آیا ووکامرس امن است؟

میتونین افزونه های فعال رو با مراجعه به صفحه “Plugins” در قسمت ادمین وردپرس مشاهده کنین، اونها با یه بک گراند آبی براتون بولد میشن! در مرحله نخست باید با فایل header.php شروع کنیم. در این مرحله از یک CMS آماده مانند وردپرس و یا در صورت داشتن نیازهای خاص مشتری مانند اتصال به پایگاه داده استفاده می شود. در فروردین ۱۳۸۴ انتشار افزونه تاریخ شمسی برای وردپرس توسط آقای مانی منجّمی سرعت بومیسازی وردپرس را دو چندان کرد. اما افزونه WP-Rocket غیر رایگان بوده و برای دریافت آن باید حق اشتراک پرداخت کنید. افزونه Lite Speed Cache رایگان بوده و در مخزن وردپرس هم موجود است. در این بخش میتوانید، هر تنظیمی که مربوط به بخش رسانههای وردپرس (تصویر، ویدئو، فایل و…) است، مثل تنظیمات اندازه تصاویر و … شما میتوانید موضوعاتی را برای نوشته های خود ایجاد کنید تا هر نوشته در درون موضوعی قرار بگیرد. نیز در بخش تنظیمات رسانه وردپرس بررسی می شوند.

افزایش سرعت وردپرس

تا اینجای کار، با اطلاعاتی که درباره وردپرس، مزایا و معایب آن دادیم، بررسی کنید و تصمیم بگیرید که آیا طراحی سایت با وردپرس برای شما گزینۀ مناسبی است یا خیر. تامین امنیت برای سایت یک بحث جدی به شمار می رود. بدون شک، یکی از چالشهای پیش روی شما، تامین امنیت کسبوکار آنلاینتان است. بدون شک، هتل بدون مشتری، هر چقدر هم که خوب باشد ورشکست خواهد شد. جوابش ساده است: اگر خوب نبود بیش از 43 درصد از تمام وبسایتهای جهان از آن استفاده نمیکردند! در سال 2011 سهم این پلتفرم از 13.1 درصد به 15.8 درصد در سال بعد رسید. اگر در ایران حضور دارید پیشنهاد مینیم ساعت و تاریخ وبسایت خود را بر اساس ساعت و تاریخ رسمی ایران تنظیم کنید تا بعدتر به مشکل نخورید.

افزونه وردپرس

مدت زمانی که نیاز دارید تا به توسعه دهنده حرفهای وردپرس تبدیل شوید به طور میانگین 2 سال است و باید این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که در طول 2 سال باید به عنوان کارآموز یا توسعه دهنده در پروژههای مختلفی کار کنید تا تجربههای متفاوتی را کسب کنید. از آنجاییکه این گذرواژهها برروی سایتهای دیگر نیز امتحان خواهد شد و سعی در دسترسی به حسابهای دیگر خواهند داشت. ولی اگر مطمئن نیستید و یا نمی دانید کدام افزونه است، مجبورید یکی یکی امتحان کرده و افزونه ها را غیر فعال کنیدو تاثیر آن را روی سایت خود ببینید. اول خیالتان را راحت کنم که اگر با اینترنت و کامپیوتر آشنایی دارید، ساخت سایت با ورپرس برایتان سخت نیست. هنگامی که کار سایتتان تمام نشده و در حال طراحی و ساخت وبسایت وردپرسی خود هستید، میتوانید این گزینه را فعال کنید، تا موتورهای جستجو مانند گوگل سایت شما را نبینند و صفحات خراب شما را وارد پایگاه داده خود نکنند.

