امنیت وردپرس، آیا وردپرس امن است؟

بنابرین برای برای درک بهتر وردپرس اول باید بدانید سیستم مدیریت محتوا چیست! در قدم دوم باید فایل wp-config.php را کمی تغییر دهید. در بخش تنظیمات عمومی میتوانید نام سایت را تغییر دهید، شعار اصلی که برای معرفی سایت استفاده میشود را تنظیم نمایید و همچنین تعیین کنید که نشانی آن و زبان آن چه باشد. اگر میخواهید یک وبسایت فهرستبندی مدیریت املاک با قابلیت سفارشیسازی بالا به همراه نمایش تصاویری از ملک داشته باشید، WP-Property بهترین افزونه برای شما محسوب میشود. پیش میرویم به انتخاب خود مطمئنتر میشویم زیرا هر زمینه صدها افزونه حرفهای طراحی شده که استفاده از آنها باعث میشود از لحاظ زمانی ماهها جلوتر باشیم! اگر می خواهید در زمینه طراحی سایت فعالیت کنید و به آموزش جامع وردپرس مشغول شوید لازم است تا کمی در مورد ویژگی ها و مشخصه های WordPress اطلاعات داشته باشید.

یعنی نصب وردپرس تنها 5 دقیقه زمان میبرد! در مقاله بعدی از پکیج آموزش وردپرس از صفر تا صد یعنی «آموزش وردپرس (قسمت 3)» درباره نحوه نوشتن پست جدید، نحوه درج عکس در پست و تنظیمات آنها صحبت خواهیم کرد. و این یعنی میتوانید دقیقا به افراد پیشنهادی را بدهید که مناسبشان هست. آنها می توانند بسیار ساده باشند، مانند Hello Dolly که اگر آن را فعال کنید قسمتی از متن ترانه Hello Dolly را در پیشخوان وردپرس نشان می دهد. آنها را جایگزین بخش مشخصشده در عکس کنید.

جالب است بدانید تا کنون 5 نسخه دوره تخصصی آموزش طراحی قالب وردپرس در وبسافت3 منتشر شده و هر بار با آمدن روش های جدید تر دوره قبلی منقضی و آموزش جدید تولید میشود. این بخش برای بکآپگیری هم استفاده میشود. طراحی سایت بدون کدنویسی هم یکی از متداول ترین آموزش های وردپرس میباشد که دوره های بسیار زیادی در مورد آن تولید شده است. این وب سرور سرعتی بالاتر از لایت اسپید دارد و مختص سایتهایی با ترافیک بسیار بالا ساختهشده. این ترافیک میتواند شامل مواردی مثل روبات، انسان، خطاهای 404، Login، Logout و …

افزونه وردپرس

همگانی انجام دهید. در هر دو قسمت نشانی وردپرس (URL) و نشانی سایت (URL) آدرس مد نظر خود را وارد کنید و بر روی ذخیره تغییرات کلیک کنید. اگر روی “OK” کلیک کنید، پوسته حذف میشود. برای نصب پوستههای رایگان که در مخزن وردپرس وجود دارند، کافی است طبق فیلم آموزشی زیر، در بخش پوستهها، گزینه افزودن را بزنید و دنبال قالبی مربوط به حوزه کاری خود بگردید و بعد روی دکمه نصب کلیک کنید. طبق مطالعه کلی StrangeLoop که شامل آمازون، گوگل و سایر سایتهای بزرگتر بود، تأخیر 1 ثانیهای در زمان لود صفحه میتواند باعث 7٪ کاهش در نرخ تبدیل، 11٪ بازدید کمتر از صفحه و 16٪ از دست رفتن رضایت مشتری میشود.

