با کاربردی ترین افزونه های وردپرس برای سایت فروشگاهی آشنا شوید

این افزونه یک راهحل امنیتی کامل برای وب­سایت است که از وب­سایت در برابر بدافزارها، حملات جستجوی فراگیر و سایر آسیبپذیری­های بالقوه محافظت میکند. به همین دلیل، Sucuri میتواند بار سرور را کاهش داده و عملکرد وب­سایت شما را با اجازه ندادن به ترافیک مخرب اصلاح کند. وردپرس به روزرسانی های نرمافزاری منظمی را برای بهبود عملکرد و امنیت منتشر میکند. حتما توجه کنید که برای بهبود عملکرد پلاگین ها، از آخرین نسخه آن ها استفاده کنید. این بخشها معمولا حاوی اطلاعات مفیدی درباره چگونگی استفاده از پلاگین هستند. Transient برای ذخیره کردن اطلاعات با در نظر گرفتن یک تاریخ انقضا مورد استفاده قرار میگیرد.

افزونه iThemes رایگان است اما برای استفاده از تمام ویژگیهای آن شما باید نسخه Pro آن را خریداری کنید. با توجه به اینکه یک سایت از نظر ساختاری (همچون سایت وبلاگی، فروشگاهی یا شرکتی) دارای امکانات و ویژگیهای خاصی است، میتوان چندین روش دیگر را نیز بر روی ان پیاده سازی کرد که بحث جدایی بوده و شامل موارد تخصصی هستند. از جمله ویژگیهای یک قالب خوب همچنین میتوان به واکنشگرا (ریسپانسیو) بودن و قابلیت شخصی سازی اشاره کرد. اینکه از چه راهی فایلها و اطلاعات را در وب سایت وردپرسی خود Upload میکنید مسئله مهمی است. همانطور که در تصویر زیر میبینید بعد از نصب و فعال سازی در قسمت مدیریت افزونه ،دسترسیهای فایلها روی میزبانی شما نمایش داده شده و دسترسی مناسب با رنگ سبز و دسترسی های نامناسب به رنگ زرد یا قرمز نمایش داده میشوند.

WordFence نیز افزونه­ای رایگان است، اما جهت برخوارداری از امکانات ویژۀ آن نیاز به پرداخت هزینه وجود دارد. به علاوه یک شماره اختصاصی برای ارسال و دریافت پیامک هم رایگان به شما تعلق خواهد کرد. این افزونه نیز همچون افزونه­های معرفی شده دیگر رایگان بوده و در صورت نیاز به خدمات پیشرفتۀ آن باید باید نسخه Pro آن خریداری شود. به این نکته نیز توجه نمایید که راه های فراوانی جهت فریب الکسا و کسب رتبه های غیرواقعی وجود دارد و بسیاری از وبمسترها بر گزارشات این سایت ارزش قائل نیستند اما با این وجود نیز از گزارشات آن می توانید برای بهینه سازی سایت خود استفاده کنید. به عنوان مثال شما قصد دارید حجم تصاویر را بدون افت کیفیت کم کنید و قالب اصلیتان این امکان را نمیده و شما هم توانایی برنامه نویسی رو ندارید یا وقت و هزینه اون رو ندارید می تونید براحتی از پلاگین ها برای رفع این نیاز خود استفاده کرده و در کمترین زمان مشکل خودتون رو حل کنید و بدون درگیرشدن با مسائل برنامهنویسی و فنی از امکانات حرفهای برخوردار شید.

برای کپی کردن برگه و نوشته دروردپرس بصورت دستی، می توانید به کمک کدنویسی و براحتی آن را انجام دهید. مجموعه تکنیکهایی که در بخش آخر معرفی شدند، بخشی از کارهایی است که میتوانید برای افزایش امنیت وبسایت وردپرسی انجام دهید و موارد دیگری را نیز میتوان به این لیست اضافه کرد. اما استفاده از افزونه­های امنیتی وردپرس، حل این مسئله را آسان می­کند. این ابزار توسط خود گوگل راه اندازی شده و آمار بسیار دقیقی را به شما نمایش میدهد.