بدین صورت شما از روشی استفاده خواهید کرد که صفحات سایت خود را جذاب تر کنید. اگر اشتباهی رخ داد، مثلا اینترنت شما قطع شد و یا کامپیوترتان خراب شد، دیوی بصورت اتوماتیک پروسه کاری شما را ذخیرهسازی خواهد کرد تا بتوانید آن را بازیابی کنید. این پلاگین فرم ورود و عضویت وردپرس شما را تبدیل به یک فرم عالی برای ورود و عضویت کاربران خواهد کرد. بسیار عالی! بیاید وقت را تلف نکنیم و بعد از مروری کوتاه بر تعریف وردپرس، برویم سراغ مراحل راه اندازی سایت وردپرسی! البته تبحر در زبان های PHP و همینطور CSS به شما کمک بسیار زیادی خواهد کرد. به لطف وردرپرس بیش از 76 میلیون وبسایت در سرتا سر جهان بوجود اومده !

یکی دیگر از موارد حائز اهمیت، بهینهسازی سرعت سایت است.

در بخش تنظیمات عمومی، چند حالت نمایش آدرس وجود دارد، اگر وبسایت شما از نوع خبری و وبلاگی است، پیشنهاد می شود روی حالت «نام نوشته» قرار دهید. به همین دلیل پیشنهاد میشود همواره وردپرس خود را بهروزرسانی کنید تا از آسیبهای ناشی از سیستمهای قدیمی در امان باشید. با استفاده از این افزونه میتوانید کامنتها را در کل سایت یا پستهایی خاص غیرفعال کنید. یکی دیگر از موارد حائز اهمیت، بهینهسازی سرعت سایت است. خوشبختانه در وردپرس راهها و افزونههای بسیار زیادی برای کاهش سرعت بارگذاری وجود دارد. جاسازی کردن کدهای جاوا اسکریپت و یا دیگر کدها در نوشته ها و یا برگه ها که به آن embed کردن می گوییم، ممکن است باعث شود تا نویسنده کد به اطلاعات حساس شما دست یابد. یک وردپرس کار حرفهای باید بر تمام بخشهای مختلف سایت تسلط داشته باشد و با توجه به تجربهای که به دست آورده است بتواند مشکلات احتمالی سایت را برطرف کند.

توجه: پیشنهاد میشود این عملیات را قبل از انتشار مقالات وبسایت انجام دهید و اگر محتوای زیادی روی وبسایتتان دارید، به این تنظیمات دست نزنید زیرا ارورهای 404 فراوانی ایجاد میکند و به سئو ضربه خواهد زد. با استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس، میتوانید یک وبسایت بسازید و آن را بهراحتی مدیریت کنید. شما میتوانید رنگ برند خود را انتخاب کرده و بدون نیاز به یادگیری هیچ کدی، با تمهای اولیه کار کنید. 1. یک مدیر جدید با نام کاربری دلخواه (به غیر از admin) انتخاب کنید و اکانت قبل را حذف کنید. برای اینکه بتوانید تلاش هایی برای ورود را کاهش دهید تا افراد نتوانند بیش از 3 بار تلاش کنند باید افزونه Protect WP admin را نصب کنید و به سادگی این نکته امنیتی را هم در سایت رعایت کنید. برای نصب وردپرس، بهتر است آن را از سایت رسمی WordPress دانلود کنید.

پلاگین وردپرس

در ضمن بعد از مراجعه به بخش افزونههای نصب شده، افزونه مدنظرتان را را فعال کنید و تنظیمات آن را انجام دهید. امیدوارم این مقاله برای شما مفید باشد و اگر سوالی وجود دارد که ما به آن پاسخ ندادهایم، میتوانید در قسمت نظرات باما در میان بگذارید. البته امیدوارم این بخش بیش از 5 دقیقه وقت شما را نگیرد زیرا یکی از ۵ گام کلیدی افزایش سرعت وردپرس در کمتر از یک ساعت است. بسیاری از شرکتهای هاستینگ این گواهینامه را به صورت رایگان در اختیار شما قرار میدهند.