پلاگین وردپرس

اگر نکات امنیتی را رعایت کنید، بله وردپرس کاملاً امن است اما اگر از افزونههای امنیتی استفاده نکنید و نکات ضروری برای حفظ امنیت سایت وردپرسی خود را رعایت نکنید مثل دیگر سایتهای غیر وردپرسی، امکان هک و ازدستدادن اطلاعات شما زیاد است. به عنوان یک مالک وب سایت، موارد زیادی وجود دارد که می توانید برای بهبود امنیت وردپرس خود انجام دهید. در مواقع خیلی زیادی حجم یک تصویر در یک صفحه ی وب از حجم کل کد ها و… منابع بسیار زیادی برای یادگیری و رفع مشکلات وردپرسی وجود دارد. یکی از بخشهای بسیار مهم در تنظیمات سایت وردپرس بخش تنظیمات پیوند یکتا است.

دوره آموزش وردپرس، دورهای است که در آن با صرف کردن تنها ۵ ساعت میآموزید که چگونه یک وب سایت برای خود یا دیگران راهاندازی کنید. همچنین در پیدا کردن کلمات کلیدی و ایدههای پست وبلاگ به شما کمک میکند که میتوانید برای افزایش ترافیک جستجوی خود از آن استفاده کنید. بهترین قسمت این است که هیچ مهارت رمزگذاری لازم نیست و تیم افزونه HubSpot آموزش آنلاین رایگان را برای کمک به شما در بهبود ترافیک وب سایت ارائه می دهد. برای بهینه سازی واقعی رسانه در وب سایت خود، باید تصاویر با اندازه مناسب را بر اساس اندازه صفحه نمایش ارائه دهید تا اندازه آن ها را به سادگی تغییر دهید. همانطور که در ابتدای مقاله قول داده بودیم در این بخش، به طور مختصر درباره انتخاب و تغییر پوسته وردپرس توضیح میدهیم. در ادامه توضیحاتی از نحوه کارکرد وبسایتها و وردپرس میدهیم که با دید کاملتری در این دوره شرکت نمایید.

از طرف دیگر مخزن افزونههای وردپرس شامل هزاران افزونهی رایگان برای استفاده در طراحی سایت با وردپرس است. تنظیمات این بخش تأثیر بسیار زیادی در سئوی سایت دارد. گرچه این بسیار جذاب به نظر می رسد ، همچنین به این معنی است که هزاران قالب وردپرسی، پلاگین و فناوری مختلف وجود دارد که همه باید با هم در یک سیستم وجود داشته باشند. اما پیش از هرکاری لازم است پلاگین را پیکربندی و تنظیم کنید. این کار باعث می شود که وردپرس شروع به آپلود و استخراج کردن (Unzip) فایل زیپ کند و پلاگین را بر روی سایت وردپرسی شما ثبت کند. در این بخش هم میتوانید پوستههای رایگانی که در مخزن وردپرس وجود دارد را انتخاب کنید و روی سایتتان نصب کنید و هم از پوستههایی که دیگر طراحان سایتها عرضه کردهاند، استفاده کنید. برای اضافه کردن یک ابزارک جدید می توانید از منوی نمایش، گزینه ابزارک ها را انتخاب کنید.

یادگیری نحوه نصب قالب وردپرس در وب سایت کار سختی نیست. قالب را مستقیماً از پیشخوان وردپرس نصب کنید. در بخشهای دیگری از این مقاله، به آموزش نصب وردپرس با تصویر پرداختیم و مرحلهبهمرحله با هم پیش آمدیم تا یک سایت وردپرسی بسازیم. در مقالههای قبلی گفتیم که سرعت سایت یکی از فاکتورهای مهم سئو سایت است چون کاربران علاقه دارند از سایتهای سریع استفاده کنند. مدیر وبسایت میتواند در هر زمان، امکان انتقال کاربران موبایلی را فعال یا غیر فعال نماید.

