سیستم مورد استفاده خود را با مقصود خود سازگار کنید ، هر دو پلتفرم منبع باز می باشند که این یعنی از هر منظر قابل تغییر و شخصی سازی می باشند.گاهی اوقات برای بعضی از تغییرات مجبور به پرداخت مبلغی هستید و برای بعضی دیگر خیر، کاملا بستگی به نوع شخصی سازی و یا اضافه نمون قابلیت مورد نظر شما دارد و البته راه سومی هم وجود دارد : هر دو را در کنار هم استفاده کنید. اگر در انتخاب وردپرس شک دارید به شما پیشنهاد می شود مقاله ما را برای کسب اطلاعات در حوزه وردپرس بهتر است یا جوملا مطالعه نمایید. برای این کار نیز باید ابتدا فایلها را بارگذاری کرده و پس از ایجاد پایگاه داده، اقدام به نصب وردپرس نمایید.

بعد از راهاندازی سایت وردپرسی، میتوان با خرید و نصب یک قالب مناسب تنها با چند کلیک ظاهر سایت را کاملاً عوض کرد. شما با انتخاب قالب وردپرس بر روی وردپرس خود می توانید طراحی و ظاهر سایت خود را تعیین کنید و تغییرات دلخواه در چیدمان آن دهید، با تغییر قالب سایت خود باعث تغییر در ظاهر سایت خود می شود. دوم اینکه با استفاده از نسخه غیرقانونی امکان آپدیت آسان این پلاگینها و قالبها وجود نخواهد داشت و شما اکثرا از نسخه ای حاوی باگ های امنیتی و غیر امنیتی استفاده خواهید کرد. می توانید پست ها و صفحات مختلفی ایجاد کنید و با پلاگینها می توانید امکانات متعددی را که در جوملا به صورت پیشفرض موجود می باشد به wordpress اضافه نمایید.چون wordpress یک سیستم بلاگینگ می باشد گوگل علاقه زیادی به آن دارد ، بنابراین از نقطه نظر مارکتینگ و تجاری ، چشم پوشی از وردپرس دشوار می باشد.

مشکلی که وجود دارد این است که core system در این بخش بسیار پیچیده است و منابع بسیار زیادی از سمت سرور مورد نیاز می باشد، این ایراد در جوملا ۲.۵ برطرف نگردیده و در واقع بدتر نیز شده است. اینکه با چه سرعتی و چگونه بتوانید این کار را انجام بدهید رابطه مستقیمی با تعدا کاربران و پروژه هایی است که شما می توانید بر عهده بگیرید.یعنی سقف توانایی شما. ترتیب اولویت مشخصات حائز اهمیت است چرا که گاه شما همه مشخصات را نمیتوانید به صورت یکجا در یک پلاگین پیدا کنید. در آوریل ۲۰۰۵ شخصی متوجه شد که در سایت WordPress.org، مقالههای زیادی به صورت مخفی وجود دارد که با تکنیک cloaking نوشته شدهاند.

ارتقاهای عمده در وردپرس به تعدد جوملا نیست و معمولا اقدامات اضافه زیادی نمی طلبد ، به عنوان مثال هیچ کدام از پلاگینها در ارتقا از ورژن ۳.۱ به ۳.۶ از کار نیفتادند که این مضوع وردپرس را به عنوان پلتفرمی بسیار پایدار معرفی میکند. ۳.برای جوملا از admintools و برای وردپرس از wordfence استفاده کنید ، ترجیحا از ورژن پولی استفاده نمایید چون ورژنهای رایگان این دو ، تنها آسیب پذیریهای محدودی را پوشش میدهند. هایی برای این منظور وجود دارند ، ولی انتقال article ها از یک ورژن به ورژن بعدی مشکل ساز خواهد بود. پس از نصب افزونه پیامک ووکامرس به سراغ فعالسازی آن میرویم. مراحل نصب وردپرس بر روی دایرکت ادمین به صورت زیر است.

از جمله تفاوت جوملا و وردپرس ، وردپرس قابلیت چندزبانه بودن را ندارد ولی با کمک پلاگینهایی مانند polylang میتوانید این قابلیت را اضافه نمایید که البته کار با آن نیز بسیار ساده می باشد. رابط کاربری آن ساده بوده و به راحتی می توان فرمان های پیچیده MySQL را در آن اجرا کرد. کاهش حجم فایل های سایت در نهایت باعث می شود در زمان درخواست یک صفحه از سوی کاربران، ارسال حجم کمتری از فایل ها به سمت آن ها لازم باشد و به این ترتیب شاهد افزایش سرعت سایت وردپرسی خود خواهید بود. نصب و راه اندازی آن نیز آسان است و تمامی پکیج آن در یک فایل گنجانده شده است. قالبهای زیادی برای وردپرس طراحیشده و در میهن وردپرس نیز قالبهایی برای کارکردهای مختلف موجود است. بهترین بخش آن این است که قالبهایی اخیرا با الگوهای مختلفی طراحی شده اند.

