بهترین افزونه گزارش گیری و پیگیری فعالیت کاربر در وردپرس

با فعال کردن کش سایت اطلاعاتی مانند تصاویر، متن ها، کد های CSS، HTML و… به همین دلیل شما باید وردپرس خود را همیشه بروز نگه دارید و مدام وقتی آپدیتی براش اومد آن را فعال کنید. همیشه سیستم عامل خود را به خصوص مرورگر خود را در بروزترین حالت ممکن نگه دارید. این یک عامل کلیدی برای کسب درآمد وب سایت شما خواهد بود. کارکرد افزونه های کش به این صورت است که هنگام بازدید کاربر از سایت، برخی از فایل ها را روی مرورگر کاربر ذخیره می کند و هنگام باز کردن صفحات دیگر دوباره این اظلاعات از سمت سرور برای کاربر ارسال نمی شود و به صورت لوکال روی مرورگرش به نمایش در می آید. با این کار تنها ترافیک های اصلی وارد وب سایت می شوند.

با این کار فایروال اصلی روشن میشود و از دسترسی به چند قسمت از سیستم فایل وردپرس جلوگیری میکند. این امر به حفظ امنیت وردپرس و عدم ورود هکرها به وب سایت شما جلوگیری میکند و راه سادهای برای جلوگیری از نفوذ است. هکرها می توانند به راحتی این نام را پیدا کرده و همین راه نفوذ به سایت شما باشد. به صورت پیشفرض شماره نسخه فعلی وردپرس شما را می توان به راحتی پیدا کرد. اما زمان لود سایت باز به همان ۶.۹ ثانیه افزایش پیدا کرد! این افزونه باعث ایجاد حالت لیزی لود و یا لودتنبل در سایت شما میشود.

این افزونه یک ابزار امنیتی بسیار محبوب است که محافظت در برابر DDoS، اسکن بدافزارها و غیره را ارائه میدهد. Page Title Splitter همچنین با یک ابزار ویرایشی سبک CSS برای شخصیسازی همراه است. پلاگین LearnDash یک پلاگین فوق العاده انعطاف پذیر با کاربرد بسیار آسان است که دارای ماژول های عضویت پیشرفته ای است. این پلاگین توسط کارشناسان امنیتی در iThemes ایجاد شده است. پس از اینکه این افزونه را بر روی وب سایت خود نصب و راه اندازی کردید، در پنل ادمین به منو مربوط به افزونه وارد شوید. پس از نصب WiziApp نیز شما قادر خواهید بود تا وبسایتهایتان را که بر پایهی HTML5 نیز نوشته شدهاست به اپلیکیشن تبدیل نمایید. اما نصب آپدیت های بزرگ باید به صورت دستی صورت بگیرد.

افزونه وردپرس اما مانند هر سیستم دیگری مسائل امنیتی زیادی وجود دارد که باید به آنها توجه کنیم وگرنه برای ما مشکل اساسی امنیتی به وجود می آورد. با انجام این کار جلوی حملات خودکار هر چقدر هم که زیاد باشد، گرفته می شود. در دنیای وب به هیچکس اعتماد نکنید چون افراد کلاهبردار و مخرب بسیار زیاد شدند. یکی دیگر از روشهای افزایش امنیت وردپرس این است که به هیچکس دیگری به غیر از خودتان دسترسی ادمین ندهید. تیم کانفیگ وردپرس با کسب تجربه فراوان در زمینه افزایش امنیت وردپرس، خدمات امنیت وردپرس را بصورت تخصصی ارائه کرده و البته آموزش های رایگان زیادی نیز در این دسته بندی قرار می دهد تا در صورت نیاز شما عزیزان، بصورت رایگان امنیت سایت خود را حفظ بفرمایید.

این تم ها فعال نخواهند شد ، اما همچنان در سایت شما نصب شده اند ، و همچنان به روزرسانی های مربوط به آنها را دریافت خواهید کرد. با این کار تا حد زیادی می توان در برابر بهره جویی هکرها از نقطه ضعف های شناخته شده جلوگیری کرد. علاوه بر این، افزونهها و تمهای زیادی برای وردپرس وجود دارد که میتوانید آنها را بر روی وب سایت خود نصب کنید. علاوه بر این ، ویژگی های امنیتی بسیار درخشان تری در این افزونه وجود دارد. پلاگین که کاربرد یکسانی دارند و تقریباً یک ویژگی خاص را به وب سایت شما اضافه می کنند، استفاده نکنید. تازه می تونید باهاش سایت شرکتی هم طراحی کنید اگر دلتون خواست! البته این افزونه تنظیمات خیلی ساده ای داره که می تونید خودتون هم بدون فایل تنظیمات انجام بدهید و اگر هم بلد نیستید کمی داخل سایت ها بگردید کاملا با تنظیمات اون آشنا می شوید.