یا وقتی که بارگذاری تمام اسکریپت های ردیابی پس زمینه تمام می شود؟ برای نصب پوستههای غیر رایگان که از سایتهای دیگر میخرید، باید ابتدا فایل پوسته را دانلود و نصب کنید و بعد آن را در همین بخش بارگذاری کنید. برای بارگذاری باید از همین بخش افزودن پوسته را بزنید اما بهجای اینکه دنبال پوستههای آماده بگردید، دکمه بارگذاری پوسته را بزنید و فایل را آپلود کنید. تنها فایل های افزونه یا قالب که همیشه باید به وردپرس آپلود شوند، فایل های زیپ (zip) هستند. است. در یک قالب فروشگاهی وردپرس تمامی این صفحات به طور حرفه ای طراحی شده است که شما با بررسی آن باید نتیجه بگیرید که آن طراحی متناسب با نیاز شما هست یا خیر. در قدم بعدی وارد تب Hardening شده و تمامی تنظیمات لازم را انجام دهید. نکته: ممکن است بعد از نصب افزونههای مختلفی مثل اکیسمت و wp rocket، بخشهای دیگری به قسمت تنظیمات اضافه شوند که در واقع تنظیمات مربوط به آن افزونه هستند.

کاربران نیز خوشنود میشوند. آموزش ساخت افزونه وردپرس نیز یکی دیگر از آموزش های ارزشمند وردپرس است که در زمینه کدنویسی و توسعه وردپرس قرار میگیرد متاسفانه در این بخش هم آموزش های جامع و ارزشمندی در سطح نت فارسی منتشر نشده و اگر وبسایتی بتواند بصورت تخصصی در این زمینه آموزش تولید کند قطعا مورد استقبال افراد زیادی قرار خواهد گرفت. که این موارد نیاز به کسب تجربه فراوان دارد بنابراین اگر یک آموزش وردپرس توسط مدرسی تولید شده باشد که تجربه کافی در این زمینه ها داشته باشد و بتواند تجربیات خودش را منتقل کند یکی از با ارزش ترین آموزش های وردپرس خواهد بود. بطوری که شما یک بار یک قالب وردپرس را طراحی و تولید میکنید و بی نهایت از آن میفروشید این اتفاق الان در مارکت های فروش قالب و افزونه وردپرس هر روز تکرار میشود و اما با توجه به اینکه تاکنون آموزش تخصصی در این زمینه نبوده کمتر از ظرفیت های آن استفاده کردند اما برای علاقمندان به وردپرس این یک فرصت بزرگ است که هر چه زودتر این مهارت را یادبگیرند و از ظرفیت های درآمدزایی آن استفاده کنند.

با توجه به طراحی صفحه، ممکن است برخی از تصاویر بزرگ تر یا کوچک تر دیده شده و حجم آن ها کمتر شود. برخی از افزونهها مستقیماً به این بخش اضافه میشوند و برخی نیز منویی در بخش ابزارها اضافه میکنند. دو بخش دیگر هم برای ویرایش کدهای افزونهها و پوستهها استفاده میشود و اگر با کدنویسی آشنا نیستید، بهتر است وارد این قسمتها نشوید و کدها را تغییر ندهید. حواستان باشد که همیشه قبل از ویرایش و قراردادن قطعه کد در فایل htaccess. مشکل این است که اگر یک هکر موفق به دسترسی به پنل مدیریت شما شد، آنها نیز می تواند فایل های شما را به این ترتیب ویرایش کنند، و هر کدی را که می خواهند اجرا کنند. درباره تاریخچه وردپرس و تولد آن صحبت کردیم و گفتیم برای ساخت سایت با وردپرس به هاست و دامنه نیاز دارید و چطور میتوانید آنها را تهیه کنید.

یک بخش بسیار مهم در پیشخوان وردپرس بخش تنظیمات است. یکی از راه های ورود به وردپرس استفاده از ایمیل است که می توانید به جای نام کاربری، آن را betheme.ir وارد کنید. در این مقاله ۷ راه افزایش سرعت در وردپرس را توضیح خواهیم داد. به شما پیشنهاد می شود در امتداد این مقاله، برای کسب اطلاعات در حوزه آموزش افزونه فرم تماس ۷ مقاله ما را مطاله نمایید. برای آموزش طراحی قالب وردپرس بدون شک سایت وبسافت3 را پیشنهاد میکنیم. وبسافت3 یکی از معدود وبسایت هایی است که برای اکثر مباحث آموزش وردپرس که بالاتر به آن اشاره کردیم آموزش های کامل و جدید دارد. تقریبا میتوان گفت اکثر وبسایت هایی که در زمینه آموزش وردپرس کار میکنند این موضوع را بصورت ویدیویی آموزش داده اند. 3. کاربرپسند بودن: بدین معنی که بجای اینکه بخواهید برای هر تغییری در سایت خود، یک طراح یا وب مستر را استخدام نمایید، با داشتن دانش اندکی در زمینه برنامه نویسی بتوانید، تغییرات مد نظرتان را به راحتی اعمال کرده و محتوای سایت خود را مدیریت کنید.