انتقال اطلاعات از دیگر وبساتهای وردپرسی ساده میباشد ، برای این امر ابزار انتقال built – in در وردپرس موجود میباشد. ساخت و نگهداری یک سایت وردپرسی کار پیچیده و زمان بری است. در این مقاله به معرفی ابزار وردپرسی برای طراحی ، نگهداری و کار با وردپرس خواهیم پرداخت. 75 درصد کاربران فروشگاههای آنلاین، به محض مواجه شدن با سایتی که سرعت پائینی داشته باشد سایت را ترک می کنند و به سایتهای رقیب مراجعه می کنند. این افزونه محبوب به کاربران این امکان را میدهد تا گالری تصاویر دلخواه خود را به راحتی بارگذاری و مدیریت کنند.

تعداد زیادی firewall دیگر نیز موجود میباشد که البته میتوانید تعدادی از آنها را برای امنیت بیشتر با هم ترکیب نمایید. شخصی سازی ظاهر وردپرس نیاز به دانش جزئی css دارد و ایجاد تغییرات در آن مثل جوملا پیچیده نمی باشد، ولی به هرحال اگر تمایل به درگیر شدن با مباحث مرتبط با css ندارید می توانید از کمک یک طراح وبسایت بهره مند گردید.از آنجا که wordpress ساختاری منطقی دارد طراحی و جابجایی المانهای گرافیگی برای یک طراح وبسایت دشوار نمی باشد ودوباره تاکید می گردد که ترجیحا از یک طراح متخصص در وردپرس استفاده نمایید. وقتی روی Active کلیک می کنید، صفحه زیر ظاهر می شود.

معرفی کامل افزونه (پلاگین) وردپرس (wordpress plugin):افزونه وردپرس چیست و انواع آن کدامند؟ روش پردرآمد بعدی راه اندازی یک وبسایت جهت فروش محصولات دانلودی و دیجیتالی است اگر نمی دونید محصولات دیجیتالی چیست یعنی محصولاتی که قابل لمس نیست و شما باید آن را دانلود کنید دقیقاً مثل محصولات آموزشی سایت کیت وردپرس اما شرط درآمد بالا در این حوزه چیست؟ در مقاله سئو سایت چیست بیشتر در مورد سئو توضیح داده ایم. با استفاده از افزونه سئو AIOSEO ، برای اشتراک گذاری های سوشال مدیا نیز میتوانید عکس های OG مختلف و متفاوت مشخص کنید . را دارید جوملا انتخاب خوبی است چون برای همین منظور طراحی و ایجاد شده است ، ایجاد یک ساختار زمانیکه کار کردن با آن را فرا بگیرید آسان است و البته نیازی به فراگیری دانش مرتبط با html ندارید، همچنین می توانید زمان حذف یا انتشار اتوماتیک مقالات را تنظیم نمایید.

3. فایل را ذخیره کنید. این امکان را برای شما فراهم میکنند تا به جای قرار دادن ویدیو، لینک آنها را در محتوا بگنجانید و بدین صورت از کند شدن سرعت بارگذاری سایت در امان باشید. اگر شما نیز قصد استفاده از این سیستم کاربردی را دارید با ما همراه باشید تا با نحوه نصب و راه اندازی وردپرس بر روی دایرکت ادمین و سی پنل آشنا شویم. اگر ابزار مناسبی را می شناسید که در کار با سایت وردپرسی ضروری است،به ما اعلام کنید و ما را در بخش نظرات همراهی کنید. برای جوملا این امر ۱۴ روز زمان می برد ، البته که با کمک ابزار SEO می توانید این مدت زمان را کاهش دهید. این نرم افزار می تواند با ویرایشگر های دیگر یکپارچه شود و توانایی اتصال به سرورهای ابری را نیز دارد. این ابزار وردپرسی در چند ثانیه یک وب سایت کامل وردپرسی را همراه با دیتابیس و فایلهای آن در اختیارتان قرار می دهد.

افزونه وردپرس

وبسایت مورد نظر مثال زیر از قالب دیجی لند استفاده کرده است. برای استفاده از این افزونه کافی است آن را فعال کرده و ویجت را به محل مورد نظر بکشید. بدون استفاده از این مجوزها اطلاعات رد و بدل شده بین سایت شما و مرورگر به راحتی توسط هکرها قابل خواندن و شناسایی است. شما باید ترتیب و نظم خاصی را جهت کارکرد صحیح آن دنبال نمایید ولی با این وجود این قابلیت بسیار کارامد می باشد.خوشبختانه ویدیوهای زیادی در این مورد در اینترنت قابل مشاهده میباشد، فقط کافی است عبارت “joomla multilingual” را در سایتهای به اشتراک گذاری ویدئو جستجو نمایید . مرحله ۵: قبل از اینکه برای نصب وردپرس اقدام نمایید باید یک پایگاه داده برای سایت خود ایجاد کنید.