برای آپدیت ابتدا نسخه جدید افزونه خریداری شده را دریافت کنید. به طور پیش فرض، وردپرس آپدیت های کم حجم و کوچک را به صورت خودکار نصب می کند. اگر قالب وردپرس دارای فونتهای متنوعی باشد، به سادگی میتوانید فونت مورد نظر خود را در وبسایت نصب کنید. شرکتی که هاستینگ وب سایت شما را بر عهده دارد، نقشی اساسی در امنیت آن ایفا میکند. امروزه اولین مکان مناسب برای امنیت شما هاستینگ وبسایت شما است. تامین امنیت وردپرس چه اهمیتی دارد؟

در واقع در بخش منابع سایت در پایین صفحه سمت راست , این ورژن نمایش داده می شود. از منابع نامعتبر برای پلاگین های خود استفاده نکنید. این تابع در زمان غیر فعال کردن پلاگین اجرا میشود و استفاده از این تابع اختیاری میباشد.یعنی هنگامی که شما نیاز به انجام کاری در هنگام غیر فعال کردن پلاگین دارید مثلا حذف جداول ایجاد شده در بانک اطلاعاتی یا پاک کردن کرون جاب یا حذف یک نقش کاربری. Google Authenticator احراز هویت دو فاکتور (2FA) یک پلاگین رایگان است که راه اندازی آن بسیار آسان است. این قابلیت احراز هویت دو عاملی (2FA ، MFA) را در صورت ورود به وب سایت وردپرس خود با اطمینان از عدم دسترسی غیر مجاز به وب سایت شما فراهم می کند و امنیت وردپرس را بالا خواهد برد. زمانی که این قابلیت را برای ورود به پنل وردپرس انتخاب میکنید یک کد از طریق ایمیل یا SMS برای کاربر ارسال خواهد شد که با وارد کردن و تایید آن میتواند به داشبورد وب سایت دسترسی داشته باشد.

بروزترین نسخه های امنیتی و سایر موارد را برای شما تامین کنند. گزینه های زیادی وجود دارد که شما امنیت خود را افزایش دهید اما باید بدانید میزبانی هاست شما تا حد مناسبی امنیت شما را تامین میکند. افزونه Gravity Forms ویژگیهای زیادی مثل تنوع فرمها، سفارشی کردن فرم، قابلیت ایجاد فرمهای شرطی و قابلیت اطلاعرسانی درباره سفارشات را دارد. در صورتی که از آخرین تاریخ به روز رسانی مدت زیادی سپری شده باشد، به احتمال قوی قادر نخواهد بود از افزونههای متعددی پشتیبانی کند. تنها انتخاب رمز قوی برای ورود به قسمت ادمین کافی نیست، باید برای حساب های FTP، بانک اطلاعاتی، حساب هاستینگ و ایمیلی که با آن دامنه وب سایت را خریداری کردهاید نیز رمز های قدرتمندی انتخاب کنید. در این قسمت کلیدهایی که در مرحله اول دریافت کردهاید را به ترتیب در این خط ها الصاق کنید.

اما زمان لود سایت باز به همان ۶.۹ ثانیه افزایش پیدا کرد!

اما کد نویسی هیچ تاثیری در سرعت سایت ندارد. به خاطر داشته باشید که هیچ چیزی 100% امن نیست. متأسفانه چیزی که می بینید تمام نیاز های شما را برآورده نمی کند و شما نمی خواهید توقعات خود را پایین بیاورید. همچنین می توانید آن را در پایین داشبورد خود مشاهده کنید نمایش نسخه وردپرس سایت شما می تواند به عنوان کمکی به هکرها عمل کند. 1. تنظیمات ووکامرس را بهینه سازی نمایید. اگر میخواهید قالب شما سرعت بالایی داشته باشد، با ووکامرس سازگار باشد، طراحی آن بهینه شده باشد و بتواند تمام نیازهای شما را برطرف کند، فلت سام یک انتخاب ایدهآل خواهد بود.

افزایش سرعت betheme.ir (betheme.ir) لود سایت وردپرس. به عبارت بهتر فایلهای CSS/JS هایی هستند که لود میشوند ولی شما هیچ استفادهای از آنها نمیکنید. برای این کار میتوانید از یکی از افزونههای بسیار معروف وردپرس به نام Yoast SEO استفاده کنید که امکان پنهان کردن فایلهای نام برده شده را برای شما بسیار راحتتر میکند. Local file inclusion (LFI): وبسایت را مجبور میکند فایلهای مخرب قراردادهشده در سرور را پردازش کند. پس اگر شما در قالبی پلاگین وبسایت خود هیچگونه تغییراتی انجام ندادهاید با خیالی آسوده میتوانید قالب را آپدیت کنید. نکته : معمولا بسیاری از توسعه دهندگان تغییراتی را در پوسته های وردپرسی می دهند و آنها را شخصی سازی می کنند.مانند وبسایت های فارسی وردپرسی که اکثرا قالب ها را فارسی می کنند تا کاربران به راحتی از آن استفاده کنند.قبل از به روزرسانی این پوسته ها با توسعه دهنده ای که پوسته را شخصی سازی کرده است مشورت نمایید تا مطمئن شوید با به روزرسانی این پوسته، شخصی سازی های انجام شده از بین نخواهند رفت و شما به مشکل برنخواهید خورد.یکی از گزینه هایی که می تواند شخصی سازی هایتان را برایتان نگه دارد استفاده از child themes است.