در بیشتر موارد این تم ها برای جذب مشتری با قیمت کمتری فروخته می شوند. با نظارت بر فعالیت ها متوجه خواهید شد چه کسی مسئول خرابی است. با این کار شما وارد پنجره ذخیره برای وبسایت میشوید. اگر تخصص کافی ندارید به هیچ عنوان فایلهای سیستمی مانند : wp-config.php , functions.php , betheme.ir .htaccess را ویرایش نکنید چون باعث از کار افتادن کلی سایت خواهد شد. بهتر است بدانید که تامین امنیت در سطح بالا به عهده شرکت میزبانی وب شما است پس دقت کافی را در انتخاب آن لحاظ کنید. یکی از رایج ترین مشکلاتی که برای مدیران وبسایتها و هم چنین برای افراد مبتدی پیش میآید، این است که نمیتوانند یک صفحه ورود و ثبتنام و همچنین حسابکاربری حرفهای طراحی کنند و از این موضوع رنج میبرند. یکی از ویژگی­های مهم افزونه ithemes security این است که هم کاربر مبتدی و هم باتجربه میتوانند از این افزونه امنیتی استفاده کنند.

هکر ها به راحتی میتوانند از همین طریق به نام کاربری مدیر سایت پی ببرند. بنابر این توصیه می شود از نام کاربری و رمز عبور منحصر بفرد و پیچیده استفاده کنید. و همین نکته بسیار کوچک به هکرها نشان میدهد که نام کاربری شما admin است. حملات بروت فروس نوع خاصی از حملات هک است که در آن بعد از تشخیص نام کاربری مدیر سایت سعی میکنند رمز عبور را با روش صحیح و خطا توسط نرم افزارهای خاصی بدست بیاورند. برای اینکه بتوانید نمایش نام کاربری نویسنده سایت را مخفی کنید باید کد زیر را در فایل functions.php اضافه کنید. این افزونه رابط کاربری بسیار ساده ای دارد و به ویژه برای افراد مبتدی که آشنایی چندانی با اصطلاحات کش ندارند بسیار مناسب است. نام کاربری: نام کاربری شما در سامانه ملی پیامک میباشد. از پرکاربردترین افزونه امنیتی وردپرس WordFence را می توان نام برد.

افزونه وردپرس این پلاگین تعداد دفعات به اشتراکگذاری هر یک از محتواها توسط سایر کاربران را نیز نمایش میدهد. همچنین از نفوذ اشخاص مشکوک هم مطلع خواهید شد. این افزونه در رهگیری و نظارت رفتار کاربران بسیار به کارتان خواهد آمد و از همه چیز با خبر خواهید بود. البته خوب است بدانید که آسیب پذیری های امنیتی وردپرس فراتر از هسته وردپرس میباشند و اکثرا به تم ها یا افزونه هایی که در سایت شما نصب میباشند، گسترش می یابد. یکی از مهمترین راهکار ها برای تامین امنیت وردپرس ایمن بودن شرکت هاستینگ است. بههمین دلیل برای ذخیره کد خود باید یک قالب طرح زمینه child ایجاد کنید و از آن استفاده کنید. بسته تم X شامل بیش از صدها افزونه وردپرس ممتاز است که توسط تیم X ایجاد شده اند تا اطمینان حاصل شود که آنها به طور یکپارچه با وب سایت شما کار میکنند. همونظور که در تصویر میبینید افزونه مورد نظر شما به هاست اضافه شده و حالا لازمه تا برای ادامه نصب افزونه اونو از حالت فشرده خارج کنید.