ما در این مقاله قصد داریم شما را با مفهوم افزونهها و یا همان پلاگینهای وردپرسی و نحوهی استفاده درست از آنها آشنا کنیم و در پایان کاربردیترین و بهترین افزونههای وردپرس در سال ۱۴۰۰ را به شما معرفی کنیم. فوقالعاده افزونه یا پلاگینهای آن است. آموزش امنیت وب سایت از اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار است چرا که وب سایت اینترنتی یک شرکت یا سازمان، در واقع هویت آن واحد حقوقی در دنیای مجازی محسوب می شود. سازنده هر قالب یا افزونه ای برای حل مشکلات پیش آمده یا افزودن امکانات و ویژگی های جدید به محصول خود آن را با آپدیت های جدید تحویل خریداران می دهد. ویجتها تا حدی جبران گر کمبود یک سیستم منوی قوی در مقایسه با جوملا هستند ولی این قابلیت دارای کارکرد آسانتری در جوملا می باشد. محیط کاربری وردپرس ساده می باشد و نیازی به یادگیری مباحث پیچیده ندارید.

برای مثال WP Engine، به صورت خودکار وردپرس و پلاگین ها را به روز می کند. Chrome Developer Tools این ابزار کروم می تواند تمامی کارهایی را که از یک ابزار برنامه نویسی و توسعه انتظار داشت می تواند انجام دهد،ضمن اینکه ابزارهای طراحی وب سایت های ویژه دستگاه های موبایل هم در آن قرار دارد. اگر مایل به تغییر رنگ محیط جوملا و لوگوهای وبسایت هستید شخصی سازی و تنظیم این موارد در جوملا ساده است.ولی برای انجام تنظیمات بیشتر و جزئی تر در این بخش ، با ساختار پیچیده جوملا مواجه می گردید، که حتی طراحان و برنامه نویسان نیز نیاز به یادگیری و گذراندن دوره های مقتضی قبل از کار با layout جوملا دارند و این یادگیری بر اساس layout template انتخابی متفاوت است. بروزرسانیهای هسته وردپرس بسیار ساده است.

مرحله ۲: پس از وارد کردن اطلاعات به بخش مدیریت وارد شده و برای نصب وردپرس روی هاست باید ابتدا فایلهای وردپرس را بارگذاری کنید. مرحله ۱: برای این کار ابتدا باید به بخش file manager وارد شوید. ابتدا باید افزونه را از منبع (که یک فایل فشرده خواهد بود) دانلود کنید. سپس فایل خود را از حالت فشرده خارج کنید تا آماده نصب شود. کافی است بر روی گزینه Extract کلیک کنید تا فایل از حالت فشرده خارج شود.

افزایش سرعت وردپرس

همانند دیگر حرفه ها، هنر متخصصین وردپرس به ابزار وردپرسی است که از آن استفاده سایت بی تم می کنند. WP-DBManager محبوب ترین افزونه ای است که می تواند کار بهینه سازی،تعمیر،تهیه پشتیبانی،بازگردانی پشتیبان و حذف جداول در دیتابیس و اجرای کوئری را بر عهده بگیرد. و این مورد از مهم ترین نکاتی است که باعث میشود یک سایت شرکتی با یک قالب وردپرس شرکتی حرفه ای سریعا در صفحات اول گوگل نمایان شود. نام دارد. تمام فایلهای قرار گرفته در این پوشه با دریافت تأیید از سمت شما به کاربر نمایش داده میشوند. بروزرسانیهای معمول (update) بین ارتقا ورژنها (upgrade) پروسه ی آسانی است که با کلیک بر روی یک گزینه به راحتی انجام می گردد و به ندرت سبب از کار افتادن extension ها می گردند.حال اگر تصمیم شما بر جوملا است برای دانلود جوملا می توانید از طریق لینک اقدام نمایید. شما می توانید قابلیت عضوگیری را به وردپرس اضافه نمایید ولی جوملا از این منظر بسیار کاربردی تر بوده و بهتر عمل می کند چون اصولا برای کاربردهای این چنینی ساخته شده است.

پلاگین وردپرس

ما از استفاده از دکمههای بزرگ و رنگارنگ و تصاویر بصری برای اطمینان از اینکه نظرسنجیها برای خوانندگان خسته کننده نیستند، لذت میبریم. بچرخانید: دادههای بی فایده از تصاویر مانند تاریخ، زمان، مکان و تنظیمات دوربین زمان گرفتن عکس رو از بین میبره و توسط اکثر افزونههای بهینه سازی تصویر انجام میشه. در بررسی تفاوت بین وردپرس و جوملا بایستی گفت WordPress یک سیستم کاملا کاربر پسند بلاگینگ (بلاگ نویسی) می باشد ولی از آن به عنوان یک وبسایت معمولی بدون داشتن دانش html (مشابه جوملا) نیز می توانید استفاده نمایید. حال اگر تصمیم شما وردپرس است برای دانلود وردپرس می توانید از طریق لینک اقدام نمایید.