افزایش سرعت وردپرس

همواره به خاطر داشته باشید که بسیاری از کاربران بدون امتیاز دادن به پلاگین از آن استفاده میکنند. همان طور که گفتیم هسته وردپرس از لحاظ امنیتی مشکلی ندارد اما زمانی که این سیستم در هاست و وبسایت شما شروع به فعالیت میکند نزدیک به 80% درصد از امنیت آن کاهش پیدا میکند، چرا که باید به صورت اختصاصی باگ ها و مشکلات امنیتی رو برطرف کنید، برخی از دوستان فکر میکنند فقط با نصب یک افزونه امنیتی این مشکل حل خواهد شد، اما باید گفت این طرز فکر کاملا غلط و اشتباه است. هنگامی که داده های یک سایت در یک شبکه ی تحویل محتوا که سرور های مختلفی دارد ذخیره شود، و یک کاربر از سرور درخواست می دهد بسته به مکان و منطقه ی کاربر، نزدیک ترین سرور شبکه ی تحویل محتوا، محتوای مورد نیاز کاربر را اجرا می کند و محتوا به سریع ترین صورت ممکن در اختیار کاربر قرار می گیرد.

حالا می توانید قدم های بعدی را بردارید و بسته به کاربری سایتتان یک سری افزونه برای آن نصب کنید و یک سری تنظیمات برای آن انتخاب کنید تا سایتتان یک قدم به راه اندازی نزدیک تر شود. دراین مقاله به بررسی کامل 2 نرم افزار محبوب برای نصب وردپرس روی لوکال هاست می پردازیم. امروزه نرم افزار ها و افزونه ها مدیریت رمز زیادی در دسترس عموم قرار گرفته که کار ایجاد رمز و به خاطر سپردن آن را به جای شما انجام می دهند.

پلاگین وردپرس

BackWPup همچنین به شما این امکان را می دهد که پایگاه داده خود را بهینه ، بررسی و تعمیر کنید. از ویژگی های اصلی این افزونه می توان به محافظت از brute force ، تشخیص تغییر پرونده ، تشخیص خطای 404 ، اجرای سریع رمز عبور و پشتیبان گیری از پایگاه داده اشاره کرد. این ویژگی ای است که در دیگر افزونه ها ممکن است وجود نداشته باشد. این پسورد می تواند یک رمزعبور معمولی باشد که به دنبال آن یک سوال محرمانه ، یک کد مخفی ، مجموعه ای از نویسه ها یا محبوب تر از این ها، برنامه Google Authenticator باشد ، که کد مخفی را به تلفن شما می فرستد. برای انجام این کار می بایست کد زیر را در فایل htaccess.

شناخت مخاطبان و رسیدگی به نیاز های آنها روشی عالی برای بهبود ترافیک کاربر است. فایروال های تحت وب هرگونه ترافیک مخربی را قبل از ورود به وب سایت متوقف می کنند. در این حالت ، کاربر جزئیات ورود به سیستم را برای دو جز مختلف ارائه می دهد. جهت نصب اس اس ال بروی دامنه خود , می توانید از سرویس های اس اس ال رایگان که در هاست شما ارائه می شود استفاده کنید و یا می توانید گواهینامه های اس اس ال با لایسنس ۱ ساله و اعتبار قابل توجه , را خریداری کنید. از آنها بپرسید کدام ویژگی های امنیتی را میتوانند به شما ارائه دهند.

افزایش سرعت سایت و کاهش زمان لود شدن کامل سایت از مهمترین مسائل برای به دست آوردن رتبه بالا در موتورهای جستجو است که لازم است در سایت خود از هر ابزاری برای افزایش سرعت سایت وردپرس کمک بگیرید. افزونه iThemes Security می تواند با ممنوع کردن بلافاصله هر آدرس IP که می خواهد با نام کاربری admin وارد سیستم شود ، چنین تلاش هایی را متوقف کند. گوگل روزانه 10 هزار وب سایت که مورد حملات بدافزاری قرارگرفته و هر هفته 50 هزار وب سایت که هدف حملات فیشینگ واقع شدهاند را در لیست سیاه خود قرار می دهد.