خیلی از کاربران نمی دانند که از افزونه های رایگان باید استفاده کنند یا پولی؟ وردپرس یک ابزار سایتساز است که به راحتی و بدون دانش برنامهنویسی، میتواند وبسایت یک کسب و کار را در کمتر از چند ساعت و با هزینهای بسیار ناچیر (و حتی رایگان) راهاندازی کند. ولی تشخیص خوب و بد بودن آن برای افراد مبتدی چندان کار راحتی سایت بی تم نیست. خوب در مورد مثال بالا میدانیم که 127.0.0.1:3306 متعلق به MySQL است و فقط از طریق همان ماشین قابل دسترسی خواهد بود، که این خبر خوبی است و جای نگرانی ندارد. سفارشیسازی: از طریق این بخش میتوانید تغییرات ظاهری روی قالب ایجاد کنید. برای اطمینان از بهینه بودن حجم تصاویر میتوانید افزونه Imagify را نصب کنید. برای اینکه یک وبسایت حرفه ای داشته باشید نیاز است که یک سری افزونه های کاربردی برای وردپرستان نصب کنید. با استفاده از فایل wp-config.php میتوانید یک منطقه اختصاصی ایجاد کنید که متغیرهای کلیدهای جدید خود را در آن تولید کرده و جاگذاری کنید.

در ادامه، از قدم اول که نصب وردپرس است شروع میکنیم و بعد به نصب افزونه و انتشار پست در وردپرس میپردازیم. اگر افزونه X در وبسایت شما تداخل ایجاد میکند، برای غیرفعال کردن آن باید وارد بخش افزونههای نصب شده شوید و غیرفعالش کنید. همانطور که Sucuri اشاره کرد یکی از ویژگی های پنهان XML-RPC این است که می توانید از روش system.multicall برای اجرای چندین روش در داخل یک درخواست استفاده کنید. برای مثال اگر شما زمینه فعالیت وبسایتتان ویدئو باشد، میتوانید نوشتهها را روی ساختار ویدئو تنظیم کنید. یکی دیگر از بهترین قالب های وردپرس ایرانی در زمینه فروش فایل قالب ایزی مارکت است.

💡در صورت نیاز آموزش پست گذاشتن در وردپرس را بخوانید. یعنی اگر شما که دارید با وردپرس نوشتهای منتشر میکنید دستهبندی را انتخاب نکنید، به صورت اتوماتیک وارد دسته «دسته بندی نشده» میشود. ما در این مقاله به صورت کامل سطحهای مختلف یادگیری وردپرس را بررسی کردیم و مدت زمانی که شما نیاز دارید تا هر سطح را یاد بگیرید به طور تقریبی توضیح دادیم. اما برای یادگیری سطح حرفهای وردپرس شما نیاز دارید تا از آموزشهای یک استاد در حوزه وردپرس استفاده کنید چرا که شما برای یادگیری دانش حرفهای وردپرس باید از تجربه اساتید مختلف استفاده کنید. برچسبها: مشاهده و افزودن یک برچسب به وردپرس جهت قرار گیری مطلب در آنها. دستهها: مشاهده و افزودن یک دسته بندی به وردپرس جهت قرار گیری مطالب در آنها. یکی از اصلیترین چالشهای پیش روی شما به عنوان وبمستر، سرعت سایت و انتخاب هاست مناسب جهت قرارگیری وبسایت شما روی آن است.

بهعنوان مثال، برای طراحی سایت شرکتی کافیست یکی از قالبهای سبک همان دسته را انتخاب و نصب کنید؛ سپس با استفاده از سفارشیسازی و تنظیمات پیشرفته، وبسایت خود را بدون کدنویسی کاملاً شخصی سازی کنید. این افزونه داری پنل مدیریتی کاملاً فارسی است، با انواع نمایشگرهای مختلف سازگاری دارد و هرچقدر که بخواهید میتوانید فیلد جدید به پروفایلها اضافه کنید. خدمت تون عرض کردم، وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای کاملاً متنباز و اپن سورس opensource است. همچنین یکی دیگر از قابلیتهای سیستم مدیریت محتوای وردپرس پلاگین یا افزونههایی است که در اختیار کاربران خود گذاشته.