افزایش سرعت وردپرس

برای هر شرکت هاستینگ ایمیلی ارسال کنید و قبل از انتخاب، از زمان پاسخگویی و پشتیبانی مشتری آنها مطلع شوید. بنابراین استفاده از یک cms انعطاف پذیر مثل وردپرس باعث میشود ضمن کاهش چشمگیر هزینه، توسعه پذیری سادهتری داشته باشد (بدون نیاز به برنامهنویس) و در مدت زمان خیلی کوتاه تری راهاندازی شود. علت اصلی انتخاب ما، توسعه پذیری وردپرس بوده است. اما تمرکز ما، در اینجا، روی چیز دیگری است. بهترین حالت این است که آن را روی نام نوشته قرار دهید و البته هنگام درج مطلب، خودتان عنوان را به انگلیسی ترجمه کنید و در پیوند یکتا قرار دهید. سیستم مدیریت محتوا یا content managment system یک نرم افزار تحت وب است که به ما کمک میکند محتوای وبسایت مان را مدیریت کنیم در حقیقت سیستم مدیریت محتوا یک پنل مدیریت ادمین است که هماهنگی های لازم را با بخش های مختلف وبسایت مان دارد و ما هر تغییر یا حذف و اضافه ای روی وبسایت مان بخواهیم انجام دهیم از طریق پنل مدیریت میتوانیم اینکار را انجام دهیم.

حال تصور کنید که بازدیدکنندگان در مواجه با وبسایت با سرعت پایین چه عکس العملی خواهند داشت؟ خیلی از افراد تازهکاری که میخواهند یک وبسایت داشته باشند، تصور میکنند حتماً باید با مهارتهای برنامهنویسی آشنا باشند و بدون آن نمیتوانند به تنهایی یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنند! گام هفتم – به کار گیری صحیح فونت های وب. برای این منظور جدا از نرم افزارهایی مانند فتوشاپ، سایت های بسیار حرفه ای و قدرتمندی نیز در فضای وب وجود دارند. البته منظور از تغییر آدرس سایت، تغییر مختصری مثل افزودن s به https هنگام نصب ssl است و اگرنه برای تغییر آدرس اصلی سایت -که به هیچ وجه هم توصیه نمیشود- باید سایت را کاملاً منتقل کرد. گرچه تخصص تیم ما طراحی و برنامهنویسی وبسایت است اما با این وجود ترجیح دادیم که برای خودمان هم از این سیستم استفاده کنیم و بعد از تست، آن را به کاربران توصیه کنیم!

در بخش تنظیمات پیوند یکتا در وردپرس میتوانید تعیین کنید این آدرس به طور پیشفرض چطور باشد. 6) چطور وارد پیشخوان وردپرس شویم ؟ افرادی که می خواهند در مدت زمان کوتاه وارد بازارکار شوند. بله ، رمز عبور های ساده و کوتاه می توانند بسیار خطرناک باشند. یک بخش بسیار مهم در پیشخوان وردپرس بخش تنظیمات است. برای تنظیم پیوند یکتا در وردپرس باید به بخش تنظیمات بروید و از آنجا به بخش تنظیمات یکتا مراجعه کنید. اهمیت به آپدیت بودن آموزش ها شیوه آموزش نوین باعث شده وبسافت3 محبوبیت زیادی در بین علاقمندان به وردپرس پیدا کند و امروزه تبدیل به یکی از بهترین مراجعه آموزش وردپرس در ایران شود.