چه کسی باید از قالب وردپرس استفاده کند؟ همانطور که می­دانید، وردپرس محبوبترین و پرکاربردترین سیستم مدیریت محتوا است و توسط میلیونها وب سایت در سراسر دنیا مورد استفاده قرار میگیرد و به همین دلیل، همواره در رأس توجه هکرها و اسپمرها امنیت در وردپرس قرار دارد. در این شرایط، اطلاعاتی که روی هاست شما قرار دارد، روی یک سری هاست دیگر که در اقصی نقاط جهان و کل کشور پخش شدهاند، قرار میگیرد. همانطور که در شکل زیر مشاده میکنید با کلیک روی Update Now (در نسخه فارسی دکمه بروز رسانی ) در کمتر از ۱ دقیقه نسخه وردپرس شما بروز رسانی شده و هیچ مشکلی هم برای سایت شما پیش نخواهد آمد. SiteLock یکی از سریعترین راهحلهای موجود جهت اسکن کردن وب سایت است که به طور خودکار آسیب­پذیری­ها را شناسایی و از کار می­اندازد. امروزه وردپرس به یکی از cmsهای پرکاربرد بین کاربران تبدیل شده است ، اما در بعضی مواقع به دلیل عدم رعایت نکات امنیتی امکان دارد که به تور هکرهای کلاه سیاه برخورد کند.

قرار دادن تنظیمات درست در آن میتواند تا حد بسیار زیادی مسیر هکرها را مسدود کند. اگر وبسایت خود را امن نگه ندارید، خطرات زیادی از جمله هک شدن… اگر وبسایت خود را امن نگه ندارید، خطرات زیادی از جمله هک شدن و از دست دادن داده ها یا اطلاعات مشتریان را دارید. TTFB درواقع همان تایمی است که مرورگر برای اتصال به هاست وردپرس صرف کرده و در این حین اطلاعات سایت را دریافت میکند. علاوه بر این با استفاده از ردیابی جهانی، می توانید نظرات کاربران را از چندین سیستم عامل جهانی و دستگاه های مختلف ردیابی کنید و در نهایت گزارش های مختلفی در این باره دریافت کنید.

توصیه اکید میشود یک نسخه بک آپ از این فایلها در دسترس داشته باشید تا اگر بعد از انجام تغییرات، سایت از کار افتاد بتوانید به راحتی سایت خود را به شکل اول باز گردانید. آنها نرم افزار سرور، نسخههای php و سخت افزار خود را به روز نگه میدارند تا از سوءاستفادههای امنیتی در نسخهی قدیمی توسط هکرها جلوگیری کنند. برای جلوگیری از سواستفاده افراد سودجو بهتر است سطح دسترسی فایل ها ودایرکتوری های هاست خود را تغییر داده و سطح دسترسی مناسب را برای آن ها انتخاب کنید. اگر دقت کرده باشید گاهی اوقات که آدرس ورود به پوشههای سایت خود را وارد میکنید قادر به مشاهده فایلهای درون آن هستید که در بیشتر مواقع وردپرس از مشاهده محتویات فایلها جلوگیری میکند.

پلاگین وردپرس

استفاده از هاستینگ مشترک نیز می تواند نگران افرین باشد، زیرا وب سایت های متعدد در یک سرور ذخیره می شوند و اگر یک وبسایت هک شده باشد، مهاجمان ممکن است از روش هایی مانند سیملینک و… همانطور که کمی قبل به آن اشاره شد، این لیست از افزونه ها شامل بهترین افزونه های سئو، افزونه های امنیتی، افزونه های بالا بردن سرعت سایت، رسانه های اجتماعی، افزونه های بهینه سازی و افزونه های مخصوص بازاریابی در وردپرس است. می توانید با استفاده از این قابلیت ها، درگاه های پرداخت را تنظیم کنید، از طرح های آماده برای فروشگاه محصولات استفاده کنید، از popupها و خبرنامه ها استفاده کنید، گزینه های حمل و نقل را تنظیم کنید و سیستمی برای مشتریان وفادار راه اندازی کنید. اما استفاده از برخی از این افزونه ها امکان ارتقا امنیت سایت وردپرسی را به همراه دارد. غیر فعال کردن قابلیت ویرایش قالب از درون پنل وردپرس.