در واقع خیلی از این قالبهای وردپرسی، در نگاه اول ظاهر به شدت جذابی دارند اما برنامه نویسها برای بهینه کردن ظاهر این قالبها، کدهای زیادی در آن قرار داده و این موضوع باعث کاهش سرعت آنها شده. طراحی سایت با وردپرس یا برنامه نویسی؟ این قابلیت به هر برنامه نویسی اجازه توسعه و شخصیسازی را میدهد. بدون شک دایرکتوری wp-admin قلب هر وبسایت وردپرس است. برای افزایش امنیت این پوشه میتونید از کارهایی مثل رمزگذاری روی پوشه wp-admin در هاست سی پنل استفاده کنید.

در بخش خواندن تنظیمات «صفحهنخست» و «نمایش به موتورهای جستجو» موجود است. بخش بهروزرسانی: هنگامی که بهروزرسانی برای افزونهها و یا خود وردپرس موجود باشد، از طریق این بخش میتوانید بروز کنید. برای مثال از طریق این بخش میتوانید در سمت راست وبسایت یک المان یا یک عکس اضافه کنید که در همه صفحات نمایش داده شود (سایدبار) یا اینکه میتوانید انتهای وبسایت چند عکس، متن، المان و … امروزه به خاطر تقاضایی که در بازار کار به وجود آمده است افراد بسیار زیادی میخواهند وردپرس را یاد بگیرند اما قبل از اینکه بخواهند وارد حوزه وردپرس شوند میخواهند بدانند چقدر زمان میبرد تا در این حوزه متخصص شوند.

دو شیوهی بهینهسازی برای مسئلهی درخواستهای «http» بیشتر وجود دارد. همیشه سعی کنید حجم تصاویر وبسایتتان از 50 کیلوبایت بیشتر نشود. برای انتشار و ویرایش مقاله در وردپرس میتوانید از بخش نوشتهها، مانند ویدئوی زیر اقدام کنید. ناگفته نماند که هر نوشته در وردپرس ساختاری دارد. یکی از اصلیترین بخشهای هر وبسایت، قالب و ظاهر آن وبسایت است؛ خوشبختانه، یکی از ویژگیهای وردپرس متنوع بودن قالبها و ظاهر آن است. با استفاده از افزونه های وردپرس که در مخزن وردپرس موجودند، می توانید ویژگیهای جدیدی به سایتتان اضافه کنید. این فرمت باعث میشه که فایلها بیش از آنچه نیاز است، بزرگ بشن و در نتیجه سبب کاهش سرعت سایت وردپرس در هنگام بارگیری و لود شدن میشن. ناحیه کاربری این سایت آماده نیز حالت اختصاصی و جذابی دارد. در حالت پیشفرض زمانی که کسی از آن صفحه وب سایت بازدید می کند مرورگر او اقدام به دانلود تمام آن پنجاه عکس می کند.

قصد داریم نگاه اجمالی به انواع افزونه های کاربردی برای افزایش سرعت سایت بپردازیم؛ با ما همراه باشید تا با این افزونه های کاربردی آشنا شوید. در صورتیکه افزونه مورد نظر با نسخه PHP یا وردپرس شما سازگاری نداشته باشد، ممکن است با مشکلاتی مواجه شوید. کتابخانه: تمامی تصاویر و فیلمهای شما، در این قسمت نمایش داده میشود. WordPress با زبان برنامهنویسی PHP نوشته شده و توسط پایگاه داده MySQL پشتیبانی میشود. WordPress اولین بار در سال 2003 منتشر شد و در دسترس کاربران قرار گرفت. یکی از قابلیت های WordPress متنباز یا Open Source بودن آن است. یکی دیگر از این معایب این است کد باز بودن آن است.