امنیت سایت تاثیر بسیار زیادی در اعتماد کاربران دارد و اگر سایت شما از نظر امنیتی ضعیف باشد؛ باعث میشود مشتریان زیادی را از دست دهید و نتوانید اعتماد کاربران را به دست آورید تا از سایت شما خریدی انجام شود. دقت کنید هنگامی که زمان زیادی از به بازار آمدن یک افزونه یا یک نسخه از وردپرس میگذرد، هکرها فرصت پیدا میکنند تا تمامی کدهای آن را بررسی کرده و راههای نفوذ به سایت را پیدا کنند. توجه داشته باشید که ابزار WordPress Live Customizer نزدیک به 250 امکان مختلف را در اختیار شما قرار میدهد تا با استفاده از آنها تمامی المانها و ابعاد وبسایت خود را تغییر دهید. این افزونه از یادگیری ماشینی برای ارائه ترجمه با کیفیت بالا به بازدید کنندگان استفاده می کند. آی آر بست هاست توانسته است با میزبانی نزدیک به 10,000 هاست و ثبت بیش از 12,000 دامنه علاوه بر تامین امنیت سرویس ها و استفاده از پروتکل های امنیتی خدمات خود را با قیمتی مطلوب و به صرفه ارائه دهد.

نام کاربری: نام کاربری شما در سامانه ملی پیامک میباشد.

سایت های شرکتی که بیشتر به وسیله کمپانی ها و شرکت ها مورد استفاده قرار می گیرند هم دیگر انواع سایت هایی بوده که با این سیستم مدیریت محتوا قابل پیاده سازی هستند. میتوانید یک فایل .htaccess در پوشه wp-admin قرار داده و کد زیر را به آن اضافه کنید. اما شما میتوانید به راحتی کد اچ تی ام خود را به یک قالب وردپرس تبدیل کنید. برای آشنایی بیشتر با این افزونه مقاله آموزش اضافه کردن کد دلخواه به هدر و فوتر وردپرس را مطالعه کنید.

با این کار شما وارد پنجره ذخیره برای وبسایت میشوید.

طبق آمار ، خسارات جرایم سایبری می تواند تا سال 2025 به 10.5 تریلیون دلار در سال برسد. قصد دارم در این مقاله به صورت کلی به بهنیه سازی و افزایش سرعت بار گذاری سایت وردپرس رو داشته باشم امیدوارم تا اخر این مقاله مفید رو بخونید و مورد استفاده قرار بگیره منتظر نظراتون هستم . افزونه موثر بعدی در این زمینه Login LockDown است که با کمک آن شما میتوانید مشخص کنید اگر یک کاربر برای مثال بیش از ۵ بار رمز ورود را اشتباه وارد کرد دیگر نتواند تا ۱ ساعت یا ۱ روز وارد سایت شود. این کار باعث میشود تا وب سایت از یکنواختی بیرون بیاید. نکته: در خصوص انتخاب قالب آماده حتما به این نکته دقت داشته باشید که از قالبهای خارجی اورجینال استفاده کنید. بخش پشتیبانی در سایدبار صفحه پلاگین یک مرور کلی از تعداد موارد پشتیبانی که در طی دو ماه گذشته فعال بوده را به شما نشان میدهد.

این فایل در امنیت وردپرس نقش بسیار مهمی ایفا میکند. از طرفی وردپرس حاوی قالب های بسیار زیاد با ویژگی های مختلف است. تا الان نسخه رایگان این افزونه امنیتی بیشتر از 4 میلیون بار نصب شده! شما باید هر چند وقت یکبار از تمام اطلاعات هاست خود بکاپ داشته باشید تا در هنگام بروز هرگونه مشکل خیالتان از بابت اطلاعات هاست راحت باشد. فایل های کانفیگ مخازن سورس کد: ابزارهای مخازن کنترل سورس کد از جمه گیت و یا سابورژن، پوشه و فایل هایی را تولید می کنند که حاوی اطلاعات حساسی هستند. همچنین لازم است تا هرزگاهی یک نسخه پشتیبان از وب سایت خود تهیه کنید که این میتواند در موارد حساسی به داد شما برسد برای مثال ممکن است یک به روز رسانی برای وب سیات شما ناخوشایند یا خسته کننده باشد، که در صورت داشتن نسخه پشتیبان میتوانید آنرا بازیابی کنید.

افزایش سرعت وردپرس